Reflectarea RoBlogFest 2012 in presa online, blogosfera, twittosfera si pe Facebook

social media Comments Off on Reflectarea RoBlogFest 2012 in presa online, blogosfera, twittosfera si pe Facebook

In perioada 1 februarie – 11 aprilie 2012 am monitorizat pentru expresiile roblogfest (expresia include si rezultatele pentru hashtag) si hashtag-ul #roblogfest peste 400.000 de articole pe bloguri si 440.000 de comentarii facute in blogosfera romaneasca de aproximativ 65.000 de bloguri, peste 1.200.000 de postari pe Twitter publicate de peste 55.000 de conturi de twitter, peste 850.000 de articole din presa online realizate de peste 1100 de publicatii de presa online si peste 3.000.000 de update-uri si comentarii realizate de aproximativ 17.000 pe grupuri si pagini publice de Facebook si cele mai importante 48 forumuri din Romania.

Cei doi termeni monitorizati au aparut de 3443 ori in sursele monitorizate dupa cum urmeaza:
• 22 aparitii in presa online,
• 420 aparitii in posturi de pe bloguri,
• 2439 aparitii pe twitter,
• 127 aparitii in comentarii de pe bloguri,
• 433 aparitii in update-uri de Facebook,
• 2 aparitii pe forumuri.

Conform profilelor demografice, majoritatea celor care au mentionat roblogfest sau #roblogfest pe bloguri, Twitter sau Facebook fac parte din categoria de varsta 19-24 ani iar din punct de vedere al locatiei, cei mai multi provin din Bucuresti.

De mentionat este faptul ca expresia roblogfest a fost utilizata de 433 ori pe Facebook*.

Viewership-ul estimat pentru aceste aparitii este de 2.543.000 de afisari. Din acest viewership estimat, hashtag-ul #roblogfest are un vieweship de doar 746.000 de afisari.

Pe Twitter a fost mentionata si expresia Roblogfest, rezultand cele 2439 de aparitii.

* Zona de profile demografice se refera la cei care au scris pe bloguri si pe Twitter si nu contine date despre cei care au scris pe Facebook, au comentat pe bloguri sau au scris pe forumuri.

* Cele 433 de mentionari pe Facebook au fost realizate pe paginile si grupurile accesibile public.

* Viewership-ul masoara numarul de vizitatori potentiali care parcurg un mesaj. In termeni de Online Advertising, Viewership-ul este similar cu numarul de Impresii (pagini afisate in care se afla o reclama sau un mesaj).

Canalul cu cel mai mare impact este Twitter (43.7%), fiind urmat de bloguri (34.5%) si grupuri / pagini publice de Facebook (16.8%).

Cel mai influent blogger (in ultimele 30 de zile) care a scris despre RoBlogFest ramane Blogatu (11 articole) si este urmat de StilMasculin.ro (8 articole) si Hoinaru (7 articole). Top 5 este incheiat de Jurnal din burtica si Emil Studentul minune.

 

 

In cazul Twitter, Blogatu pierde locul I in fata lui Vasile Manu. Locurile 3, 4 si 5 din top sunt ocupate de Ellunesfurtdecurent si CiobanuNicolae.

Top 5 stiri din presa online in functie de impact

Sursa Link Continut
Wall-Street.ro http://www.wall-street.ro/articol/Start-Up/130013/business-blog-calatorii-razvan-pascu-27-de-ani-40-de-tari.html Cum sa faci mii de euro din calatorii si scris: Are 27 de ani si a vizitat 40 de tari
Adevarul.ro http://www.adevarul.ro/financiar/faci-calatorii-scris-vizitat-tari_0_679132446.html Cum sa faci mii de euro din calatorii si scris: Are 27 de ani si a vizitat 40 de tari
Realitatea.net http://www.realitatea.net/realitatea-net-transmite-live-gala-roblogfest-2012_930918.html REALITATEA.NET transmite LIVE gala Roblogfest 2012
Trombon.ro http://www.trombon.ro/andrei-plesu-si-h-r-patapievici-vor-prezenta-roblogfest-2012 Andrei Plesu si H.R.Patapievici vor prezenta RoBlogFest 2012
MediaAddict.ro http://www.mediaddict.ro/2012/04/cum-sa-faci-mii-de-euro-din-calatorii-si-scris/ Cum sa faci mii de euro din calatorii si scris

 

Top 5 articole de pe bloguri in functie de impact

Sursa Link Continut
AurasMihai.ro http://aurasmihai.ro/2012/04/am-pierdut-un-pariu-la-roblogfest/ Am pierdut un pariu la RoblogFest
Blogul Standout.ro http://blog.standout.ro/2012/04/campanii-standout/vii-din-provincie-la-roblogfest-si-vrei-cazare-de-patru-stele/ Vii din provincie la Roblogfest si vrei cazare de patru stele?
AlexandruNegrea.ro http://alexandrunegrea.ro/2012/03/28/dezvoltare-personala-opreste-te-din-generalizari.html Dezvoltare personala: Opreste-te din generalizari
Petreanu.ro http://www.petreanu.ro/2012/04/cum-sa-ajungi-live-la-tv-metoda-simpla-in-2-pasi/ Cum sa ajungi live la tv, metoda simpla in 2 pasi
Refresh.ro http://refresh.ro/2012/04/castigatorii-roblogfest-2012-foto-video/ Castigatorii RoBlogFest 2012 (foto / video)

Blogurile castigatoare le puteti gasi aici.

Felicitari organizatorilor si castigatorilor pentru munca depusa!

Politica locala in .ro

Zelist Monitor Comments Off on Politica locala in .ro

3 aprilie 2012

TreeWorks a lansat, prin intermediul platformei de monitorizare Zelist Monitor, analiza viziblitatii primarilor din Romania in social media si in presa online, o analiza in care sunt prezentate informatii cantitative despre vizibilitatea Primarului General al Municipiului Bucuresti, primarilor principalelor orase din Romania si primarilor de sector din Bucuresti, precum si raportarea acestora la contracandidati in functie de numarul aparitiilor si de numarul de vizualizari estimate generate de acestea.


In urma realizarii analizei au fost evidentiate urmatoarele concluzii:

  • Primarul General al Municipiului Bucuresti, Sorin Oprescu, este cel mai vizibil primar din online-ul romanesc, avand de 2 ori mai multe aparitii decat primarul Constantei, Radu Mazare
  • Marian Vanghelie este cel mai vizibil primar de sector, acesta fiind mentionat de aproape doua ori mai mult în social media decat primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, si de aproape patru ori mai mult decat primarul sectorului 2, Neculai Ontanu
  • Radu Mazare, primarul orasului Constanta, este cel mai vizibil primar al unei resedinte de judet, avand un numar dublu de mentionari fata de primarul Iasiului, Gheorghe Nichita, si inregistrand cu aproximativ 63% mai multe aparitii decat primarul orasului Pitesti, Tudor Pendiuc.

Analiza poate fi vizualizata mai jos si poate fi descarcata de aici:

 

20 de linkuri pentru 29 de zile

Stiri Comments Off on 20 de linkuri pentru 29 de zile

Comparativ cu luna ianuarie, numarul blogurilor active (cel putin 1 post) a scazut cu aproximativ 2,5% pana la un numar de 13.134 bloguri iar activitatea din blogosfera romaneasca a scazut cu aproximativ 3% pana la un numar de 199.193 articole.

Twittosfera a inregistrat, de asemenea, un regres fata de luna anterioara din punct de vedere al numarului de posturi cu aproximativ 6,5% pana la un numar de 1.268.105 posturi. Numarul conturilor active s-a aflat in scadere, in luna februarie inregistrandu-se un numar de 15.595 conturi active in timp ce numarul total de conturi de Twitter a crescut in februarie cu 58, Zelist Monitor inregistrand un numar de 57.011 conturi.

Top stiri virale

1) Jurnalul – Alerta! A disparut un baietel de 8 ani

Un copil disparut de acasa a fost gasit datorita promovarii intense a semnalmentelor acestuia.

2) Gandul  – VIDEO. Experimentul anti-Facebook. Ce a descoperit un student dupa trei luni fara telefon mobil si retele sociale

Un student de 24 de ani din Chicago si-a propus sa faca un experiment social pe propria piele: timp de 3 luni, din octombrie pana in decembrie 2011, el a renuntat sa mai foloseasca telefonul mobil, inclusiv mesajele sms, email-ul, precum si retelele de socializare precum Facebook, Twitter sau LinkedIn.

3) Stirile PROTV  – Acordul ACTA a primit o lovitura din partea Curtii Europene de Justitie. Ce au decis judecatorii

“Nimeni nu poate sa urmareasca, ce faci pe internet”.

Iata decizia Curtii Europene de Justitie, care da astfel o lovitura controversatului acord ACTA, prin care se doreste infiintarea unei politii a internetului.

4) Evz – Un nou tip de lant uman: niste necunoscuti lasa cadouri in spatii publice din Timisoara

Ideea a luat amploare, cadourile fiind mici atentii pe care si le permite oricine si care au scopul de a produce un zambet: o cafea, cateva banane, o ciocolata sau un tricou. Cadourile sunt insotite de un biletel: „Cu drag, pentru cine are nevoie”.

5) Gandul – Presa cu curul

Un editorial scris de Florin Negrutiu – redactor-şef al ziarului Gândul, in urma prezentarii in emisiunea “Un show pacatos” de la Antena 1 a unor poze cu domnul Emil Boc, din vestiarul salii de fitness, in care acesta apare dezbracat complet.

6) Timesnewroman.ro – Uluitor! Un satean dintr-o comuna buzoiana si-a curatat singur zapada din fata casei

Articol pamflet: Moment uluitor intr-o comuna din Buzau, unde un satean n-a mai asteptat interventia jandarmilor sau a militarilor si a decis sa isi rezolve singur problemele. Sub privirile consternate ale vecinilor care se incalzeau la o tuica fiarta, Viorel M. a pus mana pe lopata si a inceput sa-si dea singur la o parte zapada din fata casei.

7) cinemagia.ro – Premiera online: Sinucide-ma!

Povestea unui om care se joaca cu propriul destin (si caruia soarta ii joaca pana la urma o festa) s-a putut urmari  marti, 7 februarie, exclusiv pe Cinemagia.

8) Stirile PROTV – Imaginea care a rupt inimile milioanelor de oameni care au privit-o

Retelele de socializare au raspandit aceasta imagine pana cand ea a ajuns arhicunoscuta. Povestea ei este una memorabila, este acea fapta pe care nu ai cum sa o uiti vredata, care te va marca toata viata, odata ce-ai aflat-o.

9) yoda.ro – Peste 12.000 de romani, victime ale unei escrocherii banale pe Facebook

O inselatorie pe Facebook a facut peste 12.000 victime in randul utilizatorilor din Romania. Oamenilor li se promitea un gadget care face senzatie in acest moment, Samsung Galaxy S II, anunta Bitdefender.

10) PROTV – NIMENI nu-si putea lua privirea de la el! Cum a ajuns un baietel de 6 ani sa fie invidiat de toti barbatii din sala

Micutul se afla la o petrecere, insotit probabil de parinti si mare le-a fost mirarea celor prezenti cand au vazut ce miscari de dans poate avea baietelul.

 

Top videoclipuri

1) Robotzi.S02.Ep.Special.ACTA – aparitii: 275

2) Lil Wayne – Mirror ft. Bruno Mars – aparitii: 89

3) Dubstep Violin- Lindsey Stirling- Crystallize – aparitii: 83

4) Gotye – Somebody That I Used To Know (feat. Kimbra) – official video – aparitii: 77

5) Holograf feat Angela Gheorghiu – Nu mai e timp (official video HD) – aparitii: 55

6) Somebody That I Used to Know – Walk off the Earth (Gotye – Cover) – aparitii: 55

7) OK Go – Needing/Getting – Official Video – aparitii: 54

8) Vali Porcisteanu – BEST “Codriving experience” EVER !!! ti-e rau? – aparitii: 49

9) Lucia – Silence – aparitii: 49

10) INNA – Caliente (by Play Win) – aparitii: 48

 

Top hashtags

Daca in luna ianuarie revoltele au fost capat de afis, iar hashtagurile #romania, #revolutie si #bucharest pe care s-au prezentat in mod continuu date privind evolutia revoltelor au fost printre cele mai mentionate hashtaguri din luna, in luna februarie doar hashtagul #romania se mai mentine pe o pozitie fruntasa.

Crezi in iubire la primul click?

Stiri Comments Off on Crezi in iubire la primul click?

Daca inca mai sunt persoane care cred in dragoste la prima vedere sau daca dragostea adevarata se poate gasi cu usurinta pe internet sunt cateva dintre intrebarile la care Andreea Retea incearca sa gaseasca raspuns prin intermediul chestionarului Online Love 2012, aflat la a doua editie.

Anul trecut Andreea a lansat sondajul Online Love, cu privire la relatiile incepute in online.

Rezultatele au fost publicate de Valentine’s Day si pot fi vizualizate aici.

Daca esti curios sa vezi care vor fi rezultatele de anul acesta si vrei sa participi la sondaj, rezerva-ti cateva minute si raspunde la intrebari.

Poti completa chestionarul pana pe 15 aprilie.

Tu cum iti petreci timpul online?

International Comments Off on Tu cum iti petreci timpul online?

Aproximativ 30% din populatia globului are acces si utilizeaza mediul online, petrecand pe internet in fiecare luna, in total, echivalentul a 3.995.444 ani.

Astfel, o medie la nivel global arata ca un utilizator petrece pe internet 16 ore pe luna.

Daca ne gandim la Europa, cifrele cresc semnificativ. Acesta este continentul unde procentajul utilizatorilor de internet raportat la populatia totala este cel mai mare, respectiv 64.5%.

Dintre toate activitatile ce pot fi intreprinse pe internet, cele mai populare sunt inca verificarea e-mailului si utilizarea motoarelor de cautare.

Cu toate acestea, Yahoo, serviciul de e-mail cei mai vizitat de catre utilizatori se afla numai pe locul al 3-lea in topul celor mai vizitate adrese web. Pe primele doua pozitii din top se afla motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook.

Facebook si celelalte retele sociale sunt de asemenea cele care rapesc utilizatorilor cel mai mult timp, aproximativ 22% din timpul petrecut online.

Cand apar informatiile in social media si in presa online?

In Romania, exista un numar de aproximativ 8 milioane de utilizatori ai internetului, reprezentand aproximativ 42% din populatia tarii iar utilizatorii activi, respectiv cei care si produc sau raspandesc continut, fie prin intermediul blogurilor si a conturilor de Twitter sau Facebook, fie prin intermediul presei online, sunt cel mai activi in zilele de miercuri si joi, diferenta procentuala a numarului de postari fiind mica.

In cazul tuturor acestor medii, atat numarul de postari, cat si numarul celor care posteaza, scade semnificativ in weekend, fata de zilele lucratoare.

In ceea ce priveste ora din zi la care acestia posteaza, presa online publica cele mai multe articole dimineata/noaptea, intre orele 00:00 si 07:00, iar cele mai putine intre 22:00 si 00:00, pastrand astfel traditia editiilor print.

Pe bloguri, Twitter si Facebook se publica cel mai mult in intervalele 11:00 – 17:00 si 17:00 – 22:00, urmate de intervalul de seara tarzie, 22:00 – 00:00. Astfel, activitatea pe aceste medii este mult mai uniforma pe parcursul zilei.

Mai multe detalii gasiti in articolul Interactiunea dintre social media si presa online si in infograficul de mai jos.

Sursa infografic

De la insignifiant la viral

social media Comments Off on De la insignifiant la viral

Realizarea unui articol/videoclip care sa fie redistribuit si comentat de multa lume reprezinta unul dintre obiectivele oricarui trust media sau blogger. Adevarul este ca cele mai multe articole, inclusiv articole bine scrise si documentate, nu se vor bucura de o atentie ridicata din partea cititorilor.

Insa, prin intelegerea unor componente cheie care ajuta la viralizare poti sa creezi un material cu potential de viralizare.

Problogger.com a realizat infograficul de mai jos, infografic care evidentiaza acele elemente care stau la baza realizarii unui astfel de material.

De ce sunt redistribuite anumite articole mai mult decat altele?

Redistribuirea unui articol reprezinta angajamentul si empatia cititorului fata de continut. Conform infograficului, cititorii/utilizatorii redistribuie un anumit continut care respecta urmatoarele conditii:
1. Este absolut ilar
2. Este incredibil
3. Are o puternica incarcatura emotionala
4. Se incadreaza in viziunea cititorului/utilizatorului despre viata
5. Iti ofera posibilitatea de a reflecta la anumite chestiuni din viata ta
6. Nu apare in media “mainstream” (de masa)
7. Va face pe cineva sa zambeasca
8. Este dramatic
9. Este jenant
10.  Este provocator

In Romania, in 2011, principalele tipuri de continuturi redistribuite in social media si in presa online au avut un caracter puternic emotionant (si in special cu caracter social), au fost haioase si au prezentat situatii spectaculoase, incredibile.

In presa, in anul 2011, cele mai viralizate 3 articole au fost:

Imaginile care au revoltat peste 1 miliard de oameni. “Aceasta societate este grav bolnava”.

Combina-te cu Zu pe Facebook si pleci la Valencia de Valentine’s

Salveaza Craciunu copiilor ingrijiti de parintele Tanase. Pentru fiecare Like va fi donat un euro.

Situatia din presa s-a oglindit si in blogosfera, cele mai viralizate articole fiind:

Calendarul “Super fete” din Social Media

Majestate, imi cer scuze pentru dl presedinte

Top 100 cele mai amuzante nume

Cele mai “virale” postari pe Facebook din 2011 au fost:

Da like aici daca ai bea o limonada in momentul asta.

Mobile uploads John Ioan #100001358433096

In depozit – de la stanga la dreapta: Ficus, Ramoo, Codin, Druidul (pe RObotzi ii stiti)

Mai multe detalii despre cele mai viralizate articole din 2011 gasiti in Retrospectiva anului 2011 in social media din Romania sau in prezentarea realizata pentru Social Media Summit Bucuresti.

La multi ani pentru mamele tuturor bloggerilor

Stiri Comments Off on La multi ani pentru mamele tuturor bloggerilor

Cu totii ne aducem aminte cu drag de momentele in care, copii fiind, la scoala, desenam felicitari, tablouri sau faceam fotografii personalizate cu tot felul de mesaje frumoase, pe care ulterior le ofeream mamelor in dar de 8 martie. Astazi este ziua mamelor, iar noi dorim sa ne adresam in mod special mamelor de bloggeri, fara de care blogosfera nu ar fi existat. Dorim sa va multumim pe aceasta cale pentru toate momentele in care ati avut grija si i-ati inspirat pe cei care aleg sa ne impartaseasca gandurile lor prin intermediul blogurilor. La multi ani frumosi, plini de fericire si zambete!

Astazi, desenele si felicitarile de alta data au fost inlocuite de postarile cu urari frumoase de pe bloguri. Cateva dintre acestea pot fi citite mai jos.

Vezi aici dovada ca mama mea este cea mai buna!

http://www.andreicrivat.ro/2012/03/07/vezi-aici-dovada-mama-mea-e-cea-mai-buna/

Cel mai stabil job din lume:mama

http://www.madalinauceanu.ro/cel-mai-stabil-job-din-lume-mama/

De 8 martie si restul vietii

http://www.alexandrabideaua.ro/de-8-martie-si-restul-vietii/

Inapoi in viitor: Ziua Femeii (Ziua mamei)

http://www.bialog.ro/2012/03/inapoi-in-viitor-ziua-femeii-ziua-mamei/

8 Martie-Ziua mamei sau a femeii?

http://www.korinams.ro/2012/03/08/8-martie-ziua-mamei-sau-a-femeii/

Poezie pentru mama

http://roxana-rusu.blogspot.com/2012/03/poezie-pentru-mama.html

8 Martie

http://webxutzu.blogspot.com/2012/03/8-martie.html

La multi ani, mama draga!

http://afimama.blogspot.com/2012/03/la-multi-ani-mama-draga.html

8 Martie cu soare

http://rhalooka.wordpress.com/2012/03/07/8-martie-cu-soare/

8 Martie. Scrisorile emotionante ale copiilor catre mamele lor. Te iubesc din tot sufletul meu, mama mea frumoasa! Si stiu ca si tu ma iubesti!

http://maiarizescu.blogspot.com/2012/03/8-martie-scrisorile-emotionante-ale.html

Scrisoare catre mama mea

http://missyver.wordpress.com/2012/03/08/scrisoare-catre-mama-mea/

Congresul Comunicatorilor

social media Comments Off on Congresul Comunicatorilor

Ieri am fost prezenti la Congresul Comunicatorilor, organizat de Russenart Communication. In cadrul sectiunii noastre, sustinute in Salonul Cristal, au fost prezentate workshopuri despre comunicarea online, specificul comunicarii in domeniul sanatatii, strategia de publicitate indoor si eficienta monitorizarii in social media. In salonul Saphir au fost sustinute prezentari despre instrumentele folosite in relatia cu presa, utilitatea new media in comunicare, comunicarea interna si comunicarea institutionala.

 

 

Mai jos puteti vedea prezentarea pe care a sustinut-o colegul nostru in cadrul evenimentului.

 

Ii felicitam pe partenerii nostri de la Russenart Communicaton pentru evenimentul organizat si le multumim pentru invitatie.

De ce afiseaza butonul de Like, Share sau Tweet mai multe mentionari decat Zelist Monitor?

social media Comments Off on De ce afiseaza butonul de Like, Share sau Tweet mai multe mentionari decat Zelist Monitor?

In urma discutiilor de ieri dupa prezentarea de la Social Media Summit Bucuresti (multumim pentru feedback :D) referitoare la numarul de like-uri, share-uri si comentarii afisate in dreptul articolelor prezentate, am ramas datori cu urmatoarele precizari:

1) Noi utilizam API-ul Facebook pentru a verifica viralizarea unui articol, API care returneaza separat numarul comentariilor, numarul like-urilor si numarul share-urilor. Cele mai multe butoane de Share sau Like utilizate pe bloguri sau site-uri afiseaza suma cumulata a urmatoarelor elemente: share, like, comments.

De exemplu, articolul

http://www.briansolis.com/2011/11/your-customers-will-share-their-experiences-and-they-will-influence-others/

scris de Brian Solis afiseaza ca ar avea 78 de Shares.

Verificand acest lucru prin intermediul API-ului pus la dispozitie de Facebook,

http://api.facebook.com/restserver.php?method=links.getStats&urls=http://www.briansolis.com/2011/11/your-customers-will-share-their-experiences-and-they-will-influence-others/
articolul afiseaza:

– share: 38

– like: 37

– comment: 3

total: 78

2) In cazul Twitter, diferentele pot fi explicate prin faptul ca noi nu luam in considerare duplicarile (acelasi link de la acelasi om, de 2 sau mai multe ori).

De asemenea, au fost eliminati robotii/agregatoarele care publica doar linkuri sau continut preluat si nu au continut propriu.
Exista si anumite probleme tehnice cu butonul oficial de Tweet, probleme documentate pe numeroase forumuri, iar noi nu putem sa preluam datele pentru fiecare articol in parte direct din API-ul Twitter, datorita lipsei unei asemenea functii iar o parte dintre utilizatorii de Twitter neadaugandu-si locatia sau nu converseaza in limba romana si doar preiau din cand in cand cate un articol, nu pot fi detectati.

De exeplu, in cazul acestui articol

http://stirileprotv.ro/stiri/international/cum-arata-japonia-la-un-an-de-la-tsunami-fotografiile-care-fac-lumea-sa-se-inchine-in-fata-niponilor.html
butonul afiseaza 6 tweet-uri.

Daca utilizam search-ul Twitter,

https://twitter.com/#!/search?q=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Finternational%2Fcum-arata-japonia-la-un-an-de-la-tsunami-fotografiile-care-fac-lumea-sa-se-inchine-in-fata-niponilor.html

sunt returnate 6 aparitii, dintre care doar 3 pot fi afisate de catre noi.

Fresh de stiri, IankrllexMusic, Double Trouble datorita continutului similar robotilor / agregatoarelor nu sunt afisati.

Interactiunea dintre social media si presa online

social media 6 Comments »

Raportul pe baza caruia a fost realizata prezentarea sustinuta de catre Catalin Tenita, Managing Partner Treeworks, in cadrul Social Media Summit Bucuresti poate fi descarcat utilizand acest link.

Update: In urma unei erori, capatul de tabel aferent site-ului Prosport a fost inversat cu cel al site-ului Sport.ro. Raportul actualizat poate fi accesat prin link-ul de mai sus.

Prezentarea lui Catalin Tenita poate fi descarcata accesand acest link  Zelist_SMSBucuresti.