Webstock 2009, interviuri si premii

Stiri 3 Comments »

Avem noutati si motive de lauda. In timpul Webstock 2009, ZeList impreuna cu MyVideo au luat interviuri mai multor persoane din industria online romaneasca, printre care si unor bloggeri de succes. Le multumim ca au acceptat sa raspunda la intrebari lui: Nihasa, Buddha, Piticu, Doru Panaitescu, Vladimir Oane, Adrian Ciubotaru, Mihai Irinel, Cristian Manafu, Adrian Soare, Ciprian Stavar si Costin Cocioaba. Vizionare placuta!

De asemenea, TreeWorks a castigat in cadrul galei Webstock Awards de anul acesta doua premii, locul 3 la categoria Content Aggregation cu UBIX.ro, filtrul tematic al blogosferei, si locul 1 la categoria User Generated Content cu TPU.ro. Trebuie sa multumim pentru toate aprecierile, acestea reprezinta recunoasterea muncii si a ideilor noastre. Abia asteptam sa va surprindem din nou!

Ubix vs Zelist

Uncategorized 2 Comments »

Poate credeti ca facem si noi ca P&G care au inventat concurenta aparenta intre branduri prin anii ’50. Adica ori mergi pe Zelist, ori mergi pe UBIX – tot pe la noi ajungi. Nope, nu asta e ideea.

Pe termen lung simtim nevoia sa separam borcanele mai bine – pentru binele/confortul si eficienta tuturor celor interesanti.

Ideea noastra e asa:

1. Social media o sa fie din ce in ce mai mare – mai multe surse, audienta mai mare, mai mare amestecul de valoare-nonvaloare etc

2. Pentru profesionistii comunicarii (jurnalisti, bloggeri, piaristi, advertiseri, oameni de marketing sau de online) vrem sa oferim pe Zelist – date, informatii, topuri, rapoarte si alte parascovenii

3. Pentru oamenii care vor sa citeasca chestii. D-asta am vrut sa facem UBIX – pe care il vedem ca un fel de user-generated newspaper.

Cred ca genul asta de segmentare a targeturilor (professionals vs regular consumers) are o logica prin prisma intereselor fiecarei categorii. Iar cresterea pe UBIX (deja mai multi unici decat pe Zelist dupa vreo 3 luni, inclusiv mai multi vizitatori directi) confirma chestia asta.

Si acum ajungem la UBIX pentru ca despre el vreau sa fie vorba in postul asta.

1. UBIX este un cotidian generat de blogosfera. Asta vrem sa fie, cel putin. Iar rolul nostru este sa incercam sa structuram continutul eterogen al blogosferei dupa categorii, subiecte,  etc.

2. Punctul de pornire la UBIX a fost: hai sa facem o chestie bazata pe algoritmi (filtre baesiene, analiza semantica, cuvinte cheie) care sa puna fiecare post intr-o categorie sau mai multe. Sa facem din bloguri cu continut divers (95% din bloguri sunt despre orice – nu au o nisa definita) zone de interes pe un anumit domeniu (cultura, carte, film, politica, fotbal etc)

3. Care sunt diferentele fata de un agregator plain-vanilla:

– separam posturile pe categorii in mod automat (cu o rata de succes de cel putin 90% – maxim 10% false pozitive)

– determinam importanta fiecarui post in functie de parametri interni ai postului (trackbackuri, comentarii) precum si de originea acestuia (ne folosim de scorul blogului de la Zelist)

– organizam pe subiecte blogurile dintr-o categorie. De exemplu la carti: http://carte.ubix.ro/lista-subiecte

– Oferim pentru fiecare din cele 20 de categorii motoare de cautare, feeduri RSS, topuri ale celor mai importante posturi, posibilitatea de a adauga comentarii, posturi inrudite

Cam asta e UBIX. Si, sigur, as mai putea sa mai scriu chestiile pompoase dar pana la urma lucrurile sunt mult mai simple: astea sunt chestiile pe care le vedem noi interesante pentru un utilizator normal (cel care vrea sa afle in fiecare zi cate ceva deste gastronomie, sau filme sau muzica). Acum trebuie sa vedem cum sa facem facilitatile asstea sa mearga excelent (viteza buna de incarcare, rapiditate in parsare etc).

* Sper ca acest post sa raspunda intrebarii pertinente a lui mariussescu: “Care e diferenta intre ubix.ro si alte agregatoare de bloguri, in afara de taguri?”

* Sper ca pe la finalul saptamanii viitoare sa povestesc un pic si despre cum ne propunem sa imbunatatim Zelist.

Cati twitteri incap in ZeList?

Cum functioneaza 7 Comments »

Iti place Twitter-ul? Esti dependent, nu-i asa? Recunoaste! Si noi!

Cum in ultima perioada mediul online este tot mai interesat de Twitter si de numarul de utilizatori romani ai platformei de micro-blogging, noi, cei de la ZeList, ne-am hotarat sa cautam serios prin conturi pentru a descoperi pe fiecare dintre urmasii twitter-isti ai lui Decebal. Am ajuns la 7.512 utilizatori. Nu-i asa ca suntem multi?

Daca totusi nu te-am gasit (spune drept, esti urmas al lui Traian, nu?) sau daca ti-ai facut chiar acum contul, intra pe ZeList.ro la sectiunea ZeTweety si alatura-te si tu. Cu cat suntem mai multi, cu atat mai bine.

In plus, daca vrei sa afli ce facem noi in fiecare zi, urmareste-ne pe contul de Twitter: @ZeList

Topul Vizibilitatii sau ZeTop Dinamic sau asa ceva

Stiri 35 Comments »

Azi dam drumul la Topul Vizibilitatii in Blogosfera.

Stai putin, da’ nu mai aveati unul? – or sa zica cei care stiu de Zelist de ceva vreme.

Da, mai avem unul – cu el a inceput Zelist, insa daca tot ne pricepem sa facem topuri, nu ar mai strica unul.

Deci care e faza cu asta nou?

Blogosfera are deja o vechime, ceea ce inseamna ca bloggeri vechi au un avantaj fata de noii veniti. Si asta nu ar fi chiar asa de rau, daca nu ar fi o tona de blogguri vechi, semi-adormite. Ca sa nu jignesc pe mine ma dau exemplu cu catastif.com. E cam mort de un an incoace, dar apar in Zelist mai bine decat ar fi cazul. Si pot sa mai enumar vreo 20 de bloguri in situatia similara, care zac prin blogrollurile a zeci/sute de oameni, dar care nu au activitate.

In plus, blogosfera a prins la vedete 🙂 Si e destul de trendy sa ai o vedeta, doua in blogroll. Si tot asa.

Asadar am zis sa facem un top mai dinamic. Care sunt diferentele fata de cel vechi:

1. Luam in calcul doar linkurile din posturi (nu si din blogroll)
2. Luam in calcul doar posturile din ultimele 180 zile
3. Bonusam  substantial linkurile din posturile foarte recente (ultima saptamana) si din posturile relativ recente (8-30 zile – bonus mai mic)

Ca si asemanari: tinem cont de valoarea linkurilor (adica blogurile mai vizibile ofera vizibilitate mai mare, logic) + suntem atenti la link-spam.


Ce spune/face topul asta nou?

1. E un barometru mai fin in privinta vizibilitatii dintr-o perioada. Ex: Tolo.ro a scris despre duduia Ritzi, s-a dus repede in sus cateva pozitii
2. Arata mai bine cine creaza content citabil. Adica: daca esti fanul unei vedete o pui in blogroll, daca insa vedeta e si desteapta – o citezi in posturi, daca nu citezi alte persoane.
4. Niveleaza un pic terenul in lupta bloggeri puri vs bloggeri cu faima in offline.
5. Arata agentiilor cine e activ in ultima perioada si cine a mai redus motoarele.

Ce se intampla cu ZeTop clasic?

Ramane. Topul original poate fi un indicator mai bun al notorietatii generale (pe perioade lungi), in vreme ce acesta nou vorbeste de vizibilitatea in ultima perioada.
Relatia intre cele doua poate suna cam asa:

ZeTop Clasic
– cine e iubit, cine a creat o comunitate mai mare sau mai mica, cine impune respect, cine e mai brand etc
ZeTop Dinamic – cine e citit si citat in ultima vreme, cine genereaza informatie/continut care se propaga bine

Dar nu exista o mare dihotomie, totusi. Bloggeri din top 50 sunt cam aceiasi, doar ordinea difera. Mai mult, existenta concomitenta a celor doua ar trebui sa dea posibilitatea agentiilor/advertiserilor sa trianguleze mai bine care sunt bloggerii interesanti pentru ei.

Care e mai bun?

Depinde de la caz la caz:

– Daca vrei sa te asociezi cu un brand blogosferic, te uiti la cel clasic

– Daca vrei sa propagi o informatie mai repede, te uiti la cel nou

– Daca esti blogger si vrei sa te lauzi, te uiti la cel unde esti mai sus 🙂

Toate bune si asteptam feedbackul si parerile voastre,

Catalin Tenita

Ce blogger i-ar da-o lui Smarandescu

Stiri 2 Comments »

Lume, lume… avem placerea de a va anunta ca ZeList.ro impreuna cu HEYO.ro au lansat ,,Cupa HEYO la BLOGal Kombat”, unde 20 dintre cei mai fiorosi si musculosi bloggeri se intrec in lupte imaginare pe viata si pe moarte.

L-ar cafti Zoso pe Cabral, VisUrat l-ar snopi stand in spagat pe Mircea Badea, ar da Arhi cu Bobby Voicu de pamant? Afla pe HEYO.ro.  Bloggerul care reuseste sa-i tranteasca la pamant pe ceilalti pleaca acasa cu un tricou special (unic, one of a kind) din partea pidjin.net si cu doua dintre fotomodelele care arata panourile cu runda care urmeaza.

Comunicat important: Pidjin.net finalizeaza preluarea ostila a ZeList.ro

Uncategorized 19 Comments »

Pidjin.net LTD, cu sediul intr-o casuta postala din paradisul fiscal Pigeon Island (66°19′S 110°27′E), Santa Lucia, entitate listata pe Dow Jones cu indicativul PDJ, a finalizat in aceasta dimineata preluarea ostila (cu iatagane, bate si topoare) a topului blogosferei ZeList.ro, urmand sa determine viitorul acestuia si al tuturor bloggerilor. Trebuie mentionat faptul ca preluarea nu s-a soldat cu victime, ci doar cu degete prinse in tastaturi si usoare electrocutari.

Topul ZeList va functiona din aceasta zi sub strictul control al investitorilor majoritari, domnii Fredo si Pidjin, care vor decide in functie de dorintele, toanele si necesitatile personale asupra topului. Desigur, topul va putea fi influentat prin oferirea de catre bloggeri de favoruri financiare si nu numai. De asemenea, noua conducere isi rezerva dreptul de a elimina din top orice blogger ostil acesteia si de a-l inlocui cu mesaje injurioase la adresa muritorului care si-a permis acest sacrilegiu.

In urma preluarii, cei doi noi sefi ai ZeList au binevoit sa coboare de la nivelul superior al gandirii lor malefice pentru a da declaratii. Astfel, Domnul Pidjin a spus ca:

,,avem deja in vedere eliminarea a cel putin 10% din bloggeri. Algoritmul ZeList este total eronat si chiar enervant pentru ca nu tine cont de dorintele noastre vitale. Si cand spun eliminare, vorbim de eliminare FIZICA, nu altceva”.

Domnul Fredo a adaugat ca ,, vom introduce un sistem mult mai bun de clasificare si anume, dupa cum ne taie capul. Ca o informatie din interior, pot sa spun ca formele vor conta, chiar si cele modelate la chirurgi esteticieni. In plus vizionam ZeList ca o platforma de valorificare a potentialului peren al Romaniei. Numarul 1 in ZeList se va numi Pidjin Playmate of the Year iar locurile 2 pana la 10 vor fi Pidjin Bunnies”.

In urma preluarii, topul ZeList va deveni cel mai important top din lume, si singurul care va conta in determinarea persoanelor ce vor supravietui Judecatii de Apoi.

Noul actionariat doreste extinderea viguroasa in offline prin construirea de temple pentru aducerea de ofrande: un cocos echivalentul a + 10 pozitii in Zelist, un miel echivalentul a 50 de pozitii, etc. De asemenea, Pidjin.net va demara o colaborare cu telescopul spatial Hubble pentru detectarea bloggerilor extaterestrii si convertirea lor la cultul nou format.

ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks si reprezinta la aceasta data cel mai complex instrument de monitorizare a blogosferei si presei romanesti, urmarind peste 31.183 de bloguri si 40 de surse de stiri online. Atat numarul blogurilor, cat si cel al surselor online va fi marit pentru a include orice fiinta vie care a pus mana vreodata pe un mouse.

ZeList poate fi utilizat de orice persoana poate determina cele mai importante barfe la un moment dat, iar profesionistii din domeniul comunicarii, mass-media si psihiatriei pot determina trenduri, pot stabili vectorii importanti pentru transmiterea unui mesaj in blogosfera si pot descoperi ce bloggeri sunt indeajuns de nebuni incat sa-si petreaca viata sexuala in fata computerului.

Fredo & Pidjin, cunoscuti pentru tentativele lor de a distruge lumea sunt responsabili pentru toate dezastrele naturale, catastrofele ecologice, accidentele nucleare, criza economica, sanii conici ai Madonnei si pentru tunsoarea lui Kim Jong-il. Cei doi porumbei malefici implinesc pe data de 31 mai 4 ani de existenta asa ca duminica se vor organiza ceremonii aniversare si parade militare cu tehnica nucleara in toate capitalele lumii.

Cristian Clita

PR Executive-ul care a scris acest comunicat sub amenintarea unui obiect contondent.

Care-i faza cu UBIX?

Uncategorized 2 Comments »

Pentru ce exista?

Feelingul meu este ca doar vreo 5%-10% din oameni citesc regulat bloguri pentru ca e destul de greu sa construiesti un brand de blogger. Mai ales cand majoritatea scriu un post despre carti, unul despre turism, unul despre film si unul despre online. Probabil tot vreo 5%-10% din cititorii de ziare online urmaresc constant editorialistii.

Oamenii vor informatie in primul rand. Pe o tema data. Abia apoi incep sa faca distinctie intre ziaristul X si ziaristul Y, intre bloggerul Z si bloggerul Q.

Ubix asta vrea sa faca: sa filtreze informatia pe teme, ca apoi omul sa decopere bloggeri noi din zona lui de interes. Dar sa fim cinstiti: nimeni nu o sa tina minte 200 de adrese de bloggeri, asa cum nimeni nu stie 200 de ziaristi.

Sigur, exista RSS-ul si readerele, dar cam cati folosesc? 10-20%  in .ro (dintre cititorii de blogguri)?

Sa facem niste calcule. Hai sa zicem ca in .ro exista 8 milioane de oameni care se informeaza pe Internet. Dintre astia, 10% citesc bloguri in mod curent (800K – estimare generoasa – probabil e pe undeva pe la 100K oameni care citesc constant –  2-3 ori pe sapt alt blog decat cel al unei rude/prieten). Sa spunem ca din astia 20% folosesc RSS: adica 160K (iarasi foarte generos). Asta inseamna ca raman potential intre 7 si 7,8 milioane de persoane care s-ar putea informa mai mult prin intermediul blogurilor.

Impresia mea e ca nu o fac nu pentru ca nu exista continut bun, ci pentru ca acest continut nu este structurat pe bloguri de nise. Iar UBIX asta vrea sa faca – sa structureze pe nise. Si sa aduca cititori in blogosfera. Pe aia care nu ii intereseaza ciondanelile lui X cu Y, fascinanta personalitate a lui Z, excelentul umor porcos al lui W, aciditatea sau causticitatea lui Q si tot asa. Pe aia care vor informatie pe o zona.

Nu zic ca o sa reusim. Zic ca o sa incercam. Daca e sa aducem valoare in ecosistem, trebuie sa avem urmatoarele:

– relevanta beton (minim 95%). Acum suntem pe la 75-80%, insa mai avem idei in tolba

– o modalitate de structurare desteapta a informatiei

– un plus de vizibilitate pe zona de promovare (sa dam stire ca exista in blogosfera chestii destepte pe toate temele care iti trec prin cap)

– o filtrare nu numai pe topicuri a subiectelor relevante dar si dupa valoarea emitatorului (avem si aici idei in tolba

Cam asta o sa facem in urmatoarele luni la UBIX. Poate iese ceva.

UBIX.ro, filtrul tematic al blogosferei romanesti

Stiri 2 Comments »

Am lansat si ultimele trei categorii ale filtrului blogosferei Ubix.ro, business, auto-moto si ecologie si voluntariat asa ca este oficial, am lansat Ubix.ro la apa. Avem in total 20 de categorii:

Seriale,

Filme,

Monden,

Muzica,

Marketing, Advertising si PR,

Business,

Internet si IT,

Gadgets,

Politica interna,

Politica externa,

Eco si voluntariat,

Fotbal,

Auto-moto,

Gastronomie,

Turism,

SF,

Carte,

Teatru,

Evenimente culturale,

Cultura urbana.

UBIX.ro este un filtru tematic al blogosferei dedicat publicului larg bazat pe algoritmi si pe interventia umana si lucram constant la imbunatatirea atat a sistemului cat si a interventiei umane (dezvoltam chiar acum un chip pe care sa ni-l implantam pentru imbunatatirea performantelor cerebrale). UBIX.ro doreste sa prezinte cat mai multe opinii si informatii dintr-o anumita zona de interes, bazat pe platforma ZeList.ro. Scopul nostru este de a face din marea masa a blogosferei, care acopera multiple subiecte, un ansamblu de ,,blogosfere” tematice.

Pentru ca la momentul actual exista aproape 32.000 de bloguri in Romania (urmarite de ZeList pana acum), dorinta noastra este de a promova bloggerii mai putin cunoscuti care scriu calitativ si de a-i aduce mai aproape de publicul-tinta.

Daca ZeList.ro este un serviciu care are ca target principal bloggerii, analistii media si profesionistii in domeniul comunicarii si publicitatii, UBIX.ro este un serviciu dedicat tuturor persoanelor interesate de blogosfera si de informatiile aparute pe bloguri.

Noutati pe ZeList

Cum functioneaza 7 Comments »

Ne place sa lucram la tot felul de functii ce se dovedesc a fi folositoare pentru utilizatorii ZeList. Iata ce am facut zilele acestea:

  1. Am lansat topul lunar al celor mai virale video-uri de pe bloguri. Luna aceasta, cele mai importante trei clipuri sunt: Atlas de mitocanie urbana cu 21 de embeduri, Earth Hour 2009 cu 19 embeduri si Una cu gura mare la metrou, care a beneficiat de 17 embeduri.
  2. De asemenea, am scos din topul ZeTweety conturile care erau in limba engleza sau cele ale firmelor, asa ca in topul de saptamana aceasta primii trei clasati sunt: Bobby Voicu, Cristian Manafu si Florin Grozea.

Asteptam parerile voastre si nu ezitati sa ne spuneti ce alte idei ati mai avea.

Jos palaria pentru Zoso

Uncategorized 9 Comments »

Pentru postul asta.

Si o clarificare necesara: Topul Zelist nu arata absolutul. Adica primul nu e beton-armat, al doilea e beton, al treilea e ciment, si al 9999-lea e varza. E o o ordonare dupa linkurile din blogroll si cele din posturile din ultima saptamana – exceptand linkurile cu “nofollow” (mersi Costin pentru observatie, sugestie). E doar o forma de a organiza lucrurile, imperfecta chiar si prin faptul ca nu poti pune 10 oameni pe locul I (desi poate ar merita)

Daca ne luam dupa discutiile generate in jurul blogurilor lor (cate linkuri din posturi au primit in ultima jumatate de an atunci avem asta. Cu alte cuvinte greii sunt tot acolo, dar in alta ordine. Iar Zoso e foarte dominant – adica Vali e mai linkat, influentator, etc decat urmatorii cam de doua ori. Deci omu’ e citit si citat.

Vom face si niste topuri actualizate in mod constant si bazate doar pe linkurile din posturi. Astea ar arata si mai bine blogosfera activa.

PS Si inca un pont: daca esti Bucurenci sau Bookblog sau Tudor Chirila sau Morar (sau Liiceanu, Plesu, Patapievici – daca ar avea blog) iti mai iei linkuri in blogrolluri si pentru ca e trendy sa fii un om culturalizat si profund. Si nu-i nimic rau in asta, respect pentru cei de mai sus. La fel daca esti Mircea Badea, Huidu etc. Pentru astia care sunt doar bloggeri (sau mai exact nu sunt vedete/persoane publice) e ceva mai greu. Cu atat mai mult  – aplauze pentru lupta lor (destul de inegala, in definitiv).