Pozitionarea Farmaciilor in functie de comunicarea pe Facebook

social media, Zelist Research Add comments

Continuam analiza continutului publicat de farmacii pe Facebook, in ultimul an. Reamintim ca, in realizarea acestei cercetari am folosit drept instrument principal de culegere a datelor, platforma FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse principalele 6 lanturi de farmacii,(Catena, Dr Max, Sensiblu, Farmacia Tei, Farmaciile Dona, Farmacia HelpNet) care au fost active pe Facebook, in ultimul an. Am selectat in mod aleatoriu 214 postari, structurate in functie de nivelurile de activitate pe care farmaciile le-au inregistrat in ultimul an (martie 2020 – martie 2021).

Au fost indentificate urmatoarele tipuri de continut: prezentarea ofertelor de pret, tutoriale, produse dermato/beauty, fotografii cu persoane, fotografii cu produse, vitamine/energizante, concursuri, anunturi despre comunitate, produse destinate copiilor, produse pentru gripa si raceala, anunturi despre covid, recomandari/endorsement, medicamente pentru sistemul osos.

In functie de tipul de continut publicat pe Facebook, iata cum s-au pozitionat farmaciile in harta perceptuala de mai jos:

Din grafic se observa ca farmaciile Catena si Dr Max au folosit, in comunicarea lor pe Facebook, urmatoarele tipuri de continut: recomandari/ endorsement cu vedete, anunturi despre comunitate (fie care este vorba despre comunitatea fanilor, despre comunitatea farmacistilor sau despre participarea farmaciei la comunitatea locala), anunturi despre pandemia Covid-19, prezentarea de produse impotriva gripe/racelli, produse destinate copiilor, dar si produse pentru sustinerea sistemului osos.  Asa cum arata si graficul, Catena si Dr Max au fost similare din punctul de vedere al continutului publicat pe Facebook.
Diferenta intre Catena si Dr Max a constat in faptul ca farmacia Catena a organizat a mai multe concursuri, a prezentat mai multe produse dermato-beauty, produse destinate copiilor, si-a insotit postarile cu imagini/video prezentand persoane. De asemenea, Catena, spre deosebire de Dr Max a folosit mai mult recomandarile, fie ca este vorba despre recomandari ale farmacisitilor sau ale vedetelor.

Farmacia Tei s-a pozitionat prin continutul pe care l-a publicat pe pagina Facebook in zona produselor Dermato – Beauty – Ingrijire persoana. In acelasi timp, Farmacia Tei este si in aria graficului dominata de prezentarea de oferte si reduceri de pret, de prezentarea suplimentelor alimentare si vitaminelor. Asadar, in comunicarea pe Facebook din ultimul an, Farmacia Tei s-a axat pe promovarea produselor dermato-beauty, pe oferte si reduceri de pret, prezentarea suplimentelor alimentare.

In cazul in care Catena sau Dr Max ar dori ca in acest an sa se apropie de zona Farmaciei Tei, atunci o sugestie ar fi sa creasca postarile despre oferte/reduceri de pret si vitamine/suplimente alimentare. De asemenea, Dr Max ar putea creste numarul postarilor despre produsele dermato-beauty si organizarea mai multor concursuri.

Farmacia Dona s-a pozitionat mai mult pe promovarea de tutoriale/ “stiati ca”.

Sensiblu si Helpnet s-au pozitionat in comunicarea pe Facebook mai mult in zona dintre tutoriale si prezentarea produselor dermato-beauty.

 

Leave a Reply