26 noiembrie – 02 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 26 noiembrie – 02 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (26 noiembrie – 02 decembrie 2015).

Lansari, campanii, stiri:

  • Romanian PR Award si-a desemnat castigatorii celei de-a XIII-a editii
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • Irina Becher: Singurul lucru pe care nu il vrei intr-o campanie de Craciun e un politician care sa iti ureze sincer diverse lucruri
  • Andrei Craciun: Vad in succes o cumplita masura a ratarii. Vreau sa raman un marginal asupra caruia sa nu actioneze forta mutilatoare a succesului. Nu ma intereseaza gloria
  • Carmen Ghita: Apreciem atat feedback-ul exprimat formal, prin sondaje de opinie, cat si cel exprimat direct, verbal sau in scris
  • Richard Koci Hernandez: Never think about the future, never be satisfied with your work, practice the art of patience, be persistent and master light
  • Hamid Nicola Katrib: A trebuit sa ma decid peste weekend daca vreau sa incep o viata noua, de la zero, intr-o tara pe care nu o mai cunosteam
  • Roxana Marin si Ana-Maria Balan: Sectorul de PR din Romania trece printr-o perioada de cautari si remodelari. Acelasi fenomen domina si pe plan international
  • Dan Petre si Rodica Savulescu: Membrii Generatiei Y percep luxul in mod permeabil si pluralist, distantandu-se de perspectivele Generatiei X
  • Dan Sendroiu: Nu sunt campanii de Craciun, ci campanii de vanzare. Si vanzarea nu are anotimp
Evenimente, conferinte:
  •  Institutul de Marketing organizeaza pe 10 decembrie cursul Digital Gateway. Invitatul special al acestui curs este Vasile Hodorogea, Engagement Architect la ARworks Romania

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 23 – 29 noiembrie 2015?

social media, Zelist Research 1 Comment »

Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 23 – 29 noiembrie 2015.

Blog

1. Ati mintit! Pompierii stiau de clubul Colectiv cu cinci saptamini inainte de incendiu! Pus in fata unui fax al Gazetei, Arafat a ordonat azi noapte o ancheta la ISU – tolo.ro
4605 shares 1743 comments 14559 likes 66 tw. trackbacks 127077 tw. followers 8 blogs trackbacks
2. Care este miza in cazul campaniei anti-Arafat? – contrasens.com
4699 shares 1804 comments 10705 likes 13 tw. trackbacks 4793 tw. followers
3. Sa ridice piatra cine s-a luptat macar o data cu sistemul – bucurenci.ro
2864 shares 1062 comments 15807 likes 15 tw. trackbacks 121826 tw. followers
4. Oana Stancu acuza BNR de ticalosie! Comentariu devastator – radu-tudor.ro
2535 shares 823 comments 8783 likes 8 tw. trackbacks 324 tw. followers
5. Ce sa nu faci de Sfantul Andrei – teotrandafir.com
1497 shares 140 comments 8384 likes
6. De ce imi place Bucovina? – ovidiustefeliga.wordpress.com
1022 shares 280 comments 7550 likes 3 tw. trackbacks 1254 tw. followers
7. Loc de joaca si lectura gratuit pentru copii, Ludoteca – gokid.ro
1653 shares 577 comments 4016 likes 2 tw. trackbacks 75 tw. followers
8. Nu am un iubit. Si sunt fericita. – andreearaicu.ro
572 shares 622 comments 7800 likes 1 tw. trackback 4158 tw. followers
9. Raed Arafat : “Cei care lanseaza minciuni vor distrugerea SMURD”; – radu-tudor.ro
905 shares 843 comments 4894 likes 6 tw. trackbacks 1980 tw. followers
10. Postacul lui Arafat – pah.ro
945 shares 606 comments 4661 likes 14 tw. trackbacks 18810 tw. followers

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

19 – 25 noiembrie: Saptamana in Social Media

social media Comments Off on 19 – 25 noiembrie: Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va anuntam ca in aceasta saptamana, Zelist Monitor a lansat un parteneriat cu Klarmedia pentru monitorizarea tuturor surselor relevante din presa traditionala, digitala si social media. Pentru mai multe informatii, asteptam sa ne contactati pe office@tree.ro.

Le uram un calduros “la multi ani” colegilor de la TPU.ro, care au aniversat 7 ani de activitate in online. Nu uitati ca pe TPU.ro s-a prelungit campania “Suntem Toti Pentru #Colectiv” pana pe 25 decembrie, deci inca le puteti da o mana de ajutor celor afectati de tragedia de la Colectiv.

In continuare, va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile.

Lansari, campanii, stiri:

Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
Evenimente, conferinte:

Black Friday 2015 in social media din Romania

Uncategorized 2 Comments »
  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Numar mentionari

Spre deosebire de anul trecut, numarul mentionarilor expresiei “Black Friday” a scazut cu 8%. In 2015, in perioada 16 – 24 noiembrie, expresia “Black Friday” a inregistrat 40.666 de mentionari. In 2014, in perioada 17 – 25 noiembrie, expresia “Black Friday” a totalizat 44.360 de mentionari.

In perioda premergatoare “Vinerii Negre”, adica intre 16 si 19 noiembrie 2015, expresia “Black Friday” a inregistrat 16.936 de mentionari, in ziua de vineri, 20 noiembrie au fost observate 14.284 de aparitii, iar in perioada post-eveniment, adica intre 21 si 24 noiembrie au existat 9.446 de mentionari.

  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Mentionarile pe canale

Privind comparativ, se observa ca fata de 2014, in 2015 interesul fata de Black Friday a crescut in urmatoarele canale social media: Youtube, unde s-a inregistrat o dublare a numarului de mentionari fata de anul trecut, in cadrul agregatoarelor (crestere de 62%) si pe Instagram (crestere de 53%).

Pe Twitter si in cadrul blogurilor, se observa o usoara scadere de 9% a mentionarilor expresiei “Black Friday”.
Aparitiile “Black Friday” au scazut in 2015 fata de 2014 si in forumuri (-11%), in presa online (-12%), in paginile oficiale Facebook (-18%), Ask.fm (-89%) si LinkedIn (-96%).

Ditrib_can

tabel_evolutie

  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Date socio – demografice

Din punctul de vedere al conturilor social media cu date socio – demografice (bloguri, conturi de Twitter), atat in 2014, cat si in 2015, despre Black Friday au discutat mai mult barbatii decat femeile (79% din mentionarile 2014 si 82% din mentionarile 2015).  Expresia “Black Friday” a fost cel mai des specificata de tinerii cu varsta cuprinsa 25 – 34 ani (62% din mentionari in 2014 si 69% in 2015).

  • Retail IT & C – Vizibilitatea in social media a principalilor retaileri IT & C

In topul principalilor retaileri IT&C, masurati in asociere cu expresia “Black Friday”, in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 se afla Emag cu 7.342 de aparitii, Flanco cu 1.700 de mentionari, Altex cu 1.351 de mentionari, Evomag cu 1.263 de aparitii, F64 cu 684 de aparitii.

tabel_retail_it&c

Din punctul de vedere al audientei, in fruntea clasamentului retailerilor IT&C se afla Emag, care a inregistrat in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 un numar de 34.161.252 de impresii. Pe locul secund se afla Altex cu 12.518.116 afisari, iar pe pozitia a treia se situeaza Evomag cu 5.527.246 de impresii.

electro_it_viewership

  • Fashion, carti, decoratiuni – Vizibilitatea in social media, de Black Friday 2015

In topul vizibilitatii in social media a principalilor furnizori de servicii si produse din categoria “Fashion, carti, decoratiuni” se afla Elefant.ro cu 725 de mentionari, urmat de FashionUp.ro cu 175 de aparitii si ZorileStore.ro cu 116 mentionari.

fashion_carti_deco_mentionari

Din punctul de vedere al viewershipului, prima pozitie a topului vizibilitatii de Black Friday este ocupata de Elefant.ro cu 3.404.464 de afisari, urmat fiind de FashionUp.ro cu 846.932 de impresii si Watchshop.ro cu 620.388 de afisari.

tabel_fasion_viewership2

  • Supermarket si Hypermarket – Vizibilitate in social media a principalilor jucatori din retail

In topul vizibilitatii in social media a supermarketurilor, masurat in asociere cu expresia “Black Friday” se afla Carrefour cu 184 de mentionari, urmat de Metro cu 164 de aparitii si Cora, supermarket care a fost amintit de 126 de ori in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.

tabel_supermarket_mentionari

Din punctul de vedere al audientei, in topul vizbilitatii in social media, se afla Carrefour cu 501.396 de impresii, Cora cu 416.400 de impresii si Metro cu 402.549 de impresii, acumulate in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.

tabel_sipermarket_viewershp

 

Capturi de ecran la articolele de presa online

Comunicate de presa 2 Comments »

De acum, utilizatorii Zelist Monitor au posibilitatea de a accesa instant capturi de ecran ale articolelor din presa online care ii intereseaza. Aceste screenshot-uri pot fi incluse ulterior in analizele custom sau pot fi folosite in rapoarte.

PrtScrnCapital

Optiunea de screenshot este valabila in fiecare cont de client Zelist Monitor, pentru mentionarile din presa online in care apare expresia monitorizata. Capturile de ecran pot fi accesate in rubrica “Aparitii”, in fereastra fiecarui articol, deasupra meniurilor dropdown pentru relevanta si sentiment.

PrtScrnBCR

Zelist Monitor şi Klarmedia oferă servicii complete de monitorizare pentru piaţa din România

Comunicate de presa 2 Comments »

Zelist Monitor şi Klarmedia anunţă încheierea unui parteneriat pentru monitorizarea tuturor surselor relevante din presa tradiţională, digitală şi social media.

Prin acest parteneriat, cele două companii îşi propun să le ofere clienţilor servicii complete de monitorizare şi analiză media. Zelist Monitor şi Klarmedia îşi vor pune în comun capabilităţile tehnice şi umane în realizarea unor pachete de servicii 365, care vor răspunde tututor solicitărilor privind monitorizarea unui brand, a unei campanii sau a unui eveniment din România.

Clienţii ambelor companii vor avea astfel acces la cea mai completă ofertă de monitorizare din România: presa scrisă, radio, TV, presa online, bloguri, forumuri, agregatoare de presă, reţele de socializare (pagini publice de Facebook, conturi de Twitter, Instagram, Youtube, Google Plus, Ask.fm, Foursquare, LinkedIn).

Pentru a oferi servicii complete de monitorizare, cele două companii vor alătura performanţele tehnologice şi expertiza în monitorizarea digitală, specifice Zelist Monitor, capabilităţilor umane necesare în proeictele custom şi accesului la sursele audio-video şi presa tipărită, oferite de Klarmedia.

Despre Zelist Monitor

Zelist Monitor este cel mai complet serviciu de monitorizare social media şi presă online din România. Platforma dezvoltată de compania TreeWorks în 2010 este utilizată de peste 50% din clienţii care folosesc servicii de monitorizare în România. Zelist Monitor le permite utilizatorilor să aibă o viziune de ansamblu a social media din spaţiul .ro, precum şi a impactului asupra brandurilor. În prezent, Zelist Monitor monitorizează 23.000+ pagini publice de Facebook, 370.000+ conturi de Twitter, 360.000+ conturi de Instagram, 89.000+ bloguri, 3.500+ surse de presă online şi 140+ forumuri.

Despre Klarmedia

Klarmedia este un nume nou pe piaţa din România., în start-up fiind implicaţi doi dintre cei mai experimentaţi oameni din industria de monitorizare media: Ionuţ Anastase şi Octavian Petrescu. Departamentul de Client Service este condus de Liviu Gerea, aceasta având o experienţă de peste 15 ani in industrie. În plus faţă de serviciile de monitorizare a presei traditionale şi moderne, compania propune industriei de comunicare servicii precum evaluarea activităţii de PR prin KPIs stabiliţi pentru fiecare client în parte, în funcţie de specificul business-ului şi tipul de audienţă, crisis communication assistance, alerte în timp real, ad-hoc searches, transcripturi pentru ştiri, emisiuni, conferinţe de presă şi orice alte înregistrări puse la dispoziţie de clienţi.

Media, tehnologia, subiectele si invitatii definesc tendintele anului 2016 la Future of Media

Comunicate de presa Comments Off on Media, tehnologia, subiectele si invitatii definesc tendintele anului 2016 la Future of Media

Future of media

Universul media este caracterizat, asemenea mediului online, de dinamism, iar noile tehnologii accelereaza schimbarea si creeaza noi oportunitati de comunicare, de consum, precum si de interactiune. Pe 26 noiembrie, la a treia editie Future of Media, vei afla tendintele care pot defini lumea digitala in anul 2016!

Evenimentul va reuni specialisti din media, advertising, marketing, e-commerce si bloggeri, iar participantii vor putea dezbate alaturi de acestia subiecte actuale, precum cele mai noi idei din advertising sau trendurile in consumul media. Iar cele de mai sus, dar si detalii despre cele mai utile instrumente pe care sa le adaugi activitatii tale online reprezinta doar o parte din motivele participarii la dialog si la schimbul de practici alaturi de invitatii conferintei.

In cadrul a 3 sesiuni interactive, impreuna cu Alexandra Iavorschi (Managing Director, StarcomMediaVest Group), Orlando Nicoara (Antreprenor online), Anca Nuta (VicePresident, Identity & Communication Director, Unicredit Bank), Robert Berza (General Manager, Zoot Romania), Claudiu Serban (Owner, CLS Media), Marius Coman (M2M Country Sales Manager, Vodafone Romania), Ioana Filip (Executive Creative Director, MRM/McCann), George Zahiu (Program Director, Europa FM), Lucian Mandruta (Jurnalist), George Buhnici (Realizator TV & Co-fondator Cavaleria.ro) vei afla contextul si principalele evenimente care au caracterizat anul 2015, dar si cele mai noi perspective privind anul 2016 pentru canalele si continutul media.

Evenimentul este organizat de Evensys in parteneriat cu Vodafone Romania, Bitdefender si Unicredit Bank.

Detalii complete despre eveniment si inscriere sunt disponibile pe site-ul dedicat: www.futureofmedia.ro, unde in data de 26 noiembrie veti putea urmari transmisiunea live a sesiunilor.

Suntem Toti Pentru #Colectiv

TPU.ro Comments Off on Suntem Toti Pentru #Colectiv

​A mai ramas doar putin pana cand atmosfera sarbatorilor de iarna ne va cuprinde pe toti, mai mari sau mai mici, fie ca suntem copii, parinti, surori, frati ori bunici. Sau poate doar prietenii buni ai cuiva. Sarbatorile inseamna clipe de liniste, momente petrecute alaturi de cei mai dragi oameni noua. Sarbatorile inseamna fericire.

Din pacate, pentru familiile celor raniti in tragedia de la Colectiv, aceste sarbatori nu vor mai aduce momente de liniste, ci amintiri greu de indurat si un gol care nu poate fi umplut. Pentru ei nimic nu poate readuce lucrurile la normal, insa fiecare dintre noi poate incerca, in felul sau, sa dea o mana de ajutor.

Zilele trecute ne-am dat seama ca exista o metoda usoara prin care cu totii ii putem sustine pe cei care acum au mare nevoie de asta. Asa ca am decis sa transformam Black Friday, o “sarbatoare” a consumismului, atat cat putem, intr-un prilej de solidaritate.

O parte dintre utilizatorii TPU.ro, si nu numai ei, isi vor cumpara produse de Black Friday, fie pentru ei, fie pentru cei dragi. Toti banutii stransi prin linkurile de afiliere postate pe site, vor ajunge la familiile victimelor din #colectiv. Absolut toti, si inca ceva in plus din partea noastra.

E un gest mic pe care cu totii il putem face pentru a insenina vietile apropiatilor nostri.

Ne-ar placea ca si voi sa va alaturati demersului nostru si sa donati macar o parte din suma provenita din castigurile obtinute prin afiliere in zilele de Black Friday. Doar impreuna putem ajuta cu adevarat!

12 – 18 noiembrie 2015 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 12 – 18 noiembrie 2015 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (12 – 18 noiembrie 2015).

Lansari, campanii, stiri:

  • TPU.ro desfasoara campania “Suntem Toti Pentru #Colectiv” prin care toti banii stransi prin linkurile de afiliere postate pe site, vor ajunge la familiile victimelor din #colectiv. Absolut toti, si inca ceva in plus din partea TPU.ro
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • Laura Iacobescu: Cantitatea este inlocuita de calitate, iar in PR acest lucru se traduce prin creativitate
  • Rodica Mihalache: Observam si in Romania tineri care fie sunt influencers la 17-18 ani, fie dezvolta inventii cu puternic impact social, fie au initiative antreprenoriale
  • Care sunt tendintele in industria de comunicare? Raspunde Imola Zoltan la WS 360
Evenimente, conferinte:
  • MobileAcademy anunta lansarea cursurilor de programare pentru iOS, Android si de Mobile UI Design
  • Antreprenorii din Bucuresti vor sa afle de la cei mai buni specialisti din lume cum sa isi construiasca o strategie de business castigatoare la Bucuresti Business Days
  • Bucuresti Zilele BIZ 2015, un eveniment manifest despre realizari, oameni si idei de afaceri

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

Antreprenorii din București vor să afle de la cei mai buni specialiști din lume cum să își construiască o strategie de business câștigătoare

Comunicate de presa 1 Comment »

Peste 36% din antreprenorii din București și zona de sud a României afirmă că și-ar dori să afle de la cei mai buni lideri din domeniu cum să realizeze o strategie de succes, să dezvolte un plan marketing (33%) și să își perfecționeze arta negocierii (31%). În opinia lor, cele mai promițătoare domenii de dezvoltare sunt IT&C (85%), agricultura (61%) și dezvoltarea software (60%).

Antreprenorii din București și zona de sud a României consideră că dezvoltarea și motivarea personalului reprezintă principala problemă cu care se confruntă în acest moment, arată un studiu realizat de Business Days România, elaborat în perioada octombrie-noiembrie pe un eșantion de 230 de antreprenori și manageri din București și orașele din împrejurimi. Întrebați “Care sunt principalele probleme cu care se confruntă oamenii de afaceri din regiune?” participanții la studiu au indicat dezvoltarea și motivarea personalului ca fiind cel mai important domeniu. În plus, oamenii de afaceri din regiune acuză birocrația excesivă, sistemul stufos de taxare și impredictibilitatea fiscală ca fiind cele mai mari provocări la adresa afacerii lor.

Alte probleme cu care se confruntă antreprenorii din zonă sunt taxarea și fiscalitatea, brandingul și setarea strategiei. În ceea ce privește așteptările oamenilor de afaceri de la administrația centrală, doar 27% din respondenți au afirmat că acestea sunt “foarte mari”. În același timp, antreprenorii au apreciat că implicarea autorităților locale în susținerea afacerilor din regiune este foarte slabă (38%).

Antreprenorii chestionați consideră că domeniile în care regiunea de sud a țării poate performa sunt IT&C (85%), agricultura (61,9%), industria software (60,3%), serviciile (58,7%) și turismul (46%). Studiul Business Days România mai dezvăluie că cei mai importanți factori pentru succesul unei afaceri sunt echipa, inovația și networking-ul.

Antreprenorii din zona de sud a României caută soluții pentru dezvoltarea afacerii lor în condițiile în care provocările de la nivelul administrației pot încetini ritmul de creștere al afacerii lor. În acest sens, sfaturile, modelele de succes și sesiunile de networking îi ajută să găsească cea mai bună cale spre succes. Credem că experianța altor antreprenori este cât se poate de utilă pentru cei care sunt hotărâți să ăși urmeze visul și au ambiția de a merge mai departe”, a declarat Laszlo Pacso, fondator și coordonator Business Days.

Anul acesta, evenimentul București Business Days va avea loc în perioada 8-9 decembrie 2015 la Willbrook Platinum. Înscrierile pentru toți cei care vor să participe sunt deschise, în limita locurilor disponibile. Detalii şi înscrieri găsiți aici: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Bucuresti-2015/Inscriere. La eveniment vor fi prezenți peste 1.000 de antreprenori și manageri din toate regiunile României.

Din temele conferinței București Business Days menționăm: “Criza resurselor umane și modul în care vor influența tendințele de pe piața de muncă. Evoluția economiei globale”. Workshop-urile vor avea teme precum “Arta deciziilor în condiții de incertitudine și schimbare”, “Managementul timpului și tehnici de organizare”

Începând de anul acesta platforma Business Days organizează Gala Business Days, eveniment în cadrul căruia

vor fi premiate acele companii, antreprenori și manageri din spatele lor care s-au remarcat la următoarele capitole: performanta, excelența, inovația și impactul social.

Peste 300 de oameni din elita mediului de business din România vor lua parte la Gala Business Days.