Overview social media in .ro – noiembrie 2015

social media 4 Comments »

Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe cele mai importante canale online utilizate in Romania in luna noiembrie 2015.

Overview-ul pentru luna octombrie poate fi gasit aici.

infographic_piramida_november_2015 (1)

Vizibilitatea in social media a principalilor producatori de vinuri

social media, Zelist Research 1 Comment »

Zelist Monitor va prezinta in cele ce urmeaza analiza vizibilitatii in social media a principalilor producatori de vinuri, in perioada 01 ianuarie – 10 decembrie 2015.

Vinurile din Social Media in 01 ianuarie – 10 decembrie 2015, in functie de numarul de mentionari

In fruntarea clasamentul se afla Cotnari, care in perioada de studiu a fost mentionat de 2.340 de ori. Pe pozitia a doua in topul vizibilitatii se situeaza cramele Recas, cu 1.415 mentionari, iar locul al treilea este ocupat de crama Girboiu, care a acumulat peste 1.200 de aparitii in social media.

vineuri_mentionari

34% dintre mentionarile Cortnari au aparut in presa oniline, 29% in paginile Facebook, 22% in agregatoare, 5% pe bloguri, 2% pe Twitter.

cotnari_distrb_canalelor

In perioada 01 ianuarie  – 10 decembrie 2015, despre vinurile Cotnari au discutat mai mult barbatii (87% dintre mentionarile cu date socio-demografice) decat au facut-o femeile (13%).  Segmentul de varsta in care brandul Cotnari a fost cel mai vizibil este 25 – 35  ani (66% dintre mentionaril cu date socio -demografice). Aproape jumatate dintre mentionarile Cotnari (49%) din aceasta perioada provin din conturi din Bucuresti.

Din puctul de vedere al audientei, in topul celor mai vizibile vinuri in social media, in perioada 01 ianuarie – 10 decembrie 2015 se afla Cotnari cu 3.841.665 de impresii, urmat de Recas cu 2.012.772 de impresii si Samburesti cu 1.516.187 de afisari.

vineuri_viewership

03 – 09 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 03 – 09 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (03 – 09 decembrie 2015).
Lansari, campanii, stiri:

Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • T.O. Bobe: Cum altii traiesc de pe o zi pe alta, am trait si eu de pe o carte pe alta
  • Oana Boca Stanescu: De cand a explodat si in Romania zona de social media, au inceput sa apara campanii de promovare care vor sa fie cool cu orice pret
  • Petrisor Obae: Gasirea celui mai bun model de business preocupa in prezent toate redactiile online, de la noi si nu numai
  • Adrian Preda da pumni miturilor de Craciun
  • Marius Rosu: Nu cliseele Craciunului sunt problema, ci cliseele publicitati

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

 

Cele mai vizibile branduri in online si pe Facebook in luna noiembrie 2015

Uncategorized 2 Comments »

Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.

Topul pe luna noiembrie ’15 acopera 24 de categorii de branduri prezentare in graficele detaliate mai jos.
Apa – 2015/11


Asigurari – 2015/11


Banci – 2015/11


Benzina & Petrochimie – 2015/11


Bere – 2015/11


Bookstores – 2015/11


Bricolaj/Mobila – 2015/11


Cafea – 2015/11


Carne&Mezeluri – 2015/11


Dulciuri – 2015/11


Electro Retail – 2015/11


Fashion – Multibrand stores – 2015/11


Hipermarket & Supermarket – 2015/11


Home Care – 2015/11


Ingrijire Corporala & Cosmetice – 2015/11


IT&C – 2015/11


Lactate & Branzeturi – 2015/11


Masini – 2015/11

Racoritoare – 2015/11


Sanatate – 2015/11


Snacks – 2015/11

Telecommunication – 2015/11


Vin – 2015/11


Whisky & Vodka – 2015/11

26 noiembrie – 02 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 26 noiembrie – 02 decembrie 2015 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (26 noiembrie – 02 decembrie 2015).

Lansari, campanii, stiri:

  • Romanian PR Award si-a desemnat castigatorii celei de-a XIII-a editii
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • Irina Becher: Singurul lucru pe care nu il vrei intr-o campanie de Craciun e un politician care sa iti ureze sincer diverse lucruri
  • Andrei Craciun: Vad in succes o cumplita masura a ratarii. Vreau sa raman un marginal asupra caruia sa nu actioneze forta mutilatoare a succesului. Nu ma intereseaza gloria
  • Carmen Ghita: Apreciem atat feedback-ul exprimat formal, prin sondaje de opinie, cat si cel exprimat direct, verbal sau in scris
  • Richard Koci Hernandez: Never think about the future, never be satisfied with your work, practice the art of patience, be persistent and master light
  • Hamid Nicola Katrib: A trebuit sa ma decid peste weekend daca vreau sa incep o viata noua, de la zero, intr-o tara pe care nu o mai cunosteam
  • Roxana Marin si Ana-Maria Balan: Sectorul de PR din Romania trece printr-o perioada de cautari si remodelari. Acelasi fenomen domina si pe plan international
  • Dan Petre si Rodica Savulescu: Membrii Generatiei Y percep luxul in mod permeabil si pluralist, distantandu-se de perspectivele Generatiei X
  • Dan Sendroiu: Nu sunt campanii de Craciun, ci campanii de vanzare. Si vanzarea nu are anotimp
Evenimente, conferinte:
  •  Institutul de Marketing organizeaza pe 10 decembrie cursul Digital Gateway. Invitatul special al acestui curs este Vasile Hodorogea, Engagement Architect la ARworks Romania

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 23 – 29 noiembrie 2015?

social media, Zelist Research 1 Comment »

Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 23 – 29 noiembrie 2015.

Blog

1. Ati mintit! Pompierii stiau de clubul Colectiv cu cinci saptamini inainte de incendiu! Pus in fata unui fax al Gazetei, Arafat a ordonat azi noapte o ancheta la ISU – tolo.ro
4605 shares 1743 comments 14559 likes 66 tw. trackbacks 127077 tw. followers 8 blogs trackbacks
2. Care este miza in cazul campaniei anti-Arafat? – contrasens.com
4699 shares 1804 comments 10705 likes 13 tw. trackbacks 4793 tw. followers
3. Sa ridice piatra cine s-a luptat macar o data cu sistemul – bucurenci.ro
2864 shares 1062 comments 15807 likes 15 tw. trackbacks 121826 tw. followers
4. Oana Stancu acuza BNR de ticalosie! Comentariu devastator – radu-tudor.ro
2535 shares 823 comments 8783 likes 8 tw. trackbacks 324 tw. followers
5. Ce sa nu faci de Sfantul Andrei – teotrandafir.com
1497 shares 140 comments 8384 likes
6. De ce imi place Bucovina? – ovidiustefeliga.wordpress.com
1022 shares 280 comments 7550 likes 3 tw. trackbacks 1254 tw. followers
7. Loc de joaca si lectura gratuit pentru copii, Ludoteca – gokid.ro
1653 shares 577 comments 4016 likes 2 tw. trackbacks 75 tw. followers
8. Nu am un iubit. Si sunt fericita. – andreearaicu.ro
572 shares 622 comments 7800 likes 1 tw. trackback 4158 tw. followers
9. Raed Arafat : “Cei care lanseaza minciuni vor distrugerea SMURD”; – radu-tudor.ro
905 shares 843 comments 4894 likes 6 tw. trackbacks 1980 tw. followers
10. Postacul lui Arafat – pah.ro
945 shares 606 comments 4661 likes 14 tw. trackbacks 18810 tw. followers

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

19 – 25 noiembrie: Saptamana in Social Media

social media Comments Off on 19 – 25 noiembrie: Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va anuntam ca in aceasta saptamana, Zelist Monitor a lansat un parteneriat cu Klarmedia pentru monitorizarea tuturor surselor relevante din presa traditionala, digitala si social media. Pentru mai multe informatii, asteptam sa ne contactati pe office@tree.ro.

Le uram un calduros “la multi ani” colegilor de la TPU.ro, care au aniversat 7 ani de activitate in online. Nu uitati ca pe TPU.ro s-a prelungit campania “Suntem Toti Pentru #Colectiv” pana pe 25 decembrie, deci inca le puteti da o mana de ajutor celor afectati de tragedia de la Colectiv.

In continuare, va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile.

Lansari, campanii, stiri:

Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
Evenimente, conferinte:

Black Friday 2015 in social media din Romania

Uncategorized 2 Comments »
  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Numar mentionari

Spre deosebire de anul trecut, numarul mentionarilor expresiei “Black Friday” a scazut cu 8%. In 2015, in perioada 16 – 24 noiembrie, expresia “Black Friday” a inregistrat 40.666 de mentionari. In 2014, in perioada 17 – 25 noiembrie, expresia “Black Friday” a totalizat 44.360 de mentionari.

In perioda premergatoare “Vinerii Negre”, adica intre 16 si 19 noiembrie 2015, expresia “Black Friday” a inregistrat 16.936 de mentionari, in ziua de vineri, 20 noiembrie au fost observate 14.284 de aparitii, iar in perioada post-eveniment, adica intre 21 si 24 noiembrie au existat 9.446 de mentionari.

  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Mentionarile pe canale

Privind comparativ, se observa ca fata de 2014, in 2015 interesul fata de Black Friday a crescut in urmatoarele canale social media: Youtube, unde s-a inregistrat o dublare a numarului de mentionari fata de anul trecut, in cadrul agregatoarelor (crestere de 62%) si pe Instagram (crestere de 53%).

Pe Twitter si in cadrul blogurilor, se observa o usoara scadere de 9% a mentionarilor expresiei “Black Friday”.
Aparitiile “Black Friday” au scazut in 2015 fata de 2014 si in forumuri (-11%), in presa online (-12%), in paginile oficiale Facebook (-18%), Ask.fm (-89%) si LinkedIn (-96%).

Ditrib_can

tabel_evolutie

  • Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Date socio – demografice

Din punctul de vedere al conturilor social media cu date socio – demografice (bloguri, conturi de Twitter), atat in 2014, cat si in 2015, despre Black Friday au discutat mai mult barbatii decat femeile (79% din mentionarile 2014 si 82% din mentionarile 2015).  Expresia “Black Friday” a fost cel mai des specificata de tinerii cu varsta cuprinsa 25 – 34 ani (62% din mentionari in 2014 si 69% in 2015).

  • Retail IT & C – Vizibilitatea in social media a principalilor retaileri IT & C

In topul principalilor retaileri IT&C, masurati in asociere cu expresia “Black Friday”, in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 se afla Emag cu 7.342 de aparitii, Flanco cu 1.700 de mentionari, Altex cu 1.351 de mentionari, Evomag cu 1.263 de aparitii, F64 cu 684 de aparitii.

tabel_retail_it&c

Din punctul de vedere al audientei, in fruntea clasamentului retailerilor IT&C se afla Emag, care a inregistrat in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 un numar de 34.161.252 de impresii. Pe locul secund se afla Altex cu 12.518.116 afisari, iar pe pozitia a treia se situeaza Evomag cu 5.527.246 de impresii.

electro_it_viewership

  • Fashion, carti, decoratiuni – Vizibilitatea in social media, de Black Friday 2015

In topul vizibilitatii in social media a principalilor furnizori de servicii si produse din categoria “Fashion, carti, decoratiuni” se afla Elefant.ro cu 725 de mentionari, urmat de FashionUp.ro cu 175 de aparitii si ZorileStore.ro cu 116 mentionari.

fashion_carti_deco_mentionari

Din punctul de vedere al viewershipului, prima pozitie a topului vizibilitatii de Black Friday este ocupata de Elefant.ro cu 3.404.464 de afisari, urmat fiind de FashionUp.ro cu 846.932 de impresii si Watchshop.ro cu 620.388 de afisari.

tabel_fasion_viewership2

  • Supermarket si Hypermarket – Vizibilitate in social media a principalilor jucatori din retail

In topul vizibilitatii in social media a supermarketurilor, masurat in asociere cu expresia “Black Friday” se afla Carrefour cu 184 de mentionari, urmat de Metro cu 164 de aparitii si Cora, supermarket care a fost amintit de 126 de ori in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.

tabel_supermarket_mentionari

Din punctul de vedere al audientei, in topul vizbilitatii in social media, se afla Carrefour cu 501.396 de impresii, Cora cu 416.400 de impresii si Metro cu 402.549 de impresii, acumulate in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.

tabel_sipermarket_viewershp

 

Capturi de ecran la articolele de presa online

Comunicate de presa 2 Comments »

De acum, utilizatorii Zelist Monitor au posibilitatea de a accesa instant capturi de ecran ale articolelor din presa online care ii intereseaza. Aceste screenshot-uri pot fi incluse ulterior in analizele custom sau pot fi folosite in rapoarte.

PrtScrnCapital

Optiunea de screenshot este valabila in fiecare cont de client Zelist Monitor, pentru mentionarile din presa online in care apare expresia monitorizata. Capturile de ecran pot fi accesate in rubrica “Aparitii”, in fereastra fiecarui articol, deasupra meniurilor dropdown pentru relevanta si sentiment.

PrtScrnBCR

Zelist Monitor şi Klarmedia oferă servicii complete de monitorizare pentru piaţa din România

Comunicate de presa 2 Comments »

Zelist Monitor şi Klarmedia anunţă încheierea unui parteneriat pentru monitorizarea tuturor surselor relevante din presa tradiţională, digitală şi social media.

Prin acest parteneriat, cele două companii îşi propun să le ofere clienţilor servicii complete de monitorizare şi analiză media. Zelist Monitor şi Klarmedia îşi vor pune în comun capabilităţile tehnice şi umane în realizarea unor pachete de servicii 365, care vor răspunde tututor solicitărilor privind monitorizarea unui brand, a unei campanii sau a unui eveniment din România.

Clienţii ambelor companii vor avea astfel acces la cea mai completă ofertă de monitorizare din România: presa scrisă, radio, TV, presa online, bloguri, forumuri, agregatoare de presă, reţele de socializare (pagini publice de Facebook, conturi de Twitter, Instagram, Youtube, Google Plus, Ask.fm, Foursquare, LinkedIn).

Pentru a oferi servicii complete de monitorizare, cele două companii vor alătura performanţele tehnologice şi expertiza în monitorizarea digitală, specifice Zelist Monitor, capabilităţilor umane necesare în proeictele custom şi accesului la sursele audio-video şi presa tipărită, oferite de Klarmedia.

Despre Zelist Monitor

Zelist Monitor este cel mai complet serviciu de monitorizare social media şi presă online din România. Platforma dezvoltată de compania TreeWorks în 2010 este utilizată de peste 50% din clienţii care folosesc servicii de monitorizare în România. Zelist Monitor le permite utilizatorilor să aibă o viziune de ansamblu a social media din spaţiul .ro, precum şi a impactului asupra brandurilor. În prezent, Zelist Monitor monitorizează 23.000+ pagini publice de Facebook, 370.000+ conturi de Twitter, 360.000+ conturi de Instagram, 89.000+ bloguri, 3.500+ surse de presă online şi 140+ forumuri.

Despre Klarmedia

Klarmedia este un nume nou pe piaţa din România., în start-up fiind implicaţi doi dintre cei mai experimentaţi oameni din industria de monitorizare media: Ionuţ Anastase şi Octavian Petrescu. Departamentul de Client Service este condus de Liviu Gerea, aceasta având o experienţă de peste 15 ani in industrie. În plus faţă de serviciile de monitorizare a presei traditionale şi moderne, compania propune industriei de comunicare servicii precum evaluarea activităţii de PR prin KPIs stabiliţi pentru fiecare client în parte, în funcţie de specificul business-ului şi tipul de audienţă, crisis communication assistance, alerte în timp real, ad-hoc searches, transcripturi pentru ştiri, emisiuni, conferinţe de presă şi orice alte înregistrări puse la dispoziţie de clienţi.