Interactiunea dintre social media si presa online

social media 6 Comments »

Raportul pe baza caruia a fost realizata prezentarea sustinuta de catre Catalin Tenita, Managing Partner Treeworks, in cadrul Social Media Summit Bucuresti poate fi descarcat utilizand acest link.

Update: In urma unei erori, capatul de tabel aferent site-ului Prosport a fost inversat cu cel al site-ului Sport.ro. Raportul actualizat poate fi accesat prin link-ul de mai sus.

Prezentarea lui Catalin Tenita poate fi descarcata accesand acest link  Zelist_SMSBucuresti.

Bloggerii se aleg cu inima si sunt validati cu mintea (dupa cifre)

social media 1 Comment »

Astazi am fost prezenti la Digital Marketing Forum, unde am vorbit, printre altele, si despre modul in care sunt alesi bloggerii in cadrul campaniilor social media.

Cateva dintre aspectele punctate:

Bloggerii sunt alesi cu inima (in functie de modul in care percepem colaborarea cu ei) si validati cu mintea (dupa cifre).

Sunt 200.000 de postari, 230.000 comentarii pe bloguri si 13.000 bloguri active din 65.000 inregistrate in .ro.

Sunt 1.35 milioane de postari pe Twitter si 15.000  de conturi active din 55.000 inregistrate in .ro.

Campaniile cu bloggeri sunt memorabile prin ce au lasat in urma, de cele mai multe ori in offline.

Bloggerii de succes sunt doers, not story-tellers.

Pentru a avea rezultate, o campanie trebuie sa includa bloggeri care sa faca ceva mai mult decat sa scrie, trebuie sa fie autentici si sa lase ceva in urma lor.

Bloggerii sunt alesi in functie de afinitate si engagement.

Engagement inseamna:

  • cat de comentat este un blog
  • preluarea unui articol pe Twitter si Facebook
  • cat de multi oameni discuta ca un blogger si cu cati oameni discuta acesta
  • cate trackback-uri genereaza un articol
  • cat de preluat este un blogger in presa

 

BCR – cea mai mentionata institutie bancara in social media din Romania in anul 2011

Zelist Monitor 3 Comments »

Astazi am lansat analiza sectorului financiar-bancar in social media din Romania, o analiza in care sunt prezentate informatii cantitative despre vizibilitatea principalelor institutii din Romania, a societatilor de investitii financiare, a celor mai importante companii de asigurari si a principalilor bancheri, precum si raportarea acestora la concurenta in functie de numarul aparitiilor si numarul de vizualizari estimate generate de acestea.

In urma realizarii analizei au fost evidentiate urmatoarele concluzii:
  • BCR este cea mai mentionata institutie bancara dintre cele analizate, generand aproximativ 20% din totalul aparitiilor corelate domeniului bancar;
  • ASTRA Asigurari se afla pe primul loc in topul discutiilor romanilor in materie de companii de asigurari;
  • SIF Oltenia este cea mai vizibila societate de investitii financiare in mediul online;
  • Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, si consilierul sau, Adrian Vasilescu, genereaza de aproape 10 ori mai multe aparitii decat ceilalti bancheri analizati.

PR Romania si GfK prezinta rezultatele cercetarii “Lobby in Romania”

Stiri Comments Off on PR Romania si GfK prezinta rezultatele cercetarii “Lobby in Romania”

PR Romania si GfK au realizat un studiu despre activitatea de lobby din Romania, care studiaza problemele asociate cu aceasta (conotatiile negative, nevoia de reglementare si altele) si care pune in valoare atat parerile lobbyistilor, ale decidentilor, cat si ale opiniei publice. Studiul are la baza raspunsurile primite de la 865 de respondenti, reprezentativi pentru cele trei dimensiuni explorate.

In continuare va prezentam mai jos cateva dintre rezultatele acestei cercetari.

Conform asteptarilor, cunostiintele romanilor despre activitatea de lobby sunt cel putin deficitare, 67.5% dintre respondentii opiniei publice nu au putut sa asocieze cu nimic termenul de “lobby”, in timp ce doar 6% l-au asociat, in mod corect, cu incercarea de a influenta legal decizia unei autoritati.

Desi opinia generala din spatiul public este ca exista doar cateva companii care fac lobby in România, studiul arata ca sunt implicate mult mai multe categorii de actori. ONG-urile ocupa primul loc cu 38%, urmate de multinationale cu 29%, in timp ce companiile specializate detin numai 4%.

Trebuie reglementata activitatea de lobby?

Presupusa suspiciune a publicului fata de reglementarea activitatii nu reiese din cercetare. 82% dintre companii, 100% dintre ONG-uri şi 100% dintre politicieni au declarat ca activitatea de lobby trebuie reglementata prin lege. Opinia majoritara a populatiei este de asemenea una favorabila reglementarii acestei activităţi (93%).

De asemenea, nici teama de conotatiile negative pe care le-a dobandit aceasta activitate nu pare a fi una fondata. Conform studiului, numai 1.2% dintre respondentii din opinia publica asociind lobby-ul cu traficul de influenta, in timp ce 95% dintre acesti respondenti considera ca activitatea este una benefica pentru societate, iar 88.3% considera ca este o activitate legala.

Lobby-ul ramane un subiect tabu insa pentru mulţi politicieni din teama (nejustificata – conform studiului) ca electoratul nu va vedea cu ochi buni deschiderea lor pentru discutii cu reprezentanti ai diferitelor ONG-uri, asociatii profesionale sau companii. De asemenea, in viziunea politicienilor transparenta intereselor surclaseaza expertiza in domeniu sau buna pregatire a lobbyistilor.

Cat de eficient e lobby-ul in Romania?

43% dintre companii si 39% dintre ONG-uri nu au reusit niciodata sa faca schimbari legislative si doar 11% dintre companii si 10% dintre ONG-uri au reusit sa faca schimbari legislative in peste jumatate din cazuri. Este de mentionat si faptul ca, dintre acestea, exista un procent de 7% din randul ONG-urilor si 3% din randul companiilor care au declarat ca au reusit intotdeauna in acest demers.

Cercetarea a fost initiata si implementata de Forum for International Communications prin portalul de resurse PR Romania, in perioada februarie-decembrie 2011, cu sprijinul GfK Romania. Autorii metodologiei de cercetare si ai raportului sunt Liviu Mihaileanu, Dana Oancea  şi Aurelian Horja.

Pentru mai multe informatii puteti consulta raportul complet aici.

Va invitam la Congresul Comunicatorilor – 29 februarie 2012

Stiri Comments Off on Va invitam la Congresul Comunicatorilor – 29 februarie 2012

In data de 29 februarie 2012 va avea loc in Bucuresti in cadrul Regal Ballroom Primul Congres al Comunicatorilor din Romania, eveniment organizat de Russenart Communication.

Sustinem evenimentul in calitate de parteneri media si va invitam pe aceasta cale sa va inscrieti la eveniment pana la data de 28 februarie 2012, completand acest formular.

Tema ce urmeaza a fi dezbatuta in cadrul congresului este “Comunicarea in slujba societatii“.

In cadrul evenimentului sunt invitati peste 650 de reprezentati ai industriei de comunicare din Romania. Pe durata congresului va fi organizat Targul Comunicatorilor, targ prin intermediul caruia participantii isi vor putea prezenta serviciile in cadrul standurilor special amenajate.

Evenimentul va cuprinde:

  • o sesiune introductiva cu participarea partenerilor si sponsorilor;
  • o sesiune de prezentari din domeniul comunicarii cu studii de caz, sustinute de specialisti;
  • 6 workshop-uri aplicative cu prezentarea serviciilor si a studiilor de caz, desfasurate in paralel in doua sali;
  • un cockail la finalul zilei pentru socializare, cu invitarea jurnalistilor si a specialistilor.

Congresul Comunicatorilor reprezinta cea de-a doua etapa a proiectului de responsabilizare sociala “Comunicarea pentru toti”, initiat de Russenart Communication in anul 2010, proiect ce are ca scop educarea tinerilor comunicatori prin oferirea unui suport de cunostinte concrete si practice.

Prima etapa a proiectului a fost reprezentata de lansarea blogului “Buticul de PR“.

Locurile din cadrul evenimentului sunt limitate iar selectarea participantilor se va face in ordinea sosirii formularelor de participare.

Mai multe informatii gasiti pe pagina evenimentului.

Retrospectiva anului 2011 in social media din Romania

Zelist Monitor 7 Comments »

Astazi, 23.01.2012, am lansat Retrospectiva anului 2011 in social media, o analiza in care este prezentata activitatea principalelor canale de comunicare din social media, precum si topurile celor mai vizibile postari din cadrul acestora.

Conform indexului Zelist, in anul 2011, activitatea din blogosfera a inregistrat o scadere de aproximativ 15%, dupa numarul de posturi publicate. In ceea ce priveste activitatea de pe Facebook si Twitter, aceasta a crescut cu aproximativ 53%, respectiv 15% fata de anul precedent. Anul 2011 s-a dovedit a fi un an bun si pentru presa online, aceasta inregistrand o crestere de aproximativ 50%.

In cadrul analizei sunt prezentate topul celor mai vizibile articole din presa si de pe bloguri, topul celor mai vizibile postari pe Facebook si topul celor mai vizionate video din anul 2011. Topurile au fost realizate in functie de scorul calculat de platfoma Zelist Monitor pe baza viralizarii articolelor in social media din Romania.

Internship la Zelist/Zelist Monitor

social media 5 Comments »

Update: 13.01.2012

Perioada de depunere a CV-urilor s-a incheiat. Le multumim pe aceasta cale tuturor celor care au aplicat.

 

Cautam un intern pasionat/a de social media, care este dornic(a) sa se invete si capabil(a) sa se integreze usor intr-un colectiv de oameni seriosi, deschisi si inteligenti.

Postul oferit este de Jack of all trades si presupune sa te implici in diferite activitati de research si analiza, vei putea sa iti perfectionezi abilitatile profesionale si vei putea cunoaste o multime de oameni interesanti.

Postul necesita:

– o cunoastere medie spre buna a social media,

– bune capacitati de organizare si analiza,

– cunoasterea limbii engleze la nivel mediu,

– capacitate de efort prelungit, rezistenta la stres si abilitati de comunicare,

– simtul umorului si capacitatea de a gandi/decide pe cont propriu.

Perioada de internship este de doua luni, cu posibilitatea ulterioara de angajare full time.

Programul de lucru este de 6 ore pe zi si necesita prezenta efectiva la sediul Zelist din Bucuresti.

Internship-ul este platit!

CV-ul se trimite la adresa razvan@tree.ro cu cc la office@tree.ro pana in data de 12.01.2012 ora 17.00

Cei selectati pentru interviuri vor fi invitati la sediul Zelist incepand cu data de 13.01.2012.

Statistici Social Media: 95% dintre postarile de pe wall-ul brandurilor nu primesc raspuns

social media Comments Off on Statistici Social Media: 95% dintre postarile de pe wall-ul brandurilor nu primesc raspuns

Anul 2011 a fost fara indoiala un an in care social media a capatat o mai mare atentie din partea utlizatorilor. Acestea au schimbat modul de relationare dintre oameni, facilitand dezvoltarea relatiilor sociale. Brandurile au inteles ca social media nu sunt doar utile ci necesare pentru imaginea lor si le-au integrat in strategia de comunicare. Retelele sociale au devenit un punct de referinta si in cadrul proceselor de recrutare, in contextul in care tot mai multe companii utilizeaza social media pentru a cauta informatii suplimentare despre aplicanti sau chiar deruleaza intreg procesul de recrutare prin intermediul acestora.

Mai jos, va prezentam cateva statistici din social media.

In prezent sunt 800 de milioane de utilizatori pe Facebook, dintre acestia mai mult de 200 de milioane si-au facut conturi in anul 2011.

56% dintre consumatori au declarat ca cel mai probabil ar recomanda un brand  dupa ce au devenit fanii acestuia pe Facebook.

95% dintre postarile de pe wall-ul brandurilor nu primesc raspuns.

Postarea automata micsoreaza gradul de interactiune, like-uri si comentarii, cu 70%.

 

Twitter are 100 de milioane de utilizatori activi. Dintre acestia, 55% folosesc Twitter-ul prin intermediul telefonului mobil.

34% dintre marketeri au generat continut prin intermediul Twitter-ului.

Actualizarile care contin verbe au un grad de diseminare mai mare cu 2% fata de media celorlalte tweet-uri.

 

30% dintre specialistii de marketing B2B cheltuiesc milioane de dolari pe social media marketing, desi aproximativ 30% nu urmaresc impactul programelor social media asupra vanzarilor.

40% dintre bloggeri se considera bloggeri profesionisti.

 

Din 6 miliarde de oameni, 4.8 miliarde detin un telefon mobil, in timp ce doar 4.2 miliarde au o periuta de dinti.

20% dintre cautarile zilnice realizate pe Google nu au mai fost cautate anterior.

 

56% dintre studenti au declarat ca daca ar primi o oferta de angajare din partea unei companii care interzice accesul la retelele sociale, cel mai probabil nu ar accepta jobul sau ar incerca sa gaseasca o cale prin care ar putea sa utilizeze platformele social media.

Sursa

797 aparitii in social media pentru tigrul care a fugit de la ZOO Sibiu

Zelist Monitor 2 Comments »

Tigrul care a fugit din Gradina Zoologica din Sibiu a generat o serie de discutii in social media. Fie ca au fost stiri legate de evolutia cazului, fie ca au fost glume sau opinii personale, evenimentul a fost extrem de vizibil in online.

Subiectul a generat 797 aparitii in social media in primele 24 de ore de la aparitie. Cel mai utilizat canal a fost Twitter-ul, evenimentul fiind mentionat de 266 de ori prin intermediul acestuia.

Cateva dintre glumele realizate pe Twitter:

Activitatea din blogosfera romaneasca a crescut cu aproximativ 6% in luna noiembrie

social media 5 Comments »

Comparativ cu luna octombrie, numarul blogurilor active (cel putin 1 post) a crescut cu un numar de 6 bloguri pana la un numar total de 13.611 bloguri iar activitatea din blogosfera romaneasca a crescut cu aproximativ 6% pana la un numar de 202.372 articole.

Twittosfera a inregistrat, de asemenea, o crestere fata de luna anterioara din punct de vedere al numarului de posturi tot cu aproximativ 6% pana la un numar de 1.194.789 posturi. Numarul conturilor active s-a aflat in continuare in scadere, in luna noiembrie inregistrandu-se un numar de 15.713 conturi.

Numarul total de conturi de Twitter a crescut in luna noiembrie cu 25, Zelist Monitor inregistrand un numar de 56.560 conturi.

Cum vorba multa e paguba in timpul atat de pretios al fiecaruia, iata care sunt topurile pentru luna noiembrie:

Top stiri

1) Cancan – Video DUMNEZEIESC! Un copil mai dulce ca mierea incearca sa imite o rata! “Ia zi tati cum face rata – MA CAC, cum? – MA CAC” – Da-l pe Facebook sa faca istorie pe internet!

Un copilas in varsta de doar cateva luni incearca sa imite sunetele scoase de o rata, la indemnul tatalui sau.

2) Stirile PROTV – A aflat ca iubita il insala si a pacalit-o sa-i deseneze un tatuaj special pe spate. FOTO

Imediat cum a aflat ca este inselat de iubita, Ryan Fitzjerald s-a oferit sa-i faca un desen pe spate. Ce a iesit, poti vedea in articolul de mai sus.

3) Realitatea – Legea care permite eutanasierea cainilor fara stapan a fost adoptata

Legea privind gestionarea cainilor fara stapan, care permite inclusiv solutia eutanasierii animalelor daca autoritatile locale o considera oportun a generat o ampla dezbatere.

4) PROTV – A facut-o pe Loredana sa planga la VOCEA ROMANIEI. Olandezul zburator e istorie, fa cunostinta cu ROMANUL CARE ZBOARA PE PORTATIV

Zbori pe portativ. Vocea ta e cum descrie Loredana, ca mierea care curge pe suflet“, i-a spus Moga lui Dragos Chircu, cel care a ridicat sala in picioare la Vocea Romaniei, cu piesa “Unchained Melody”.

5) Jurnalul – Soldatii americani din Afganistan se distreaza omorand animale in bataie (VIDEO)

Soldatii din filmuletul de mai sus omoara un animal cu un sadism greu de inchipuit.

6) Stirile PROTV – Uita-te la punctul rosu 10 secunde, apoi muta privirea pe perete si clipeste rapid. Ce vezi?

Vrei sa afli felul in care creierul tau inregistreaza imaginile pe retina? Fotografia din articolul de mai sus a facut furori pe Facebook, iar apoi a fost preluata si de alte site-uri.

7) PROTV – “E cea mai grea zi a vietii mele”. Cu ochii in lacrimi, Brenciu a trebuit sa aleaga intre Krisztina si Iuliana

Acesta a fost cel mai emotionant si mai dificil moment pentru antrenorul Horia Brenciu.

8 ) Timesnewroman.ro – Patriarhul Daniel recomanda evitarea injuraturilor cu carne in Postului Craciunului

Intr-un pamflet, Calin de la TimesNewRoman propune cateva adresari care pot fi utilizate in postul Craciunului.

9) PROTV – VIDEO. Stefan Stan si Florina Nitulescu, in duet la Vocea Romaniei. Afla cine merge mai departe

Cei doi concurenti au cantat impreuna piesa “One reason” a lui Tracy Chapman.

10) Jurnalul – Visul american trait de o romanca. De la Botosani la Universitatea Columbia, sustinuta cu bani de prieteni si necunoscuti

Sunt doua feluri de a trai: ca si cum n-ar exista miracole si ca si cum totul e un miracol a zis Einstein. Ana-Maria Lebada ne arata ca exista in continuare in Romania pe care multi o hulesc persoane de buna credinta care infaptuiesc miracole.

 

Top videoclipuri

1) ANDA ADAM – Panda Madam @ Happy Hour [TV Premiere] – aparitii: 240

2) VAMA – Copilul care alearga catre mare – aparitii: 96

3) Video incredibil! Delfini maidanezi in Dambovita!! (cu moldoveni) – aparitii: 85

4) Comandati acum cartea Thalia-Cada Dia Mas Fuerte / Growing Stronger! – aparitii: 81

5) Katy Perry – The One That Got Away – aparitii: 68

6) Earth | Time Lapse View from Space | Fly Over | Nasa, ISS on Vimeo – aparitii: 62

7) Sometimes, “Ganbatte” isn’t enough – aparitii: 57

8 ) Inna – Endless (Official Video) – aparitii: 50

9) Deliric 1 – “Linii de tramvai” feat. DOC – aparitii: 49

10) Coldplay – Paradise – aparitii: 47

 

Top hashtag-uri

Topul pe luna noiembrie este “condus” de hashtag-ul #stiri – 4571 aparitii, urmat de hashtag-ul #peblog – 3951 aparitii si de hashtag-ul #cluj – 2341 aparitii.

Topul este completat de hashtag-urile:

  • #vocearomaniei (emisiune care depaseste si la acest capitol concurenta) – 2114 aparitii,
  • #livelogtv – emisiunea online a stimabilului Copolovici – 1357 aparitii,
  • #romania – 1199 aparitii,
  • #howtoweb – 1038 aparitii,
  • #ziare – 897 aparitii,
  • #zilelebiz – 850 aparitii si
  • #blogjuan – 830 aparitii.