BrandRO – Top 100 cele mai puternice branduri romanesti

Comunicate de presa Add comments

A sasea editie BrandRO a topului marcilor romanesti “100 cele mai puternice branduri romanesti“, eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astazi, in premiera, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.

Dupa cinci ani in care Borsec a ocupat prima pozitie in topul brandurilor romanesti, anul acesta in fruntea clasamentului a urcat Dero. Cele doua branduri sunt urmate de Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant si Napolact.

“Brandurile romanesti traiesc o perioada foarte buna. E momentul in care “made in Romania” a ajuns sa fie un privilegiu. E adevarat ca mai e ceva de lucru pana sa ajungem sa vorbim despre superperformanta romaneasca, dar momentul este prielnic lor”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Tendintele identificate in anii trecuti incep sa se concretizeze din ce in ce mai mult in clasamentul din 2015. Astfel ca, se continua trendul ascendent al categoriei de alimente si produselor de igiena, majoritatea marcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt in continuare in fruntea clasamentului, fiind in linie cu tendintele generale de orientare catre natura, sanatate si armonie.

Categoria retail este una foarte dinamica cu multe schimbari si cresteri la nivel de brand. eMag isi mentine pozitia de lider in interiorul categoriei, iar in topul 100, retailer-ul are o crestere semnificativa, intrand in top 10.
“Cea mai mare avutie a unei companii sunt oamenii care au incredere in viziunea si brandul pentru care lucreaza. Pentru ei scriem si analizam piata brandurilor romanesti. Pe ei si brandurile pe care stiu sa le creasca atat de frumos dorim sa-i evidentiem”, a declarat Marta Usurelu, Redactor Sef, Revista Biz.

Studiul BrandRO – “100 cele mai puternice branduri romanesti” a vizat masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali. O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei, intre 18 si 55 de ani.
Performanta marcilor romanesti a fost masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Prezentarea clasamentului, a metodologiei si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro si in editia tiparita a revistei Biz. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a sasea editie a cartii “100 cele mai puternice branduri romanesti”, pe care o puteti comanda la adresa de email lelia.petrescu@revistabiz.ro.

***
Despre BrandRO
BrandRO este primul eveniment dedicat brandurilor romanesti. De peste 10 ani reuseste performanta sa reuneasca cei mai importanti specialisti din branding si marketing, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul publicitatii si lideri de opinie.
Este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor romanesti in lupta lor de diferentiere fata de marile branduri internationale precum si dezbaterilor despre provocarile si oportunitatile pe care momentul actual si contextul global le prezinta. Mai multe informatii despre eveniment se gasesc pe www.revistabiz.ro/brandro2015 .

***
Despre Biz
Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera continut viu si abordari unice asupra mediului de afaceri local si international. Lansata in 2000, Biz este prima revista de afaceri din Romania care a schimbat printul romanesc prin importante premiere si proiecte speciale.
Cu o aparitie bilunara, revista are ca public tinta manageri, antreprenori si profesionisti ai mediului de business. Tirajul este de 10.000 de exemplare pe numar, dintre care peste 7.500 sunt abonamente.
In premiera absoluta in designul romanesc, in aceasta toamna, Brandient si Biz au castigat legendarul Red Dot Design Award, in cadrul uneia dintre cele mai prestigioase competitii internationale de design.
Revista Biz se distribuie in zonele urbane din tara, fiind disponibila in retelele Inmedio – Relay din Centrele de Business, Kaufland, Auchan, Mall-uri, Cora, Mega Image etc. la chioscurile de presa, aeroport (Tarom: Business Lounge, porti de imbarcare, la bordul aeronavelor TAROM) si reteaua de benzinarii Agip.
www.revistabiz.ro

Despre Unlock Market Research
Unlock este o companie de consumer know-how si cercetare de piata cu capital 100% romanesc, infiintata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii si branduri care sa contribuie la cresterea clientilor pentru care lucreaza. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoasterea acesteia dincolo de Romania, Unlock coordonand in prezent cercetari internationale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic in numeroase cazuri de Effie, cei mai multi dintre clientii sai fiind de altfel si premiati.
La sfarsitul anului 2014 Unlock a trecut printr-un proces de repozitionare si schimbare de logo, transformandu-se in agentie de consumer know-how integrat (cercetare de piata, data mining, pozitionare de brand, insight generation, consumer trends & innovation). Unlock se adapteaza astfel la noile reguli de marketing care vizeaza raportarea la om in totalitatea sa, si nu doar din rolul de consumator al unei categorii. Noul scop al agentiei este acela de a-ti ajuta clientii sa-ti creasca cota de piata fiind relevanti pentru consumatorii de azi, tehnologizati, super informati si mult mai increzatori in fortele proprii. Unlock ajuta brandurile sa creasca si sa schimbe lumea in bine, pentru oameni.
www.unlock-research.com

Layout 1

Comments are closed.