Top 10 tipuri de continut publicat de farmacii pe Facebook

social media, Zelist Research Add comments

Va prezentam o analiza de monitorizare avand drept subiect continutul promovat de farmacii pe paginile Facebook. In realizarea acestei cercetari am folosit drept instrument principal de culegere a datelor, platforma FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina  eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse principalele 6 lanturi de farmacii,(Catena, Dr MaxSensibluFarmacia Tei, Farmaciile DonaFarmacia HelpNet) care au fost active pe Facebook, in ultimul an. Am selectat in mod aleatoriu 214 postari, structurate in functie de nivelurile de activitate pe care farmaciile le-au inregistrat in ultimul an (martie 2020 – martie 2021).

 

Top Cele mai utilizate tipuri de continut pe paginile FB ale Farmaciilor

In analiza noastra am aflat urmatoarele tipuri de continut, publicat in general de farmacii pe paginile lor de Facebook:

  1. Folosirea de imagini prezentand persoane. Este foarte des intalnit ca postarile (text) sa fie insotite de o imagine/ gif / video prezentand chipul unei persoane. Din analiza FB Monitor reiese ca mai bine de jumatate (54%) dintre postarile cercetate au fost insotite de astfel de imagini.
  2. Prezentarea reducerilor de pret si a oferelor speciale reprezinta un alt tip important de continut pe care farmaciile il publica pe Facebook. 36% din postarile cercetate au avut drept subiect principal prezentarea de oferte speciale.
  3. Folosirea de imagini prezentand produsul / medicamentul. In multe cazuri (36%) farmaciile aleg sa isi publice postarile text insotite de o fotografie cu respectiul produs.
  4. “Stiati ca” – urile si tutorialele reprezinta un alt tip de continut pe care farmaciile obisnuiesc sa il publice pe Facebook (29%).
  5. Produsele din gama Dermato – Beauty – Ingrijire persoanala sunt frecvent promovate de farmacii pe Facebook (26%).
  6. Vitaminele, Suplimentele alimentare, produsele destinate sustinerii imunitatii – toata acesta categorie de produse este prezentata in postarile din Facebook (17%)
  7. Organizarea de concursuri cu premii pentru fanii paginilor este o tactica des intalnita in strategia social media a farmaciilor (13%)
  8. Anunturile despre comunitate (fie ca este vorba despre comunitatea fanilor pe Facebook, sau despre comunitatea farmacistilor sau despre participarea farmaciei la comunitatea locala) sunt prezente pe paginile farmaciilor (11%)
  9. Produsele destinate copiilor reprezinta un alt punct de interes pentru promovarea pe Facebook (11%)
  10. Prezentarea medicamentelor si a solutiilor de tratare a gripei si racelii reprezinta un important tip de continut pe care farmaciile aleg sa il foloseasca pe Facebook.

Alte tipuri de continut: posturi despre Covid (7%) si diverse recomandari / endorsement din partea influencerilor (7%).

Comments are closed.