Descopera noile trenduri in social media si SEO in cadrul conferintei ecomTIM

Stiri Comments Off on Descopera noile trenduri in social media si SEO in cadrul conferintei ecomTIM

In perioada 8 – 9 februarie 2012 va avea loc cea de-a doua editie a evenimentului ecomTIM, in cadrul caruia lideri din industria e-commerce vor prezenta informatii esentiale despre social media, SEO, AdWords si alte tipuri de marketing online.

De ce sa participi?

Vor fi doua zile discutii si workshop-uri axate pe inovatie, eficienta si profit, temele prezentate fiind selectate astfel incat atunci cand te intorci la serviciu vei sti care sunt solutiile si instrumentele disponibile pentru afacerea ta.

Esti jurnalist sau blogger?

La ecomTIM 2.0.12 poti intervieva speakerii prezenti face to face, faci blogging si relationezi cu cei care fac regulile in online-ul romanesc.

Dintre vorbitorii de anul acesta, ii putem enumera pe Przemek Puta, Regional Manager pe Europa Centrala si de Est al PayPal, Michel Goossens, General Manager pe Europa Magento, Gillian Muessig, presedinte fondator al SEOmoz, Sean Singleton, Group Managing Partner si co-fondator al agentiei londoneze Skive, Dan Bulecea, Country Manager Google Romania, Cristian Manafu, Owner&Consultant The Connecter, Cosmin Costea, eCommerce Manager, Metro Cash&Carry.

Aici poti vedea lista completa a speakerilor confirmati pana in acest moment.

Inscrie-te acum pentru a beneficia pana la data de 15 decembrie 2011 de un discount de 30% din pretul biletului.

Cumperi hosting si faci o fapta buna

Stiri Comments Off on Cumperi hosting si faci o fapta buna

Incepand cu luna decembrie, Hostway Romania s-a alaturat proiectului Casuta cu Jocuri, desfasurat de Fundatia Copiii Nostri.

Hostway va dona 5% din incasarile generate de vanzari noi. Spre exemplu, pentru fiecare nume de domeniu.ro Fundatia va primi 2 euro.

Banii stransi vor fi donati centrului pana la data de 15 ianuarie si acestia vor fi folositi pentru a acoperi utilitatile lunare si pranzul zilnic al copiilor defavorizati.

In cadrul proiectului Casuta cu Jocuri, o echipa interdisciplinara realizeaza interventia concertata a tuturor specialistilor pentru rezolvarea problemelor familiei in scopul prevenirii neglijarii, abuzului si separarii copilului de familie.

Familia este sustinuta in totalitatea ei, oferindu-se asistenta si copiilor de alte varste din familie decat cei prescolari care sunt inscrisi in CCJ.

De asemenea, pentru copiii care sunt in situatia de risc de abandon scolar, analfabetism si/sau frecventarea strazilor sau a grupurilor de tineri periculosi, Fundatia Copiii Nostri a organizat primirea lor dupa orele de scoala, hrana, ajutor pentru elaborarea lectiilor, mentinerea legaturii cu scoala, oferirea de rechizite si incurajarea rezultatelor scolare bune si foarte bune prin diverse activitati.

Despre Fundatia Copiii Nostri

Prin proiectele sale, Fundatia Copiii Nostri sustine familia în unitatea ei, informeaza si educa parintii în ceea ce priveste nevoile de dezvoltare ale copilului, previne neglijarea si separarea copilului de familie, abandonul familial si scolar si promoveaza în rândul familiilor si al comunitatii drepturile copilului (dreptul la educatie, joc, hrana, asistenta medicala, dreptul de a-si exprima opiniile, etc.), conform Conventiei pentru Drepturile Copilului.

Afla mai multe despre Fundatia Copiii Nostri.

Ce este Casuta cu Jocuri?

Casuta cu Jocuri este un centru de zi care are ca obiectiv principal apararea integritatii si functionalitatii familiei, prin acordarea de servicii directe atât copiilor din familii defavorizate, cât si parintilor acestora. În Casuta cu Jocuri si Centrul Post Scoala ale Fundatiei Copiii Nostri au fost înscrisi pâna acum peste 600 de copii aflati în situatii de risc, pentru care a fost prevenit abuzul, neglijarea sau abandonul.

Fii unul din Prietenii UNICEF

Stiri Comments Off on Fii unul din Prietenii UNICEF

UNICEF continua si in luna decembrie campania stradala prin care incearca sa recruteze cat mai multe persoane care doresc sa ajute copiii aflati in situatii dificile, donand o suma de bani direct din contul lor BRD.

Programul “Prietenii UNICEF” are ca scop informarea persoanelor despre modalitatile prin care acestea pot ajuta la schimbarea vietilor copiilor defavorizati din Romania, precum si strangerea cat mai multor donatori.

Echipele UNICEF vor intampina clientii bancii in fata anumitor sucursale BRD din Bucuresti, Constanta si Cluj. Acestea vor oferi informatii despre  program si despre modalitatea de donare. Fiecare persoana fizica, sau juridica, care are un cont curent deschis in cadrul BRD poate contribui lunar cu o suma de bani. Transferul catre contul UNICEF se va realiza automat si nu va avea comisioane.

Membri echipelor care vor cauta donatori vor putea fi recunoscuti dupa uniforma cu insemne UNICEF, precum si dupa legitimatia cu numele si fotografia lor. Daca vrei sa verifici o persoana, poti suna la numarul 021/201 78 43 sau 0749 255 111.

Aici poti gasi lista cu sucursale unde poti intalni echipe UNICEF.

Fii unul din Prietenii UNICEF si ofera suport copiilor care au nevoie de o viata mai buna!

Cumpara o jucarie si investeste in viitorul copiilor defavorizati

Stiri Comments Off on Cumpara o jucarie si investeste in viitorul copiilor defavorizati

Pentru fiecare jucarie pe care o cumperi de la IKEA, magazinul doneaza 1 euro catre UNICEF si Salvati Copiii. Pana pe 24 decembrie poti ajuta copiii aflati in dificultate sa aiba un viitor mai bun. Banii stransi vor fi investiti in proiecte educationale, precum Viitorul Copiilor Incepe la Scoala.

Educatia este o componenta extrem de importanta in conturarea personalitatii unui copil. Campania Jucariilor de Plus ofera suport nu numai copiilor cat si familiilor care, aflate in imposibilitate financiara, nu le pot oferi educatia de care au nevoie.

Investeste in viitorul copiilor si cumpara o jucarie de la IKEA. Si, daca vrei sa faci doua fapte bune, poti alege sa o donezi. Astfel, aceasta va ajuge la copiii din centrele de plasament din Bucuresti.

Campania Jucariilor de Plus a fost lansata in anul 2003 si pana in prezent a adunat 35.2 milioane de euro, bani care au ajutat peste 8 milioane de copii din 40 de tari sa aiba o educatie mai buna.

Black Friday a fost a Good Friday pentru vizibilitatea in social media

Zelist Monitor Comments Off on Black Friday a fost a Good Friday pentru vizibilitatea in social media

Black Friday a fost fara indoiala unul dintre cele mai discutate  evenimente din ultima perioada. Pe langa vanzarile record, acesta a adus retaileri-lor de IT&C un numar ridicat de mentionari in social media din Romania.

In decursul zilei de vineri evenimentul a inregistrat 2 134 de aparitii.


51,9% dintre aparitiile din ultimele 7 zile au fost realizate pe Twitter, 15,9% dintre acestea au fost intalnite in presa online, 14,1% pe Facebook si 12,4% pe bloguri. Cele mai putine mentionari au fost cele de pe forum-uri si din comentarii.

Desi in presa online s-a scris mai putin despre Black Friday, acest canal are cel mai mare impact cu un procentaj de 34.2%.

 

 

Aparitiile Emag in social media:

 

Aparitiile Evomag in social media:

 

 

Aparitiile PCGarage in social media:

 

 

Aparitiile Flanco in social media:

 

Aparitiile Koyos in social media:

 

Aparitiile Sigmanet in social media:

 

Aparitiile retaileri-lor in social media in ziua de vineri,  25 noiembrie:

Facebook Tips: 50% dintre click-uri au loc in prima ora de la postare

Zelist Monitor Comments Off on Facebook Tips: 50% dintre click-uri au loc in prima ora de la postare

Ai studiat vreodata in detaliu modul in care fanii paginii tale de Facebook interactioneaza cu postarile tale? Daca raspunsul este unul negativ, atunci este posibil sa afli informatii utile din cercetarea realizata de Momentus Media.

Tip #1  50% dintre click-uri au loc in prima ora de la postare

Dupa doua ore de la postare, interactiunea fanilor cu postul prezentat scade usor.

90% dintre click-uri au loc in primele 9 ore de la postare.

 

Tip #2  Fotografiile genereaza un grad de interactiune cu 200% mai mare decat link-urile

In timp ce link-urile sunt postate mai des si au un grad de interactiune scazut, fotografiile sunt postate mai rar si pot genera mai multa interactiune cu fanii paginilor. Acest lucru este absolut normal, daca luam in considerare faptul ca aceasta traseaza o imagine vizuala in mintea utilizatorului si este mult mai usor de inteles.

 

Tip #3  Intrebarile nu maresc interactiunea cu fanii

Postarile care contin intrebari au un grad de interactiune cu 23% mai mic decat postarile care nu contin intrebari.

 

Tip #4  Posturile din timpul weekend-ului si in afara orelor de varf  au un potential de interactiune ridicat

Cum posteaza administratorii de pagini:

Cele mai multe postari au loc in cadrul zilelor de joi. In zilele de miercuri si joi se observa o crestere a postarilor cu 41% fata de restul saptamanii. In timpul weekend-ului se posteaza cel mai putin, desi in aceasta perioada fanii interactionaeza mult mai usor cu paginile urmarite.

Tip #5  Cu cat postezi mai des cu atat interactiunea este mai mare

Graficul de mai jos prezinta comportamentul de postare al administratorilor paginilor analizate in  cadrul studiului. Dintre acestia:

  • 15% posteaza 0-1 posturi pe zi;
  • 40% posteaza 1-2 posturi pe zi
  • 18% posteaza 2-3 posturi pe zi

Pe orizontala este prezentat numarul postarilor, iar pe vertciala este prezentat numarul paginilor care posteaza.

Studiul abordeaza frecventa postarilor din perspectiva spam-ului. Conform analizei, administratorii paginilor de Facebook pot avea cate postari isi doresc, atata timp cat sunt atenti la rata de unsubscribe. In cazul in care aceasta creste, este indicat ca numarul postarilor sa fie redus.

Studiul a fost realizat de catre Momentus Media, prin analiza a 20 000 de pagini publice de Facebook. Acestia au studiat postarile realizate pe pagini si au incercat sa observe modul in care fanii interactioneaza cu paginile urmarite pe baza postarilor.

Mai multe informatii din studiu poti citi aici.

Analiza sectorului telecomunicatiilor in social media

Zelist Monitor Comments Off on Analiza sectorului telecomunicatiilor in social media

Astazi, 23 noiembrie 2011, am lansat un studiu privind vizibilitatea domeniului telecom in social media precum si a principalilor furnizori de servicii si de terminale.

În contextul informational actual, sectorul telecomunicatiilor reprezinta un catalizator pentru comunicarea sociala. Cadrul în care se realizeaza schimbul de informatii s-a schimbat substantial, iar terminalele de tip smartphone, precum si dezvoltarea serviciilor oferite de catre operatorii telecom au condus catre o noua dimensiune a socializarii.

Studiul a avut la baza dorinta de a observa vizibilitatea principalilor operatori de telecom  în social media si cum se raporteaza acestia la concurenta din perspectiva numarului de mentionari dar si a impresiilor generate. De asemenea, în cadrul analizei este prezentat topul celor mai vizibile terminale în mediul online, precum si o analiza comparativa a domeniului telecomunicatiilor cu alte domenii vizibile în social media.

Analiza a fost realizata pe baza monitorizarii termenilor considerati relevanti pentru domeniul studiat, incluzând principalii furnizori de servicii de telecomunicatii precum si cele mai reprezentative terminale.

Monitorizarea a fost realizata pentru perioada 01.04.2011-30.09.2011.

Analiza o puteti gasi aici.

Ieri au fost desemnati castigatorii Premiilor eCommerce

Stiri Comments Off on Ieri au fost desemnati castigatorii Premiilor eCommerce

Ieri, 22 noiembrie 2011, a avut loc Gala Premiilor eCommerce in cadrul unui eveniment organizat la Crystal Palace Ballrooms de catre Link 2 eCommerce.

Organizat pentru a VI-a oara consecutiv, evenimentul a reunit un total de peste 250 de participanti in cele doua module – Conferintele GPeC si Festivitatea de Decernare a Premiilor – si a putut fi urmarit pe internet atat pe website-ul Galei, cat si pe alte site-uri si bloguri precum: Wall-Street, PaginaDeMedia, Manager, Blogatu etc.) datorita unei transmisiuni asigurate de LTV.ro.

Conferintele GPeC au reunit nume sonore ale industriei online care au dezbatut subiecte de actualitate si interes pentru magazinele si antreprenorii prezenti.

Printre speakeri s-au numarat: Marius Ghenea (FIT Distribution), Doina Costache (Google Romania), Cristian Herghelegiu (ePayment), Radoslaw Hofman (Pay U Polonia), Dorin Boerescu (2Parale) etc., dar si invitatul special prin broadcasting – Bryan Eisenberg (unul din cei mai buni specialisti la nivel mondial in marketing online si optimizarea conversiilor).

Festivitatea de decernare a premiilor a inceput cu un moment artistic al trupei “Improvizati”, binecunoscuta tuturor celor care au drum prin centrul vechi al capitalei si se opresc in Cafe Deko.

Premiile decernate au vizat intreaga industrie de comert electronic: de la bancile procesatoare de plati, la magazinele online si furnizorii de servicii conecsi. Castigatorii au fost desemnati fie in functie de statisticile RomCard, fie prin notele juriului specialist si consumator, dar si prin consultarea magazinelor online inscrise in competitie.

Castigatorii GPeC 2011 au fost:

Premiile oferite in functie de statisticile RomCard

  • Banca Transilvania – cea mai eficienta banca in inrolarea cardurilor in 3D Secure (peste 1 milion de carduri inrolate in ultimul an
  • BRD-GSG – cele mai multe carduri activate in 3D Secure (54.810 carduri activate)
  • Banca Transilvania – cei mai multi comercianti inrolati in 3D Secure (186 comercianti)
  • BRD-GSG – Banca Anului in eCommerce – cel mai mare volum procesat (1.992.569 tranzactii)

Premiile proprietare Gala Premiilor eCommerce (prin consultarea cu magazinele participante in competitie)

  • FAN Courier – cel mai bun serviciu de curierat
  • ShopMania.ro – cel mai eficient comparator de preturi
  • Magento – cea mai buna platforma / solutie e-commerce
  • Google AdWords – cel mai eficient serviciu de marketing externalizat

Premiile magazinelor, acordate in functie de votul juriului specialist, pe categorii de produse si servicii comercializate:

  • Articole sportive, timp liber si divertisment – SportAddict.ro 871.83 puncte
  • Bebelusi, copii & jucarii – Strollers.ro 893.16 puncte
  • Birotica si papetarie – Papetarie.ro 725.66 puncte
  • Cadouri si flori – Cadouri-Originale.ro 865.66 puncte
  • Carti, reviste si publicatii – BuyBooks.ro 781.99 puncte
  • Casa si gradina – Eco-Iluminat.ro 862.66 puncte
  • Fashion – TaraFashion.ro 846.66 puncte
  • IT&C, electronice si electrocasnice – Gamesline.ro 825.33 puncte
  • Petshop – Animal-Vet.ro 841.83 puncte
  • Sanatate si frumusete – Wellness.ro 801.66 puncte
  • Servicii – RCAsuperIeftin.ro 689.66 puncte

In functie de votul juriului specialist, s-au desemnat si cele mai importante premii ale GPeC 2011:

  • ANIMAL-VET.ro – cel mai bun start-up
  • STROLLERS.ro – cel mai bun magazin online din grupa Experienced

Premiile User’s Choice, decernate pe baza votului juriului consumator

  • Cartuse-Imprimante.net – cel mai bun start-up
  • 24Shop.ro – cel mai bun magazin online din grupa Experienced

Cate magazine au participat la Gala si cum s-a jurizat?

61 de magazine online au participat la editia de anul acesta, trecand prin 3 etape de jurizare diferite pe parcursul celor 8 luni in care s-a desfasurat competitia. Acestea au fost analizate intr-un interval lung de timp de catre 17 specialisti si prin prisma a 89 de criterii de jurizare, pentru a analiza evolutia lor pe tot parcursul anului, scopul final fiind de a creste calitatea magazinelor online romanesti si, astfel, increderea consumatorilor in tranzactionarea prin internet.

Juriul consumator a fost format din aprox. 120 de persoane, care au punctat magazinele de la 1 la 5 (unde 1 inseamna foarte slab si 5 – foarte bun) pentru 6 criterii care vizeaza experienta de cumparare a utilizatorilor obisnuiti dintr-un magazin online.

In urma participarii la eveniment, comerciantii au primit si atestarea TRUSTED.ro (Programul National de Certificare a Magazinelor Online, initiat de GPeC impreuna cu Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania).

Despre Gala Premiilor eCommerce 2011

Gala Premiilor eCommerce 2011 este un eveniment organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSG, Orange, UIS, FAN Courier, Advanced Ideas, ePayment, EuroWeb

Parteneri media: Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul, Mediafax, go4it, Elevate, IAB Romania, 2Parale, ROL.ro, Price.ro, ShopMania, SmartBuy, Trafic.ro, ZeList, LTV.ro, ComunicateDePresa.ro

Barometrul lunii octombrie 2011

social media 2 Comments »

In luna octombrie, numarul posturilor publicate pe bloguri a scazut fata de cel inregistrat in luna septembrie 2011 cu 2.4%, de la 193.632 la 189.035 posturi, continuand trendul descendent inregistrat in lunile anterioare.

Numarul bloggerilor care posteaza in mod regulat pe blog (mai mult de 15 postari in fiecare luna) a crescut in luna octombrie cu 0.7% fata de cel inregistrat in luna septembrie, de la 2.539 bloggeri la 2.556 bloggeri.

Numarul comentariilor de pe bloguri a crescut in luna octombrie cu 2.9% fata de cel inregistrat in luna septembrie, de la 197.923 la 203.769 comentarii.

Numarul blogurilor active (bloguri care au publicat cel putin 1 post) a crescut in luna octombrie cu 0.5% fata de luna septembrie, de la 13.534 la 13.605 bloguri.

Numarul total de bloguri a crescut in luna octombrie comparativ cu luna septembrie, de la 62.926 la 62.951 bloguri.

Cele mai multe posturi sunt generate de bloguri aflate pe platforma Blogspot (62.421), urmate de bloguri pe domenii .ro (49.152) si bloguri cu alte domenii (32.196).

Cele mai multe comentarii sunt realizate pe bloguri aflate pe domeniu .ro (85.789), urmate de blogurile pe platforma wordpress.com (53.226) si de blogurile aflate pe alte domenii  (39.758).

Blogurile aflate in Top 100 genereaza 4.711 posturi, adica 4.53% din posturile generate de primele 10.000 bloguri si 2.49% din totalul posturilor adaugate.

Blogurile aflate in Top 1000 Zelist genereaza 31.120 posturi, adica 16.46% din totalul posturilor adaugate.

Blogurile aflate in Top 10.000 Zelist genereaza 103.898 posturi, adica 54.96% din totalul posturilor adaugate.

Mai multe detalii gasiti in prezentarea de mai jos:

How To Web – un pas in plus in evolutia antreprenoriatului romanesc

social media 1 Comment »

Articol scris de Haotik in urma participarii ca blogger oficial Zelist la How to web. Tweet-urile evenimentului le gasiti aici.

Angels, investitori, tineri antreprenori, bloggeri. Toti s-au adunat saptamana trecuta, in zilele de miercuri si joi, la unul din cele mai mari evenimente dedicate antreprenoriatului din Europa de Est.

Despre ceea ce s-a intamplat acolo au scris mai multi bloggeri, asa ca nu o sa va povestesc despre asta. O sa va scriu in primul rand cu ce am plecat eu acasa.

Am plecat cu impresia ca a fost un eveniment extraordinar, cu speakeri extraordinari.

Am plecat cu impresia ca antreprenoriatul romanesc este pe directia cea buna si ca dupa acest eveniment a mai invatat cate ceva si a mai evoluat putin in directia cea buna.

Am plecat acasa cu impresia ca fiecare participant a luat ceva cu el de la eveniment. Si ca acel ceva, cumulat de la toti participantii, e un pas (nu stiu daca mare sau mic) pentru antreprenoriatul romanesc.

Bineinteles ca mai sunt multi pasi de facut, ca multi incearca, dar putini reusesc si ca, asa cum spunea si Cristi Manafu, nu avem antreprenori si mai sunt multe probleme in antreprenoriatul romanesc.

Dar aceste evenimente nu fac decat sa propulseze antreprenoriatul si sa ii dea un impuls in urma caruia probabil va apare un nou val. Iar acest nou val, atunci cand va apare, nu poate decat sa ne bucure si sa ne demonstreze ca toate aceste eforturi nu au fost in zadar.

Pablos Hotman a fost cel care mi-a creat cea mai puternica impresie in cadrul evenimentului. Ne-a aratat ca hakerii au un alt mod de a gandi. Acestia, asemenea antreprenorilor, cauta sa gaseasca solutii la problemele omenirii in cele mai neasteptate moduri. Cred ca asemanarea intre hakeri si antreprenori e una care merita privita cu atentie chiar daca nu am vrea sa recunoastem asta.

Apoi am mai plecat cu cateva dintre ideile lui Branko Milutinovic despre ce inseamna un joc online bun si cum se poate realiza un joc de succes.

Iar Adam Fisher are chiar un produs care te ajuta sa spui o poveste intr-o prezentare. Cand am vazut prezi.com m-am si vazut un prezentator de succes. Cred ca e produsul care ar putea face minuni in prezentarile lui Chinezu si ca ar putea spune cu cu ajutorul aplicatiei o poveste.

Dupa 2 zile de informatii care mai de care mai extraordinare, am plecat acasa cu gandul ca, in mod sigur, o parte dintre cei prezenti in sala sala vor avea curajul sa dedice mai mult timp antreprenoriatului si dezvoltarii personale.

Si asta e de bine, zic eu.