​Branduri de Bere:​ Cum au ​mixat valorile? Care sunt valorile cu impact asupra Likes si Shares?

social media, Zelist Research Add comments

Continuam analiza continutului publicat pe paginile Facebook ale principalele branduri de bere. Reamintim ca, in realizarea acestui studiu am folosit drept instrument de culegere a datelor, FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse urmatoarele 11 branduri de bere, branduri care au fost active pe Facebook in ultimul an:  Albacher, Beck’s, Bergenbier, Carlsberg, Ciucas, Guinness, Skol, Staropramen, Timisoreana, Tuborg si Ursus. Cu ajutorul FB Monitor am selectat un esantion aleatoriu, cuprinzand 312 posturi din paginile Facebook ale brandurilor precizate anterior. Esantionul a fost structurat in functie de gradul de interactivitate a paginilor Facebook.

Pana acum am vazut:

  1. care au fost principalele valori (tematici) despre care au scris brandurile de bere pe Facebook
  2. cum s-au pozitionat brandurile de bere in functie de aceste valori
  3. care au fost postarile cu cea mai mare interactiune pe Facebook

In continuare obsevam cum au folosit brandurile de bere diferitele tipuri de valori in comunicarea pe Facebook. Graficul de mai jos prezinta cum coreleaza valorile pe care brandurile de bere le-au folosit in postarile din Facebook.

Observam, asadar, urmatoarele tendinte:

  • Binomul Relaxare – Glume: brandurile de bere care au scris in general despre relaxare au publicat si diverse glume
  • sfera Distractiei: brandurile de bere care au scris despre Muzica, au publicat postari si despre Petreceri si Distractie
  • alta tipologie de mesaje, care tine tot de zona Distractiei este reprezentata de trioul: Vacanta – Muzica – Distractie
  • brandurile de bere care au scris despre Viitor, au publicat mesaje si despre Trecut (Nostalgie). Viitorul a fost asociat si cu unele Pasiuni si, bineinteles, cu Optimismul.
  • Binomul Familie – Petrecere: Desigur, atunci cand brandurile de bere au scris despre Petreceri, au scris automat si despre Distractie in general. Alaturi de acestea, au existat unele postari pe Facebook, in care brandurile au vorbit despre Petrecerile impreuna cu Familia
  • Binomul Prietenie – Intalnire. Cand un brand de bere vorbeste despre prietenie, in mod natural el va aduce in discutie si intalnirile dintre prieteni.
  • Binomul Avenura – Natura. In mod firesc, atunci cand brandurile de bere au mentionat aventura, aceasta se asocia de cele mai multe ori cu Natura
  • Tehnologie(Gadgets) – Aventura – Natura. Totusi, au exista si postari in care brandurile de bere au pariat pe mixul de tehnologie aventura si natura.

Ramanad in zona bunei-dispozitii, vedem din analiza datelor ca, dintre toate aceste valori, singurele care au avut efect asupra numarului de “Likes” sunt: Petrecere si Distractie (in aceasta combinatie). Cu alte cuvinte, daca un brand de bere doreste sa constate o crestere a numarului de Like-uri, atunci ar fi recomandabil sa scrie postari combinand valorile: Petrecere si Distractie. Usor de intuit, acum demonstrat si cu analiza datelor. 😀

In medie, o postare care combina valorile Petrecere si Distractie ar putea sa inregistreze in jur de 900 de likes.

 

In ceea ce priveste numarul de Shares, singura valoare care a dovedit ca poate sa aiba un efect asupra engagement-ului fanilor (share) este Norocul. Din perspectiva analizei datelor, se poate concluziona faptul ca, atunci cand un brand de bere doreste sa creasca numarul de share, ar fi preferabil sa publice continut in legatura cu Noroc. O postare despre Noroc, fie avand intelesul  de sansa, fie anand intelesul de urare/toast: “Noroc si sanatate!”, poate sa creasca share-urile cu 8 unitati.

Comments are closed.