Cu cat creste interactivitatea farmaciilor atunci cand folosesc cuvinte pozitive?

social media, Zelist Research Add comments

Continuam analiza continutului publicat de farmacii pe Facebook, in ultimul an. Reamintim ca, in realizarea acestei cercetari am folosit drept instrument principal de culegere a datelor, platforma FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse principalele 6 lanturi de farmacii,(Catena, Dr Max, Sensiblu, Farmacia Tei, Farmaciile Dona, Farmacia HelpNet) care au fost active pe Facebook, in ultimul an. Am selectat in mod aleatoriu 214 postari, structurate in functie de nivelurile de activitate pe care farmaciile le-au inregistrat in ultimul an (martie 2020 – martie 2021).

Am dorit sa aflam daca exista o legatura intre optimismul transmis prin postarile de pe Facebook si nivelul de interactiune. In ipoteza de lucru, o postare cu un nivel ridicat de optimism va inregistra un nivel mai ridicat de interactiune din partea fanilor.
Am ales sa masuram nivelul de otimism al postarilor prin numarul cuvintelor pozitive folosite. De exemplu: ajutor, beneficiezi, te ajutam, impreuna, usor, sanatos, disponibil, sanatate, beneficii, rezistenta, multumim, iubire.
Nivelul de interactivitate al postarii reprezinta insumarea Likes, Shares si Commentarii.

Asa cum rezulta din analiza statistica, intre nivelul de interactivitate si gradul de optimism al postarii pe Facebook eista o corelatiei semnificativa statistic (S = 905570, p-value = 7.817e-12).  Graficul de mai jos arata ca aceasta relatie este una relativ puternica (rho = 0.43). Asadar, in cazul farmaciilor, cu cat numarul de cuvinte pozitive folosit intr-o postare pe Facebook creste, cu atat creste si nivelul de interactivitate din partea fanilor.

Vorba Dulce Mult Aduce

Cu cat poate o farmacie sa isi creasca nivelul de interactiune pe Facebook prin folosirea unui cuvant pozitiv in plus, intr-o postare?

In cazul farmaciilor, relatia liniara intre gradul de interactiune si numarul de cuvinte pozitive se manifesta prin faptul ca folosirea in plus a unui cuvant pozitiv conduce la cresterea nivelului de interactiune cu un numar de interactiuni (fie ca sunt Likes, Shares sau Comments) cuprins intre 89 si 313 interactiuni.

 

 

Comments are closed.