Podcast – un domeniu aflat in plina ascensiune

Analizele Zelist, social media, Zelist Monitor, Zelist Research Add comments

Industria podcasturilor este in plina ascensiunea in ultimul an. Acest lucru se explica datorita faptului ca cele mai multe activitati s-au mutat in online si pentru ca oamenii gasesc solutii alternative pentru a-si desfasura activitatea si a obtine noi venituri. Sansele de castig si de ascensiune sunt favorabile, prin urmare aceasta ocazie pare a fi serios luata in considerare de cat mai multi oameni, indiferent de domeniul lor de activitate. La acest gen de continut gazdele aduc persoane pe care le intervieveaza sub forma unei conversatii amicale, mult mai apropiata de public.

Astfel, in ultimul an s-au inregistrat aproape 65.000 de mentionari ale cuvantului podcast, un numar record fata de anii precedenti.

Dupa cum o arata datele demografice, persoanele care au vorbit cel mai mult despre acest subiect au varste cuprinse intre 30 si 40 de ani si sunt din Bucuresti, cu o podere de 65%.

Indicele de sentiment este in crestere spre pozitiv, desi ponderea inclina spre sentimentul neutru in cele mai multe dintre cazuri.

 

Numarul de aparitii pe tipul sursei:

 Facebook-ul (42,4%) si presa (24,2%) par a fi principalele canale pe care se vorbeste intens despre acest subiect, dupa cum o arata statisticile noastre.

 

Impactul pe tipul sursei:

In schimb, in ceea ce priveste impactul pe tipul sursei, Facebook detine in continuare primul loc, cu 51,7 procente, insa pe locul al doilea se afla Instagram, cu 25,7 procente, presa detinand doar 8,4%. Aceste doua canala reprezinta retelele sociale cu audienta cea mai consistenta si unde subiectul podcasturile s-a bucurat de cea mai mai expunere la public.

 

Influencers:

Persoanele care au adus in discutie cel mai mult subiectul podcastulu  difera in functie de canalul de comunicare. Pe Facebook, Mihai Morar ocupa prima pozitie, acesta avand si propriul sau podcast despre care comunica foarte mult. Pe bloguri, George Buhnici este pe primul loc din top, si acesta, la randul sau, avand un podcast despre care vorbeste zilnic. In principal, persoanele publice care si detin un podcast personal vorbesc si cel mai mult despre subiect, iar aceste persoane tind sa se inmulteasca de la o luna la alta in mediul online. Multe dintre ele au abandonat activitatea de pe micile ecrane pentru a activa pe cont propriu in online, iar aceasta afacere pare a fi destul de profitabila din moment ce trendul creste de la o zi la alta.

 

Tagcloud:

Printre cuvintele si expresii asociate frecvent cu “podcast” se numara: “asculta”, “episode”, “Facebook”, “felicitari”, “online”, “platforma” etc.

In final, se poate concluziona prin faptul ca activitatea podcasturilor, desi destul de noua pe piata din Romania, a evoluat foarte rapid si inca se afla in ascensiune. Subiectul este foarte viralizat in social media in ultimul an, mai ales pe Facebook, Instagram si presa online, acolo unde internautii dezbat intens subiectul.

 

*Pentru aceasta cercetare, analiza sentimentului a fost realizata in mod automat.

Comments are closed.