26 septembrie – 02 octombrie 2014 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 26 septembrie – 02 octombrie 2014 – Saptamana in Social Media
Lansari, campanii, stiri:
  • Viralul olandezului care ne invata sa iubim Romania a castigat locul 1 la competitia de filme “poVeste din Romania
  • Un realizator National Geographic se plimba prin Bucuresti si posteaza impresii pe Twitter
  • Gestul de a arunca cu bani în manelisti. Acum exista o aplicatie pentru asta via Rosu + Bortun

Statistici, cifre, indicatori:

Interviuri, opinii:

  • Cosmin Mares (TOTAL PR): Am curtat cel mai recent client, Paravion, inca de cand am decis sa ne specializam si pe sectorul e-business
  • Schimbari in business-ul de PR] Cristi Cretan: In Romania, comunicarea in social media prin campanii de PR abia incearca sa-si gaseasca o justificare de business
  • Tereza Tranaka, Oxygen PR : Anuntul clasic de recrutare nu mai functioneaza pentru mid si senior level
  • Interviu cu Anders Kempe, Presedinte EMEA al MSLGROUP despre parteneriatul MSLGROUP si The Practice
  • Alison Eyles-Owen, Hill+Knowlton Strategies :Agency executives need to have an eye on the future, a hand on the numbers and a heart for the team
  • Interviu Costi Azoitei, despre cum sa faci PR pentru un salon de tatuaje
  • Dorin Boerescu, CEO 2PARALE SI 2LEVA: Construim un ecosistem democratic de marketing bazat exclusiv pe performanta
  • Interviu cu Alexander Weigl, Presedinte ABSL Romania
Conferinte, evenimente:
  • CREATIVE LEARNING lanseaza in sesiunea de toamna 3 cursuri noi: Personal Branding, Social Media, Nutritie & Wellbeing
  • Spada a dat startul inscrierilor pentru urmatoarea editie Social Media Essentials
  • Pe 25 septembrie BRAT a demarat seria de seminarii pentru specialisti in comunicare, marketing si branding din diverse industrii
  • Atelier Fundatia Calea Victoriei: De la Fashion Blog la Trend. Tendinte toamna-iarna 2014/2015
  • iCentre Romania a organizat pe 2 octombrie un Instameet in Promenada
  • Editia a 4-a a IAB Forum a avut loc pe 29 septembrie 2014

180 de profesionisti din 14 tari au participat la SEETEST 2014

Comunicate de presa Comments Off on 180 de profesionisti din 14 tari au participat la SEETEST 2014

seetest2014 (1)

Intre 25 si 26 septembrie, la Bucuresti, a avut loc cea de-a treia editie a conferintei de testare de software din Europa de Sud-Est, SEETEST 2014. Evenimentul a fost organizat de South East European Testing Board in colaborare cu ANIS si Quality House si a reunit peste 180 de profesionisti din domeniul testarii de software din 14 tari, precum si unii dintre cei mai apreciati experti in domeniu la nivel mondial.

Prima zi a conferintei (25 septembrie) a fost dedicata tutorialelor de specialitate sustinute de experti in domeniu cunoscuti la nivel international: Rex Black (RBCS, USA), Erik van Veenendaal (Improve Quality Services BV, Bonaire), Geoff Thompson (Experimentus, UK), Graham Bath (T-Systems, Germany), Vipul Kocher (Pure Testing, India) şi Yaron Tsubery (Enghouse, Israel).

Tutorialele au abordat subiecte relevante pentru audienta si au adus in discutie principiile fundamentale ale testarii agile, verificarea calitatii testarii utilizand modelul TMMi, abilitatile soft necesare managerilor din domeniu, testarea practica in medii de risc, principiile practice ale incarcarii si performantei sau elementele esentiale ale testarii de aplicatii mobile.

La finalul zilei, participantii au avut ocazia sa socializeze si sa discute personal cu invitatii speciali, organizatorii si sponsorii SEETEST in cadrul evenimentului de networking care a avut loc la Athenee Palace Hilton.

Tester: un job de viitor

Mitko Mitev (Conference Chair South East European Testing Board) a deschis cea de a doua zi a conferintei, fiind urmat de Rex Black (Presedinte RBCS), care a vorbit despre profesia de tester in 2015 si perspectivele de viitor ale acesteia. Erik van Veenendal, expert in testare recunoscut la nivel international si fondator Improve Quality Services BV, a fost cel de al doilea invitat special al zilei si a sustinut un discurs despre centrele de testare de excelenta.

In plus, participantii SEETEST 2014 au putut vedea instrumentele si serviciile oferite de companii importante din domeniu participand la sesiunile industriale sustinute de VMWare, Quality House si Equafy, sau vizitand standurile deschise pe toata durata evenimentului.

15 lucrari de specialitate realizate de membrii comunitatii regionale au fost prezentate in trei sesiuni paralele in cea de a doua zi a evenimentului. Acestea au prezentat bune practici si studii de caz in testarea de software si au adus in discutie subiecte precum managementul testarii, testarea agile si mobile sau diferite metodologii care pot fi utilizate pentru imbunatatirea proceselor de testare.

SEETEST 2014, un eveniment de succes

Robert Calangiu (Senior Quality Engineer Lead & Testing Consultant Adobe Romania), autor al lucrarii „Rolul testerilor – experienta olimpicilor” a castigat premiul pentru cea mai buna lucrare prezentata in cadrul SEETEST 2014. Premiul pentru cea mai buna prezentare sustinuta la eveniment a fost castigat de Claudiu Draghia (Quality Manager CapGemini Consulting) pentru lucrarea „Harta testarii de software”. Premiile au fost decernate de Mitko Mitev (Conference Chair SEETB) si Valerica Dragomir (Director Executiv ANIS), care au inchis astfel oficial cea de a treia editie a conferintei de testare de software din Europa de Sud-Est.

Ne bucuram ca am avut ocazia sa cunoastem la SEETEST 2014 multi oameni interesati de domeniul testarii de software, profesionisti care sunt deschisi sa invete si nu se tem sa puna intrebari si sa discute despre subiectele de interes pentru ei. Noi, echipa South East European Testing Board, vrem sa multumim tuturor invitatilor si participantilor SEETEST 2014 datorita carora evenimentul a fost un succes”, a declarat Mitko Mitev, Conference Chair SEETB.

ANIS este activ implicata in dezvoltarea profesiei si a comunitatii de specialisti in testare de peste 5 ani si ne bucuram ca am putut fi implicati in organizarea celui mai important eveniment dedicat din regiune. Speram sa putem contribui in continuare la eforturile companiilor si specialistilor legate de profesionalizarea activitatii de testare prin continuarea programelor de certificare in Romania”, a incheiat Valerica Dragomir, Director Executiv ANIS.

Mai multe poze de la eveniment pot fi gasite aici.

SEETEST 1

Despre ANIS

ANIS reprezinta interesele companiilor IT romanesti si sprijina dezvoltarea industriei romanesti de software si servicii si cresterea atat a companiilor implicate in proiecte de externalizare, cat si a celor care genereaza proprietate intelectuala, prin crearea de produse. Asociatia a fost infiintata in 1998 si numara in prezent aproximativ 100 de membri, care includ companii cu capital romanesc sau strain, mici sau multinationale, cu sedii in toate marile centre IT din tara, ceea ce asigura asociatiei reprezentativitate la nivel national.

Despre SEETB

South East European Testing Board (SEETB) a fost infiintata in 2005. Ca parte din International Software Testing Qualifications Board (ISTQB), SEETB dezvolta programa nationala si intrebarile de examinare in concordanta cu programa si intrebarile de examinare la nivel international. SEETB este responsabil cu programul de certificare ISTQB Certified Tester in Europa de Sud-Est si ofera examene de certificare in Bulgaria, Romania, Serbia si Muntenegru. In plus, SEETB se ocupa de acreditarea furnizorilor de training ISTQB din regiune.

Despre Quality House

Infiintata in 2004, Quality House este o companie privata din Bulgaria avand ca obiect principal de activitate asigurarea si imbunatatirea calitatii software-ului, incluzand testarea, pregatirea profesionistilor, consultanta si evaluarea, serviciile de outsourcing si furnizarea de instrumente de testare automata. Avand sediul in Sofia si o sucursala in Plovdiv, Quality House este liderul de piata in testarea si asigurarea calitatii software-ului in Bulgaria.

Cum au evoluat joburile in Social Media – o analiza Evensys si Career Advisor

Comunicate de presa, social media Comments Off on Cum au evoluat joburile in Social Media – o analiza Evensys si Career Advisor

Social Media

Evensys si Career Advisor au facut, pentru al patrulea an consecutiv, o analiza a salariilor din Social Media romaneasca. In 2014, la studiu au luat parte 205 persoane, care au raspuns unui chestionar completat online. 90% dintre acestia lucreaza in sectorul comercial, iar doua treimi activeaza in organizatii cu mai putin de 50 de angajati. Analiza cantitativa a fost completata de discutii cu peste 10 companii care angajeaza specialisti dedicati strict zonei de Social Media. Studiul s-a desfasurat in perioada 16-22 septembrie 2014.

Salariile, in crestere fata de 2013

Salariul mediu a crescut cu doar 20 Euro fata de 2013, ajungand de la 680 Euro net la 700 Euro net in acest an. Autorii analizei sunt de parere ca media este influentata de cateva salarii mari care au fost incluse in esantion.

Relevante sunt salariile medii pentru Social media director (1500 Euro net), Social Media Manager/ Online Manager (750 Euro net) sau Social Media Specialist (400 Euro Net).

Vechimea face diferenta

Potrivit studiului, exista o corelatie evidenta intre vechimea in Social Media si nivelul salarial. Astfel, pentru un nivel de vechime de pana la 6 luni, salariul mediu este de 330 Euro net, pentru o vechime intre 6 luni si 2 ani, de 520 Euro net, iar pentru o vechime de peste 2 ani in Social Media, de 750 Euro net.

Datele furnizate de companii confirma marjele de 350 Euro – 600 Euro net pentru un nivel de experienta de maximum 1,5 ani, respectiv 500 Euro – 850 Euro net pentru un nivel de experienta intre 1,5 si 3 ani, ajungand pana la marje intre 800 Euro net si maxim 1300Euro net pentru specialistii care au experienta de peste 3 ani in Social Media.

Social Media trece din zona de PR in cea de marketing

O schimbare remarcata in 2014 a fost mutarea responsabilitatilor legate de Social Media din departamentul de PR spre departamentul de marketing, in acelasi timp cu o usoara crestere a activitatilor legate de derularea si monitorizarea campaniilor online.

Mai multe informatii despre studiul realizat de Evensys si Career Advisor pot fi gasite aici. Pentru detalii asupra interpretarii rezultatelor studiului, o puteti contacta pe Madalina Uceanu la adresa madalina@careeradvisor.ro.

foto: Flickr

18 – 24 septembrie 2014 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research 2 Comments »
Saptamana: 18 – 24 septembrie 2014
Lansari, campanii, stiri:

Interviuri, opinii:

  • Schimbari in business-l de PR] Ioana Manoiu: Am devenit matematici. Nu mai construim avioane supersonice, ci avioane de hartie foarte bine targetate
  • Raluca Mihalachioiu, The Public Advisors: Recrutam de cele mai multe ori cu ajutorul unor tactici de PR
  • Craig Turp: Sunt multi twitteristi romani haiosi, sau bine informati, dar prea multi isi iau rolul prea in serios
  • Raluca Papanicoglu: TIFF-ul a fost pentru mine adevarata acoala de PR
  • Radu Florescu: Imi donez ziua de nastere pentru educatia copiilor cu United Way

Statistici, cifre, indicatori:

Conferinte, evenimente:

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Hipermarketuri si Supermarketuri in august 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Hipermarketuri si Supermarketuri in august 2014

IQads a publicat topul lunii august 2014 pentru segmentul hipermarketuri si supermarketuri.

Sectorul Hipermarketuri si Supermarketuri a generat in luna august a acestui an peste 10.000 de aparitii in online si s-a mentinut relativ constant fata de luna iulie, inregistrand o crestere de 1% si un viewership de peste 32 de milioane. Comparativ cu luna trecuta, vizibilitatea sectorului a crescut cu 3% pe bloguri & forumuri, cu 3% pe retelele sociale si a scazut cu numai 0.5% in presa online.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Banci si Asigurari in august 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Banci si Asigurari in august 2014

IQads a publicat topul lunii august 2014 pentru segmentul banci si asigurari.

Sectorul Banci a generat in luna august a acestui an putin peste 13.000 de aparitii in online, cu 46% mai putine decat in luna iulie, si un viewership de peste 26 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna iulie pe toate segmentele analizate: cu 21% pe bloguri si forumuri, cu 95% in presa online si cu 65% pe retelele sociale.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Bricolaj/Mobila si Home Care in august 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Bricolaj/Mobila si Home Care in august 2014

IQads a publicat topul lunii august 2014 pentru segmentul bricolaj/mobila si home care.

Sectorul Bricolaj/Mobila a generat in luna august a acestui an 4.631 de aparitii in online, cu 29% mai putine decat in luna iulie, si un viewership de peste 10 milioane. Vizibilitatea sectorului a scazut pe toate segmentele monitorizate: cu 46% in presa online, cu 5% pe bloguri si forumuri si cu 11% pe retelele sociale.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Racoritoare, Apa si Cafea in august 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Racoritoare, Apa si Cafea in august 2014

IQads a publicat topul lunii august 2014 pentru segmentul racoritoare, apa si cafea.

Sectorul Racoritoare a generat in luna august a acestui an putin peste 1.500 de aparitii in online, cu 24% mai putine decat in luna iulie, si un viewership de 9,6 milioane. Vizibilitatea sectorului a scazut pe toate sectoarele monitorizate: cu 44% in presa online, cu 11% pe bloguri si forumuri si pe retelele sociale cu 22%.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Vin, Whisky, Vodka si Bere in august 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor de Vin, Whisky, Vodka si Bere in august 2014

IQads a publicat topul lunii august 2014 pentru segmentul de Vin, Whisky, Vodka si Bere.

Categoria Vin a generat in luna august a acestui an 518 aparitii in online, cu 20% mai putine ca in luna iulie, si un viewership de 868.000. Vizibilitatea sectorului a scazut cu 32% in presa online, cu 30% pe bloguri & forumuri si cu 4% pe retelele sociale.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai vizibile magazine online de IT&C in social media romaneasca

Analizele Zelist, social media, Zelist Research 1 Comment »

Din ce in ce mai multi romani prefera sa cumpere din magazinele online de IT&C. Dar oare cat de mult se vorbeste despre acestea in social media? Am incercat sa descoperim, prin intermediul ZeList Monitor, care au fost cele mai vizibile magazine de IT&C pe Internet, in perioada 1 septembrie 2013 – 1 septembrie 2014.

Magazinele online luate in calcul pentru analiza sunt: Altshop.ro, Azerty.ro, Cel.ro, ClickShop.ro, eMag.ro, EvoMag, F64.ro, ITGalaxy.ro, MarketOnline.ro, PCFun.ro, PCGarage.ro, Sensodays.ro, ShopMania.ro.

Rezultatele pot fi consultate in analiza atasata.

*Monitorizarea a fost facuta pe urmatoarele canale: presa online, bloguri, Twitter, comentarii presa, comentarii bloguri, Facebook, forumuri, LinkedIn, agregatoare, Youtube, profile Facebook, Instagram, Foursquare, Google + si Ask.fm.

 

Vizibilitatea celor mai cunoscute magazine online from Catalin Tenita