2010 a adus o crestere a utilizarii Foursquare de 3400%

Uncategorized Comments Off on 2010 a adus o crestere a utilizarii Foursquare de 3400%

Asa cum se poate vedea mai jos, cei 6 milioane de utilizatori s-au inregistrat de aproape 400.000.000 de ori.

Cel mai mare eveniment care a necesitat inregistrare pe site a fost Rally to Restore Sanity (30.525 de persoane) iar cele mai populare branduri sunt: MTV, Bravo, History Channel, Zagat, VH1.

Infographic via Foursquare.

Facebook impotriva tuturor

International 1 Comment »

Inca de la lansarea sa, Facebook s-a confruntat cu numeroase probleme de natura juridica: acuzatii de plagiat (venite din partea unor fosti colegi ai lui Zuckerberg) pana la actiuni individuale ale utilizatorilor platformei pentru scaparile legate de confidentialitatea datelor sau pentru sprijinirea unor teroristi.

Infographic by http://famousrivalries.net/

Cum desfasuram o campanie de marketing dedicata persoanelor influente din online?

Uncategorized 3 Comments »

Raspunsul este simplu. Trebuie sa fii atent la nevoile lor si sa le oferi o experienta unica care sa le ramana intiparita in minte.

De exemplu, poti sa ii surprinzi cu diferite cadouri nesemnificative de ziua lor de nastere sau, asa cum a facut KLM Royal Dutch Airlines pentru cei care utilizau serviciul lor, le oferi diferite cadouri in functie de personalitate sau de ceea ce urmeaza sa faca.

O campanie interesanta este cea desfasurata de PopChips Chicago prin intermediul Twitter.

Vineri, Julie Walsh de la WalkerSands Communication twittereste faptul ca se simte obosita si are nevoie de multa cafeina pentru a ramane treaza. Dupa aproximativ 30 de minute, cei de la PopChips ii sugereaza sa adauge ceva “pop” in dupa-amiaza ei si sa serveasca chipsurile lor. Dupa putin timp de la primirea acestui mesaj ii este livrat un cos cu toate varietatile de chipsuri produse de PopChips si o nota personala din partea echipei.

Mai multe detalii despre aceasta campanie gasiti aici.

Veniturile Twitter Inc. din publicitate ar putea ajunge la 250 milioane de dolari in 2012

International 1 Comment »

Expertii eMarketer considera ca 2011 va fi mult mai benefic pentru companie iar veniturile din publicitate ar putea ajunge la 150 milioane de dolari fata de 45 milioane de dolari in 2010.

Majoritatea venitorilor din publicitate se estimeaza ca vor veni tot de pe piata traditionala, SUA, veniturile de pe alte piete situandu-se la aproximativ 10% din total.

Estimarile specialistilor eMarketer tin cont de faptul ca anul acesta Twitter va lansa propria platforma de targetare a reclamelor (similara cu cea a Facebook) si va reusi sa atraga mai multe venituri, iar in 2012 va depasi MySpace.

Chiar daca potentialele venituri ale Twitter vor fi de aproximativ 25 de ori mai mici decat cele ale Facebook, sa nu trecem cu vederea faptul ca acestea vor creste totusi cu 400% in urmatorii 2 ani.

Articolul complet il gasiti aici.

Grafice via emarketer.com

2 trenduri in Social Media Marketing pentru 2011

International 1 Comment »

In 2010 si-au facut incet incet aparitia pe piata din Romania doua unelte care s-ar putea dovedi extrem de folositoare pentru departamentele de marketing ale companiilor din Romania daca tinem cont de faptul ca din ce in ce mai multe persoane au acces la diferite tipuri de “telefoane destepte”.

1. Codurile 2d

Indiferent daca vorbim de Microsoft Tag sau de QR code, pot ajuta departamentul de marketing din cadrul organizatiei dvs. sa promoveze tot felul de produse/servicii mult mai usor decat inainte. Desi nu sunt o tehnologie noua, in Japonia si Statele Unite sunt utilizate inca de prin 2004 – 2005, in Romania sunt inca la inceput de drum.

Ce poti face cu ele? Raspuns extrem de simplu: le poti adauga pe panouri, pe sticle de vin etc. Utilizate in interiorul cartilor, ele pot furniza informatii aditionale care nu puteau fi incluse fara costuri aditionale: mp3, clipuri, galerii de poze, interviuri cu autorul sau, de ce nu, chiar posibilitatea de a fi fericitul castigator al unui concurs (in cazul in care concursul se bazeaza pe cautarea unui cod QR sau Tag).

Mai jos gasiti cateva exemple de utilizare:





In cazul in care va intrebati care este diferenta intre cele doua tipuri de coduri, o gasiti aici.

2. Geotracking

Foursquare a declansat in Statele Unite un adevarat trend si a dus la crearea unor parteneriate durabile intre firme. De exemplu, Vin Tank (un think tank digital pentru industria vinului) a creat un parteneriat cu SCVNGR Rewards, parteneriat in urma caruia clientii loiali ai cramei Franciscane sau ai cramei Robert Mondavi din Napa Valley pot castiga diferite recompense. Detalii aici.

Cum ar fi daca te-ai inregistra la o pizzerie de mai multe ori si ai primi cadou o pizza pentru a X-a vizita sau o sticla de vin si o pizza la a XX-a vizita?

Acum ca tot v-am dat idei, spor la Content Sensitive Marketing 🙂

Trendurile din Twitter au suferit modificari majore in 2010

International Comments Off on Trendurile din Twitter au suferit modificari majore in 2010

Iata ca 2010, in afara de faptul ca s-a aflat sub semnul crizei economice si a adus modificari majore pe pietele internationale, a adus si o modificare a trendurilor de twitter.

Asa cum se poate vedea si in graficele de mai jos, grafice prezentate de catre Ad Age via What the trend, daca in 2009 principala categorie in trend era divertismentul, in 2010 sunt hashtagurile.

Aceasta modificare se pare ca a avut loc pe final de an sau mai bine spus, incepand din martie 2010 atunci cand situatia era tot in favoarea divertismentului asa cum rezulta din graficul de mai jos, grafic extras din Raportul Twitter Trends February 26 – March 4, 2010.

Mania Justin Bieber se pare ca se extinde, depasind artisti consacrati ca Lady Gaga sau Mick Jagger, asa cum se poate vedea mai jos.

In cazul hashtagurilor din sport, fotbalul a depasit fara drept de apel toate celelalte sporturi.

Mai multe detalii gasiti aici iar lista completa a Top Twitter Trends of 2010 o gasiti aici.

Care sunt limitele in social media?

International 1 Comment »

Cu ocazia sarbatorilor, pasagerii KLM Royal Dutch Airlines care s-au inregistrat pe FourSquare si au twitterit despre dorinta de a se imbarca au fost intampinati de personalul KLM cu diferite cadouri personalizate. Cadourile au fost alese asa cum se poate observa in videoclipul de mai jos in functie de personalitatea fiecaruia sau de ceea ce urmeaza sa faca.

De exemplu, domnul Aimé de Bok twittereste ca va pleca in Mexic pentru a construi case pentru persoanele fara adapost. Drept cadou primeste cateva bandaje, unguent pentru muschi si un supliment energetic. O alta persoana, care este mai activa, primeste un ceas.

Asa cum se poate observa din videoclipul de mai jos, persoanele in cauza au fost destul de reticente.

Considerati ca cei de la KLM au facut abuz de social media sau au facut un lucru bun? Ati fi fost incantati sa primiti cadouri din partea operatorului ales sau v-ati simti urmariti?

Din punctul vostru de vedere, intre ce limite ar trebui utilizata social media de catre companii/branduri pentru a va atrage/implica in activitatile lor de promovare?

Mai multe detalii despre campanie gasiti pe site-ul KLM sau aici.

Diferenta dintre marcarea unei surse ca irelevanta si modificarea gradului de relevanta

Zelist Monitor Comments Off on Diferenta dintre marcarea unei surse ca irelevanta si modificarea gradului de relevanta

In momentul in care marcam o sursa ca fiind irelevanta prin accesarea butonului din coltul dreapta sus “Sursa irelevanta“, acel rezultat nu mai apare in statistici iar sursa respectiva nu va mai fi utilizata in viitor pentru generarea de rezultate.

Modificarea relevantei prin accesarea butonului “Modifica” din coltul din dreapta jos si modificarea valorii trecute in dreptul articolului cu 0 (articol complet irelevant, nu apare in rezultate) permite pastrarea sursei pentru generarea in viitor a unor noi rezultate.

In acelasi timp, prin utilizarea valorilor de relevanta: de la 0 (articol complet irelevant, nu apare in rezultate) la 10 (articol extrem de important), articolele in care apar expresiile selectate pot fi grupate pe categorii de relevanta in analizele generate de catre Zelist Monitor.

Temerile companiilor, piedici in calea utilizarii Social Media

International 1 Comment »

Conform studiului “Future of Content” realizat de Loudhouse impreuna cu Meltwater Group in luna noiembrie 2010, companiile chestionate mentioneaza urmatoarele piedici in utilizarea social media pentru indeplinirea obiectivelor de promovare:

  • 38% dintre respondenti – lipsa resurselor si a timpului,

  • 30% dintre respondenti – lipsa posibilitatii de a masura impactul social media asupra indeplinirii tintelor stabilite,

  • 27% dintre respondenti – lipsa posibilitatii de a urmari si monitoriza in mod adecvat eforturile depuse.

In acelasi timp, desi 87% dintre firmele chestionate considera ca este importanta monitorizarea discutiilor din online privind brandurile lor doar 20% dintre acestea au investit in unelte de monitorizare.

De asemenea, firmele chestionate pot fi impartite in 5 categorii:

  • Vizionare (16%)
  • Adepti (26%)
  • Recupereaza decalajul (23%)
  • Reticente (14%)
  • Sunt impotriva (21%)

Studiul in format PDF il puteti gasi aici.

Inna mai vizibila in social media romaneasca decat Lady Gaga, Justin Bieber si toti ceilalti castigatori la MTV EMA 2010

Stiri 3 Comments »

Ultima saptamana a fost una foarte fierbinte pentru Inna. Nu e tocmai simplu sa fii nominalizat la MTV Europe Music Awards 2010, la categoria Best European Act si in plus, sa concurezi direct cu nume sonore precum Enrique Iglesias. Presa de luni dimineata (08 noiembrie 2010) a scris ca Inna a ratat castigarea premiului, acesta fiind atribuit artistului Marco Mengoni.

Am dorit sa aflam care a fost vizibilitatea Innei si a castigatorilor MTV Europe Music Awards 2010 in social media romaneasca in saptamana premergatoare evenimentului (01 – 07 noiembrie 2010).  Am monitorizat cu ajutorul Zelist Monitor cele 59.210 bloguri, 41.086 de conturi Twitter si peste 1200 de surse ale principalelor publicatii online. Rezulatele arata ca in saptamana 01 -07 noiembrie 2010 Inna s-a bucurat de 756 de mentionari in social meadia, fiind mai vizibila decat toti castigatorii de la MTV Music Awards 2010: Justin Bieber (742 de mentionari), Lady Gaga (473 de mentionari), Eminem (407 mentionari), Bon Jovi (173 de mentionari), Shakira (153 de mentionari), Ke$ha (102 mentionari), Linkin Park (92 de mentionari), Tokio Hotel (79 de mentionari), Paramore (61 de mentionari), Thirty Seconds to Mars (25 de mentionari), Marco Mengoni (23 de mentionari), Kathy Perry (2 mentionari).

In cele ce urmeaza am realizat analiza comparativa intre vizibilitatea Innei si vizibilitatea a 7 dintre castigatorii de la MTV European Music Awards 2010. Asadar in perioada analizata 01 – 07 noiembrie 2010 vizibilitatea “Innei” a fost:

• mai buna decat “Lady Gaga” (+60%)
• mai buna decat “Linkin Park” (+722%)
• mai buna decat “Justin Bieber” (+2%)
• mai buna decat “Eminem” (+86%)
• mai buna decat “Paramore” (+1139%)
• mai buna decat “Tokio Hotel” (+857%)
• mai buna decat “Marco Mengoni” (+3187%)

Cu alte cuvinte, in perioada premergatoare Galei MTV EMA (01 – 07 noiembrie 2010), Inna a fost mai vizibila in social media romaneasca (blogosfera, presa online si Twitter) cu 60% fata de Lady Gaga, cu 2% mai vizibila decat Justin Bieber si cu 86% mai vizibila decat Eminem.

Evolutii comparative in perioada 01 – 07 noiembrie 2010

“Inna” vs “Lady Gaga”:

“Inna” vs “Justin Bieber”:

“Inna” vs “Eminem”:

“Inna” vs “Tokio Hotel”:

“Inna” vs “Marco Mengoni”:

Twitter a fost canalul social media unde fanii Innei au vorbit cel mai mult

Din cele 756 de mentionari despre Inna, 423 au fost publicate pe Twitter (56%), 27%  din mentionari  s-au inregistrat in blogosfera (17% in posturi si 10% in comentarii) si 17% in presa online.

Luni, 01 noiembrie 2010 – ziua cea mai buna pentru Inna

Desi se spune ca lunea este o zi neproductiva pentru unii, aceasta regula nu se aplica si in cazul fanilor Innei, care au inceput discutiile despre Inna si MTV Music Award 2010 inca din prima zi a saptamanii. Luni, 01 noiembrie 2010 a fost ziua cand s-au inregistrat cele mai multe mentionari despre Inna din intreaga saptamana (aprox 200 de mentionari).