Topul celor mai vizibile magazine online din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai vizibile magazine online din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile magazine online din Romania, în luna ianuarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de apariții, numarul de surse și viewership-ul.

magazine012016

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Topul celor mai vizibile servicii online din Romania in presa online, pe bloguri si in social media (ianuarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai vizibile servicii online din Romania in presa online, pe bloguri si in social media (ianuarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile servicii online din Romania in luna ianuarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

servicii012016

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Topul celor mai vizibile agentii digitale din .Ro in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai vizibile agentii digitale din .Ro in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile agentii de digital / interactive din Romania in luna ianuarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

agentiidigitale012016

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Cei mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Cei mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale (ianuarie 2016)

Refresh.ro impreuna cu Zelist Monitor si fbMonitor publica topul celor mai vizibili sefi de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale, in luna ianuarie 2016.

Clasamentul este intocmit in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

sefiagentiipr012016

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Cele mai vizibile agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri si retele sociale (ianuarie 2016)

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai vizibile agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri si retele sociale (ianuarie 2016)

Refresh.ro si Zelist Monitor prezinta topul celor mai vizibile agentii de PR din Romania in luna ianuarie 2016. Clasamentul este realizat in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezinta numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.

agentiipr012016

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh,ro

Cele mai vizibile branduri in online si pe Facebook in luna ianuarie 2016

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai vizibile branduri in online si pe Facebook in luna ianuarie 2016

Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor sifbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.

Topul pe luna ianuarie 2016 acopera 24 de categorii de branduri prezentare in graficele detaliate mai jos.

Apa – 2016/01

Asigurari – 2016/01

Banci – 2016/01

Benzina & Petrochimie – 2016/01

Bere – 2016/01

Bookstores – 2016/01

Bricolaj/Mobila – 2016/01

Cafea – 2016/01

Carne&Mezeluri – 2016/01

Dulciuri – 2016/01

Electro Retail – 2016/01

Fashion – Multibrand stores – 2016/01

Hipermarket & Supermarket – 2016/01

Home Care – 2016/01

Ingrijire Corporala & Cosmetice – 2016/01

IT&C – 2016/01

Lactate & Branzeturi – 2016/01

Masini – 2016/01

Racoritoare – 2016/01

Sanatate – 2016/01

Snacks – 2016/01

Telecommunication – 2016/01

Vin – 2016/01

Whisky & Vodka – 2016/01

28 ianuarie – 3 februarie 2016 – Saptamana in Social Media

social media Comments Off on 28 ianuarie – 3 februarie 2016 – Saptamana in Social Media
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (28 ianuarie – 3 februarie 2016).
Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
Evenimente, conferinte:

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 25 – 31 ianuarie 2016?

social media, Zelist Research Comments Off on Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 25 – 31 ianuarie 2016?

Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 25 – 31 ianuarie 2016.

Blog

1. Draga parinte, nu-ti mai trimite copilul bolnav la gradinita ..– dojoblog.ro
7460 shares 2191 comments 22626 likes 9 tw. trackbacks 4865 tw. followers
2. Inca o inventie romaneasca de rasunet mondial: bancile cu gard. – cronicipebune.ro
2548 shares 2384 comments 10382 likes 4 tw. trackbacks 947 tw. followers
3. Cele 20 de desene animate ale anilor 90 si ce ne-au invatat – finesociety.ro
2292 shares 870 comments 11408 likes 8 tw. trackbacks 2758 tw. followers
4. Copiii, sub agresiunea unei scoli care le ignora nevoile si drepturile. Cazul dramatic al clasei a V-a – contributors.ro
2996 shares 926 comments 8321 likes 10 tw. trackbacks 2896 tw. followers 6 blogs trackbacks
5. Poftim raspuns al companiei de telefonie: “ati vorbit mai mult de 24 de ore/zi, ne-ati adus prejudicii!”; – cronicipebune.ro
2694 shares 1963 comments 6410 likes 9 tw. trackbacks 9532 tw. followers
6. Gandire marca Klaus Iohannis: “Decat sluga rusilor, mai bine a americanilor!”. – vremuritulburi.com
2000 shares 2158 comments 5222 likes 4 tw. trackbacks 196 tw. followers 1 blog trackback
7. Roman din strainatate: Sunt prost ca l-am votat pe Iohannis – sokant.ro
1437 shares 2125 comments 4275 likes 1 tw. trackback 393 tw. followers
8. Necazul te apropie de Dumnezeu, Cazul lui Daniel Buzdugan – paginadefolos.blogspot.com
1569 shares 186 comments 6430 likes
9. Tragedia secolului XXI: cautam omul drag care fuge de noi si fugim de jumatatea care ne cauta – devorbacutine.eu
933 shares 234 comments 5668 likes 1 tw. trackback 6 tw. followers
10. Buna ziua. Ma cheama Florin Chilian si sint fumator! Nu sluga. – chilian.ro
989 shares 825 comments 3588 likes 2 tw. trackbacks 2923 tw. followers

Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Bilant e-commerce Romania 2015: Cumparaturile online au depasit pragul de 1,4 Miliarde EUR!

Comunicate de presa 1 Comment »

infograficgpec

Conform cifrelor si estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GPeC, valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 Miliarde EUR in 2014 la peste 1,4 Miliarde EUR in 2015. Unele companii din domeniu considera chiar ca valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 Miliarde EUR. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole etc.

GPeC este, de 11 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din Romania care, printre altele, centralizeaza datele si publica in fiecare an raportul oficial al pietei romanesti de comert electronic. Iata care sunt principalele statistici pentru anul recent incheiat, potrivit raportului.

Potrivit ultimelor date disponibile, Romania are in prezent aprox. 19,8 milioane de locuitori din care 13 milioane au varsta cuprinsa intre 16 si 55 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de Internet, comparativ cu decembrie 2014 cand numarul internautilor era de aprox. 10 milioane. Astfel, rata de penetrare a Internetului a crescut de la 49,76% la sfarsitul anului 2014 la aprox. 56% la finele anului 2015.

Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au facut cumparaturi online vreodata. Majoritatea prefera sa foloseasca inca desktop-ul atunci cand cumpara online, dar Mobile-ul a crescut spectaculos in 2015, iar trend-ul se amplifica in decursul acestui an. Astfel, in ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile.

1,4 milioane de romani au cumparat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aprox. 850.000 prin intermediul unei aplicatii mobile. In prezent, rata de penetrare Mobile in Romania este de peste 100%, existand mai multe sim-uri active decat populatia tarii.

Rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone a cunoscut o ascensiune fulminanta in ultimii 4 ani. Daca in Romania anului 2012 existau aprox. 2,5 milioane de smartphones, in prezent numarul acestora depaseste 10 milioane, indicand o rata de penetrare de peste 50%.

Un cumparator online face, in medie, 8,2 achizitii pe an – in usoara crestere fata de anul 2014 cand media era de 8,1 si fata de anul 2013 cand cifra era de 7,9 achizitii/an. In schimb, cumparatorii online romani prefera in continuare si intr-o majoritate covarsitoare de aprox. 90%, sa plateasca ramburs (in numerar, la livrarea produselor). Desi procentele au mai crescut usor, doar 6-7% sunt plati online prin card si 3-4% plati prin alte metode decat numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plati prin sms etc.

Totusi, potrivit oficialilor Visa, numarul de tranzactii online platite prin carduri Visa la magazinele online a crescut cu 20-25% in 2015 fata de 2014. Tot cifrele Visa arata ca romanii cheltuiesc mai mult la magazinele online din strainatate decat la cele autohtone, valoarea medie a unei tranzactii fiind de 58 EUR in cazul magazinelor de peste hotare si de 40 EUR in cazul magazinelor online din Romania.

Numarul magazinelor online care inregistreaza activitate comerciala constanta a ramas in 2015 la acelasi nivel cu anul 2014, respectiv aprox. 5.000 de magazine online. Potrivit cercetarilor GPeC exista, insa, peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au functie de „adauga in cos”, asadar teoretic numarul de website-uri de comert electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea (cele la care ne raportam mai sus) genereaza trafic suficient de important si constant in timp, in asa fel incat sa poata fi luate in calcul.

Se estimeaza ca din cele 5.000 de magazine online active in peisajul e-commerce romanesc, aprox. 200 sunt afaceri medii si mari, adica depasesc cel putin pragul de 1 Milion EUR cifra de afaceri anuala.

Din totalul de 5.000 de magazine, 1.374 sunt inrolate in standardul de securitate 3D Secure, comparativ cu 1.173 la finele anului 2014.

In Romania exista, in prezent, aprox. 14,5 milioane de carduri inrolate in sistemul 3D Secure, dar din acestea doar 1.329.919 sunt activate in sistem, adica sunt folosite efectiv in tranzactionarea online.

Din punct de vedere al platilor online prin card, volumul total inregistrat in 2015 depaseste cu mult bilantul pe 2014, respectiv: 514 milioane EUR au fost generate de plati online prin card in 2015 (e-tail, dar si servicii, travel, plati utilitati etc.), comparativ cu 337 milioane EUR inregistrate in 2014. Din cele 514 milioane EUR, RomCard a generat un volum de 394 milioane EUR, iar procesatorul mobilPay un volum de aprox. 120 milioane EUR – ambele companii inregistrand cresteri semnificative in 2015 fata de 2014.

Facand abstractie de modalitatea de plata preferata, principalele categorii de produse vandute in 2015 au fost, in aceasta ordine: produsele din gama Electro-IT (ex.: PC si componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice si electrocasnice etc.), produsele de tip Fashion si subsidiare (imbracaminte, incaltaminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.), produsele pentru casa si decoratiuni, precum si produsele destinate copiilor (de la jucarii pana la articole pentru copii de tip: carucioare, vestimentatie, consumabile etc.).

Din punct de vedere al valorii cosului mediu, segmentul Electro IT a inregistrat o scadere in 2015 comparativ cu 2014, de la 800 RON in 2014 la aprox. 680 RON in 2015, dar numarul de tranzactii a crescut. Produsele destinate copiilor au ramas pe o linie similara atat in 2014, cat si in 2015, valoarea medie a unei tranzactii fiind de aprox. 210 RON.

Cresteri ale valorii cosului mediu au inregistrat produsele din gama Fashion de la 160 RON in 2014 la 180 RON in 2015, precum si produsele din categoria Home & Deco de la 180 RON in 2014 la 220 RON in 2015, romanii cheltuind mai mult pe aceste categorii.

Doar in ziua de Black Friday 2015 s-au vindut online produse in valoare totala de aprox. 100 milioane EUR, inregistrandu-se o crestere considerabila fata de Black Friday 2014, cand valoarea era situata la aprox. 75 milioane EUR.

Fara a putea fi punctat un motiv anume, statisticile provenite de la principalii jucatori precum si de la retelele de afiliere arata ca romanii cumpara online cel mai mult in zilele de miercuri si joi ale fiecarei saptamani.

Principalele beneficii si servicii pe care romanii si le doresc de la magazinele online sunt, pe rand: transport gratuit, promotii si reduceri de pret, costul transportului in cazul returului sa fie suportat tot de magazinul online (chiar daca legislatia in vigoare prevede ca intra in sarcina cumparatorului), iar livrarea produselor achizitionate sa fie facuta cat mai repede.

“Piata romaneasca de e-commerce continua sa creasca de la un an la altul, iar cifrele tocmai publicate demonstreaza acest lucru. Nu cred ca gresesc cand zic ca industria de e-commerce este printre putinele din Romania post ‘89 care urmeaza – fara oprelisti – o curba ascendenta”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

In privinta tendintelor si a asteptarilor consumatorilor de la magazinele online, Andrei Radu puncteaza:

“Traim in secolul vitezei, deci clientul vrea ca totul sa se intample cat mai repede, daca se poate ieri si nu azi. Magazinele online si companiile de curierat trebuie sa fie neaparat pregatite pentru a raspunde acestei nevoi.

Apoi se contureaza un shift foarte important in piata: daca pana de curand pretul produselor era factorul decisiv in decizia de cumparare, acum pretul cel mai mic nu inseamna totul – cumparatorii incep sa se orienteze catre calitatea serviciilor si catre serviciile post-vanzare, catre timpul de raspuns rapid din partea comerciantului si – chiar daca este covarsitor inca in decizia de cumparare – pretul nu mai inseamna hotarul peste care nu se trece. Calitatea serviciilor devine din ce in ce mai importanta.

Deloc in ultimul rand, magazinele online trebuie sa fie in pas cu tehnologia si ma refer aici la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile. Mobile Commerce-ul a devenit deja prezentul si nu un trend de viitor, iar magazinele trebuie sa inteleaga acest lucru.”

21 – 27 ianuarie 2016 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 21 – 27 ianuarie 2016 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (21 – 27 ianuarie 2016).

Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
  • Lavinia si Daniel Petrariu: Nu suntem o agentie de publicitate. O spunem deschis – nu ne plac pitchurile
  • Eliza Rogalski despre Therme Romania: Inca din pitch am avut noi insine o controversa in agentie
Evenimente, conferinte:
  • In cadrul Digital Marketing Forum (25-26 februarie), puteti asista la un training de e-mail marketing tinut de Kathy Pay, unul dintre specialistii de top in e-mail marketing din UK. Inscrierile se fac aici
  • Social Recruiting Conference 2016, 19 mai 2016

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, va invitam sa va abonati la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor