Vizibilitatea mentionarilor pentru sanctiunile din Rusia in urma razboiului cu Ucraina

Analizele Zelist, social media, Zelist Research Comments Off on Vizibilitatea mentionarilor pentru sanctiunile din Rusia in urma razboiului cu Ucraina

2752 de mentionari s-au inregistrat in ultimele zile in ceea ce priveste sanctiunile date Rusiei din cauza provocarii razboiului din Ucraina. Subiectul este dezbatut intens atat la noi in tara, cat si in toate statele europene. Marile puteri cer si aproba sanctiuni pentru Rusia ce devin din ce in ce mai grave si isi pun amprenta asupra cetatenilor ei.

In acest grafic se poate observa cresterea masiva a acestor mentionari pe zile. Se vede cum subiectul sanctiunilor a fost abordat inca de pe 22 februarie, cand se inregistreaza 251 de mentionari, chiar dinainte de izbucnirea propriu-zisa a razboiului.

Unde se dezbate cel mai intens subiectul sanctiunilor din Rusia?

Presa (43,1%) este spatiul cu cea mai mare vizibilitate, ceea ce este de inteles, data fiind natura subiectului. Agregatoarele (25,5%) si Facebook-ul (24,3%) vin din urma cu procentaje destul de mari, spatii unde atat cetatenii, cat si persoanele autorizate vorbesc despre aceste sanctiuni.

Impactul pe tipul sursei

Daca este sa vorbim despre impactul pe tipul sursei, in mod cert TV-ul detine prima pozitie (42,9%), urmat de radio (24,6%) si presa (23,9%).

 

Top 10 Influencers in Presa Online:

Printre publicatiile de presa online care au scris cel mai mult despre sanctiunile date Rusiei sunt: sportmedia.ro, adevarul, g4media, twnews, dc news, ziarul profit, libertatea, protv.md, atac.ro si hotnews.

 

Top 10 Influencers pe Facebook:

La fel ca in Presa Online, si Facebook-ul este un canal pe care se vorbeste foarte mult despre acest subiect. Conturile care au postat intens despre subiect sunt, in cea mai mare parte, paginile de Facebook ale televiziunilor. Mai exact: digi24, Romania TV, economedia.ro, Newsweek Romania, Stirile Pro TV, Viata politica, Observator, HotNews.ro, B1.ro si Mediafax.ro.

Career Fest- primul pas spre viitor

Comunicate de presa Comments Off on Career Fest- primul pas spre viitor

Asociația Studenților din Facultatea de Limbi și Literaturi Străine din Universitatea București organizează și în acest an evenimentul Career Fest, ce se va desfășura în perioada 14-20 martie, în mediul online, pe platforma Zoom. Tematica de anul acesta este „Work from where it works from you”.

Proiectul a luat naștere datorită nevoii studenților aflați la început de drum de a intra în contact cu specialiști în domeniu, pentru a obține toate informațiile necesare în vederea alegerii unui loc de muncă potrivit. În trecut, evenimentul se desfășura în sediul Facultății de Limbi și Literaturi Străine, însă, din cauza situației actuale, va avea loc în mediul online și în acest an, ceea ce înseamnă că un număr chiar mai mare de studenți va avea posibilitatea să afle mai multe informații cu privire la posibilitățile de angajare și să se familiarizeze cu piața muncii.

În cadrul acestui proiect vor fi organizate numeroase webinare, în cadrul cărora studenții își vor putea însuși toate detaliile de care au nevoie pentru a fi capabili să aleagă o carieră de succes. În acest fel, vorbitorii de limbi străine vor intra în contact cu reprezentanții companiilor participante. În cadrul webinarelor desfășurate în decursul unei săptămâni, studenților le vor fi prezentate atât posibilitățile de angajare disponibile, cât și mediul de lucru și situațiile cu care aceștia se pot confrunta.

Fiecare companie va dispune de un stand virtual, în cadrul căruia își va prezenta ofertele de muncă. Studenții sunt încurajați să asculte cu atenție și chiar să adreseze întrebări, pentru a-și forma o idee cât mai pertinentă referitoare la un posibil viitor loc de muncă. Posibilitățile unui post avantajos în urma absolvirii Facultății de Limbi și Literaturi Străine sunt numeroase, iar proiectul Career Fest urmărește întocmai fructificarea acestor posibilități.

În anii trecuți, evenimentul a fost un adevărat succes, iar obiectivul principal, anume acela de a oferi studenților informații suplimentare referitoare la piața muncii, a fost atins. Studenții au avut cu toții o părere pozitivă, susținând că proiectul a fost un prim pas către drumul spre succes:

 

„Am mai participat la un Career Fest în liceu, însă cel de anul trecut a fost cu totul altfel. În cadrul evenimentului organizat de ASLS, am luat parte la întâlniri online cu oameni din departamente HR, psihologi, reprezentanți ai diverselor companii și am simțit că fiecare întâlnire de acest fel a avut câte ceva de oferit. Un sfat pentru primul interviu, experiența ca intern a altor persoane, toate aceste lucruri m-au ajutat să îmi formez o idee referitoare la piața actuală a muncii. Unul dintre sfaturile pe care le-am primit la Career Fest a fost să aplici și pentru posturile pentru care consideri că nu ai experiență, fiindcă poți rămâne surprins de ce poți face cu puțin efort.” – Studentă a Facultății de Limbi și Literaturi Străine care a participat la eveniment în urmă cu un an.

 

„Pornind de la ideea de târg de joburi, anul precedent a ridicat standardele pentru acest proiect la cel mai înalt nivel. Crearea unui site cu standuri virtuale, webinarele, giveaway-ul și atmosfera din cadrul Career Fest 2021 mi-au schimbat perspectiva despre cum trebuie desfășurat un astfel de eveniment.

 

Ce am învățat în urma Career Fest? Ei bine, participarea la proiect m-a ajutat să mă dezvolt și să mă familiarizez cu piața muncii. Astfel, știu cum trebuie redactat un CV încât să se facă remarcat într-un teanc de multe altele, știu cum să mă pregătesc de un interviu, dar și ce subiecte să ating în timpul acestuia și știu cum să relaționez cu angajatorul.

 

Mai mult decât atât, am învățat cum să mă respect și cum să îmi cer drepturile ca angajat, am fost încurajată să îmi mențin opinia în ceea ce privește ceea ce merit în cadrul unui job și mi s-a prezentat o gamă largă de locuri de muncă.

 

Career Fest a fost o experiență completă și utilă, pe care o recomand cu drag. Fie că e vorba de studenți sau absolvenți la Limbi Străine, care își pot forma o idee despre jocurile care îi așteaptă, fie ca e vorba de studenți de la alte facultăți, Career Fest este evenimentul potrivit.”- Andreea Vlădescu, participant.

 

ASLS (Asociația Studenților din Facultatea de Limbi și Literaturi Străine) a fost înființat în 1999 și este singura asociație reprezentativă a facultății.

Rolul nostru este de a susține și reprezenta interesele studenților din facultate în raport cu conducerea acesteia (Decanatul și Consiliul Facultății). Ne propunem să ajutăm studenții în tot ceea ce privește mișcarea de reprezentare studențească, dar și pe plan profesional și personal, toate acestea prin activitatea noastră: participarea activă la viața studențească și organizarea proiectelor caracteristice și de divertisment.

 

Pentru detalii suplimentare referitoare la proiect, puteți accesa pagina de Facebook ASLS România, unde voluntarii asociației vor răspunde cu plăcere la toate întrebările!

 

Vizibilitatea in social media a companiilor ALRO, TMK, Lukoil si Gazprom in contextul razboiului din Ucraina

social media, Zelist Research Comments Off on Vizibilitatea in social media a companiilor ALRO, TMK, Lukoil si Gazprom in contextul razboiului din Ucraina

ALRO Slatina, TMK, Lukoil si Gazprom se numara printre cele 143 de companii cu actionariat rusesc, care desfasoara activitati economice in Romania. Ne-am intrebat cum a crescut vizibilitatea acestor companii in discutiile din social media romaneaca, in contextul razboiului din Ucraina si al drasticelor sanctiuni pe care Rusia le-a primit de la comunitatea internationala. Iata cum arata cifrele din Zelist Monitor.

Gazprom – cea mai vizibila companie cu actionariat rusesc in social media

Incepand din data de 24 februarie 2022, cand Rusia a demarat invazia in Ucraina si pana in prezent, despre Gazprom s-au publicat 7.395 de mentionari in social media, aceasta fiind cea mai vizibila dintre cele 4 companii monitorizate (Alro, TMK, Lukoil si Gazprom). Pe locul secund se afla Lukoil, despre care au fost inregistrate 6.210 de consemnari. Despre Alro s-au scris in aceasta perioada 885 de mentionari, iar compania TMK a fost amintita de un numar de 218 ori in conversatiile si articolele din social media.

Share of voice pentru 24 feb – 09 martie 2022:

Pentru a vedea impactul pe care l-a avut contextul international (invazia Ucrainei) asupra vizibilitatii acestor companii, vom apela la graficele de vizibilitate din ultimul an. Iata care au fost evolutiile:

Evolutia mentionarilor Gazprom: In luna februarie 2022, vizibilitatea Gazprom a crescut cu 59% fata de ultimele 3 luni

Graficul arata faptul ca in prima jumatate a utimului an, numarul aparitiilor in social media ale brandului Gazprom a fost semnificativ mai mic (5.512 mentionari intre martie – august 2021) decat in partea a doua (38.548 mentionari intre sept 2021 – feb 2022). In luna februarie 2022, vizibilitatea Gazprom a crescut cu 59% fata de ultimele 3 luni.

Evolutia mentionarilor Lukoil: In luna februarie 2022, vizibilitatea Lukoil a crescut de 8 ori fata de ultimele 3 luni

Desi la modul general, publicarea mentionarilor Lukoil in ultimul an a fost relativ constanta (6.726 mentionari in prima jumatate a anului si 9.159 in cea de-a doua jumatate a anului), totusi se observa ca in luna februarie 2022 vizibilitatea Lukoil a crescut de 8 ori fata de lunile precedente.

Evolutia mentionarilor Alro: In luna februarie 2022, vizibilitatea Alro a crescut cu 58% fata de media ultimelor 3 luni.

Graficul mentionarilor Alro arata ca in a doua jumatate a ultimul an s-a publicat substantial mai multe mentionari despre Alro (6.268 mentionari) decat in prima jumatate a anului (1.863 mentionari). Modul in care au aparut mentionarile despre Alro in primul semestru (sd = 120) a diferit fata de cel de-al doilea semestru (sd =908) (Levene Test: F(20.6), p <0.05).
In luna februarie 2022, vizibilitatea Alro a crescut cu 58% fata de media ultimelor 3 luni.

Evolutia mentionarilor TMK: In luna februarie 2022, vizibilitatea TMK a crescut de 7 ori fata de precedentele 3 luni

Aparitiile TMK in social media din ultimul an au avut un parcurs relativ constant, fara diferente majore intre prima jumatate a anului, cand s-au inregistrat 474 de mentionari si cea de-a doua jumatate a anului, cand au aparut 421 de mentionari. In luna februarie 2022, vizibilitatea TMK a crescut de 7 ori fata de precedentele 3 luni.

Asadar, razboiul din Ucraina a facut ca vizibilitatea principalelor 4 companii cu capital rusesc sa inregistreze cresteri bruste si consistente, iar cea care s-a bucurat de cea mai mare vizibilitate in aceasta perioada a fost Gazprom.

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 28 februarie – 06 martie 2022?

Uncategorized Comments Off on Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 28 februarie – 06 martie 2022?

Zelist Monitor va prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 28 februarie – 06 martie 2022.

Blog

1. (video) Pentru condus in stare de ebrietate soferilor li se vor confisca masinile in favoarea armatei – autoblog.md
12507 Facebook interactions
2. 10 curiozitati despre Nicolae Ceausescu, pe care putini le cunosc – cespun.eu
10837 Facebook interactions
3. (Foto) Uriasul convoi rus, inecat de ucrainieni in noroi. Au dat drumul la rezervorul de apa de la Kiev. “Rusii au impins trei divizii de tancuri intr-o campie pe care ucrainenii au inundat-o” – romani-buni.info
9511 Facebook interactions
4. Prima luna in Olanda – printesaurbana.ro
7333 Facebook interactions
5. Fericiti cei cu parinti in viata ca doar ei mai stiu gustul de acasa! – mamipetocuri.ro
6288 Facebook interactions
6. Inalti oficiali europeni vin la Chisinau. Un moment istoric sa le prezentam cererea de aderare la UE – elenarobu.md
5500 Facebook interactions
7. Ca sa-l cunosti mai bine: 10 citate ale presedintelui Zelensky inainte si in timp de razboi – siblondelegandesc.ro
5230 Facebook interactions
8. Cei de la Antena 3 comentau un joc pe calculator, convinsi fiind ca vad imagini din Ucraina – cronicipebune.ro
4968 Facebook interactions
9. Imparateasa Sisi a Austro-Ungariei. Povestea de viata si sfarsitul sau tragic – cespun.eu
3773 Facebook interactions
10. Putin a pierdut – mihaivasilescublog.ro
3771 Facebook interactions

Economic

1. Surse militare americane: Unii soldati rusi dau gauri in propriile rezervoare pentru a evita lupta – wall-street.ro
23602 Facebook interactions
2. Anonymous loveste din nou: Site-ul Agentiei Spatiale Ruse a fost blocat – wall-street.ro
12887 Facebook interactions
3. Ministrul japonez de Externe il avertizeaza pe Putin: G7 va impune noi sanctiuni Rusiei daca nu se va ajunge la o incetare a focului – zf.ro
9911 Facebook interactions
4. BREAKING: Inca o lovitura a hackerilor Anonymus. Agentiile de presa rusesti au fost blocate – wall-street.ro
8696 Facebook interactions
5. Rares Bogdan: Rezervele Bancii Centrale a Rusiei sunt confiscate. Toate bancile rusesti sunt deconectate de la sistemul care integreaza 11.000 de institutii financiare din intreaga lume – bugetul.ro
8635 Facebook interactions
6. Presa din Ucraina: Soldatii rusi au inceput sa se predea in masa – zf.ro
7703 Facebook interactions
7. Ministrul francez al Fortelor Armate anunta: Franta pozitioneaza un portavion in Mediterana, pentru o misiune in scopul “descurajarii” Rusiei – zf.ro
7114 Facebook interactions
8. Adolescentul care urmarea avionul lui Elon Musk ii spioneaza acum pe oligarhii rusi – wall-street.ro
6565 Facebook interactions
9. Colonel in retragere Constantin Carabina: Situatia este foarte sensibila. Oricand poate sa… – wall-street.ro
5637 Facebook interactions
10. Analistul militar Radu Tudor, mesaj pentru Guvernul Ciuca: Vindeti rapid MiG-urile si aduceti mai repede F-16! E momentul sa se transeze acum, rapid, solutia grabirii achizitiei avioanelor F-16 din Norvegia – bugetul.ro
5486 Facebook interactions

Femei

1. Eroul Ucrainei, in varsta de 25 de ani, a fost condus pe ultimul drum – unica.md
21179 Facebook interactions
2. Franta suspenda pasaportul de vaccinare si renunta la masti – unica.md
20905 Facebook interactions
3. Cu un rucsac, o punga, un pasaport si un numar de telefon scris pe mana. Asa a ajuns in Slovacia un baietel din Zaporojie – unica.md
16091 Facebook interactions
4. Prima Doamna a Ucrainei: “Voi fi calma si increzatoare. Copiii mei se uita la mine” – unica.md
15487 Facebook interactions
5. 5.000 de soldati rusi refuza sa intre pe frontul ucrainean – ea.md
10141 Facebook interactions
6. Fetita de 6 ani, ucisa in Mariupol de rachetele rusesti. Medic: “Arata-i asta lui Putin” – ea.md
9998 Facebook interactions
7. Imaginea care spune o poveste. Un bebelus din Kiev, scos de sub daramaturi si purtat pe brate de un soldat ucrainean – unica.md
9820 Facebook interactions
8. O mama din Odessa s-a despartit de cei doi copii ai sai pentru a merge sa lupte pentru tara sa – unica.md
9711 Facebook interactions
9. Ion Ceban: “Locurile pregatite pentru refugiati in scoli sa fie scoase, iar elevii sa revina la lectii” – ea.md
9611 Facebook interactions
10. Incendiu! O familie cu trei copii din raionul Singerei a ramas fara casa (Video) – ea.md
8777 Facebook interactions

Politic / Social

1. Imaginea durerii in Ucraina. Un tata plange deasupra fiului sau, ucis intr-un atac rusesc, in timp ce juca fotbal – tvdobrogea.ro
60855 Facebook interactions
2. Madalin Pribu: Istoria Ucrainei pe scurt. Lectura obligatorie de studiu pentru a intelege ce se petrece – pauzadestiri.ro
41028 Facebook interactions
3. Navalnii, apel catre rusii din toata lumea: Daca pentru a opri razboiul trebuie sa umplem inchisorile cu noi insine, o vom face – epochtimes-romania.com
36996 Facebook interactions
4. Seful Statului Major bielorus ar fi demisionat, anuntand ca soldatii din subordinea sa refuza sa ia parte la agresiunea din Ucraina – epochtimes-romania.com
35338 Facebook interactions
5. Tanarul sportiv ucrainean Yevhen Malyshev (19 ani) a murit in razboi – specialarad.ro
32364 Facebook interactions
6. Infirmiera din Al Doilea Razboi Mondial, sarbatorita la 95 de ani. “Of, of, of, sa nu mai traiasca nimeni razboiul, sa vada oameni morti si raniti” – glasulcetatii.ro
28349 Facebook interactions
7. Seful diplomatiei luxemburgheze: Poate ca asta e tot ceea ce ne-am putea dori – Putin sa fie realmente eliminat fizic – epochtimes-romania.com
27358 Facebook interactions
8. Maria Alexe a adus Romaniei a patra medalie la Novi Sad – bronz la sabie! – glasulcetatii.ro
26866 Facebook interactions
9. Tanarul roman care a adus in tara sute de refugiati din sudul Ucrainei: “Noi suntem pentru ei mana cereasca” AUDIO – europafm.ro
26575 Facebook interactions
10. Mesajul sotiei unui militar roman mort: “Odihneste-te in pace, iub.! O sa fac tot ce tine de mine sa fiu si mama si tata pentru copiii nostri!” – stiridecluj.ro
24600 Facebook interactions

IT&C

1. Angajatii unei televiziuni din Rusia au demisionat in direct. Momentul in care toti parasesc platoul: “Nu razboiului!” – playtech.ro
7388 Facebook interactions
2. Soldatii rusi, dezvaluiri dramatice in fata militarilor ucraineni. Ce au spus despre planul diabolic al lui Putin: “Mama, te rog, ia-ma de aici” – playtech.ro
5179 Facebook interactions
3. Volodimir Zelenski, mesaj de ultima ora: “Daca Ucraina cade, Rusia va ataca tarile baltice si Europa de Est” – playtech.ro
3907 Facebook interactions
4. Bitdefender si Directoratul National de Securitate Cibernetica din Romania isi extind colaborarea pentru a ajuta Ucraina si aliatii NATO – bitdefender.ro
3172 Facebook interactions
5. Cine a indraznit sa puna recompensa pe capul lui Vladimir Putin: “1 milion de dolari, viu sau mort” – playtech.ro
2644 Facebook interactions
6. Boala fatala pe care o are Vladimir Putin. E in faza terminala, ce anunta sursele de la Pentagon – playtech.ro
2539 Facebook interactions
7. Vladimir Putin ar fi mort, teoria emisa de un profesor cunoscut: Sotia lui a plecat in Occident, nu mai este adevaratul Putin’ – playtech.ro
2474 Facebook interactions
8. Dialogul halucinant dintre echipajul unei nave georgiane si una ruseasca: “Daca nu mai aveti combustibil, atunci vasliti!”. Raspunsul rusilor te lasa fara replica – playtech.ro
2232 Facebook interactions
9. Dani Mocanu, oprit de un politist dupa ce a vrut sa ajute doua femei la vama: Le-au zis ca sunt periculos’ – playtech.ro
2123 Facebook interactions
10. Lovitura pentru Vladimir Putin din partea celui mai important aliat. Soldatii prietenului Lukasenko din Belarus nu vor sa participe la razboiul din Ucraina – playtech.ro
2004 Facebook interactions

Leisure & Timp Liber

1. Mesaj de recunostinta al lui Zelenski pentru Romania – radiozu.ro
13439 Facebook interactions
2. INNA doboara un nou record global: este prima artista din lume cu cele mai multe videos cu peste 1M vizulizari din LUME – virginradio.ro
11891 Facebook interactions
3. Regele Mihai, principalul personaj datorita caruia Romania este astazi in NATO – shtiu.ro
8216 Facebook interactions
4. Zelenski, mesaj pentru romani: Sunt recunoscator Romaniei pentru contributia sa semnificativa la capacitatile de aparare ale tarii noastre – virginradio.ro
4811 Facebook interactions
5. 4 filme in care a jucat Zelenski, presedintele Ucrainei – radiozu.ro
2914 Facebook interactions
6. VIDEO Translatorul Parlamentului European a plans in timp ce traducea discursul lui Zelenski – radiozu.ro
2706 Facebook interactions
7. O zi cu Toma Caragiu – ziarulmetropolis.ro
1799 Facebook interactions
8. Cea mai cautata piesa pe Shazam e pentru eroii din Ucraina – radiozu.ro
1702 Facebook interactions
9. Sa fugi de vaccin fiindca nu ai incredere, dar sa iei iod preventiv, fara reteta – asta inseamna sa fii doctor de Facebook de renume mondial – cronicacarcotasilor.ro
1401 Facebook interactions
10. Facultatea de Jurnalism va avea un curs de jocuri video pentru moderatorii de talk show de inalta tinuta – cronicacarcotasilor.ro
1052 Facebook interactions

Sport

1. Abandonat de mama pe calea ferata si crescut la orfelinat, Valentin este acum medic si salveaza vieti. Povestea unui suflet luptator – fanatik.ro
21151 Facebook interactions
2. Vlad Pop, locul 2 la 6633 Arctic Ultra – skipassmagazine.ro
12233 Facebook interactions
3. Sorana Cirstea se califica in prima semifinala a sezonului, continua momentul bun din startul anului – treizecizero.ro
8976 Facebook interactions
4. Imagini emotionante cu soldatul ucrainean care danseaza pe TikTok, ca sa ii arate fetitei sale ca este in viata – fanatik.ro
6589 Facebook interactions
5. A murit nea Marin Hildan, tatal “Unicului capitan” al lui Dinamo. “Acum este impreuna cu Catalin, dupa care a plans in fiecare zi” Exclusiv – fanatik.ro
4876 Facebook interactions
6. Carla’s Dreams, detalii despre presedintele Ucrainei Volodimir Zelenski: “El este un manager foarte bun” – fanatik.ro
2998 Facebook interactions
7. Cum a fost omorat un pilot ucrainean care a facut spectacol deasupra Bucurestiului! Oleksandr Oksanchenko s-a inrolat voluntar sa lupte impotriva Rusiei – fanatik.ro
2240 Facebook interactions
8. Povestea impresionanta a familiei de refugiati gazduita de Virgil Iantu: “Mi-a oferit lectia unui curaj fantastic” – fanatik.ro
2149 Facebook interactions
9. Dupa Bayraktar si Javelin, Ucraina scoate un nou as din maneca. Ce sunt dronele Punisher, folosite in peste 60 de misiuni – fanatik.ro
1918 Facebook interactions
10. Despartirea de Liliana Stefan i-a afectat lui Dan Bittman relatia cu cei trei copii. “A inchis toate caile de comunicare” – fanatik.ro
1826 Facebook interactions

Tabloid / monden

1. Reportaj nefardat langa Nistru cu secretele migratiei din Ucraina. Unii in Bentley, Porsche ori Mercedes, “cei amarati, vai de capul si de sufletul lor” – libertatea.ro
14763 Facebook interactions
2. Pilot de origine romana din armata Ucrainei, decorat post-mortem de Zelenski: “Sa-l scrieti Stefan, asa-i placea. Si sa piloteze. Si sa conduca Loganul lui. Si Romania, si Ucraina” – libertatea.ro
13351 Facebook interactions
3. Navalnii, apel catre rusi: “Totul are un pret si trebuie sa-l platim. Ca sa oprim razboiul trebuie sa umplem noi inchisorile. Iesiti in strada” – libertatea.ro
12028 Facebook interactions
4. Cum arata o stire falsa: “tiganii” ucraineni nu au furat un tanc al rusilor, ci au luptat si l-au capturat. Romii au murit cu miile pentru Romania! – libertatea.ro
9704 Facebook interactions
5. Conversatiile radio ale soldatilor rusi invadatori, interceptate de ucraineni: “Aici e iadul! Am fost abandonati!” – libertatea.ro
9635 Facebook interactions
6. VIDEO Proteste in Sankt Petersburg. Rusii ies din nou in strada contra lui Vladimir Putin si a razboiului sau – libertatea.ro
6050 Facebook interactions
7. Putin, tot mai contestat la Moscova. Cel mai important critic de film din Rusia: “Am o rusine si scarba infinita” – libertatea.ro
5539 Facebook interactions
8. Avem deja 20 de MiG-uri prabusite. Banii in plus pentru armata nu compenseaza incompetenta liderilor acesteia – libertatea.ro
5198 Facebook interactions
9. “Mi-a fost ca un parinte!” Imagini emotionante cu fiul de suflet al lui Petrica Mitu Stoian, la mormantul artistului. Alin Gabriel Matei l-a comemorat pe solist, la 4 luni de la deces – wowbiz.ro
5006 Facebook interactions
10. Directoarea magazinelor cu specific rusesc Berezka, dupa controalele-tinta ale ANPC: “Un semn ca nu suntem bineveniti aici” – libertatea.ro
4990 Facebook interactions

Umor

1. IKEA s-a razgandit. Ramane in Rusia dar va vinde mobila fara instructiuni – timesnewroman.ro
20389 Facebook interactions
2. Romania trimite 5 milioane de romi in Ucraina, sa fure toate tancurile rusilor – timesnewroman.ro
20239 Facebook interactions
3. Antena 3 a dat imagini din Starcraft si sustine ca in Ucraina nu-s rusi, ci zergi – timesnewroman.ro
19212 Facebook interactions
4. Dupa balerina Sosoaca, Adi Minune a vorbit cu Denise Rifai despre cariera lui in NBA – timesnewroman.ro
10907 Facebook interactions
5. O vecina spune ca Putin era baiat bun, dar l-au stricat jocurile video – timesnewroman.ro
10367 Facebook interactions
6. Ungaria anunta sanctiuni. Viktor Orban il va pupa pe Putin doar pe o buca – timesnewroman.ro
8654 Facebook interactions
7. Tiriac cere donatii pentru oligarhii rusi care si-au pierdut iahturile – timesnewroman.ro
6459 Facebook interactions
8. Ajutor pentru Ucraina! Craiovenii au donat trei eugenii si 12.000 de sabii – timesnewroman.ro
5695 Facebook interactions
9. Rusii merg prea departe cu manipularea! Au inceput sa transmita Antena 3 – timesnewroman.ro
5687 Facebook interactions
10. Salutati Ucraina, generali de cirpa ai armatei romane! – catavencii.ro
5619 Facebook interactions

Podcast – un domeniu aflat in plina ascensiune

Analizele Zelist, social media, Zelist Monitor, Zelist Research Comments Off on Podcast – un domeniu aflat in plina ascensiune

Industria podcasturilor este in plina ascensiunea in ultimul an. Acest lucru se explica datorita faptului ca cele mai multe activitati s-au mutat in online si pentru ca oamenii gasesc solutii alternative pentru a-si desfasura activitatea si a obtine noi venituri. Sansele de castig si de ascensiune sunt favorabile, prin urmare aceasta ocazie pare a fi serios luata in considerare de cat mai multi oameni, indiferent de domeniul lor de activitate. La acest gen de continut gazdele aduc persoane pe care le intervieveaza sub forma unei conversatii amicale, mult mai apropiata de public.

Astfel, in ultimul an s-au inregistrat aproape 65.000 de mentionari ale cuvantului podcast, un numar record fata de anii precedenti.

Dupa cum o arata datele demografice, persoanele care au vorbit cel mai mult despre acest subiect au varste cuprinse intre 30 si 40 de ani si sunt din Bucuresti, cu o podere de 65%.

Indicele de sentiment este in crestere spre pozitiv, desi ponderea inclina spre sentimentul neutru in cele mai multe dintre cazuri.

 

Numarul de aparitii pe tipul sursei:

 Facebook-ul (42,4%) si presa (24,2%) par a fi principalele canale pe care se vorbeste intens despre acest subiect, dupa cum o arata statisticile noastre.

 

Impactul pe tipul sursei:

In schimb, in ceea ce priveste impactul pe tipul sursei, Facebook detine in continuare primul loc, cu 51,7 procente, insa pe locul al doilea se afla Instagram, cu 25,7 procente, presa detinand doar 8,4%. Aceste doua canala reprezinta retelele sociale cu audienta cea mai consistenta si unde subiectul podcasturile s-a bucurat de cea mai mai expunere la public.

 

Influencers:

Persoanele care au adus in discutie cel mai mult subiectul podcastulu  difera in functie de canalul de comunicare. Pe Facebook, Mihai Morar ocupa prima pozitie, acesta avand si propriul sau podcast despre care comunica foarte mult. Pe bloguri, George Buhnici este pe primul loc din top, si acesta, la randul sau, avand un podcast despre care vorbeste zilnic. In principal, persoanele publice care si detin un podcast personal vorbesc si cel mai mult despre subiect, iar aceste persoane tind sa se inmulteasca de la o luna la alta in mediul online. Multe dintre ele au abandonat activitatea de pe micile ecrane pentru a activa pe cont propriu in online, iar aceasta afacere pare a fi destul de profitabila din moment ce trendul creste de la o zi la alta.

 

Tagcloud:

Printre cuvintele si expresii asociate frecvent cu “podcast” se numara: “asculta”, “episode”, “Facebook”, “felicitari”, “online”, “platforma” etc.

In final, se poate concluziona prin faptul ca activitatea podcasturilor, desi destul de noua pe piata din Romania, a evoluat foarte rapid si inca se afla in ascensiune. Subiectul este foarte viralizat in social media in ultimul an, mai ales pe Facebook, Instagram si presa online, acolo unde internautii dezbat intens subiectul.

 

*Pentru aceasta cercetare, analiza sentimentului a fost realizata in mod automat.

Top Cel mai des folosite hashtag-uri despre Ucraina

Uncategorized Comments Off on Top Cel mai des folosite hashtag-uri despre Ucraina

Va prezentam in cele ce urmeaza topul celor mai frecvent folosite hashtag-uri in perioada 23 februarie – 02 martie 2022. Iata care au fost principalele cuvinte-metadata pe care internautii au ales sa le foloseasca in aceste zile in conversatiile despre Ucraina.

Cel mai des folosit hashtag a fost #Ukraine, care a inregistrat 11.498 de mentionari incepand cu 23 februarie 2022. Pe locul al doilea in top se afla versiunea sa romaneasca, #Ucraina, ce a insumat 5.489 de mentionari.

Pozitia a treia in topul vizibilitatii hashtag-urilor este ocupata de combinatia de cuvinte de sustinere si suport pentru Ucraina, #StandWithUkraine (2.856 de mentionari). Aceasta s-a bucurat de popularitate, fiind folosita si in comunicarea pe Facebook a Presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis, dar si de catre personalitati din sfera artistica, cum ar fi Dana Rogoz si Holograf.

Alte cuvinte folosite pentru a atrage atentia asupra situatiei din Ucraina au fost: #Kiev (2.680 mentionari), #Putin (1.838 mentionari), #NATO (1.518 mentionari), #ukrainewar (705 mentionari), #Kharkiv (633 mentionari), #UkraineRussiaWar (617 mentionari) si #SlavaUkraini (513 mentionari).

Cine a folosit aceste hashtag-uri cel mai mult?

Twitter-istii sunt cei care au folosit cel mai mult aceste hashtag-uri (44%), alaturi de romanii activi pe Facebook (23%) si Instagram-eri (12%).

Pe Twitter, cel mai des folosite hashtag-uri despre Ucraina au fost: #Ukraine (6.987 mentionari), #Kiev (1.236 mentionari), #WeStandWithUkraine (797 mentionari), #Putin (587 mentionari), #UkraineRussiaWar (507 mentionari).

Pe Facebook, topul celor mai des intalnite hashtag-uri despre Ucraina in aceasta perioada cuprinde: #Ucraina (2.413 mentionari), #WeStandWithUkraine (1.383 mentionari), #Ukraine (1.203 mentionari), #NATO (477 mentionari), #Putin (355 mentionari).

Iar pe Instagram se afla: #Ukraine (1.191 mentionari), #Ucraina (920 mentionari), #WeStandWithUkraine (380 mentionari), #ukrainewar (202 mentionari), #Kiev (195 mentionari).

Ajutor pentru Ucraina – evolutia mesajelor de sustinere pentru Ucraina in social media romaneasca

Analizele Zelist, social media, Zelist Research Comments Off on Ajutor pentru Ucraina – evolutia mesajelor de sustinere pentru Ucraina in social media romaneasca

7.900 de mesaje de sustinere pentru Ucraina, in ultima saptamana

Sustinerea romanilor pentru cetateniii ucrainieni si pentru Ucraina s-a reflectat si in conversatiile din social media in ultima saptamana, astfel ca numarul mesajelor de ajutorare a insumat un numar 7.900 de mentionari.

In graficul de mai jos se observa modul in care mesajele de solidaritate cu Ucraina pur si simplu au explodat in social media. In ziua de 26 februarie 2022 s-au inregistrat nu mai putin de 2.266 mentionari.

Unde s-au publicat cele mai multe mesaje de sustinere pentru Ucraina?

1 din 2 mesaje de sprijin pentru ucrainieni a fost publicat in presa online, acest canal totalizand 48% din numarul total al mentionarilor de solidaritate publicate in aceasta perioada.

Un alt canal social media care a constituit un mediu propice pentru discutiile despre sustinerea Ucrainei a fost Facebook, care a cumulat 34% din totalul mentionarilor.

Unde a fost audienta cea mai mare pentru aceste mesaje?

In ceea ce priveste audienta estimata, graficul alaturat dovedeste faptul ca mesajele de suport pentru Ucraina au “atins” in mod aproximativ egal publicuri din cele mai proeminente canale social media: TV27%, Facebook – 25%, Radio – 22%, Presa – 20%.

Top 10 Influencers in Presa Online:

Printre publicatiile media (presa online) care au scris cele mai multe mesaje de sprijin pentru Ucraina, in ultima saptamana sunt: agerpress.ro, adevarul.ro, ziare.com, pressonline.ro, g4media.ro, amosnews.ro, stireazilei.co.uk, stiri.md, monitorulsv.ro si hotnews.ro

*acest post va fi actualizat in cursul zilelor urmatoare pentru a va prezenta cat mai clar evolutia mesajelor de ajutorare pentru cetatenii ucrainieni si pentru Ucraina.

Later edit: Acum, la aproape o luna de la inceputul razboiului in Ucraina, iata cum s-au propagat in social media din Romania indemnurile la ajutorare a refugiatilor ucrainieni:

  • in perioada 24 februarie – prezent, in social media au fost publicate 28.782 de mentiuni despre ajutarea ucrainienilor
  • graficul evolutiei mentionarilor arata faptul ca in primele 2 saptamani conversatia despre ajutor a fost deosebit de intensa, atingand apogeul pe data de 8 martie 2022, cand au fost inregistrate 2.304 mentionari. Ulterior acestei zile, discutiile despre donatii s-au mai temperat, numarul total al mentionarilor fiind cu 23% mai mic decat in prima parte a perioadei.

  • Chemarea la ajutare a ucrainienilor s-a “auzit” cel mai bine in presa, unde au fost publicate 18.596 mentionari, adica peste jumatate din totalul mentionarilor intregii perioade.

  • in ceea ce priveste audienta care a fost expusa acestei uriase campanii umanitare, graficul alaturat dovedeste faptul ca mesajele au ajuns aproximativ in mod egal la cele 4 mari categorii de publicuri din: Presa (30%), TV (26%), Facebook (19%) si radio (18%).
  • Word-tag-ul acestei perioade cuprinde principalele cuvinte folosite in articolele si postarile despre ajutorarea ucranienilor. Printre cele mai reprezentative branduri pentru aceasta campanie umanitara au fost: Crucea Rosie si BCR

Cum au evoluat mesajele anti – occident in social media din Romania?

social media, Zelist Research Comments Off on Cum au evoluat mesajele anti – occident in social media din Romania?

Crestere de aproximativ sase ori a mesajelor anti-occident in ultimul an 

In ultimul an, mesajele anti-occident si pro-Rusia au cumulat un numar de 21.584 de mentionari in social media din Romania. Raportat la anul precedent, se observa faptul ca, in ultimele 365 de zile prezenta mesajelor anti-occident a crescut de aproape 6 ori (3.842 mentionari in perioada 29 februarie 2020 – 28 februarie 2021).

Mesajele anti-occidet sunt de 10 ori mai vizibile in prezent decat in urma cu 6 luni

In ceea ce priveste evolutia mentionarilor din ultimul an, graficul alaturat prezinta foarte clar faptul ca, incepand cu luna septembrie s-a inregistrat o usoara crestere a mesajelor pro Rusia (in septembrie s-au inregistrat 1.228 mesaje, cu 49% mai mult decat media precedentelor 3 luni), iar aceasta crestere s-a intensificat, ajungand ca in luna februarie 2022 sa se inregistreze 6.051 mesaje pro Rusia, de 10 ori mai multe decat in urma cu 6 luni.

Unde s-au scris cele mai multe mesaje pro Rusia?

Distributia mentionarilor pe canalele social media arata fara echivoc faptul ca, in ultimul an, canalul cel mai primitor pentru raspandirea mesajelor anti occident a fost Facebook, unde s-au inregistrat 82% din totalul mesajelor publicate.
Si pentru ca Facebook a constituit un canal atat de dominant in crearea si distribuirea mesajelor anti ocident, se poate observa ca presa din Romania a participat intr-o foarte mica masura la diseminare acestor subiecte, in presa regasindu-se doar 6% din totalul mentionarilor pro Rusia.

Comparativ cu distributia mentionarilor pe canelele social media din anul precedent (februarie 2020 – februarie 2021), se observa ca, pe Facebook, prezenta mesajelor pro Rusia a crescut in ultimul an de 13 ori, iar pe Forumuri, pe Twitter si pe Vk.com de 3 ori.

Suprematia Facebook in diseminarea mesajelor anti-occident este confirmata si de distributia viewershipului. In ceea ce priveste audienta estimata, graficul de mai jos dovedeste faptul ca ne aflam intr-o situatie rarisima, in care audienta Facebook a depasit cu 36% audienta din presa si cu 57% audienta din TV.

Cine a mentionat mesaje pro Rusia?

Datele socio-demografice disponibile in platforma Zelist Monitor arata faptul ca cei mai multi dintre participantii din social media care au mentionat mesaje anti-occident sunt din Bucuresti (81%), avand varsta cuprinsa intre 45 -49 ani (63%).

In incheiere, se poate concluziona faptul a mesajele de respingere a NATO, UE, mesajele pro Rusia si Roexit au crescut mult in a doua parte a acestui an, iar canalul pe care s-au raspandit a fost cu precadere Facebook. Dintre participantii individuali care au mentionat astfel de mesaje, cei mai multi au fost din Bucuresti, cu varsta peste 45 ani.

Au început înscrierile pentru Content Marketing PRO – cea mai mare conferință full-day online, 100% practică, dedicată specialiștilor în comunicare digitală

Comunicate de presa Comments Off on Au început înscrierile pentru Content Marketing PRO – cea mai mare conferință full-day online, 100% practică, dedicată specialiștilor în comunicare digitală

Content Marketing PRO, conferință full day dedicată specialiștilor în comunicare digitală aflați la orice nivel de pregătire, are loc pe 31 martie, online, începând cu ora 09:30, pe site-ul ContentMarketingPRO.ro. Este o reușită comună a echipelor Online Mastery și SocialPedia, cu peste 15 ani de experiență în comunicarea online.

Online Mastery este un brand dedicat cursurilor și consultanței de marketing online, fondat de către Călin Biriș. Pe platforma onlinemastery.ro poate fi accesat cursul omonim de marketing online de la A la Z, care cuprinde peste 180 de lecții și interviuri în format video. Până în prezent, la cursurile și prezentările Online Mastery au participat peste 15.000 de antreprenori și specialiști sau începători în marketing și comunicare.

SocialPedia este un proiect educațional dedicat tuturor pasionaților și specialiștilor în digital din România. Premiat la Webstock 2018, proiectul s-a transformat într-un eveniment lunar, unde oameni de succes din online împărtășesc secretele muncii din spatele ecranului. Obiectivul nostru? Sã contribuim la creșterea calitativă a comunității de digital din țară.

–  18 speakeri, workshopuri, paneluri, sesiuni de networking, DEMO-uri și prezentări de studii de caz – 

 

Dacă activezi în comunicare online sau vrei să începi o carieră în domeniu, este esențial să rămâi conectat cu tot ce se întâmplă în mediul digital. Iar în această lume dinamică, algoritmii se schimbă rapid, chiar și de la o săptămână la alta.

La Content Marketing PRO, toată informația este 100% practică, putând fi pusă în aplicare imediat pentru business sau brand. Organizarea evenimentului este structurată în două paneluri publice și sesiuni de networking cu participare gratuită și șase secțiuni (Planning, SEO, Scriere conținut, Design pentru SM, Podcasting/vlogging, Vânzări) organizate în 18 workshopuri, cu bilet de acces.

20 de speakeri vor fi prezenți la eveniment: Mugur Pătrașcu – Fondator @Screen Native, Corina-Maria Scheianu – Head of Social Media @Digital Star, Marian Ionescu – Vlogger @Mariciu.ro, Andreea Roșca – Creator @The Vast&The Curious, Călin Biriș – Fondator @Online Mastery, Sorin Drăghici – Co-Fondator @DWF, Lidia Berteșteanu – Head of content @DWF, Darius Mureșan – Business Development Manager @WhitePress, Claudiu Jojatu – Co-Fondator & Strategy Consultant @Milk & Cookies Studio, Ștefan Asafti – Fondator @Librăria de design, Anca Pop – Customer Success Specialist @SocialBee, Cosmin Dărăban – CEO & Co-Fondator @Gomag, Cătălin Modorcea – Freelancer & Ambasador @Upwork, Mihaela Lemnaru – Social Media & Creative Specialist, Oana Mădălina Vasiu – Marketing Consultant & Non-Executive Partner @Grai Ventures, Robert Tatoi – CEO @FollowArt Production, Andreea Chiuaru – Content Strategist & Digital Storyteller, Sergiu Biriș – CEO @Eventmix, Sabina Cornovac, Fondator SocialPedia, Iulia Stănescu, Co-Organizator SocialPedia.

Speakerii cu experiență oferă traininguri, recomandări, studii de caz și insight-uri importante din digital și content marketing.

Content Marketing PRO se adresează:

  • tuturor specialiștilor în digital care vor să aprofundeze cunoștințele în domeniu și să descopere tips & tricks de la speakeri;
  • agențiilor și brandurilor care vor să afle care sunt ultimele tendințe în domeniul content marketingului și cum le pot aplica;
  • creatorilor de conținut care își doresc să învețe să folosească și mai bine tool-urile de content marketing;
  • studenților care vor să urmeze o carieră în digital.

“Este foarte important pentru specialiștii din digital să analizeze studii de caz reale și să vadă cum se întâmplă procesele. De aceea, venim în sprijinul lor cu workshopuri 100% practice, în care vor discuta aplicat alături de speakerii noștri. Am încercat să acoperim cât mai multe zone de interes pentru participanți, iar rezultatul sunt cele șase verticale din care oricine poate învăța.”, declară organizatorii evenimentului.

Prețul unei zile full care include și înregistrările panelurilor și workshopurilor este 249 de lei, până pe 11 martie. În plus, participanții pot alege să se înscrie gratuit doar la paneluri și sesiunile de networking. Programul complet și temele tuturor sesiunilor pot fi consultate pe site.

Parteneri: WhitePress, Eventmix

Parteneri media: Kiss FM, IQAds, SocialBee, Doza de Comunicare, SocialWeb, Flawless, IAB Romania, Zelist Monitor, Spot Media, Mihaela Lemnaru, Viața de freelancer, The Vast&The Curious, Librăria de design, Super Blog, Lumea SEO PPC, Olivian.ro

Participă alături de creativii din marketing și advertising la Big Idea Conference!

Comunicate de presa Comments Off on Participă alături de creativii din marketing și advertising la Big Idea Conference!

Ultimii doi ani au schimbat radical modul în care companiile acționează și, de asemenea, comunică. Vom intra în curând într-o perioadă de recuperare post-pandemie, care va decide viitorul business-urilor și al marketingului deopotrivă.

Pe măsură ce înaintăm în 2022, obiectivele principale ale fiecărei companii ar trebui să fie înțelegereanevoilor reale ale consumatorilor și descoperirea oportunităților de creștere. De aceea, pentru fiecareom de marketing este foarte important să fie la curent cu cele mainoi tactici de promovare și datedespre consumatori.

Pe 25 februarie, Big Idea Conference va reuni pe scena sa cei mai buni profesioniști în comunicarepentru a oferi răspunsuri la marile probleme cu care se confruntă managerii de brand și directorii demarketing astăzi.

”Big Idea Conference nu este încă o conferință de specialitate. Este evenimentul care se concentreazăpe creativitate, strategie și inovație. Aduce în prim plan tactici verificate și idei creative din publicitate,ca un îndemn către agenții și companii pentru a realiza campanii îndrăznețe și cu impact”, spuneCristian Manafu, organizatorul Big Idea Conference.

Prima ediție acoperă teme variate precum tendințele majore din social media în 2022, rețete de succespentru campanii virale, colaborările între agenții și companii, rolul canalelor alternative în promovareabrand-urilor, oportunitățile din publicitate astăzi și tactici de succes în marketing pentru 2022.

În cadrul evenimentului, vor fi prezentate în exclusivitate și rezultatelestudiului despre comportamentulpublicului român în timpul pauzelor publicitare TV, realizat de iSense Solutions. Studiul își propune săofere informații utile despre consumul de publicitate TV în România și platformele complementarefolosite de români.

Anul acesta, conferința are invitați 14 vorbitori locali și specialiști cu experiență dovedită pe cele maiimportante piețe de publicitate din lume:

  • Bogdan Naumovici – Managing Partner, 23 Communication Ideas
  • Anca Ungureanu – Marketing & Communication Director, UniCredit Bank
  • Gabriela Lungu – Founder & Executive Creative Partner, WINGS Creative Leadership Lab
  • Patricia Zegreanu – Marketing & Communication Manager, Porsche România
  • Mihai Gongu – Executive Creative Director, SEE Cheil Worldwide
  • Sînziana Stoicescu – Senior Digital Channels Manager, BAT România
  • Bogdana Butnar – Practice Lead, Growth & Experience Strategy, Accenture Interactive
  • Diana Ceaușu – EVP, Global Head of Strategy & Innovation, McCann Worldgroup
  • Andreea Lupu – Strategy & Innovation Director, Publicis Media
  • Laura Ionescu – Freelance Senior Copywriter & Author
  • Andra Constantinescu – Account Director, Kantar România
  • Laura Roșca – Qualitative Research Director, iSense Solutions
  • Alexandru Ciucă – Managing Partner, Superior Media
  • Raluca Kișescu – Creative Business Strategis

Organizat în format hibrid, cu o audiență în sala de conferință de la Hotel JW Marriott Bucharest, înconformitate cu normele actuale, și una numeroasă online, evenimentul își propune să aducă multemomente de inspirație, idei îndrăznețe, tendințe aplicabile și mai ales informații cu valoare adăugată.Peste 1500 de oameni din agenții și companii, creatori de conținut și pasionați de marketing șiadvertising s-au înscris deja la prima ediție a Big Idea Conference.

Mai multe detalii despre eveniment sunt disponibile pe www.bigidea.ro.

Big Idea Conference este un eveniment organizat în parteneriat cu UniCredit Bank și cu sprijinulAsociației V3, Glo și Skoda.