Vizibilitatea in social media a companiilor ALRO, TMK, Lukoil si Gazprom in contextul razboiului din Ucraina

social media, Zelist Research Add comments

ALRO Slatina, TMK, Lukoil si Gazprom se numara printre cele 143 de companii cu actionariat rusesc, care desfasoara activitati economice in Romania. Ne-am intrebat cum a crescut vizibilitatea acestor companii in discutiile din social media romaneaca, in contextul razboiului din Ucraina si al drasticelor sanctiuni pe care Rusia le-a primit de la comunitatea internationala. Iata cum arata cifrele din Zelist Monitor.

Gazprom – cea mai vizibila companie cu actionariat rusesc in social media

Incepand din data de 24 februarie 2022, cand Rusia a demarat invazia in Ucraina si pana in prezent, despre Gazprom s-au publicat 7.395 de mentionari in social media, aceasta fiind cea mai vizibila dintre cele 4 companii monitorizate (Alro, TMK, Lukoil si Gazprom). Pe locul secund se afla Lukoil, despre care au fost inregistrate 6.210 de consemnari. Despre Alro s-au scris in aceasta perioada 885 de mentionari, iar compania TMK a fost amintita de un numar de 218 ori in conversatiile si articolele din social media.

Share of voice pentru 24 feb – 09 martie 2022:

Pentru a vedea impactul pe care l-a avut contextul international (invazia Ucrainei) asupra vizibilitatii acestor companii, vom apela la graficele de vizibilitate din ultimul an. Iata care au fost evolutiile:

Evolutia mentionarilor Gazprom: In luna februarie 2022, vizibilitatea Gazprom a crescut cu 59% fata de ultimele 3 luni

Graficul arata faptul ca in prima jumatate a utimului an, numarul aparitiilor in social media ale brandului Gazprom a fost semnificativ mai mic (5.512 mentionari intre martie – august 2021) decat in partea a doua (38.548 mentionari intre sept 2021 – feb 2022). In luna februarie 2022, vizibilitatea Gazprom a crescut cu 59% fata de ultimele 3 luni.

Evolutia mentionarilor Lukoil: In luna februarie 2022, vizibilitatea Lukoil a crescut de 8 ori fata de ultimele 3 luni

Desi la modul general, publicarea mentionarilor Lukoil in ultimul an a fost relativ constanta (6.726 mentionari in prima jumatate a anului si 9.159 in cea de-a doua jumatate a anului), totusi se observa ca in luna februarie 2022 vizibilitatea Lukoil a crescut de 8 ori fata de lunile precedente.

Evolutia mentionarilor Alro: In luna februarie 2022, vizibilitatea Alro a crescut cu 58% fata de media ultimelor 3 luni.

Graficul mentionarilor Alro arata ca in a doua jumatate a ultimul an s-a publicat substantial mai multe mentionari despre Alro (6.268 mentionari) decat in prima jumatate a anului (1.863 mentionari). Modul in care au aparut mentionarile despre Alro in primul semestru (sd = 120) a diferit fata de cel de-al doilea semestru (sd =908) (Levene Test: F(20.6), p <0.05).
In luna februarie 2022, vizibilitatea Alro a crescut cu 58% fata de media ultimelor 3 luni.

Evolutia mentionarilor TMK: In luna februarie 2022, vizibilitatea TMK a crescut de 7 ori fata de precedentele 3 luni

Aparitiile TMK in social media din ultimul an au avut un parcurs relativ constant, fara diferente majore intre prima jumatate a anului, cand s-au inregistrat 474 de mentionari si cea de-a doua jumatate a anului, cand au aparut 421 de mentionari. In luna februarie 2022, vizibilitatea TMK a crescut de 7 ori fata de precedentele 3 luni.

Asadar, razboiul din Ucraina a facut ca vizibilitatea principalelor 4 companii cu capital rusesc sa inregistreze cresteri bruste si consistente, iar cea care s-a bucurat de cea mai mare vizibilitate in aceasta perioada a fost Gazprom.

Comments are closed.