10 – 16 martie – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 10 – 16 martie – Saptamana in Social Media
Ne bucuram sa va prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile.
Lansari, campanii, stiri:

Statistici, topuri, trenduri:

Interviuri, opinii:
  • Serban Alexandrescu: Un biscuit nu minte. O sticla de vodca nu prea iti insala asteptarile. O ciocolata nu trece cu arme si bagaje la UNPR. Un salam nu incepe sa abereze despre “banale motive administrative”
  • Laura Moisiu – publicitara indragostita de radio
Evenimente, conferinte:

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, va invitam sa va abonati la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

Topul celor mai vizibile servicii online din Romania in presa online, pe bloguri si in social media (februarie 2016)

social media, Zelist Research 2 Comments »

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile servicii online din Romania in luna februarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

top-servicii-online

Business Days: fiscalitatea, cea mai mare problema pentru afaceri

Comunicate de presa Comments Off on Business Days: fiscalitatea, cea mai mare problema pentru afaceri

Banner 728x90px_BDTM2016

Cinci din cele sase principale provocari pentru afacerile din regiunea de vest a Romaniei tin, in perceptia celor chestionati, de fiscalitate, de birocratie si de coruptie, conform unei cercetari realizate in Timis, Arad si Bihor de Business Days, una dintre cele mai mari platforme de business networking din Romania.

Pentru cei mai multi respondenti chestionati in cadrul cercetarii Business Days, principalul factor de succes in afaceri este reprezentat de echipa companiei, aceasta optiune de raspuns intrunind voturile majoritatii celor chestionati – cu exceptia profesionistilor, care au indicat inovatia drept factorul principal al succesului in business.

In ordinea descrescatoare a voturilor inregistrate, factorii care determina succesul in afaceri au fost: echipa, inovatia, planul de afaceri, ideea de afaceri, networking-ul, intelegerea si folosirea tehnologiei, sistemul de taxare si fiscalitatea, accesul la finantare facila, capitalul de pornire, nivelul competitional al pietei, suportul din partea autoritatilor si norocul.

Raspunsurile au indicat o anumita omogenitate de opinii intre antreprenori, manageri de top si manageri, pe de o parte, fata de grupul profesionistilor, de cealalta parte. Daca pentru primii cei mai importanti factori de succes indicati au fost, in ordine, echipa, inovatia si planul de afaceri, profesionistii au pus pe primul plan inovatia, apoi planul de afaceri, echipa si ideea de afaceri (ultimele doua la egalitate de voturi).

Daca diferentele de optiuni in ceea ce ii priveste pe profesionisti pot fi explicate prin competentele particulare ale acestora, competente mai apropiate de activitati intelectuale si creative decat de managementul efectiv al organizatiilor, a existat insa si o mica surpriza la analiza distributiei voturilor pe judete; astfel, bihorenii au plasat pe pozitia a treia intelegerea si folosirea tehnologiei, optiune plasata abia pe locul VI ca medie regionala. Printre explicatiile posibile se numara efectul de antrenare al investitiilor in IT&C declansat de dezvoltarea industriei de profil in judetul vecin Cluj.
In ceea ce priveste echipa insasi, abilitatile cel mai des mentionate de respondenti pentru dezvoltarea acesteia au fost urmatoarele: cresterea implicarii echipei, excelenta in relatiile cu clientii, comunicarea, dezvoltarea spiritului de echipa, motivarea si recompensarea, leadership si managementul echipei, atragerea talentelor, controlul rezultatelor, precum si intocmirea si implementarea planurilor de actiune. Din nou, s-au remarcat diferentele de viziune dintre grupul antreprenori-manageri si cel al profesionistilor: daca primii au aratat la unison ca nevoia lor cea mai presanta este cresterea implicarii echipei, profesionistii au mentionat in primul rand excelenta in relatiile cu clientii.

Se mai poate remarca, de asemenea, scorul egal inregistrat, in viziunea top managerilor, de dezvoltarea spiritului de echipa, motivarea si recompensarea, controlul rezultatelor, respectiv intocmirea si implementarea planurilor de actiune. De altfel, top managerii au fost singurii care le-au indicat pe ultimele doua drept abilitati esentiale, din nou o consecinta probabila a setului specific de competente cu care opereaza acest grup de respondenti.

Atunci cand au fost intrebati despre nevoile de training pentru care ar fi dispusi sa isi perfectioneze abilitatile cu cei mai buni experti, respondentii au indicat, in ordine: negocieri, vanzari, strategie, leadership, marketing, dezvoltare personala, comunicare, management, branding, taxare si fiscalitate.

Exista, de asemenea, o nevoie clar resimtita de suport din partea autoritatilor; la intrebarea „cat de mari sunt asteptarile de la administratia centrala pentru sprijinirea economiei locale?” in niciunul dintre judete nu s-a inregistrat o medie mai mica de 3 (pe o scala de de la 1 la 5). In judetul Arad s-a inregistrat cea mai mare diferenta dintre numarul de total de respondenti care au indicat o valoare de 5 si orice alta varianta de raspuns, fapt care arata clar ca managerii si oamenii de afaceri aradeni resimt lipsa sprijinului autoritatilor publice mai acut decat vecinii lor. Cum bine se stie, Aradul se afla pe ultimul tronson al autostrazii A1, inca nefinalizata, care ar urma sa lege Bucurestiul de vestul Europei, ca parte a Coridorului IV paneuropean de transport rutier; din acest motiv, deciziile administratiei centrale afecteaza direct economia judetului.

Pe de alta parte, cei chestionati par sa fie sceptici in ce priveste sprijinul administratiilor locale. La intrebarea „cum vi se pare modul de sustinere a afacerilor din regiune de catre administratiile locale?” in toate cele trei judete s-au inregistrat doar… trei voturi cu scorul maxim (5). Majoritatea relativa a raspunsurilor a fost in mijlocul scalei (77 de raspunsuri cu scorul de 3), insa, cumulate, „notele proaste” (scoruri de 1 si 2) au fost cele mai numeroase (99). Sentimentul de nemultumire este vizibil.

Fiscalitatea, cea mai mare problema pentru afaceri

Cu privire la provocarile intampinate de afacerile din regiune, sistemul stufos de taxare a fost unanim nominalizat ca fiind principalul obstacol; de altfel, a fost indicat ca atare de catre toate grupurile chestionate, de la antreprenori la profesionisti, dintr-o lista de 22 de probleme cu care se confrunta mediul de business. Pe locurile urmatoare s-au situat birocratia excesiva, impredictibilitatea fiscala si nivelul taxelor, urmate de coruptie si de zelul si injustetea organelor de control. Altfel spus, cinci din cele sase principale provocari pentru afacerile din vestul tarii tin, in perceptia celor chestionati, de politici publice si administrative, la care se adauga coruptia, la randul sau un efect secundar al unui sistem de reglementare care functioneaza defectuos.

Cercetarea derulata de Business Days, platforma de business networking ce organizeaza evenimentele regionale cu acelasi nume, s-a derulat pe un esantion de antreprenori, top manageri, manageri si profesionisti (experti) selectati din trei judete puternic dezvoltate economic din regiunea de vest a Romaniei: Timis, Arad si Bihor, ca preambul pentru urmatoare editie a Timisoara Business Days 2016.
La editia din acest an a Timisoara Business Days, care va avea loc in perioada 6-7 aprilie, sunt asteptati peste 1.000 de oameni de afaceri din regiunea de vest, din tara, dar si din regiunea transfrontaliera Ungaria-Serbia. Evenimentul va avea loc la Complex Senator ( Expovest Timisoara). Mai multe detalii despre program, speakeri si optiunile de inscriere puteti gasi la adresa http://www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Homepage. Pentru cei interesati, in perioada 7-21 martie sunt active oferta „early bird” si oferta de loializare!

Overview social media in .ro – februarie 2016

social media 3 Comments »

Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe cele mai importante canale online utilizate in Romania in luna februarie 2016.

Overview-ul pentru luna ianuarie 2016 poate fi gasit aici.

5 - infographic_piramida_february_2016 (1)

Cei mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Cei mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

Refresh.ro impreuna cu Zelist Monitor si fbMonitor publica topul celor mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale, in luna februarie 2016.

Clasamentul este intocmit in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

top-sefi-de-agentii-de-PR

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro

03 – 09 martie 2016 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 03 – 09 martie 2016 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media din ultimele 7 zile (03 – 09 martie 2016).

Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • Svetlana Japalau, director BDR Associates Moldova: Maria-Sa, Curiozitatea, m-a mobilizat sa vreau sa inteleg mai mult
  • Gabriela Lungu: Rigoarea jurizarii, standardul foarte ridicat al lucrarilor premiate si atentia speciala acordata designului diferentiaza D&AD de restul competitiilor
  • Interviu cu Andra Pascu, Managing Director la Travel Communication Romania
  • Ruxandra Vasilescu, despre viitoarea agentie specializata pe comunicare medicala McCann Health Romania
  • Career Story: Tereza Tranaka, Oxygen
  • Raluca Zamfir: Juniorii pleaca din companie si pentru 300 de lei in plus, nu se gandesc la ce oportunitati au, salariul este mai important
Evenimente, conferinte:
  • PR Forum, 22 – 23 martie 2016, JW Marriott Bucharest Grand Hotel
  • ADN Antreprenor, 30 martie 2016,  Athénée Palace Hilton
  • Institutul de Marketing anunta cursul Marketing prin Facebook, organizat in parteneriat cu ThinkDigital

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, va invitam sa va abonati la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

Descopera oportunitatile antreprenoriatului romanesc in 2016!

Comunicate de presa 1 Comment »

ADN Antreprenor drmtime

Fiecare antreprenor isi propune sa faca tot ce ii sta in putinta pentru a transforma afacerea pe care o conduce intr-una de succes.

ADN Antreprenor este evenimentul care prezinta profilul antrepenorului roman si nisele in care s-au dezvoltat in ultimii 20 de ani afacerile antreprenoriale. In cadrul conferintei vor fi dezbatute si cele mai eficiente strategii de dezvoltare precum si provocarile si oportunitatile pe care le ofera mediul de afaceri romanesc in 2016, chiar de la antreprenorii care si-au demonstrat valoarea de-a lungul timpului.

Conferinta reuneste nume puternice din domeniul de business din Romania, antreprenori, specialisti si consultanti. Dintre speakeri amintim pe: Radu Timis, Presedinte, Cris Tim; Cristian Constantinescu, CEO, Noriel; Felix Tataru, Presedinte-fondator, GMP Group; Mihai Panfil, Owner, Origo; Cristian Logofatu, Co-Founder, Bittnet Systems; Andrei Popea, General Manager, FIVE’S International, Liviu Nistoran, CEO & Founder, Evolio si Florian Neagu, Director adjunct, Directia Stabilitate Financiara, BNR.

Evenimentul ADN Antreprenor este organizat de echipa revistei Biz pe 30 Martie, la Athénée Palace Hilton, Bucuresti.

Mai multe detalii despre program si speakeri regasiti pe site-ul evenimentului ADN Antreprenor. Detalii si acreditari de presa, la adresa de mail lelia.petrescu@revistabiz.ro.

Topul celor mai vizibile agentii digitale din .Ro in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai vizibile agentii digitale din .Ro in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile agentii de digital / interactive din Romania in luna februarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

top-agentii-digitale

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Cele mai vizibile agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri si retele sociale (februarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai vizibile agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri si retele sociale (februarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile agentii de PR din Romania in luna februarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

top-agenții-PR

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh,ro.

Topul celor mai vizibile magazine online din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai vizibile magazine online din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (februarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile magazine online din Romania, în luna februarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de apariții, numarul de surse și viewership-ul.

top-magazine-online

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.