Continutul Video – Cum o evoluat discutia despre continutul video in social media, in ultimul an?

Uncategorized No Comments »

Interesul pentru continutul video – in crestere cu 42% fata de anul precedent

In ultimul an, despre continutul video s-au publicat un numar de 6.868 de mentionari, cu o probabilitate de aparitie cu 42% mai mare decat in perioada precedenta (martie 2019 – martie 2020), cand s-au inregistrat 4.831 de aparitii.

Interesul pentru continutul video a fost constant de-a lungul anului, cu o crestere in ianuarie 2021

Din graficul alaturat se observa ca, in ultimul an, evolutia aparitilor a fost una constanta, fiind consemnat un singur “varf” de vizibilitate, in perioada 11 – 17 ianuarie 2021, cand s-au publicat 664 de mentionari ale continutului video.

De obicei, cand se scrie despre continutul video, se face referire la Tik Tok sau la Youtube

Printre mentionarile din luna ianuarie, s-au numarat si:

  • Cele mai noi clipuri video de pe TikTok cu Iarba
  • Trenduri in marketing digital 2021
  • Petreci mult timp pe YouTube? Îți place shoppingul? În curând le vei putea îmbina
  • Cât de important devine conținutul video pentru mediul de afaceri?
  • Comisia Federală de Telecomunicaţii din SUA solicită reglementări stricte pentru platformele online
  • După interzicerea lui Trump în Online, americanii vor să schimbe legea: ‘În baza cărui argument nu li se cere marilor grupuri să respecte aceleaşi restricţii?’

In ultimul an, despre continutul video s-au scris pe luna in medie cate 218 mentionari in presa, 123 de mentionari pe bloguri, 68 in agregatoare si 55 pe Facebook.

Acest lucru se observa si din chart-ul de mai jos. Cel mai important canal de vizibilitate este presa online, unde au aparut jumatate din totalul mentionarilor. Urmatorul canal social media important este blogosfera, unde s-au inregistrat 22% din mentionari.

 

Top Influencers din presa online care au scris cel mai mult despre contintului video:

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 22 – 28 februarie 2021?

Uncategorized No Comments »

Zelist Monitor va prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 22 – 28 februarie 2021.

Blog

1. Ceapa la cuptor in loc de medicamente pentru multe afectiuni. – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
35653 Facebook interactions
2. Sechestrat printre mortii vii [JURNALUL de A.T.I. al unui internat cu COVID la Arad] – cristoiublog.ro
14734 Facebook interactions
3. Propolis cu lapte este o tinctura super vindecatoare pentru toate bolile. Unic si universal – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
11057 Facebook interactions
4. Fiecare deget masat se conecteaza la un organ – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
8526 Facebook interactions
5. Baile de picioare vindecatoare metoda japoneza de curatare si vindecare – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
8072 Facebook interactions
6. Va prezint aici salariul meu enorm – mariangodina.ro
7550 Facebook interactions
7. Cvas de casa pentru pierderea in greutate si curatarea corpului – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
6473 Facebook interactions
8. Sosoaca e-un mop – petreanu.ro
6008 Facebook interactions
9. Salvia- miracolul sanatatii. Beneficii – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
5230 Facebook interactions
10. Momentul corect pentru a bea apa din punctul de vedere al cardiologilor: – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
5126 Facebook interactions

Economic

1. CTP, jigniri fara margini la adresa sustinatorilor Dianei Sosoaca: Oameni cu discernamant foarte redus, care nu inteleg un lucru elementar – bugetul.ro
12134 Facebook interactions
2. Diana Sosoaca: Daca iar ne baga in stare de urgenta si ne inchid in casa, va garantez ca Romania iese in strada si va fi o noua revolutie – bugetul.ro
11694 Facebook interactions
3. Vlad Voiculescu, mesaj ferm pentru romanii care nu respecta restrictiile: As prefera sanctiuni mai dure – bugetul.ro
5204 Facebook interactions
4. Monica Pop, ipoteza naucitoare: Cei 4.500 care au facut Covid dupa vaccinare l-au facut de la vaccin! Stie orice medic ca vaccinurile pot provoca boala – bugetul.ro
5008 Facebook interactions
5. Purtarea mastii de protectie pe strada nu va mai fi obligatorie? Demers, in premiera, in Parlamentul Romaniei – bugetul.ro
4833 Facebook interactions
6. Diana Sosoaca ii pune la punct pe Cristian Tudor Popescu si Lucian Mandruta: Poporul roman nici nu-si mai aminteste de ei si bine ar fi ca nimeni sa nu-si mai aminteasca de ei – bugetul.ro
4454 Facebook interactions
7. Aurelian Pavelescu: Senatoarea Diana Sosoaca are dreptul constitutional sa intre in orice institutie guvernamentala – bugetul.ro
4252 Facebook interactions
8. Liviu Dragnea nu mai are scapare. Dosarul care il va ingropa complet – capital.ro
3813 Facebook interactions
9. Florin Citu, atac furtunos la adresa PSD: Vor ne lase fara contributii la UE, ca sa ne scoata din UE – bugetul.ro
3773 Facebook interactions
10. Tineti minte 3 cuvinte: Dia Soso presedinte! – capital.ro
3479 Facebook interactions

Femei

1. Mama copilului de 2 ani, decedat in incendiu, se afla peste hotare – unica.md
5085 Facebook interactions
2. Neslihan Atagul Doulu, actrita de origine turca care a cucerit industia cinematografica latino – tvhappy.ro
4923 Facebook interactions
3. Nu am nevoie de aprobarea nimanui pentru a fi femeia care vreau sa fiu – estiminunata.ro
3901 Facebook interactions
4. Iti multumesc ca mi-ai aratat ca nu esti demn de o femeie ca mine – estiminunata.ro
3302 Facebook interactions
5. Gradinita in pandemie prin ochii unei educatoare. “Nu putem respecta nici jumatate din ceea ce scrie in ordine” – totuldespremame.ro
2529 Facebook interactions
6. Un iceberg de 10 ori mai intins decat Chisinaul, s-a desprins de Antarctica. Imagini coplesitoare (Video) – ea.md
1869 Facebook interactions
7. A trecut in eternitate un medic de la spitalul ,,Gheorghe Paladi”. Colegii sunt profund indoliati – unica.md
1689 Facebook interactions
8. Femeie batuta de propriul sot. I-a rupt ficatul si a lasat-o sa moara in mijlocul strazii – unica.md
1577 Facebook interactions
9. Horoscop zilnic 26-28 februarie. Armonie si un weekend foarte agitat – femeia.ro
1501 Facebook interactions
10. “Ani de zile copilul meu a iubit o masina de spalat mai mult decat un om”. 10 solutii care au functionat pentru a-l invata sa iubeasca oamenii – totuldespremame.ro
1438 Facebook interactions

Politic / Social

1. Barbat batut de nevasta pentru ca s-a intors din strainatate fara bani – gds.ro
55545 Facebook interactions
2. Tipetele nu construiesc spitale – republica.ro
27313 Facebook interactions
3. Uriasa escrocherie a suplimentelor alimentare: milioane de euro din minciuni care impanzesc internetul – recorder.ro
26892 Facebook interactions
4. Presedintele Macron, avertisment pentru tarile care vor certificate de vaccinare pentru relansarea turismului: “Vor genera multe probleme” – alephnews.ro
25748 Facebook interactions
5. Cruzimea asupra animalelor va fi pedepsita cu inchisoarea! – apuseni.info
24722 Facebook interactions
6. Godina, mesaj dur pentru Diana Sosoaca si sustinatorii ei. “De grohait poate orice porc” – adevarul.ro
22268 Facebook interactions
7. Stelian Ion vrea ca averile infractorilor condamnati sa ajunga in visteria statului – informateca.ro
20325 Facebook interactions
8. Alexandra, tanara pentru care s-au mobilizat zeci de botosaneni, a plecat dupa copilul din Ceruri – stiri.botosani.ro
19043 Facebook interactions
9. Ca elevii sa nu mai astepte transportul in frig si ploaie, am cumparat un magazin de flori, l-am desfacut bucata cu bucata, l-am transportat in sat si l-am facut statie de autobuz cu carti, muzica si (in curand) wifi – republica.ro
18637 Facebook interactions
10. Confiscarea averilor ilicite. Stelian Ion anunta o “reactie severa” impotriva criminalitatii organizate si coruptiei – epochtimes-romania.com
17306 Facebook interactions

IT&C

1. Amenzi colosale dupa petrecerea lui Selly. Politia Romana a actionat – playtech.ro
655 Facebook interactions
2. Huawei intentioneaza sa produca automobile electrice sub brand propriu; Primele modele s-ar lansa chiar in acest an – mobilissimo.ro
300 Facebook interactions
3. Samsung promite 4 ani de actualizari de securitate pe telefoanele sale din 2019 si ulterior – mobilissimo.ro
298 Facebook interactions
4. CTP s-a dezlantuit la adresa Dianei Sosoaca. Asa ceva rar citesti: “Este molozul mintii” – playtech.ro
264 Facebook interactions
5. Un legislator vrea sa inainteze o lege care interzice vanzarea de jocuri video “violente” in Chicago – zonait.ro
264 Facebook interactions
6. Samsung Galaxy A82 ar fi un telefon dublu glisant, cu difuzor mare AKG; Avem randari si brevete – mobilissimo.ro
229 Facebook interactions
7. Canada vrea sa ii faca pe cei de la Facebook sa plateasca pentru stiri – zonait.ro
219 Facebook interactions
8. NVIDIA GeForce RTX 3060 va avea preturi de pana la 2.500 de lei – zonait.ro
198 Facebook interactions
9. Vorbesti de mancare pentru pisici si iti sunt afisate reclame? – androidro.ro
197 Facebook interactions
10. Administratia Biden va investiga criza de procesoare si va cauta solutii pentru a o rezolva – zonait.ro
187 Facebook interactions

Leisure & Timp Liber

1. Povestea lui Peter: Delfinul care s-a indragostit de o femeie si s-a sinucis de dorul ei – atlas-geografic.net
6619 Facebook interactions
2. Oana Pellea in 7 personaje din Caragiale, intr-un maraton actoricesc exceptional pe care-l puteti vedea gratuit online. Un proiect intre teatru, animatie si film documentar pentru a marca 169 de ani de la nasterea lui Ion Luca Caragiale. – urban.ro
5533 Facebook interactions
3. Actorul Alexandru Repan implineste 81 de ani. O viata dedicata scenei – ziarulmetropolis.ro
4472 Facebook interactions
4. Rona Hartner, aparitie rara la TV alaturi de fiica ei. Rita Sumalya s-a transformat intr-o adevarata domnisoara – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
5. Doctor Cezar ne invata pasii spre fericirea deplina si spre o viata fara anxietate – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
6. Andreea si Andrei Aradits au testul cuplului la Vorbeste lumea. Cum s-au descurcat – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
7. Ce trebuie sa faci daca te afli intr-o relatie toxica? Solutiile oferite de parintele Vasile Ioana – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
8. Mihai Traistariu, bun de plata din cauza fratelui sau, Vasile. “Nu-mi place sa intretin un om o viata intreaga” – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
9. 5 barbati geniali care au practicat abstinenta pe tot parcursul vietii – atlas-geografic.net
2839 Facebook interactions
10. 5 mistere din istorie care probabil nu vor fi rezolvate niciodata – atlas-geografic.net
2538 Facebook interactions

Sport

1. Elvir Koljic, gata sa joace din nou pentru Craiova! Atacantul face deplasarea pentru dubla cu Chindia din campionat si Cupa Romaniei – realitateasportiva.net
3120 Facebook interactions
2. Ioan Andone suna adunarea: “M-au convins sa dau telefoane.” – doardinamo.ro
2321 Facebook interactions
3. S-a trecut la urmatorul nivel! CSA Steaua, notificata sa nu mai foloseasca palmaresul echipei de fotbal | DOCUMENT EXCLUSIV – prosport.ro
1929 Facebook interactions
4. FC Universitatea Craiova va disputa meciul cu Mioveni pe arena “Ion Olemenco. Document-bomba: Asta e cererea aprobata de Primaria din Banie! | EXCLUSIV – prosport.ro
1532 Facebook interactions
5. Giedrius Arlauskis revine in Liga 1. Lituanianul este asteptat azi, la noul sa club – realitateasportiva.net
1378 Facebook interactions
6. Botosani – FCSB 0-0, ACUM, la Digi Sport 1. Oaspetii cer un penalty, dar Hategan acorda fault in atac – digisport.ro
1318 Facebook interactions
7. COMUNICAT DE PRESA | Steaua suntem noi! – csasteaua.ro
1247 Facebook interactions
8. Ionel Gane, la ultimul meci ca antrenor la Dinamo!?! – doardinamo.ro
1238 Facebook interactions
9. Botosani – FCSB 0-2. Oaspetii au rezolvat meciul in 11 minute. Au cerut si doua penalty-uri – digisport.ro
1113 Facebook interactions
10. Razvan Burleanu despre DDB: “Va fi unul dintre primele cluburi din Romania” – doardinamo.ro
1098 Facebook interactions

Tabloid / monden

1. O romanca a salvat un pensionar de 75 de ani care de doi ani traia in masina si ingheta, la Munchen: “M-a uimit ca strainii ajuta un german” – libertatea.ro
13322 Facebook interactions
2. Cinci romani si-au pus sotiile sa se prostitueze in acelasi apartament. Cele cinci cupluri au facut “Turul Frantei” si femeile castigau si cate 7.000 euro pe luna – libertatea.ro
5357 Facebook interactions
3. Senatorul “pacanelelor” Liviu Voiculescu, judecat pentru aderare la un grup infractional organizat, verifica acum activitatea SIE – libertatea.ro
4631 Facebook interactions
4. La un an de la primul caz de COVID, Nelu Tataru, despre mandatul de ministru al sanatatii in pandemie: “Si acum aud strigatele bolnavilor din ATI de la Suceava” – libertatea.ro
4594 Facebook interactions
5. Peste 700 de minore sub 15 ani au devenit mame in Romania. Cel mai ridicat numar din UE. “E nevoie de educatie sexuala pentru copii si parinti” – libertatea.ro
4503 Facebook interactions
6. Afacerea centrelor de vaccinare: la Slatina, termometru de 33 de lei platit cu 250 de lei! Primarul da vina pe guvern – libertatea.ro
3916 Facebook interactions
7. Horoscop Urania | Previziuni astrologice pentru perioada 27 februarie – 5 martie 2021. Luna Plina in Fecioara. Marte va intra in zodia Gemenilor | VIDEO URANISSIMA – libertatea.ro
3622 Facebook interactions
8. Azi in Oradea, maine-n toata tara. Cum prinde aripi ofensiva impotriva asistatilor social si a institutiilor de cultura, pe modelul Bolojan – libertatea.ro
3595 Facebook interactions
9. Cu cat se aduna mai multe date, specialistii sunt din ce in ce mai convinsi: persoanele vaccinate nu mai raspandesc virusul – libertatea.ro
3465 Facebook interactions
10. Medic condamnat dupa 14 marturii de mita, acuzat de un tata: “I-a pus mana stramb fetitei mele de 3 ani si nici n-a vrut sa stea de vorba cu noi” – libertatea.ro
3148 Facebook interactions

Umor

1. Cand te crezi noul Vadim, dar te despart de cel vechi 5 biblioteci, un doctorat si 4 flacoane de Xanax pe zi! – kmkz.ro
7862 Facebook interactions
2. Cand mai vedeti politisti protestand si cerand bani mai multi, sa le aduceti aminte ca: – comentacii.ro
7282 Facebook interactions
3. Dominic Fritz, dat de gol: e spion al serviciilorgermane!Nemtii l-au trimis sa spioneze cum facem noi autostrazi, ca sa-si faca si ei! – kmkz.ro
5072 Facebook interactions
4. Adrian Severin, condamnat pentru trafic de influenta, e profesor la Drept – facultatea aia model de moralitate unde profesorii corupti nu tolereaza copiatul – kmkz.ro
4985 Facebook interactions
5. Marian Godina despre Sosoaca: “De grohait poate oricine. Sa vii cu solutii e mai greu!” Urata asta cu “grohait”-ul – comentacii.ro
4648 Facebook interactions
6. Un amarat de lider sindical cu sapca de fite de la Tommy Hilfiger, ca orice bugetar iesit in strada ca moare de foame! – kmkz.ro
4592 Facebook interactions
7. Parlamentul da1 milion de euro de la buget pentru schitul romanesc de pe Muntele Athos in mijlocul epidemiei. Doamneiarta-ne ca am votat asemenea imbecili! – kmkz.ro
3921 Facebook interactions
8. Tudorel Toader se ofera sa-i preia la Iasi pe cei 49 de studenti la drept care au fost prinsi copiind: Ei suntviitorul justitiei romanesti! – kmkz.ro
3202 Facebook interactions
9. Diana Sosoaca, blocata 30 de zile pe Facebook. Sa incerce sa intre cu legitimatia de inalt demnitar care poate intra peste tot! – comentacii.ro
3087 Facebook interactions
10. Baronul PSD de Calarasi si-a vaccinat toti copiii, desi niciunul nu lucreaza in domenii esentiale. E momentul sa scoatem placuta suedeza de la naftalina – kmkz.ro
2893 Facebook interactions

Saptamana in Social Media – 18 – 24 februarie 2021

social media, Zelist Research No Comments »

Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (18 – 24 februarie 2021).

Lansari, campanii, stiri:

  • BuzzStore: Pentru a veni in intampinarea voastra si a va ajuta sa reduceti consumul de zahar, punem la bataie un premiu cu produse fara zahar de la Gerblé Romania si un discount pentru programul de nutrition coaching, “Breaking up with sugar” conceput de prietena noastra Florina Badea – Nutrition&Wellness Coach
  • Caracteristic PR:
    • Komoder, liderul pietei de fotolii cu masaj, anunta vanzari de peste 24 milioane de lei in 2020 si continua extinderea la nivel international in 2021
    • Innovation Labs deschide rampa de lansare pentru Hackathoanele din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu si Timisoara
    • Teslounge Bucharest anunta inaugurarea primului showroom independent pentru masini Tesla din Romania
  • Cheil CentradeFirst Bank lanseaza o noua campanie de comunicare in luna dragostei: Creditul de Oriunde, Salvatorul Iubirii, semnata Cheil | Centrade
  • Conan PR: dacă vrei să transmiti un mesaj primavaratic celor dragi intr-un mod cat mai memorabil, intra pe https://www.pinkpost.ro/cartepostala/, alege ilustratia ta preferata si Pink Post are grija sa o trimita in cutia postala aleasa
  • Confident.Communications: Sirop de agave, nuci pecan, smochine sau cocos, in deserturi instagramabile, raw-vegan, de-li-cioa-se… fara zahar! Rawmantic, un laborator de dulciuri vegane, înfiintat de Miruna (22 ani) si Andreea Toanchina (24 ani), din pasiunea pentru delicii sanatoase
  • DC Communication: Stati cu ochii pe noua lansare Caragiale, cu Oana Pellea trecand din personaj in personaj, feminin, masculin, tragic, comic, transfigurata uimitor, pe art.raiffeisen. ro. Merita fiecare secunda.
  • dakommunicationWe’re here habla español. Un poquito.
  • EnTourage Communications mentioneaza autorulotele Rebel Campers, ceaiurile bio de la Yogi Tea si perna ortopedica Ortosan
  • First PR AgencyELKO Romania anunta disponibilitatea noii camere cu capabilitati de inteligenta artificiala si tehnologie Deep Learning
  • Galeriu & Partners:
    • Suport psihologic online gratuit pentru familiile si apropiații pacientilor cu cancer
    • Atelierul de Slabit detine cea mai mare retea de centre de infrumusetare din Bucuresti sustinute de o clinica medicala
  • Golin:
    • Pitch-perfect: Golin si Sphera Franchise Group #goallin impreuna #pebune pentru urmatorii trei ani
    • L.L.A.M.A, prima minifigurina LEGO care semneaza cu o casa de discuri, lanseaza un single alaturi de NE-YO si Carmen DeLeon
    • Electronic Arts si Codemasters creeaza un nou lider in categoria jocurilor video de curse
    • Lidl sustine importanta Educatiei Timpurii pentru dezvoltarea sanatoasa a copiilor, printr-un parteneriat strategic cu Centrul Step by Step
    • Farmec lanseaza varful inovatiei sale pe segmentul antirid si o anunta ambasador pe Catrinel Menghia
    • Electronic Arts si Velan Studios lanseaza Knockout City, un nou joc de echipa inspirat de dodgeball
    • EA anunta lansarea Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville Complete Edition pe consola Nintendo Switch
  • GOYA PR:
    • Colliers: Piata logistica si industriala a fost cel mai dinamic sector imobiliar in 2020, cu o crestere a cererii de 72% comparativ cu 2019
    • Casta lanseaza serviciul FastBuy si devine prima platforma de imobiliare care cumpara apartamente pentru clienti. Cu 5% avans, cumparatorii se pot muta imediat in noua casa
  • Headsome Communication: Oana Boca Stanescu: Bucurestiul inseamna, de fapt, zeci de mici orasele, cu propriile povesti fondatoare ce coabiteaza intr-o entitate simplificata administrativ
  • Kooperativa 2.0: Cristian China-Birta lanseaza prima carte de marketing din Romania care prezinta intreaga strategie din spatele colaborarilor cu influenceri
  • McCann PRQreator by IQOS – Infinite Connections
  • Media Pozitiv recomanda articolul “2021 Public Relations Trends: More Personal & Honest
  • MSLGROUP The Pracice:
    • 73% dintre romani cred ca ziua de luni este cea mai grea zi din saptamana
    • Reteaua PENNY se extinde cu un nou magazin in judetul Suceava
    • Auchan si Glovo: parteneriat pentru livrari la domiciliu in maximum 60 de minute, in 18 orase
  • Naked PR: Alina Donici si Daniel Donici au trecut de la agonie la extaz in povestea businessului Artesana. Din 17 martie sunt pregatiti sa ne spuna tot ce a insemnat constructia unui brand care astazi valorează milioane de euro. Drumul de la inceput, trecand prin momentele in care totul parea imposibil, pana astazi cand planuiesc a doua fabrica de lactate artizanale care va mari capacitatea de productie de aproape 3 ori.
  • Natural Public Relations: Buenos Aires. Magie. Manifest pentru poezie
  • OMA VISION: Ne-am lansat recent noul nostru website. Spune cate ceva despre noi si despre proiectele in care ne-am implicat. Nu spune totul. Pentru ca, la OMA VISION, potentialul face ca ceva nou sa fie mereu posibil!
  • Oxygen PR:
    • FASHION HOUSE Outlet Centre Militari adauga doua noi branduri celebre: United Colors of Benetton si Liu Jo
    • Ciprian Marica este noul titular al echipei de ambasadori BETANO
    • Pentru al doilea an consecutiv, Jerry’s Pizza a sarbatorit alaturi de toti iubitorii de pizza si a oferit mii de pizza-desert cadou
  • Pandorra Style:
    • Intampina primavara cu atitudine! Vino in ParkLake si cucereste un nou stil!
    • Reinterpretarea iubirii cu Calvin Klein
  • PiArt Vision:
    • Ziua Nationala Constantin Brancusi, marcata prin clipul “Zbor la Coloana Infinitului“, parte a proiectului “Brancusi. Balada drumului spre infinit”. Proiect cultural posibil datorita DPD Romania
    • Imagini spectaculoase de pe platourile de filmare “Egregora“. S-a filmat batalia lui Vlad Tepes cu Vladislav al II lea (1456), purtata pentu recucerirea tronul Tarii Romanesti
  • Plus Communication: Cele trei “stari de agregare” ale iubirii
  • Plurivox: Un martisor contra indiferentei. Sub acest slogan va prezentam martisoarele confectionate de voluntarii Parada, in beneficiul copiilor si tinerilor strazii, pe care aceasta fundatie ii sprijina zilnic si incearca sa-i reintegreze social.
  • Prais Corporate Communications: Lansare E-book: Starea de bine a scolarilor, o prioritate!
  • Premium Communication recomanda articolul “Cand credeai ca nimic nu te mai poate surprinde
  • PRSteps:
    • Aplicatia Questo, utila turistilor, dar si pentru redescoperirea orasului in care locuiesti
    • Finantare de 1,5 milioane dolari pentru o aplicatie romaneasca de explorare urbana. Cum functioneaza Questo
    • Cum trebuie sa arate o echipa de fondatori ca sa fie “investibila“?
  • RanEvents CommStarbucks deschide o noua cafenea in Brasov
  • Rogalski Damaschin Public Relations: Un an de pandemie: romanii economisesc mai mult si au devenit mai preocupati de sanatatea lor financiara
  • Russenart CommunicationsCentrul Diecezan Caritas Iasi 2015-2020: Peste 38 milioane de euro din fonduri europene atrasi pentru proiecte sociale
  • Seven Media:
    • Cand vrei sa te bucuri de avantajele apartamentelor for rent proiectate pe sistem american, cartierul rezidential Vitan Estates e solutia perfecta
    • Proprietari sau chiriasi, cu totii suntem interesati de ceea ce se intampla pe piata imobiliara. Iar tendintele anului 2021 vorbesc despre schimbari nu tocmai pozitive
  • The Public Advisors:
    • Asociatia ZI de BINE lanseaza la Constanta prima camera dedicata audierii copiilor martori sau victime ai unor infractiuni
    • Daikin anunta rezultate privind o tehnologie ce poate inactiva coronavirusul
    • Yitzhak Hagag, Chairman & Board Controlled Hagag Group: “Am reconfirmat ca adaptabiltiatea, agilitatea si flexibilitatea sunt atributele esentiale pentru buna functionare a unei companii”
    • World of Hand Tools inchiriaza 5.850 mp in P3 Bucharest A1
  • Total PR:
    • Auchan si Glovo: parteneriat pentru livrari la domiciliu in maximum 60 de minute, in 18 orase
    • Platforma Eventmix.live, lansata anul trecut de antreprenorii Sergiu Biris si Andrei Dunca, devine disponibila publicului larg si poate gazdui evenimente cu cateva mii de participanti. Fondatorii pariaza acum pe cresterea businessului si in SUA
    • Auchan da o viata noua hainelor printr-un proiect inedit de sustenabilitate si responsabilitate
    • Apetitul consumatorilor pentru produse romanesti va salta businessul producatorului de cosmetice Cosmetic Plant din Cluj-Napoca în 2021 cu 15%, după cele 11,3 mil lei in 2020
    • In urma unui studiu realizat de RE/MAX Romania in parteneriat cu Veridio.ro, preturile caselor si terenurilor ar putea inregistra, in 2021, cresteri de pana la 10%.
  • Travel Communication:
    • Szallas.hu, platforma de turism online din Ungaria, a fuzionat cu Travelminit.ro. Prima investitie in Romania a fondului de investitii PortfoLion Capital Partners, parte a Grupului OTP Bank. “Vrem sa transformam Travelminit.ro in jucatorul numarul 1.”
    • Concediu pe mare sau pe uscat? Cat costa sa inchiriezi o ambarcatiune pentru o vacanta in Croatia
  • Tudor Communication:
    • Cele mai cautate destinatii la editia de primavara a Targului de Turism online au fost Republica Dominicana, Maldive si Egipt, interesul romanilor pentru destinatii exotice fiind in continua crestere, potrivit solicitarilor primite de agentia de turism Karpaten
    • Afectiunea sociata “secolului vitezei”, ADHD-ul la adulti vine ca o forma de adaptare la fenomenul de multitasking pe care creierul nostru Inca nu este capabil sa-l proceseze in mod eficient. Costin Damasaru,specialist in neurostiinte aplicate in leadership, a explicat pentru Psychologies cum poate antrenamentul neuronal sa sprijine optimizarea rapida a retelelor neuronale
    • Cele mai bune zone de locuit in Bucuresti, din punct de vedere al indicelui calitate-pret, din cele 32 in care este impartit orasul, sunt cele aflate spre periferie, arata o analiza Investpoint. Astfel, Eroii Revolutiei, Popesti-Leordeni si Pantelimon sunt primele trei cartiere pe care ar trebui sa le aiba in vedere cei care isi cauta o locuinta sau vor sa investeasca in Capitala
    • Invitatii Danielei Palade Teodorescu la 2ValueTalks au fost Delia Iliasa, Managing Partner SanoPass si Iulian Trandafir, CEO Alliance Healthcare Romania intr-o discutie despre provocarile aduse de pandemie in domeniul serviciilor medicale, dar si despre noile tehnologii care au revolutionat acest sector
    • La nivel mondial, incidenta bolii parodontale este intre 20 si 50%. Medicul Octavian Munteanu a explicat pentru FarmaciaTa care sunt factorii favorizanti, cum poate fi prevenita aceasta afectiune, dar si care este conduita terapeutica optima dupa instalarea bolii
  • Wefflermark:
    • S-a deschis Fika18, prima croissanterie gourmet din Romania
    • Sute de elevi din judetul Alba primesc “Dreptul la toalete“. Liceul cu program sportiv “Florin Fleseriu” a fost selectat in campania “Domestos sustine igiena in scoli”
  • Zacke PRWorkspace Studio: Noul open office este mai aerisit, multifunctional, are cabine acustice si zone de relaxare
  • Publicatia online independenta G4media a avut in 2020 peste 141 de milioane de vizualizari realizate de 26 de milioane de utilizatori unici
  • A.G. Radio Holding anunta lansarea platformei digitale SOUNDIS
  • Brands & Bears ne inspira sa vedem filmele pe gustul nostru, cu cel mai nou spot Chio Popcorn
  • Creatori in actiune: Cum functioneaza creativitatea si ce faci cand ai de scris si nu ai inspiratie
  • DDB Romania: DDB Romania sarbatoreste prezenta pe podium in Top 3 ADC 2020
  • Headvertising: “Vino la bine” in varianta “Descarca si instalează binele
  • Neticle: Cele doua fete ale monedei Clubhouse: exclusivitatea egaleaza oare elitismul?
  • Perceptum: Centrele Comerciale Auchan si Aushopping au dat startul Sarbatorilor in octombrie, printr-o campanie de marketing experiential si performant marca Perceptum
  • ontheroof: Jerry’s Pizza si ontheroof continua traditia: celebrarea pizzei chiar de ziua ei prin campania #SarbatorimPizza
  • Wink Public Multimedia: WINK introduce primul billboard digital in format vertical din Iasi
  • Zile si Nopti: Podcast Zile si Nopti: Top10 momente Pop Culture din Romania
  • Retro Radio | Jumatate de milion de tineri de pe TikTok urmaresc bunicii Retro Radio Podcas

Statistici, topuri, trenduri:

Interviuri, opinii:

  • Madalina Andronic: Daca nu spunem lumii la ce suntem buni, nu vine nimeni sa ne bata la usa ca sa descopere ce frumosi si priceputi suntem
  • Petre Barbu: Guvernul a publicat raportul cu bugetele pentru campania publica de informare “Poarta masca!”. Vezi companiile de media cu cei mai multi bani atrasi de la guvern!
  • Dorian Ilie & Mihnea Pana: Daca Milenialii au fost generatia cu cheia la gat, atunci am putea spune că Z este generatia cu smartphone-ul la gat
  • Adina Ionescu: Cursurile Oxford m-au invatat sa ma gandesc la consumatorul de peste trei ani
  • Al Kamara: Romania nu are aceeasi capacitate de crestere economica ca tarile vestice. Criza abia incepe
  • Ioana Manoiu: Consumatorii se asteapta ca brandurile sa se implice, sa rezolve marile probleme ale lumii, sa preia job-ul guvernului si al ONG-urilor
  • Iulia Neagoe: Lucrul cu plantele l-am deprins de mica pentru ca in familie ritualurile de cules s-au pastrat din generatie in generatie
  • Vlad Pop alearga 620 km, la 6633 Arctic Ultra Virtual Race 2021, de la Cluj-Napoca pana la Constanta, pentru bursele MagicEDU
  • Irina Radu: In ultimii ani am observat o indreptare a beneficiarilor spre amenajarile interioare moderne, cu accente industriale
  • Sarra Tsorakidis: Cred ca la noi nu exista curajul necesar pentru a face reclame la nivel de arta

Evenimente, conferinte:

  • Institutul de Marketing: Ultimele locuri la cursul intensiv online Brand Management Masterclass, cu Mihai Bonca, din 4-5 si 11-12 martie
  • InternetCorp lanseaza IC Events – Platforma care aduce evenimentele din offline in era digitala

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,

Echipa Zelist Monitor

Lansari de produse si servicii in ultima saptamana – Selectie

social media, Zelist Research No Comments »

Zelist Monitor va ofera o selectie diversa a lansarilor de produse si servicii din ultima perioada.

  • YouTube: Noutatile Lansate cu Actualizarea Disponibila de Astazi
  • Galaxy S21 Ultra este dispozitivul foto-video al momentului
  • FlorideLux.ro lansează colecția de primăvară și estimează vânzări de 75.000 euro în perioada 1-8 Martie
  • Netflix a lansat o nouă aplicaţie de Android. Facilitatea poate revoluţiona lumea abonaţilor
  • Mercedes-Benz a lansat noua Clasă C hibrid, cu autonomie pur electrică de 100 km
  • Peugeot și-a lansat oficial noul logo. Primul model pe care va fi utilizat va fi 308
  • Hyundai a lansat noul Ioniq 5: SUV compact cu până la 306 CP și autonomie de 480 kilometri
  • Land Rover a lansat noul model Defender V8
  • Trupa Vunk a lansat noul album “Numai la doi”
  • The Offspring va lansa un nou album de studio după o pauză de aproape un deceniu
  • Pink a lansat o noua melodie de succes, împreuna cu fiica sa, Willow: “cover me in sunshine”

Raport GPeC E-Commerce România 2020: Cumpărături online de 5,6 miliarde de euro, în creștere cu 30% față de 2019

social media, Zelist Research No Comments »

Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro. Creșterea a fost cu aprox. 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19 care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.

Valoarea de 5,6 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente (categoriile din urmă cunoscând o contracție considerabilă în 2020, cauzată de restricțiile de circulație și de măsurile de distanțare socială).

Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro. Creșterea a fost cu aprox. 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19 care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.

Valoarea de 5,6 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente (categoriile din urmă cunoscând o contracție considerabilă în 2020, cauzată de restricțiile de circulație și de măsurile de distanțare socială).

Pentru sectorul comerțului electronic, anul 2020 a fost unul ce a marcat o evoluție spectaculoasă, fiind atinse ținte planificate uneori chiar peste 2-3 ani. Însă acest sector este doar partea ușor de văzut și de cuantificat a ceea ce denumim mai larg economia digitală, a cărei valoare este cu mult mai mare și care poate fi șansa României de a recupera extrem de rapid decalajele de dezvoltare față de statele vestice.

Revenind la comerțul electronic, un număr foarte mare de români și-a învins în 2020 teama de a comanda online și a descoperit cât de simplu, comod și sigur e, în timp ce alții, familiarizați deja cu cumpărăturile pe internet, și-au extins categoriile de produse pe care le comandă. Odată câștigați, acești clienți vor rămâne fideli acestei modalități de a-și face cumpărăturile. Aceste premise crează o oportunitate semnificativă pentru retailerii locali de a profita de toate avantajele pieței digitale locale sau internaționale, accesând platforme marketplace și maximizându-și business-ul online”, spune Florinel Chiș, Director Executiv ARMO.

Potrivit estimărilor principalilor jucători, comerțul online va continua să crească și în 2021, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 6,5 miliarde de euro la finalul acestui an.

De 16 ani, GPeC promovează sectorul e-commerce din România adunând în jurul său cea mai mare comunitate de magazine online și organizând principalele evenimente de comerț online. Printre altele, GPeC centralizează datele și publică în fiecare an raportul comerțului electronic românesc.

Iată care sunt principalele cifre, statistici și estimări pentru anul recent încheiat (sursele sunt menționate în text, precum și la finalul raportului).

România în contextul european

Potrivit raportului Eurostat publicat în ianuarie 2021, 85% dintre români au utilizat internetul cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni, iar 45% din utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în ultimele 12 luni.

Prin aceste statistici, România se situează la coada clasamentului țărilor UE, fiind urmată doar de Bulgaria cu 42% din utilizatorii de internet care au cumpărat online cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni.

În fruntea clasamentului se situează:

  • Olanda (91% din utilizatorii de internet au cumpărat online cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni)
  • Danemarca (90%)
  • Germania (87%)
  • Suedia (86%)
  • Irlanda (81%)

Tot mai mulți tineri cumpără online

La nivel european, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani au reprezentat cel mai mare segment de cumpărători online până în anul 2018 inclusiv. În 2019, tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani au devenit cei mai mulți cumpărători online detronând segmentul de vârstă 25-54 de ani, pentru ca în 2020 procentul celor două grupe de vârstă să fie similar.

Tendința poate fi de interes pentru comercianții online care ar trebui să ia în calcul noul public țintă și să își diversifice oferta cu produse specifice, destinate tinerilor, având în vedere că procentul cumpărătorilor online din segmentul de vârstă 16-24 de ani este semnificativ”, spune Andrei Radu (GPeC).

Ce au cumpărat europenii în 2020

Potrivit Eurostat, cele mai populare categorii de produse și servicii comercializate online în 2020 la nivel european au fost (întrebare cu răspuns multiplu, de aceea suma procentelor depășește 100%):

  • 64% – Fashion (îmbrăcăminte – inclusiv îmbrăcăminte sport, încălțăminte și accesorii)
  • 29% – Livrări de mâncare de la restaurante, fast-food, servicii de catering
  • 28% – Mobilă și accesorii pentru casă și grădină
  • 27% – Cosmetice și produse pentru înfrumusețare și wellness
  • 27% – Cărți, reviste și ziare tipărite
  • 26% – Computere, tablete, telefoane mobile și accesorii IT

Următoarele categorii în topul clasamentului cumpărăturilor online la nivel european, au fost:

  • Suplimente alimentare, produse farma, vitamine, produse pentru dietă (reînnoirile de rețete online nu sunt incluse)
  • Articole sportive (excluzând îmbrăcămintea sport)
  • Produse alimentare și băuturi din magazinele specializate
  • Electronice și electrocasnice
  • Articole pentru copii și jucării
  • Produse pentru curățenie și produse pentru igiena personală
  • Auto & Moto (inclusiv piese de schimb)
  • Filme și seriale pe suport DVD, Blu-ray etc.
  • Muzică pe suport CD, Vinyl etc.

71% din consumatorii europeni sunt încântați de cumpărăturile prin internet

Potrivit sondajului Eurostat realizat la nivel european în 2019, 71% dintre cumpărătorii online au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă sau dificultate atunci când au cumpărat prin internet.

În schimb, problemele identificate de consumatorii europeni (în proporții relativ mici) au fost (întrebare cu răspuns multiplu):

  • 17% – livrări întârziate față de timpul de livrare promis pe site-ul magazinului online
  • 8% – probleme de funcționalitate ale website-ului sau ale modulului de plată online care i-a împiedicat să finalizeze cumpărătura
  • 8% au primit alte produse față de ceea ce comandaseră sau au primit produse defecte
  • 5% au întâmpinat dificultăți la returnarea produselor sau la a contacta magazinul online pentru a face un retur
  • 4% nu au găsit pe website-urile magazinelor online informații despre garanția produselor sau despre drepturile legale ale consumatorilor
  • 4% au întâmpinat probleme cu magazine online străine care nu comercializau produse în țara de origine a clientului
  • 3% se plâng de costuri totale mai mari decât era indicat inițial pe site-urile magazinelor online.

30% dintre consumatorii europeni cumpără online de la magazine de peste hotare (cross-border), practică mai puțin comună în țările est europene unde sunt preferate magazinele online locale.

E-Commerce în România 2020

Potrivit statisticilor 2Performant, valoarea medie a tranzacțiilor online a crescut ușor în 2020 comparativ cu 2019 în cazul achizițiilor făcute de pe Desktop și s-a păstrat la o valoare similară în cazul celor efectuate de pe telefonul mobil.

În medie*, în 2020 românii au cheltuit 297,4 lei (echivalentul a 61,5 euro) pentru cumpărăturile făcute de pe Desktop, comparativ cu 273 lei (echivalentul a 57,5 euro) în 2019.

În cazul tranzacțiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coșului mediu a fost de 210,4 lei (echivalentul a 43,5 euro) în 2020 comparativ cu 208 lei (echivalentul a 43,9 euro) în 2019. *Valorile medii de mai sus nu conțin TVA, iar echivalentul în euro pentru anul 2020 a fost calculat la un curs mediu anual de 1 EUR = 4,8371 lei.

Cât au cheltuit românii pe diferite categorii de produse?

Potrivit 2Performant, în general, comanda medie nu a suferit fluctuații mari față de 2019, cu excepția categoriei Auto & Moto, unde valoarea coșului mediu s-a dublat de la 72,19 euro în 2019 la 148,1 euro în 2020.

Și în categoria Sănătate & Îngrijire Personală s-a remarcat o creștere semnificativă a comenzii medii, mai mare pe Dekstop decât pe telefonul mobil.

Invariabil, pe toate categoriile de produse comanda medie este mai mare atunci când tranzacția este făcută de pe Desktop comparativ cu tableta sau telefonul mobil.

Valori medii ale tranzacțiilor pe diferite categorii în 2020, în funcție de dispozitivul de pe care a fost făcută achiziția (EUR, fără TVA):

  • Auto & Moto – 160,1 euro Desktop vs. 136,1 euro Mobile
  • Electro-IT&C – 157,4 euro Desktop vs. 113,5 euro Mobile
  • Casă și Grădină – 130,5 euro Desktop vs. 105,7 euro Mobile
  • Sport & Drumeție – 71,2 euro Desktop vs. 56,4 euro Mobile
  • Articole pentru copii & jucării – 71,2 euro Desktop vs. 54,6 euro Mobile
  • Fashion – 45,9 euro Desktop vs. 39,3 euro Mobile
  • Pet Shop – 44,7 euro Desktop vs. 36,9 euro Mobile
  • Beauty – 40,6 euro Desktop vs. 32,8 euro Mobile
  • Sănătate & Îngrijire Personală – 40,1 euro Desktop vs. 31,2 euro Mobile
  • Adult – 39,4 euro Desktop vs. 26,8 euro Mobile
  • Farma – 37,9 euro Desktop vs. 24,9 euro Mobile
  • Cărți, Filme și Muzică – 28,9 euro Desktop vs. 23,6 euro Mobile
  • Altele – 58,9 euro Desktop vs. 46,2 euro Mobile

Cele mai multe cumpărături online se fac de pe telefonul mobil

Chiar dacă valoarea medie a tranzacției este mai mică pe mobil decât pe Desktop, numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este, în general, semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe Desktop pe aproape toate categoriile de produse, cu excepția verticalei Electro-IT&C unde 53% din comenzi se fac de pe Desktop, iar 47% de pe mobil.

În general, acolo unde este necesară o documentare detaliată asupra specificațiilor produselor sau prețul acestora este mai mare ori sunt comparate mai multe produse similare, ponderea tranzacțiilor Mobile tinde să scadă în favoarea Desktop-ului.

Pe de altă parte, atunci când este vorba de cumpărături de impuls, care nu necesită neapărat o documentare minuțioasă asupra produsului sau un timp îndelungat în luarea deciziei de achiziție, românii cumpără online preponderent de pe telefonul mobil.

Desktop vs. Mobile – ponderea tranzacțiilor pe diferite categorii:

  • Articole pentru copii & jucării – 18% Desktop vs. 82% Mobile
  • Beauty – 27% Desktop vs. 73% Mobile
  • Fashion – 28% Desktop vs. 72% Mobile
  • Farma – 30% Desktop vs. 70% Mobile
  • Adult – 30% Desktop vs. 70% Mobile
  • Sănătate & Îngrijire Personală – 33% Desktop vs. 67% Mobile
  • Auto & Moto – 33% Desktop vs. 67% Mobile
  • Sport & Drumeție – 37% Desktop vs. 63% Mobile
  • Pet Shop – 40% Desktop vs. 60% Mobile
  • Cărți, Filme și Muzică – 40 % Desktop vs. 60% Mobile
  • Casă și Grădină – 48% Desktop vs. 52% Mobile
  • Electro-IT&C – 53% Desktop vs. 47% Mobile
  • Altele – 45% Desktop vs. 55% Mobile

Concluzia importantă în urma acestor statistici este că magazinele online ar trebui să își optimizeze website-urile cu prioritate pentru device-urile mobile, astfel încât să asigure o navigare ușoară și o experiență de cumpărare plăcută clienților. În cadrul Competiției GPeC, evaluăm anual aprox. 100 de magazine online românești prin peste 200 de criterii care vizează prioritar User Experience și am observat că multe magazine pornesc cu optimizările de la Desktop la Mobile și nu invers, cum ar fi normal. Inclusiv în campaniile de marketing și în realizarea ad-urilor neglijează afișarea optimă a acestora pe mobil – iar strategia ar trebui să fie Mobile First, Desktop Second, spune Andrei Radu (GPeC).

72% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile

71,9% din traficul magazinelor online din rețeaua 2Performant a fost generat de dispozitive mobile, în timp ce 28,1% de Desktop (procentele nu au suferit modificări comparativ cu 2019).

În cazul magazinelor online consacrate consultate de GPeC, traficul generat de telefoanele mobile depășește pragul de 80% (similar cu 2019).

65,6% din cumpărăturile online se fac de pe telefonul mobil

2018 a fost primul an în care numărul cumpărăturilor online făcute de pe telefonul mobil a depășit Desktop-ul astfel: 54,8% au fost achiziții de pe telefonul mobil, respectiv 45,2% cumpărături de pe Desktop.

În 2019 tendința s-a accentuat, tot mai mulți români preferând să cumpere online de pe telefon în detrimentul Desktop-ului, respectiv: 63,6% cumpărau de pe mobil, comparativ cu 36,4% care au rămas fideli Desktop-ului.

Anul 2020 a adus o creștere ușoară a procentului de cumpărături făcute de pe telefoanele mobile, acesta atingând valoarea de 65,6%, în timp ce achizițiile făcute de pe Desktop au scăzut la 34,4%.

Și din punct de vedere al valorii totale a vânzărilor onlineMobilul este pe primul loc cu 57,4%, comparativ cu 42,6% Desktop (similar cu procentele înregistrate în 2019, respectiv: 57,1% Mobile și 42,9% Desktop).

Rata medie de conversie se apropie de 2%

În cazul magazinelor online din rețeaua 2Performant, rata medie de conversie este mai mare pe Desktop decât pe Mobil, dar aceasta a crescut în 2020 pe ambele tipuri de dispozitive astfel:

  • Desktop – de la 2,1% în 2019 la 2,26% în 2020
  • Mobile – de la 1,44% în 2019 la 1,68% în 2020

Dacă am face media între rata de conversie de pe Desktop și rata de conversie de pe Mobile, ar rezulta o rată medie de conversie de 1,97% în cazul magazinelor online din rețeaua 2Performant.

Trebuie precizat, însă, că rata medie de conversie poate varia semnificativ atât în sens ascendent, cât și descendent în funcție de foarte mulți factori cum ar fi (fără a ne limita la aceștia): notorietatea magazinului online, verticala din care face parte, programele de loializare, campaniile de retenție a clienților sau de recuperare a coșurilor abandonate etc.

Strict raportat la magazinele online din rețeaua 2Performant, deși rata de conversie este, în general, mai mare pe Desktop decât pe Mobil, sunt și câteva verticale unde proporția este inversată, cum ar fi categoriile AdultFarma și Auto & Moto. De asemenea, în categoria Articole pentru copii & jucării rata de conversie de pe Desktop este aproximativ egală cu rata de conversie de pe Mobil.

Momentele în care se cumpără cel mai mult în e-commerce

Traficul crește proporțional în timpul dimineții atât pe Desktop, cât și pe Mobil, însă în timp ce pe Mobil continuă să crească progresiv după ora 11:00 AM, pe Desktop începe să scadă.

Potrivit statisticilor 2Performant, cele mai multe vânzări se fac în intervalul orar 11:00 AM – 15:00 PM pe Desktop, iar pe Mobil în intervalul orar 20:00 – 22:00.

Din punct de vedere al zilelor săptămânii, potrivit eMAG Marketplacevinerea este ziua în care românii cumpără cel mai mult online, iar la polul opus este sâmbăta. Tot potrivit eMAG, cele mai multe comenzi sunt plasate în prima parte a zilei, cu un vârf de comenzi la ora 13:00 raportat la valoarea acestora și la ora 12:00 PM, raportat la numărul de comenzi.

Potrivit 2Performant, decizia de cumpărare se ia în 50% dintre cazuri în prima oră de când cumpărătorul ajunge în magazinul online. Acest procent ceste în creștere de la un an la altul: 46,5% în 2019, 45,2% în 2018 și 42,6% în 2017. În 66% din cazuri, decizia de cumpărare se ia în primele 24 de ore de la click.

Ca și particularități ale anului 2020, categoria de Articole Sportive a crescut spectaculos la începutul pandemiei (lunile aprilie – mai 2020), cu peste 1.500%.

De asemenea, numărul de comenzi în categoriile Articole pentru copii & jucării și Sănătate & Îngrijire Personală a fost dublu pe Mobil față de Desktop, iar în categoria Farma, acesta a fost triplu față de Desktop.

Peste 23.000 de comercianți online în platforma eMAG Marketplace

Potrivit datelor furnizate de eMAG pentru GPeC, la finalul lunii decembrie 2020, în platforma eMAG Marketplace erau înregistrați peste 23.000 de comercianți online activi, în creștere semnificativă de la 20.119 în decembrie 2019.

Trebuie menționat, însă, că nu toți comercianții care aleg să vândă online prin platformele de tip Marketplace sau de Anunțuri dețin și un magazin online propriu, de aceea este dificil de estimat numărul magazinelor online de sine stătătoare din România.

Conform informațiilor furnizate de oficialii eMAG, cele mai bine reprezentante categorii de produse din oferta comercianților activi pe platforma eMAG Marketplace au fost, în ordine descrescătoare:

  • DIY (Do It Yourself / Bricolaj)
  • Home & Deco
  • Produse consumabile pentru casă
  • Electrocasnice
  • Fashion
  • Jucării
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber
  • Auto

Top categorii din punct de vedere al volumelor de vânzări generate pe eMAG Marketplace, în ordine descrescătoare:

  • Electrocasnice
  • Home & Deco
  • DIY (Do It Yourself / Bricolaj)
  • Mobile
  • IT
  • Produse consumabile pentru casă
  • Auto
  • Electronice
  • Echipamente medicale consumabile (măști, mănuși, dezinfectanți etc.)
  • Jucării
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber

Din tendințele analizate de reprezentanții eMAG Marketplace, verticalele cu potențial semnificativ de creștere în 2021 sunt:

  • Produse IT (ex.: tablete, sofware, periferice pentru PC etc.)
  • Produse consumabile pentru acasă (ex.: produse de băcănie, hrană pentru animale etc.)
  • Do It Yourself (DIY / Bricolaj – ex.: materiale de construcții, echipamente și sisteme de iluminat etc.)
  • Fashion
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber
  • Electrocasnice mici și mari
  • Cărți sau produse de birotică
  • Jucării
  • Home & Deco

Black Friday Noiembrie 2020

2020 a fost al zecelea an în care comerțul electronic românesc a sărbătorit conceptul de Black Friday. Potrivit reprezentanților eMAG, cea de a 10-a ediție de Black Friday a depășit toate recordurile înregistrate de eveniment până la acel moment.

Astfel, eMAG a înregistrat într-o singură zi 12,4 milioane de vizite (cu 1,6 milioane de vizite mai mult decât în 2019) și produse comandate în valoare de 585,7 milioane de lei (echivalentul a 120 de milioane de euro) – cu 17% mai mult decât în 2019.

Comparativ cu prima ediție de Black Friday din 2010, valoarea produselor comandate a fost de 17 ori mai mare și de 3 ori mai mare față de ediția din 2015.

La eMAG, cele mai vândute categorii de produse de Black Friday 2020 au fost:

  • Home & Deco – 271.000 produse vândute
  • Îngrijire personală – 197.000
  • Electrocasnice mici – 106.000
  • Jucării – 90.000
  • Televizoare – 66.000
  • Băuturi și cafea – 66.000
  • Frigidere – 35.000

Conform ARMO, în întreaga campanie de Black Friday din noiembrie 2020, românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 300 de milioane de euro, cu aprox. 20% mai mult decât în 2019, când s-au înregistrat vânzări totale de 253 de milioane de euro.

Potrivit procesatorului de plăți PayU și făcând referire strict la tranzacțiile online plătite cu cardul, campania de Black Friday din noiembrie 2020 a arătat astfel:

  • Numărul de tranzacții plătite online prin card a ajuns la 539.000, cu 95% mai mult decât în 2019
  • Minutul de aur a fost 07:44 AM cu 4.792 de tranzacții (+124% mai mult decât în 2019)
  • De Black Friday, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 647 de lei (în scădere cu 8% față de 2019), iar a coșului în rate a fost de 1.028 de lei (în creștere cu 2% față de 2019).

Cât de importante sunt review-urile?

Review-urile au avut o mare importanță în 2020 deoarece cu ajutorul lor magazinele online au putut câștiga încrederea clienților și au putut genera mai multe vânzări. 73% din respondenți caută activ review-uri.

Respondenții care caută activ păreri despre produsele pe care vor să le achiziționeze, urmăresc (întrebare cu răspuns multiplu):

  • Dacă produsele au fost la calitatea cerută, conform review-urilor altor clienți (74%)
  • Răspunsurile magazinului online la opiniile negative (50%)
  • Cât de reale par să fie review-urile (47%)
  • Să vadă doar dacă există site-urile (41%)
  • Comentarii legate de notele primite de produse (39%)
  • Dacă există un mix normal de opinii pozitive și negative (36%)
  • Informații despre rapiditatea livrării (36%)
  • Note cât mai mari (35%)

În ceea ce privește încrederea, 37% au încredere în review-uri publicate pe website-uri independente de magazinul online, 36% în părerile din Social Media și 27% în testimonialele afișate de magazinele online pe paginile proprii.

7 din 10 cumpărători online au lăsat vreodată un review (răspuns multiplu):

  • 67% la solicitarea magazinului online după procesarea comenzii
  • 39% din proprie inițiativă, fără să le fie solicitat un review
  • 16% la solicitarea unui serviciu terț, în numele magazinului de la care au cumpărat

Însă, 3 din 10 cumpărători online nu acordă review-uri deoarece 60% dintre aceștia nu obișnuiesc să facă acest lucru, 38% declară că nu s-au gândit să lase un review pentru că nu le-a cerut nimeni, 14% nu consideră că review-urile sunt importante, iar 10% nu lasă review-uri dacă nu sunt recompensați pentru acest lucru (răspuns multiplu).

Potrivit TRUSTED.ro, la începutul pandemiei clienții magazinelor online au fost mult mai dornici să ofere feedback la comenzi, astfel că opiniile primite aproape s-au triplat pentru perioada analizată, respectiv martie-aprilie 2019 vs. martie-aprilie 2020.

În martie 2020, s-a înregistrat o dublare a opiniilor primite față de aceeași lună în 2019, iar în aprilie 2020, a avut loc o creștere cu 300% a opiniilor primite față de aprilie 2019.

Aplicațiile de livrare – soluția salvatoare în pandemie

“Aplicațiile de livrare sunt percepute ca fiind o soluție ”de salvare”, mai ales în această perioadă pandemică deoarece răspund foarte bine nevoii de distanțare, dar și pentru că ne economisesc din timpul alocat pentru cumpărături, iar produsele sunt livrate foarte repede (mult mai repede decât în cazul achizițiilor de la magazinele online). Astfel, ne așteptăm ca aceste platforme de livrare să devină un canal de cumpărare din ce în ce mai important pentru români în perioada următoare” afirmă Andrei Cânda, Managing Partener iSense Solutions.

45% dintre respondenții studiului au folosit cel puțin o dată o aplicație de livrare pentru cumpărături sau comenzi online, iar 27% dintre aceștia folosesc aplicațiile cel puțin o dată pe săptămână.

Cât de des folosesc românii aplicațiile de livrare pentru cumpărături online:

  • Zilnic – 2%
  • De câteva ori pe săptămână – 10%
  • O dată pe săptămână – 15%
  • O dată la 2-3 săptămâni – 22%
  • O dată pe lună – 13%
  • Mai rar de o dată pe lună – 38%

Românii preferă să testeze mai multe platforme de livrare, însă rămân fideli celor care se aliniază cu nevoile lor de cumpărare.

Platformele de livrare utilizate cel mai des (Mai și Octombrie 2020)

  • FoodPanda – 32% dintre respondenți o utilizează cel mai des (încercată de 56% dintre respondenți)
  • Glovo – 28% (încercată de 60% dintre respondenți)
  • Takeaway – 13% (încercată de 33% dintre respondenți)
  • Bringo – 13% (încercată de 26% dintre respondenți)
  • TAZZ by eMAG – 3% (încercată de 7% dintre respondenți)

Consumatorii își doresc o diversificare a categoriilor de produse din aplicațiile de livrare:

  • Cumpără în prezent 1,9 categorii de produse
  • Își doresc să cumpere 3,5 categorii de produse

Consumatorii doresc să poată cumpăra de la producători locali și din piețe tradiționale prin intermediul platformelor de livrare, deoarece consideră produsele mai sănătoase și de bună calitate și vor să susțină micile afaceri românești.

Ce magazine online / aplicații de livrare preferă românii, în funcție de categorii

În cele două perioade analizate în cadrul studiului, s-au observat schimbări de preferințe în ceea ce privește magazinele online de unde românii aleg să își facă cumpărăturile (întrebările sunt cu răspuns multiplu, de aceea suma procentelor depășește 100%).

Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria FMCG

  • Carrefour – 37% Octombrie 2020, 39% Mai 2020
  • Kaufland – 35% Octombrie 2020, 45% Mai 2020
  • eMAG – 28% Octombrie 2020, 31% Mai 2020
  • Bringo – 23% Octombrie 2020, 17% Mai 2020
  • Auchan – 23% Octombrie 2020, 32% Mai 2020
  • Mega Image – 15% Octombrie 2020, 21% Mai 2020
  • Cora – 14% Octombrie 2020, 14% Mai 2020
  • Glovo – 12% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • Solaris – 1% Octombrie 2020, 4% Mai 2020
  • Furnicamarket – 1% Octombrie 2020, 2% Mai 2020

Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Catering

  • FoodPanda – 34% Octombrie 2020, 39% Mai 2020
  • Glovo – 32% Octombrie 2020, 30% Mai 2020
  • PizzaHut – 26% Octombrie 2020, 32% Mai 2020
  • Takeaway – 19% Octombrie 2020, 16% Mai 2020
  • Jerry’s Pizza – 14% Octombrie 2020, 13% Mai 2020
  • Bringo – 10% Octombrie 2020, 10% Mai 2020
  • Domino’s Pizza – 8% Octombrie 2020, 12% Mai 2020
  • Presto Pizza – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • UberEats – 5% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • CuptorulCuLemne – 4% Octombrie 2020, 3% Mai 2020

Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Fashion

  • eMAG – 66% Octombrie 2020, 44% Mai 2020
  • H&M – 40% Octombrie 2020, 44% Mai 2020
  • Fashion Days – 34% Octombrie 2020, 28% Mai 2020
  • Carrefour – 23% Octombrie 2020, 15% Mai 2020
  • About You – 20% Octombrie 2020, 13% Mai 2020
  • Zara – 19% Octombrie 2020, 26% Mai 2020
  • AliExpress – 18% Octombrie 2020, 12% Mai 2020
  • Auchan – 16% Octombrie 2020, 12% Mai 2020
  • Bershka – 16% Octombrie 2020, 18% Mai 2020
  • Miniprix – 13% Octombrie 2020, 10% Mai 2020

Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Produse farmaceutice

  • Farmacia Tei – 55% Octombrie 2020, 54% Mai 2020
  • Sensiblu – 32% Octombrie 2020, 33% Mai 2020
  • FarmaciaLaPretMic – 10% Octombrie 2020, 10% Mai 2020
  • Medifarm – 8% Octombrie 2020, 8% Mai 2020
  • Pcfarm – 6% Octombrie 2020, 5% Mai 2020
  • Pfarma – 5% Octombrie 2020, 8% Mai 2020
  • Glovo – 5% Octombrie 2020, 5% Mai 2020
  • Bringo – 5% Octombrie 2020, 5% Mai 2020
  • Efarma.ro – 5% Octombrie 2020, 4% Mai 2020
  • Pilulka – 3% Octombrie 2020, 2% Mai 2020

Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Cosmetice

  • eMAG – 45% Octombrie 2020, 50% Mai 2020
  • Farmacia Tei – 31% Octombrie 2020, 26% Mai 2020
  • Elefant – 25% Octombrie 2020, 27% Mai 2020
  • Sephora – 24% Octombrie 2020, 22% Mai 2020
  • Yves Rocher – 23% Octombrie 2020, 24% Mai 2020
  • Notino – 22% Octombrie 2020, 19% Mai 2020
  • Douglas – 12% Octombrie 2020, 11% Mai 2020
  • Marionnaud.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020
  • Makeup.ro – 6% Octombrie 2020, 7% Mai 2020
  • Pink Panda – 5% Octombrie 2020, 4% Mai 2020

Top 7 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Bricolaj

  • Dedeman – 75% Octombrie 2020, 76% Mai 2020
  • Leroy Merlin – 29% Octombrie 2020, 34% Mai 2020
  • Hornbach – 21% Octombrie 2020, 15% Mai 2020
  • Bricodepot – 18% Octombrie 2020, 23% Mai 2020
  • Mathaus.ro – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • Bricoshop.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020
  • E-bricolaj.ro – 4% Octombrie 2020, 4% Mai 2020

Creșteri semnificative ale plăților online prin card

Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacții pe minut. Valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 22%, ajungând la valoarea de 46 EUR.

Și procesatorul NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 60% a volumului procesat în 2020 comparativ cu 2019.

Pandemia a avut un efect pozitiv major asupra creșterii procentului plăților online prin card, România fiind până în 2020 o piață în care plata ramburs la livrare era metoda preferată de plată de către 80% din cumpărătorii online.

Ca exemplu al efectelor pozitive ale pandemiei în e-commerce, potrivit oficialilor eMAG, în 2020 peste 40% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul pe platforma retailer-ului.

Valoarea medie a tranzacțiilor online prin card a crescut

Atât în cazul PayU, cât și în cazul NETOPIA Payments, valoarea medie a tranzacțiilor plătite online cu cardul a crescut semnificativ în 2020, comparativ cu 2019:

  • PayU: creștere de la 185 lei în 2019 la 225 lei în 2020
  • NETOPIA Payments: creștere de la 165 lei în 2019 la 215 lei în 2020

Cea mai mare tranzacție plătită online prin card în 2020 în sistemul NETOPIA Payments a avut valoarea de 97.000 de lei ca titlu de avans pentru un autoturism Renault.

——————————

Raportul poate fi preluat și publicat doar cu menționarea sursei: GPeC și link către https://www.gpec.ro/

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 15 – 21 februarie 2021?

social media, Zelist Research No Comments »

Zelist Monitor va prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 15 – 21 februarie 2021.

Blog

1. Viitor medic din Iasi, face bani de facultate din cantat pe strada! Stefan Nichita primeste ajutor de la trecatori, care cred ca e cersetor. Studentul: “Am preferat sa am banii mei” FOTO – blog.bzi.ro
10518 Facebook interactions
2. Scarlat Demetrescu Viata omului in planul astral – trezireainteligentei.ro
9845 Facebook interactions
3. Edgar Cayce Importanta capitala a glandelor endocrine – trezireainteligentei.ro
7647 Facebook interactions
4. Copaci care merita plantati pe langa casa – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
7422 Facebook interactions
5. 9 motive pentru a aplica Aloe Vera pe fata, par si piele. – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
7210 Facebook interactions
6. Asii lui Craciun – mirceamester.ro
7035 Facebook interactions
7. Iata 7 lucruri care se intampla cu corpul tau daca incepi sa bei ceai de papadie – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
6443 Facebook interactions
8. Ulei din frunze de dafin- pentru dureri articulare, de cap, ganglioni limfatici. Mod de preparare. – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
6336 Facebook interactions
9. Dacian Ciolos vrea sa impoziteze bisericile: “Orice activitate care realizeaza profit ar trebui impozitataprofit exista si la Biserica: trebuie vazut unde se duc banii” – romani-buni.info
6189 Facebook interactions
10. 6 motive pentru a consuma miere inainte de culcare. – sfaturi-idei-si-povesti-despre-viata.ro
6091 Facebook interactions

Economic

1. Medicul Razvan Constantinescu revine in forta: Nu port masca in afara activitatii profesionale si nu ma vaccinez! – bugetul.ro
14309 Facebook interactions
2. Kelemen Hunor, mesaj ferm pentru bugetari: Nu te obliga nimeni sa lucrezi la stat daca sunt asa de multe pericole la fiecare colt – bugetul.ro
5709 Facebook interactions
3. Soc total pentru Iohannis! Se pregateste lovitura anului? Este alerta la Cotroceni – capital.ro
5450 Facebook interactions
4. Diana Sosoaca ii vrea pe minerii din Valea Jiului sa marsaluiasca pe strazile din Bucuresti: Nu au curaj, le este frica. Daca suntem uniti, rechinii mor – bugetul.ro
3753 Facebook interactions
5. AUR vrea taierea cu 90% a subventiilor de la bugetul de stat pentru partidele politice – euractiv.ro
3734 Facebook interactions
6. Olguta Vasilescu o trimite pe Raluca Turcan la scolarizare: N-au citit legea salarizarii. Sa citeasca art 25 din legea salarizarii – bugetul.ro
3544 Facebook interactions
7. Gruia Stoica a cumparat terenul pe care se afla fabrica sa de vagoane din Debrecen, Ungaria, in urma unei investitii de 6,5 milioane de euro – economica.net
3482 Facebook interactions
8. Codrin Stefanescu: Sosoaca face de o mie de ori mai mult decat Ciolacu, Dincu, Grindeanu – bugetul.ro
3002 Facebook interactions
9. Traian Basescu da cartile pe fata: Nu are niciun viitor mineritul, si cei care dau iluzia ca are un viitor nu fac decat rau acestor oameni si viitorului familiilor lor – bugetul.ro
2924 Facebook interactions
10. CTP: Domnul Citu poate fi cel mai important premier din istoria post-decembrista a Romaniei. Este finantist si stapaneste aceasta meserie – bugetul.ro
2906 Facebook interactions

Femei

1. Uneori Dumnezeu iti frange inima ca sa iti salveze sufletul – kudika.ro
22740 Facebook interactions
2. Chec cu lamaie si iaurt – femeia.ro
8571 Facebook interactions
3. Cupluri celebre care demonstreaza ca iubirea adevarata rezista – tvhappy.ro
4760 Facebook interactions
4. Cel pe care l-ai pierdut nu iti era destinat. Nu era sufletul tau pereche, era doar un capitol al vietii tale – kudika.ro
4133 Facebook interactions
5. Un copil din Moldova care a alergat in galosi 12 km, in cadrul unui maraton, a emotionat o lume intreaga – unica.md
2945 Facebook interactions
6. Vremea o ia razna: de la -20 de grade, la +13 grade saptamana urmatoare – unica.md
2182 Facebook interactions
7. La 23 de ani, este mama a 11 copii. Femeia si sotul ei viseaza la o familie si mai numeroasa, cu 105 copii – perfecte.md
2114 Facebook interactions
8. Bataie crunta in Italia, intre doua moldovence care iubeau acelasi barbat – unica.md
2077 Facebook interactions
9. 19 Februarie 2021: Soarele intra in Pesti. Ne contopim cu iubirea primita de la Univers si intram in contact cu emotiile noastre – kudika.ro
2064 Facebook interactions
10. Sarbatoreste luna indragostitilor si pregateste cina perfecta alaturi de WMF – karena.ro
2049 Facebook interactions

Politic / Social

1. Video Guvernul a taiat aproape 89% din banii alocati Bisericii pentru anul 2021 – digi24.ro
53837 Facebook interactions
2. “Don’t Stop Me Now” – RECORD de ascultari pe platforma de streaming Spotify – radio3net.ro
39539 Facebook interactions
3. Zegrean: Pensiile speciale in vigoare pot fi taiate. Nu scrie nicaieri ca un drept castigat ramane pe vecie – epochtimes-romania.com
29348 Facebook interactions
4. Ciolacu, despre taierea banilor alocati Bisericii: Guvernantii vor sa lase in paragina sute de lacasuri de cult – digi24.ro
20378 Facebook interactions
5. Cristian Tudor Popescu: Domnul Citu poate fi cel mai important premier din istoria post-decembrista a Romaniei. Daca face ceea ce a spus ca are de gand sa faca, asta va fi – republica.ro
16299 Facebook interactions
6. ULTIMA ORA! Curtea Constitutionala a respins cererea de suspendare a Decretului presedintei Sandu privind desemnarea repetata a Nataliei Gavrilita la functia de premier – zdg.md
16209 Facebook interactions
7. Londra a decis sa transfere aproape jumatate de milion de lire sterline, fondurilor retinute de pe conturile fiului lui Filat, in beneficiul cetatenilor R. Moldova – tv8.md
16032 Facebook interactions
8. Anunt umanitar: Ajutor pentru Elena Nicolae, o fetita care se lupta cu sindromul Prader Willi – hotnews.ro
15882 Facebook interactions
9. Clinici germane opresc vaccinarea cu serul AstraZeneca, prea multi angajati au suferit efecte secundare – ziarulromanesc.de
15789 Facebook interactions
10. Dacian Ciolos vrea impozitarea bisericilor: Activitatile economice care aduc profit ar trebui sa intre in acelasi regim’ – brasov.net
15744 Facebook interactions

IT&C

1. George Simion, despre conditia impacarii cu Diana Sosoaca: “Diavolul este orgolios, e ipocrit si face greseli” – playtech.ro
818 Facebook interactions
2. Diana Sosoaca, vizita neasteptata la Liviu Dragnea: “Sa-ti bati joc de un om, sa-l umilesti, sa-l pui sa spele WC-uri” – playtech.ro
452 Facebook interactions
3. Ultima ora. Asistent medical, mort la scurt timp dupa ce si-a facut vaccinul anti-Covid-19. Ce le-a spus colegilor inainte de imunizare – playtech.ro
420 Facebook interactions
4. Romanii abonati la Digi au ramas aseara fara internet – zonait.ro
412 Facebook interactions
5. Red Dead Redemption devine material pentru cursuri de istorie a Americii – zonait.ro
401 Facebook interactions
6. Cel mai bun chec de facut acasa. Secretul sa iasa pufos – playtech.ro
367 Facebook interactions
7. Vaccinarea cu AstraZeneca, stopata de urgenta in Germania. Ce au patit medicii de acolo – playtech.ro
328 Facebook interactions
8. iPhone 13 ar putea avea si functia always-on screen – zonait.ro
250 Facebook interactions
9. SSD-urile s-au vandut mai bine decat HDD-urile pentru prima data in istorie – zonait.ro
244 Facebook interactions
10. EXCLUSIV In ce stare se afla ‘Gogoase’ din Trasnitii la 4 luni dupa operatie. Ce regim alimentar are acum – playtech.ro
239 Facebook interactions

Leisure & Timp Liber

1. Moasa de la Auschwitz. Povestea femeii care a refuzat sa inece copiii evrei nou-nascuti – atlas-geografic.net
6685 Facebook interactions
2. Dr. Adina Alberts: “1.200 de oameni au murit dupa ce au fost vaccinati cu Pfizer” – mrnews.ro
4383 Facebook interactions
3. Covid-19 are simptome ascunse, care ne afecteaza pielea si parul! Sfaturi de la Amalia Anghel, medic dermatolog – vorbestelumea.protv.ro
3745 Facebook interactions
4. Toni Grecu, viata dupa Covid-19! Cum se simte actorul dupa ce a fost externat din spital – vorbestelumea.protv.ro
3671 Facebook interactions
5. Viviana Sposub are o silueta de invidiat. Cum se mentine in forma – vorbestelumea.protv.ro
3667 Facebook interactions
6. Care sunt reactiile adverse normale, dupa vaccinarea impotriva Covid-19 – vorbestelumea.protv.ro
3667 Facebook interactions
7. Cum iubesc zodiile si cum se comporta in cuplu: Gemenii in dragoste sunt un joc de-a v-ati ascunselea! – vorbestelumea.protv.ro
3667 Facebook interactions
8. Adela Popescu se gandeste la numele celui de-al treilea copil. Cum i-ar placea prezentatoarei TV sa-l cheme pe micut – vorbestelumea.protv.ro
3667 Facebook interactions
9. Top 5 cele mai misterioase descoperiri arheologice din Romania – atlas-geografic.net
2313 Facebook interactions
10. De ce usa bucatariei de la manastirea Alcobaa este atat de ingusta? – atlas-geografic.net
1610 Facebook interactions

Sport

1. Sustinere totala pentru Simona Halep: “Capul sus! Esti o campioana!” – realitateasportiva.net
3585 Facebook interactions
2. Joaca in Liga I, dar vrea sa ajunga la Dinamo – dinamo1948.club
3185 Facebook interactions
3. Naomi Osaka domina, o opreste din nou pe Serena Williams – treizecizero.ro
2803 Facebook interactions
4. Nicolae Badea chiar se implica la Dinamo: “Deja o face” – doardinamo.ro
2693 Facebook interactions
5. Exclusiv. Doinita Oancea si-a luat inima in dinti si face pasul cel mare: Toata lumea ma bate la cap de o mie de ani – fanatik.ro
2455 Facebook interactions
6. Gheorghe Multescu: “Vreau sa antrenez” – doardinamo.ro
2444 Facebook interactions
7. Catalin Hildan Jr : “O sa dau tot ce pot mai bun din mine” – doardinamo.ro
2276 Facebook interactions
8. Multescu, increzator: “Dinamo poate ajunge in play-off” – doardinamo.ro
2260 Facebook interactions
9. “SANGELE APA NU SE FACE” – doardinamo.ro
2259 Facebook interactions
10. Tsitsipas il intoarce pe Nadal de la 0-2 la seturi, se califica in semifinale la Melbourne – treizecizero.ro
2145 Facebook interactions

Tabloid / monden

1. Profesoara care si-a abandonat fetita de 5 zile in scara unui bloc, in Valcea, a nascut-o pe micuta in masina, de frica sotului care nu mai voia copii – libertatea.ro
26403 Facebook interactions
2. VIDEO | Soferita romana de TIR, foc si para dupa ce un un coleg cu Scania de Dambovita a lasat-o fara motorina, intr-o parcare din Europa: “Ti-o fo frica de-o femeie?!” – libertatea.ro
10003 Facebook interactions
3. Sofer roman atat de beat la volanul dubei, ca politia a chemat un medic de urgenta, dupa ce a reusit sa-l opreasca, in Germania – libertatea.ro
7153 Facebook interactions
4. VIDEO | Diana Sosoaca, la protestele minerilor din Valea Jiului:” Romania e furata pas cu pas de un presedinte care ne-a vandut puterilor straine” – libertatea.ro
5173 Facebook interactions
5. Horoscop Urania | Previziuni astrologice pentru perioada 20 – 26 februarie 2021. Planeta Venus va intra in zodia Pestilor | VIDEO URANISSIMA – libertatea.ro
4212 Facebook interactions
6. Doua camionete facute ghem intre doua TIR-uri. Pompierii si politistii abia i-au gasit printre fiare pe soferii morti, in Germania – libertatea.ro
4115 Facebook interactions
7. Mihai Nesu, sarbatorit la 38 de ani: “Datorita tie, viata multor copii cu dizabilitati este mai frumoasa” – libertatea.ro
3970 Facebook interactions
8. Pensiile speciale despre care Rares Bogdan, Dacian Ciolos sau Dan Barna nu sufla o vorba. Despre rentierii de lux ai statului – libertatea.ro
3256 Facebook interactions
9. VIDEO | Sute de soferi de TIR, multi romani, tinuti cu orele in viscol si ger la granitele Germaniei, ca sa faca testul COVID. Romanii pozitivi, urcati in camioane – libertatea.ro
3078 Facebook interactions
10. Sofer roman de TIR mort in cabina dezintegrata, langa Anvers. Sotia lui Marcel nu poate merge sa-l aduca acasa, e obligatorie carantina in Belgia – libertatea.ro
2769 Facebook interactions

Umor

1. Operatorii din turism sunt disperati: Fara vouchere, romanii vor pleca in concediu in strainatate, unde e ieftin si bine, nu scump si jeg, cum ne straduim noi sa le oferim! – comentacii.ro
9041 Facebook interactions
2. Ave Teodosie! – comentacii.ro
8524 Facebook interactions
3. In iad cu Citu satanistu’ care a taiat banii de Mertane ai Bisericii! – comentacii.ro
7914 Facebook interactions
4. Spor de intarziere vrem! – comentacii.ro
7664 Facebook interactions
5. Daca vor spor de tunel si spor de praf, minerii sa se angajeze unde e greu, la Metrorex sau in Justitie! – comentacii.ro
6202 Facebook interactions
6. Olguta Vasilescu revine in forta: “Oamenii nu au uitat ca PSD-ul a dublat salariile cu 10%!” – kmkz.ro
6097 Facebook interactions
7. Daca Sosoaca va ajunge vreodata presedinte, in maini trec granita! – comentacii.ro
6020 Facebook interactions
8. Aduceti pe Sorina Pintea inapoi! – comentacii.ro
5366 Facebook interactions
9. lamultean de zoua culturi! – comentacii.ro
4932 Facebook interactions
10. Mama, cum se citeste pe fata lui pofta de a scrie 25 de carti in urmatoarele 3 luni! – kmkz.ro
4525 Facebook interactions

 

Google Ads versus Facebook Ads – Popularitatea in social media a acestor modalitati de promovare

social media, Zelist Research No Comments »

 

Google Ads mai populare decat Facebook ads in discutiile din social media

In ultimul an, despre Google Ads s-au scris in social media 2.773 de mentionari, cu 50% mai mult decat s-a scris despre Facebook Ads (1.848 mentionari).

Comparativ cu perioada precedenta, interesul pentru cele doua tipuri de modalitati de promovare este in scadere. Mai accentuata pentu Facebook Ads

Spre deosebire de anul precedent, mentionarile despre Google Ads au inregistrat o usoara scadere de 7% (2.970 mentionari), iar despre  Facebook Ads s-a scris mai putin cu 18% (2.246 mentionari).

Dat fiind faptul ca Google Ads si Facebook Ads sunt subiecte specifice, evolutia mentionarilor este una oscilanta, inregistrand momente de vizibilitate contextuala, atunci cand exista eveneimente (modificari de politici, publicare de sfaturi,  mentionarea diversilor profesionisti si companii din domeniu) in legatura cu aceste tipuri de reclama. Din grafice se observa ca  s-au publicat mentionari despre Google Ads si Faceboook Ads cam in acelasi mod, atat in prima parte a anului, cat si in cea de-a doua parte (variatiile sunt omogene in cele doua cazuri).

 

Google Ads a inregistrat un varf de vizibilitate in perioada 01 – 07 februarie 2021, cand au fost publicate 126 de mentionari. Printre acestea se numara si:

Unde se scrie cel mai mult despre Google Ads si Facebook Ads? 

Atat in cazul Google Ads, cat si in cel al Facebook Ads, principalele canale social media de sustinere a vizibilitatii sunt presa online si Facebook.

In ultimul an, 39% din totalul mentionarilor Google Ads s-au inregistrat in presa si 29% pe Facebook.

In cazul Facebook Ads, 34% din totalul mentionarilor au fost inregistrate pe Facebook si 30% in presa online. Se observa ca, in topul canalelor social media, pentru Facebook Ads, locurile sunt inversate fata de Google Ads.

Desi presa si Facebook sunt principalele canale de aparitii pentru Google Ads si pentru Facebook Ads, totusi se observa ca, spre deosebire de Google Ads, Facebook Ads tinde sa se bucure de popularitate si pe Twitter si in agrgatoare.

Top 10 Infleunecers din Presa, care au mentionat frecvent Google Ads:

Top 15 Influencers pe Facebook, care au mentionat frecvent Facebook Ads:

 

 

 

Cele mai vizibile Agentii de PR in online si pe Facebook in luna ianuarie 2021

social media, Zelist Research No Comments »

IQads.ro impreuna cu Zelist Monitor va prezinta topul celor mai vizibile Agentii de PR in online si pe Facebook, in ianuarie 2021.

ZeList Monitor este serviciul de monitorizare si analiza a blogosferei, twittosferei, presei online, Facebook.. Serviciul monitorizeaza peste 95,000 de bloguri, 380.000 conturi Twitter, 8.000 de surse online care produc lunar peste 700.000 de articole, peste 80.000 de pagini Facebook, 300 forumuri, 13 posturi tv si 39 statii radio.

fbMonitor prezinta intr-un mod structurat acele metrice care reflecta eficienta comunicarii pe o pagina de Facebook, atat in mod absolut, cat si prin raportare la concurenta sau la o perioada aterioara. Platforma ofera companiilor posibilitatea de a determina care este eficienta demersurilor de comunicare in cadrul paginii proprii de Facebook

Cei mai vizibili Directori ai agentiilor de PR in online si pe Facebook in luna ianuarie 2021

social media, Zelist Research No Comments »

IQads.ro impreuna cu Zelist Monitor va prezinta topul celor mai vizibili Directori ai agentiilor de PR, in online si pe Facebook, in luna ianuarie 2021.

ZeList Monitor este serviciul de monitorizare si analiza a blogosferei, twittosferei, presei online, Facebook.. Serviciul monitorizeaza peste 95,000 de bloguri, 380.000 conturi Twitter, 8.000 de surse online care produc lunar peste 700.000 de articole, peste 80.000 de pagini Facebook, 300 forumuri, 13 posturi tv si 39 statii radio.

fbMonitor prezinta intr-un mod structurat acele metrice care reflecta eficienta comunicarii pe o pagina de Facebook, atat in mod absolut, cat si prin raportare la concurenta sau la o perioada aterioara. Platforma ofera companiilor posibilitatea de a determina care este eficienta demersurilor de comunicare in cadrul paginii proprii de Facebook

Cele mai vizibile Agentii Digitale/ Interactive in online si pe Facebook in luna ianuarie 2021

social media, Zelist Research No Comments »

IQads.ro impreuna cu Zelist Monitor va prezinta topul celor mai vizibile Agentii Digitale/Interactive in online si pe Facebook, in luna ianuarie 2021.

Indicatori:

Online visibility se refera la vizibilitatea online a brandurilor din categoria respectiva. Sunt agregate toate mentionarile, impartite pe cele 3 categorii: presa online, bloguri + forumuri, retele sociale. Informatia cuprinde si evolutia numarului total de mentionari pentru brandurile din categorie fata de luna anterioara si numarul de surse pe care au fost realizate aceste mentionari.

Top expresii reprezinta defalcarea pe brandurile luate in considerare pentru categorie a numarului de mentionari, a numarului de surse pe care au fost realizate aceste mentionari si a numarului estimat de impresii generate de aceste mentionari (pentru fiecare brand in parte).

Facebook Activity se refera la vizibilitatea agregata a paginilor de Facebook luate in calcul in categorie si sunt prezentate cateva informatii de interes: informatii privind numarul agregat de interactiuni al fanilor, rata medie de raspuns, tipurile de postari (text sau video) si evolutia fata de perioada anterioara.

Facebook top players reprezinta defalcarea paginilor de brand luate in calcul la Facebook Activity pentru categorie. Aici pot fi regasiti patru indicatori: Fans, Posts, Interactions si Share of Voice (calculat din suma tuturor paginilor din baza de date pentru categorie, nu doar din cele afisate).

In sectiunea Facebook Timing sunt defalcate pe zile numarul de postari si interactiuni (likes, comments, shares la postari) agregate ale paginilor luate in considerare in cadrul categoriei, numar care a fost defalcat pe intervale orare.