Top vaccinuri anti-Covid in Romania

social media, Zelist Research Add comments

Odata cu re-inceperea campaniei de vaccinare importiva virusului Covid-19 (administrarea dozei a treia de vaccin), am dorit sa stim cum au discutat romanii despre vaccinurile prezente pe piata si care dintre acestea se bucura de o mai mare popularitate.

Detaliem in cele ce urmeaza informatiile oferite de platforma de monitorizare Zelist Monitor.

Top vizibilitate Vaccinuri importiva Covid19

 

Pfizer este campionul popularitatii, cu 146.710 de mentionari, de 9 ori mai mult decat mentionarile Janssen Johnson&Johnson si de 6 ori mai mult decat mentionairle Moderna.

Iata cum s-a discutat despre aceste vaccinuri:

Pfizer:

Despre Pfizer s-a discutat foarte mult in prima jumatate a anului 2021, iar “varful” de vizibilitate s-a inregistrat in perioada 04 -10 ianuarie 2021, cand a inceput implementarea campaniei de vaccinare anti-covid (8.604 mentionari). Incepanad cu 14 iunie 2021 interesul romanilor pentru vaccinurile Pfizer s-a diminuat mult inregistrandu-se o scadere de 135% fata de media mentionarile din perioada anterioara.

 

AstraZeneca:

Vaccinul AstraZeneca a fost deosebit de popular in discutiile din social media in luna martie. Un alta crestere a vizibilitatii s-a inregistrat la inceputul lunii aprilie, desi, din punctul de vedere al numarului de mentionari, aceasta crestere este substantial mai mica decat cea din luna martie.

 

Moderna:

Vaccinurile Moderna s-au bucurat de popularitate crescuta in primele 3 luni ale anului 2021. Graficul evolutiei mentionarilor arata faptul ca incepand cu 22 martie 2021 interesul pentru acest subiect a scazut de 3 ori fata de media perioadei precedente.

 

Jenssen:

Interesul pentru vaccinul Johnson&Johnson a inceput sa creasca la sfarsitul lunii februarie (22 – 28 fembruarie 2021) si a atins apogeul vizibilitatii in perioada 12 – 18 aprilie 2021. Incepand cu 18 aprilie vizibilitatea acestui vaccin incepe sa scada urmand ca din luna iunie sa devina minina.

In continuare observam unde s-a discutat cel mai mult despre aceste vaccinuri.

Pfizer:

Din totalul mentionarilor Pfizer, cele mai multe (41%) au fost publicate in presa si 30% pe Facebook. Agregatoarele au fost foarte active si au preluat stirile despre vaccinurile Pfizer, inregistrand 24% din totalul mentionarilor.

AstraZeneca:

Ca si in cazul Pfizer, presa si Facebook au avut un rol deosebit de mare in promvarea vaccinurilor AstraZeneca. 33% din totalul mentionarilor AstraZeneca s-au inregistrat in presa si 33% pe Facebook.

Moderna:

O situatie similara este si in cazul vaccinului Moderna: 39% din mentionari s-au publicat in presa si 28% pe Facebook.

Janssen:

Si in cazul vaccinului Janssen prinicpalele canale social media care au sustinut promovarea au fost presa si Facebook, cu mentiunea ca in acest caz, Facebook (37%) a inregistrat mai multe mentionari decat presa (36%).

Ca o concluzie, am putea spune ca Pfizer este campionul vizibilitatii in socila media si ca, romanii au manifestat interes pentru vaccinurile anti-covid cu predilectie in prima parte a anului 2021. Incepand cu luna mai-iunie, vizibilitatea tuturor vaccinurilor a scazut. Canalele social media unde au fost deosebit de populare au fost presa si Facebook.

Leave a Reply