Feb 06
Pornind de la Topul Joburilor in Social Media, au fost introduse in platforma Zelist Monitor cele mai frecvente 10 ocupatii.
Iata in cele ce urmeaza vizibilitatea acestora in social media romaneasca in ultimul an (07.02.2014 – 06.02.2015)
Nr |
Job social media |
Mentionari |
1 |
Social media manager |
1402 |
2 |
Community manager |
674 |
3 |
Social media specialist |
204 |
4 |
Content manager |
197 |
5 |
Head of digital |
183 |
6 |
Online manager |
107 |
7 |
Social media director |
46 |
8 |
Web copywriter |
27 |
9 |
Social media analyst |
10 |
10 |
Online pr consultant |
1 |
Social Media Manager este jobul cel mai discutat in social media in ultimul an.

Din punctul de vedere al viewershipului, clasamentul celor mai frecvente joburi social media related este:
Nr |
Job social media |
Viewership |
1 |
Community manager |
2498000 |
2 |
Social media manager |
1173000 |
3 |
Content manager |
386000 |
4 |
Head of digital |
381000 |
5 |
Social media specialist |
304000 |
6 |
Online manager |
206000 |
7 |
Social media director |
87000 |
8 |
Web copywriter |
75000 |
9 |
Social media analyst |
5000 |
10 |
Online pr consultant |
15 |
Jobul de Community Manager este jobul social media care, in ultimul an, s-a bucurat de cea mai mare expunere, fiind in atentia a 2 milioane si jumatate de persoane.

Unde s-a discutat cel mai mult despre fiecare job?
- Despre Social Media Manager s-a discutat cel mai mult pe Facebook (63%) si pe Twitter (16%)
- Despre Community Manager s-a discutat cel mai mult in presa online (30%) si pe Twitter (21%)
- Despre Content Manager s-a discutat cel mai mult in presa online (44%) si pe Facebook (17%)
- Despre Head of Digital s-a discutat cel mai mult in presa online (48%) si pe Facebook (19%)
- Despre Online Manager s-a discutat cel mai mult pe Facebook (41%) si in presa online (21%)
- Despre Social Media Analyst s-a discutat cel mai mult pe G+ (50%) si pe Facebook (30%)
- Despre Social Media Director s-a discutat cel mai mult in presa online (37%) si pe Facebook (22%)
- Despre Social Media Specialist s-a discutat cel mai mult in presa online (27%) si pe bloguri (24%)
- Despre Web Copywriter s-a discutat cel mai mult pe Twitter (52%) si in presa online (22%)
Cine a discutat cel mai mult despre fiecare job social media?
- Despre Community Manager au discutat mai mult barbatii (64%) decat femeile (36%)
- Despre Content Manager au discutat mai mult barbatii (93%) decat femeile (7%)
- Despre jobul Head of Digital au discutat mai mult barbatii (81%) decat femeile (19%)
- Despre Social Media Manager au vorbit mai mult femeile (75%) decat barbatii (25%)
- Despre Social Media Specialist au discutat mai mult barbatii (70%) decat femeile (30%)
- Despre Web Copywriter au discutat mai mult barbatii (79%) decat femeile (21%)
Joburile Content Manager si Head of Digital au fost foarte atragatoare pentru barbati, in vreme ce Social Media Manager s-a aflat in vizorul femeilor in ultimul an.
Feb 05
Ne bucuram sa iti prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (29 ianuarie – 4 februarie 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- 2activepr comunica pentru Lenovo. Agentia anunta ca rezultatele Lenovo depasesc estimarile
- Agora, premiata in cadrul unui concurs desfasurat de Camera Americana de Comert si BDR Associates
- BroHouse: Meet the Super Heroes
- Centrade – WE make things happen
- Creionetica scrie despre Ion Barladeanu, Sorina Vazelina, eLiberare, Luminish, KITRA si The Nuggers
- Cohn & Jansen JWT: Raluca Diaconu va vorbi pe 26 februarie la Digital Marketing Forum
- Conan PR scrie despre IkedooInstitute
- Confident.Communications: Acceder lanseaza Leadership Arena
- DC Communication: Diagnostic pentru reputatie
- ERKA scrie despre reclame vintage si Super Bowl
- Frank Group mentioneaza brandurile Olympus, ALCATEL si Durex
- Fundatia Friends for Friends scrie despre workshopul de Creative Coding, despre reteaua offline de sharing de fisiere. Si un infografic despre creativitatea stimulata de bere vs cafea
- GAP Advisors despre succes
- GMP PR: Casting national de voce
- Golin: History difuzeaza „Asii Amanetului” si „Asii Amanetului: Africa de Sud”
- Grayling Romania comunica pentru Discovery Channel
- Image PR: ARPIM si LAWG avertizeaza ca taxa clawback a atins un nivel periculos
- Important PR: Incursiune in Muzeul Relatiilor Publice din New York
- Jazz Communication face recrutari
- MakeSense PR devine MakeSense, agentie de comunicare si continut
- Marks e “si asa…si asa, dar si asa“
- McCann PR: Enel – City of Energy Tour 2014
- Media Pozitiv – Viitorul nu apartine celor care au viziunea, ci celor care o inteleg
- Momobi anunta ca Walter White joaca intr-un spot publicitar al unei companii de asigurari
- More than Pub a implinit 9 ani! La multi ani!
- MSLGROUP The Practice scrie despre MSLGROUP:MIND,superinstrument de comunicare interna, despre Samsung, Ikea si McDonald’s
- NAKED recomanda 10 outstanding corporate blogs
- OMA VISION aminteste de conferinta Fears & Failures
- Oxygen Public Relations: Earned Media Relations: Alive and Well – and Driving Influence
- Prais Corporate Communications: Conditiile socio-economice nefavorabile – factori de risc pentru excesul in greutate si obezitatea la copii
- Presage PR: Antreprenorul care aduce nota de plata in 2.000 de baruri si restaurante din Romania
- Plus Communication a mai salvat un copil minunat si continua o cu o noua campanie umanitara. Agentia coordoneaza relatiile cu presa pentru psihologul Iuliana Fűlas si pentruIntegrated Systems Development Corporation
- Point Public Affairs: Cum arata o alimentatie sanatoasa?
- Porter Novelli Romania: Cinci elevi romani au ajuns in finala competitiei ZeroRobotics, organizata de NASA si MIT
- PR Boutique of Consultancy scrie despre concertul umanitar “Artisti mari pentru suflete mari“
- PRoud PR comunica pentru Diabetegen si Dr.Melnic
- PR & More: Deschidem azi un „letopiset” al zilelor noastre, cu termeni de specialitate, pentru buna intelegere intre PR si persoana
- prSTEPS: F64.ro integreaza platforma Coinzone pentru plata cu Bitcoin
- Ranevents Comm a lansat Colectia Pandora Primavara Vara si filmul “Jocul codurilor”
- Rogalski Damaschin Public Relations: Ce au in comun Mark Twain, Ernest Hemingway si Charles Dickens?
- The Public Advisors comunica pentru Indesit si Ploiesti Shopping City. Agentia recomanda articolul “How to Shift PR From Vanity Metrics to Value-Driven Measurement“
- Ovidiu si Catallin de la The Pharmacy au vorbit la Scoala ADC*RO
- Thinker Media:Liderii la inceput de drum din domeniul IT isi pot defini stilul de #leadership in cadrul noului program Whylup Open Junior
- Tribal Worldwide publica serie foto #birouridinTribal
- Travel Communication scrie despre Eturia, Pescariu Sports&SPA si despre HotelGuru
- Trust Communications organizeaza trainingul despre Product Management
- White PR recomanda articolul “Greseli gramaticale frecvente in limba romana. Topul greselilor gramaticale facute de romani“
Statistici, topuri, trenduri
Interviuri, opinii
- Monica Botez: 2014 a fost in acelasi timp un an frumos si dificil, in care oportunitatile de new business din piata au fost putine
- Igor Cobileanski: Presupun ca “Umbre” place multora pentru ca, intr-un fel, isi regasesc in el cotidianul
- Raluca Ene: Elementul de noutate al acestui an va fi o recalibrare a raporturilor agentie-client privind serviciile oferite vs. remunerare
- Justin Kadima: Clientii incep sa scada numarul agentiilor cu care lucreaza si sa opteze pentru cele care pot integra mai multe tipuri de servicii
- Renate Rozenberg: Am descoperit ca e de 2 ori mai greu sa fii PR decit ziarist, inclusiv pentru ca trebuie sa fii mereu senin si elegant
- Corina Vintan: 2014 a fost un an dificil pentru clientii nostri, ca orice an electoral, intrucat accesul la decidenti se ingusteaza drastic
Evenimente, cursuri, workshopuri
Numai bine,
Echipa Zelist
Feb 02
Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 28 ianuarie – 1 februarie 2015.
Analiza completa poate fi consultata pe Refresh.ro.
Jan 29
Ne bucuram sa iti prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (22 – 28 ianuarie 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- 2activepr are un nou client: Saint-Gobain Romania. In aceasta saptamana agentia a comunicat pentru Braun, Adidas, Lenovo si Paramount Channel
- EnTourage Communications scrie despre cel mai lung ad tv din Suedia
- Centrade continua proiectul gasestediferenta.ro
- Postul Cristinei Mazilu despre relansarea Simbio a fost pe placul celor de la Conan PR
- Creionetica scrie despre Ziua Internationala A Comemorarii Holocaustului si despre ad-ul Anti Tobacco League
- Frank Group: 11 major logo redesigns of 2014
- Fundatia Friends for Friends anunta noutatile de la Gala Premiilor Participarii Publice 2015
- GAP Advisors recomanda “8 PR sins to avoid” si “5 ways to come up with great PR ideas“
- Golin comunica pentru Lay’s si Electrolux
- Grayling fac PR pentru Discovery Channel si SES (concursul ASTRA Talent)
- Important PR apreciaza indrazneala, prospetimea dar si consecventa cu care comunica WWF-Romania
- Links Associates promoveaza Barometrul Increderii (Trust Barometer) realizat de Edelman
- McCann PR: Peste 300 de participanti din judetul Covasna, la „ECOlimpiada elevilor”
- Media Pozitiv recomanda articolul “3 Public Relations Lessons Everyone Must Read“
- More than Pub scrie despre succesul musicalului “Fantoma de la Opera” si recomanda topul celor mai bune carti ale secolului 21(carti alese de critici literari)
- MSLGROUP The Practice scrie despre Renault #KADJAR. Ikea si Samsung. Agentia recomanda Infograficul “Rezolutiile romanilor, inscrise pe Twitter in campania #In2015Vreau” si studiul “Future of creativity“. Oana Bulexa, in juriul EMEA Sabre Awards 2015. Contul de media Hochland a fost castigat de Starcom MediaVest
- NAKED: Three Tips for Creativity
- OMA Vision: Mari personalitati culturale au discutat la Londra despre George Enescu
- Oxygen Public Relations pregatesc un event Skoda Fabia
- Plus Communication continua campania umanitara pentru salvarea Elenei, strange fonduri pentru Asezamantul Social-Educational “Sfantul Efrem cel Nou” si coordoneaza relatiile cu presa pentru Europa Digitala
- PR & More: A giant polar bear took the tube in London today
- PR Boutique of Consultancy: It’s not about brand, it’s about style
- PRoud PR comunica pentru Clinica Dr. Melnic
- Presage PR recomanda articolul ZF despre WhatsApp pe computer
- prSTEPS scrie despre concursul Avira
- Ranevents Comm a organizat avanpremiera filmului Jocul Codurilor. Pentru documentare au fost in vizita la Muzeul Comunicatiilor Si Informaticii
- Russenart Communications continua proiectul “Descopera traditiile culinare romanesti!”
- Storience recomanda articolul “Great Idea: Mood Boards For Smells“
- The Public Advisors scrie despre Papucei, Cheque Dejeuner si Centrele de Excelenta ARES. Agentia recomanda articolul “How Marketing and PR Should Work Together to Reach Customers“
- Thinker Media ofera 3 argumente pentru un clod privat (QNAP) si recomanda experiemtul psiho-social “Social Networking in Real Life“
- Total PR comunica pentru EuroGsm si SAP
- Travel Communication comunica pentru Air France, KLM, Eturia si Pescariu Sports&Spa. Iata sidovada ca agentia isi face treaba foarte bine
- Tribal Worldwide recomanda “New for Facebook Pages: Calls to Action“
- White PR scrie despre psihologia share-ului
Statistici, topuri, trenduri
Interviuri, opinii
- Ileana Badiu: Clientii au nevoie de tactici de guerilla prin care brandurile sa interactioneze cu publicul, indiferent de domeniu
- Raluca Bailescu: PR-ul va continua sa ramana pe un trend ascendent, insa, pentru piata locala, ma astept ca ritmul sa fie mai lent decat in ultimii doi ani
- Afrodita Blasius: Considerand veniturile agentiei, suntem in usoara crestere fata de anul trecut si ne mentinem in zona celor 7 cifre
- Ana Calugaru: Credeam ca oamenii din PR sunt foarte agresivi
- Alex Cernatescu: Viitorul este in Realitatea Virtuala si Gamification
- Cristi Cretan: PR-ul se va transforma intr-o ramura a consultantei in afaceri, centrata pe comunicare si cu obiective clare de performanta de business
- Dorian Ilie si cateva istorisiri despre Bacau, un oras care iti da impresia ca te afli la Mecca ortodoxiei
- Radu Ionescu: Mai in gluma, mai in serios, a trebuit sa vina criza ca sa invatam business
- Sorina Mihai: Avem o rata destul de mare de participare la pitch-urile primite, undeva spre 90%
- Alexandru Paius: Sunt si astazi jurnalisti care il vad pe omul de comunicare ca pe o bariera intre ei si organizatia despre care ei vor sa scrie
- Elena Prodan: Calitatea principala pe care trebuie sa o aiba un antreprenor in PR este obsesia pentru client
- Eliza Rogalski: Ma astept sa se incheie un ciclu care a inceput in 2009, dupa instalarea recesiunii economice
- Raluca Simu: Anul trecut ne-am dezvoltat pe piata de luxury, unde avem doi noi clienti
- Sorana Somesan: Mama posteaza cugetari si citate. Dar asta fac si fostii mei colegi de liceu, deci ce sa mai zic de ea?
- Luminita Tanasie: Marketingul este esential pentru noi, chiar daca nu il numim intotdeauna asa
- Interviu cu Sorin Tranca, Friends TBWA
- Valentin Vacarus: 57% dintre clientii agentiei lucreaza cu noi de mai bine de 3 ani
Evenimente, cursuri, workshopuri
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist
Jan 29
In perioada 29 ianuarie 2014 – 28 ianuarie 2015, bitcoin a fost mentionat de 15.791 de ori in social media si a acumulat un viewership de 12.919.000 de impresii.
Jumatate dintre aparitiile bitcoin (50.3%) s-au inregistrat pe Twitter, 11% in presa online si in agregatoare, 10% in paginile oficiale Facebook.

Canalul cu cel mai mare impact al aparitiilor a fost presa online (35% din viewershipul total), urmat de Facebook (28% din viewershipul total) si Twitter (24% din viewershipul total).

Perioadele de maxima vizibilitate pentru bitcoin pe Twitter au fost 24 februarie – 02 martie 2014 si 15 – 21 decembrie 2014.

Cine a discutat mai mult despre bitcoin?
Din analiza datelor socio demografice se observa ca barbatii (89%) a fost mai interesati de subiectul bitcoin decat femeile (11%).
42% dintre cei care au mentionat bitcoin in ultimul an au varsta cuprinsa intre 35 – 39 de ani.
72% dintre aparitiile bitcoin provin de la conturile de Twitter si blogurile din Bucuresti.

Jan 26
Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 19 – 25 ianuarie 2015.
Analiza completa poate fi consultata pe Refresh.ro.
Jan 23
In ultima luna (24 decembrie 2014 – 23 ianuarie 2015) francul elvetian a fost mentionat de 1.727 de ori in social media, acumuland un viewership de 4.495.000 de impresii.
56% dintre mentionari s-au inregistrat in presa online, 25% in agregatoare, 10% in paginile oficiale Facebook.

Zilele cu vizibilitate maxima au fost 16 ianuarie (348 de aparitii), 19 ianuarie (283 de aparitii) si 21 ianuarie (248 de aparitii).

Din analiza datelor socio demografice se observa ca barbatii (85%) sunt cei care au discutat despre criza francului elvetian mai mult decat femeile (15%).
Aprecierea francului elvetian a fost mai discutata in segmentele de varsta: 50 – 54 ani (26%), 30 – 34 ani (21%) si 25 – 29 ani (21%).
Despre acest subiect au discutat cel mai mult bucurestenii (70%) si transilvanenii (10%).

Jan 22
Ne bucuram sa iti prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (15 – 21 ianuarie 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- The Power of Storytelling recomanda podcastul Invisibilia
- Prima tema din acest an la Creative Mornings Bucharest este “Ugly“
Statistici, topuri, trenduri
Interviuri, opinii
- Anca Apolozan: Cazusem si eu in capcana de a crede ca PR inseamna sa redactezi comunicate de presa
- Alex Borsan: Cliseele nu sunt ceva rau in sine. Mai ales ca poti intoarce un cliseu iar rezultatul poate fi foarte tare
- Elena Bululete: Majoritatea clientilor nostri fac parte din categoria business-urilor antreprenoriale
- Andrada Busuioc: Tabloidizarea presei este un fenomen in care companiile sunt “victime colaterale”
- Alina Buzatu: La noi, la strategie, se lasa cu insight-uri de consumator sufocate de “insight-uri cliseu”
- Alexandru Cernatescu: Un focus mare al grupului Infinit va fi cresterea zonelor de performance marketing, media digitala si de e-commerce
- Emanuel Clonda: Ponderea serviciilor de creatie a crescut pana la 60% din cifra de afaceri, restul fiind media si productie
- Stefan Chiritescu despre cliseele societatii moderne fata in fata cu realitatea romaneasca
- Tudor Daescu: Ne uitam tot mai mult spre comunicarea in game si cautam sa intelegem cat mai bine publicul de gaming
- Ioana Dimitriu credea ca “PR-ul este 90% glam si 10% munca”
- Laurentiu Dumitrescu: Vom incerca sa atragem clienti noi din domeniile Auto, Telecom si FMCG
- Andreea Grigorean: Am apucat sa vand cateva fuste pana sa-mi vina ideea sa schimb soarta omenirii
- Simona Firtat: Sunt putini cei care imbatranesc, frumos, in presa
- Ana Jitarita: Uneori, din greseala sau obisnuinta, le spun si clientilor ca sunt la redactie
- Andreea Lupu: La Adevarul m-am angajat printr-un SMS
- Florin Maxim: Pentru sanatatea business-ului, intotdeauna ne-am dorit sa nu avem un client care sa reprezinte peste 20% din CA
- Yvette Mihai: Credeam ca trebuie timp pentru a dezvolta produse valoroase, nu doar graba de a mai bifa un facelift
- Raluca Mihalachioiu: In prezent, 55% dintre clientii nostri sunt companii care deruleaza pentru prima data campanii de relatii publice
- Andreea Nemens: Pentru ca piata o cere, ne-am dezvoltat competente de digital atat in departamentul de creatie, cat si in client service
- Bogdan Nitu: 2014 e anul in care mobile-ul a devenit un standard in tot ceea ce facem
- Maria Novolan: Retelele sociale credibile sunt o platforma incredibila de CRM
- Alexandru Paius: In 2014 am reusit sa mentinem fee income-ul la un nivel de peste 500 mii de euro
- Cristian Pantazi: Umorul nu trebuie sa aiba limita
- Adrian Pavelescu: 2014 a fost pentru noi un an de investitii – in capabilitati, sisteme si, mai ales, echipa
- Rares Petrisor: Schimbarea modelului traditional – dominant – de PR e presanta
- Crenguta Rosu: Stiu ce inseamna sa stai cu pagina “in cap” fara sa stii daca poti sa publici, pana la inchidere, informatia
- Marius Rosu: Cel mai mare si mai intalnit cliseu e fericirea excesiva si nefireasca a oamenilor prezenti in comunicarea brandurilor
- Patricia Terzea: Mergeam pe premisa ca orice persoana suficient de sociabila si creativa poate sa faca PR
- Bogdan Tomoiaga: Zona de sponsorship/ sports management ar putea fi interesanta si ar avea un potential de crestere deosebit
- Raluca Zamfir: Antreprenoriatul e o problema imensa de matematica fara o rezolvare finala, ci mai multe faze intermediare
- Imola Zoltan: Rebranding MCCANN PR si afaceri de 3,4 Mil. euro, cu 200.000 euro profit in 2014
Evenimente, cursuri, workshopuri
Numai bine,
Echipa Zelist
Jan 20
In decembrie 2014, numarul conturilor de Instagram din Romania a trecut de 180.000, ajungand la 186.761. Dintre acestea, doar 43.187 de conturi au fost active in ultima luna din 2014.
Mai jos gasiti si alte detalii despre activitatea pe Instagram in luna decembrie 2014.
Imagini postate: 863943
Video postate: 30944
Comentarii postate: 1284852
Like-uri la imagini: 36087805
Like-uri la video: 1221618
Conturi cu peste 100 media: 397
Conturi cu peste 50 media: 2115
Conturi cu peste 10 media: 26266
Conturi cu peste 10000 followeri: 211
Conturi cu peste 5000 < 10000 followeri: 244
Conturi cu peste 1000 < 5000 followeri: 3431
Conturi cu peste 500 < 1000 followeri: 9147
Top hashtag-uri utilizate:
1
|
love
|
32000
|
2
|
christmas
|
29149
|
3
|
winter
|
21146
|
4
|
happy
|
15760
|
5
|
instagood
|
12172
|
6
|
romania
|
10999
|
7
|
snow
|
10755
|
8
|
vscocam
|
10167
|
9
|
photooftheday
|
10149
|
10
|
friends
|
9751
|
Top cel mai like-uite imagini:
Top cele mai like-uite video*:
Top 10 cele mai Instagram-uite locatii din Romania. Au fost eliminate din top locatii generaliste: orase.