De la insignifiant la viral

social media Comments Off on De la insignifiant la viral

Realizarea unui articol/videoclip care sa fie redistribuit si comentat de multa lume reprezinta unul dintre obiectivele oricarui trust media sau blogger. Adevarul este ca cele mai multe articole, inclusiv articole bine scrise si documentate, nu se vor bucura de o atentie ridicata din partea cititorilor.

Insa, prin intelegerea unor componente cheie care ajuta la viralizare poti sa creezi un material cu potential de viralizare.

Problogger.com a realizat infograficul de mai jos, infografic care evidentiaza acele elemente care stau la baza realizarii unui astfel de material.

De ce sunt redistribuite anumite articole mai mult decat altele?

Redistribuirea unui articol reprezinta angajamentul si empatia cititorului fata de continut. Conform infograficului, cititorii/utilizatorii redistribuie un anumit continut care respecta urmatoarele conditii:
1. Este absolut ilar
2. Este incredibil
3. Are o puternica incarcatura emotionala
4. Se incadreaza in viziunea cititorului/utilizatorului despre viata
5. Iti ofera posibilitatea de a reflecta la anumite chestiuni din viata ta
6. Nu apare in media “mainstream” (de masa)
7. Va face pe cineva sa zambeasca
8. Este dramatic
9. Este jenant
10.  Este provocator

In Romania, in 2011, principalele tipuri de continuturi redistribuite in social media si in presa online au avut un caracter puternic emotionant (si in special cu caracter social), au fost haioase si au prezentat situatii spectaculoase, incredibile.

In presa, in anul 2011, cele mai viralizate 3 articole au fost:

Imaginile care au revoltat peste 1 miliard de oameni. “Aceasta societate este grav bolnava”.

Combina-te cu Zu pe Facebook si pleci la Valencia de Valentine’s

Salveaza Craciunu copiilor ingrijiti de parintele Tanase. Pentru fiecare Like va fi donat un euro.

Situatia din presa s-a oglindit si in blogosfera, cele mai viralizate articole fiind:

Calendarul “Super fete” din Social Media

Majestate, imi cer scuze pentru dl presedinte

Top 100 cele mai amuzante nume

Cele mai “virale” postari pe Facebook din 2011 au fost:

Da like aici daca ai bea o limonada in momentul asta.

Mobile uploads John Ioan #100001358433096

In depozit – de la stanga la dreapta: Ficus, Ramoo, Codin, Druidul (pe RObotzi ii stiti)

Mai multe detalii despre cele mai viralizate articole din 2011 gasiti in Retrospectiva anului 2011 in social media din Romania sau in prezentarea realizata pentru Social Media Summit Bucuresti.

La multi ani pentru mamele tuturor bloggerilor

Stiri Comments Off on La multi ani pentru mamele tuturor bloggerilor

Cu totii ne aducem aminte cu drag de momentele in care, copii fiind, la scoala, desenam felicitari, tablouri sau faceam fotografii personalizate cu tot felul de mesaje frumoase, pe care ulterior le ofeream mamelor in dar de 8 martie. Astazi este ziua mamelor, iar noi dorim sa ne adresam in mod special mamelor de bloggeri, fara de care blogosfera nu ar fi existat. Dorim sa va multumim pe aceasta cale pentru toate momentele in care ati avut grija si i-ati inspirat pe cei care aleg sa ne impartaseasca gandurile lor prin intermediul blogurilor. La multi ani frumosi, plini de fericire si zambete!

Astazi, desenele si felicitarile de alta data au fost inlocuite de postarile cu urari frumoase de pe bloguri. Cateva dintre acestea pot fi citite mai jos.

Vezi aici dovada ca mama mea este cea mai buna!

http://www.andreicrivat.ro/2012/03/07/vezi-aici-dovada-mama-mea-e-cea-mai-buna/

Cel mai stabil job din lume:mama

http://www.madalinauceanu.ro/cel-mai-stabil-job-din-lume-mama/

De 8 martie si restul vietii

http://www.alexandrabideaua.ro/de-8-martie-si-restul-vietii/

Inapoi in viitor: Ziua Femeii (Ziua mamei)

http://www.bialog.ro/2012/03/inapoi-in-viitor-ziua-femeii-ziua-mamei/

8 Martie-Ziua mamei sau a femeii?

http://www.korinams.ro/2012/03/08/8-martie-ziua-mamei-sau-a-femeii/

Poezie pentru mama

http://roxana-rusu.blogspot.com/2012/03/poezie-pentru-mama.html

8 Martie

http://webxutzu.blogspot.com/2012/03/8-martie.html

La multi ani, mama draga!

http://afimama.blogspot.com/2012/03/la-multi-ani-mama-draga.html

8 Martie cu soare

http://rhalooka.wordpress.com/2012/03/07/8-martie-cu-soare/

8 Martie. Scrisorile emotionante ale copiilor catre mamele lor. Te iubesc din tot sufletul meu, mama mea frumoasa! Si stiu ca si tu ma iubesti!

http://maiarizescu.blogspot.com/2012/03/8-martie-scrisorile-emotionante-ale.html

Scrisoare catre mama mea

http://missyver.wordpress.com/2012/03/08/scrisoare-catre-mama-mea/

Congresul Comunicatorilor

social media Comments Off on Congresul Comunicatorilor

Ieri am fost prezenti la Congresul Comunicatorilor, organizat de Russenart Communication. In cadrul sectiunii noastre, sustinute in Salonul Cristal, au fost prezentate workshopuri despre comunicarea online, specificul comunicarii in domeniul sanatatii, strategia de publicitate indoor si eficienta monitorizarii in social media. In salonul Saphir au fost sustinute prezentari despre instrumentele folosite in relatia cu presa, utilitatea new media in comunicare, comunicarea interna si comunicarea institutionala.

 

 

Mai jos puteti vedea prezentarea pe care a sustinut-o colegul nostru in cadrul evenimentului.

 

Ii felicitam pe partenerii nostri de la Russenart Communicaton pentru evenimentul organizat si le multumim pentru invitatie.

De ce afiseaza butonul de Like, Share sau Tweet mai multe mentionari decat Zelist Monitor?

social media Comments Off on De ce afiseaza butonul de Like, Share sau Tweet mai multe mentionari decat Zelist Monitor?

In urma discutiilor de ieri dupa prezentarea de la Social Media Summit Bucuresti (multumim pentru feedback :D) referitoare la numarul de like-uri, share-uri si comentarii afisate in dreptul articolelor prezentate, am ramas datori cu urmatoarele precizari:

1) Noi utilizam API-ul Facebook pentru a verifica viralizarea unui articol, API care returneaza separat numarul comentariilor, numarul like-urilor si numarul share-urilor. Cele mai multe butoane de Share sau Like utilizate pe bloguri sau site-uri afiseaza suma cumulata a urmatoarelor elemente: share, like, comments.

De exemplu, articolul

http://www.briansolis.com/2011/11/your-customers-will-share-their-experiences-and-they-will-influence-others/

scris de Brian Solis afiseaza ca ar avea 78 de Shares.

Verificand acest lucru prin intermediul API-ului pus la dispozitie de Facebook,

http://api.facebook.com/restserver.php?method=links.getStats&urls=http://www.briansolis.com/2011/11/your-customers-will-share-their-experiences-and-they-will-influence-others/
articolul afiseaza:

– share: 38

– like: 37

– comment: 3

total: 78

2) In cazul Twitter, diferentele pot fi explicate prin faptul ca noi nu luam in considerare duplicarile (acelasi link de la acelasi om, de 2 sau mai multe ori).

De asemenea, au fost eliminati robotii/agregatoarele care publica doar linkuri sau continut preluat si nu au continut propriu.
Exista si anumite probleme tehnice cu butonul oficial de Tweet, probleme documentate pe numeroase forumuri, iar noi nu putem sa preluam datele pentru fiecare articol in parte direct din API-ul Twitter, datorita lipsei unei asemenea functii iar o parte dintre utilizatorii de Twitter neadaugandu-si locatia sau nu converseaza in limba romana si doar preiau din cand in cand cate un articol, nu pot fi detectati.

De exeplu, in cazul acestui articol

http://stirileprotv.ro/stiri/international/cum-arata-japonia-la-un-an-de-la-tsunami-fotografiile-care-fac-lumea-sa-se-inchine-in-fata-niponilor.html
butonul afiseaza 6 tweet-uri.

Daca utilizam search-ul Twitter,

https://twitter.com/#!/search?q=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Finternational%2Fcum-arata-japonia-la-un-an-de-la-tsunami-fotografiile-care-fac-lumea-sa-se-inchine-in-fata-niponilor.html

sunt returnate 6 aparitii, dintre care doar 3 pot fi afisate de catre noi.

Fresh de stiri, IankrllexMusic, Double Trouble datorita continutului similar robotilor / agregatoarelor nu sunt afisati.

Interactiunea dintre social media si presa online

social media 6 Comments »

Raportul pe baza caruia a fost realizata prezentarea sustinuta de catre Catalin Tenita, Managing Partner Treeworks, in cadrul Social Media Summit Bucuresti poate fi descarcat utilizand acest link.

Update: In urma unei erori, capatul de tabel aferent site-ului Prosport a fost inversat cu cel al site-ului Sport.ro. Raportul actualizat poate fi accesat prin link-ul de mai sus.

Prezentarea lui Catalin Tenita poate fi descarcata accesand acest link  Zelist_SMSBucuresti.

Bloggerii se aleg cu inima si sunt validati cu mintea (dupa cifre)

social media 1 Comment »

Astazi am fost prezenti la Digital Marketing Forum, unde am vorbit, printre altele, si despre modul in care sunt alesi bloggerii in cadrul campaniilor social media.

Cateva dintre aspectele punctate:

Bloggerii sunt alesi cu inima (in functie de modul in care percepem colaborarea cu ei) si validati cu mintea (dupa cifre).

Sunt 200.000 de postari, 230.000 comentarii pe bloguri si 13.000 bloguri active din 65.000 inregistrate in .ro.

Sunt 1.35 milioane de postari pe Twitter si 15.000  de conturi active din 55.000 inregistrate in .ro.

Campaniile cu bloggeri sunt memorabile prin ce au lasat in urma, de cele mai multe ori in offline.

Bloggerii de succes sunt doers, not story-tellers.

Pentru a avea rezultate, o campanie trebuie sa includa bloggeri care sa faca ceva mai mult decat sa scrie, trebuie sa fie autentici si sa lase ceva in urma lor.

Bloggerii sunt alesi in functie de afinitate si engagement.

Engagement inseamna:

  • cat de comentat este un blog
  • preluarea unui articol pe Twitter si Facebook
  • cat de multi oameni discuta ca un blogger si cu cati oameni discuta acesta
  • cate trackback-uri genereaza un articol
  • cat de preluat este un blogger in presa

 

BCR – cea mai mentionata institutie bancara in social media din Romania in anul 2011

Zelist Monitor 3 Comments »

Astazi am lansat analiza sectorului financiar-bancar in social media din Romania, o analiza in care sunt prezentate informatii cantitative despre vizibilitatea principalelor institutii din Romania, a societatilor de investitii financiare, a celor mai importante companii de asigurari si a principalilor bancheri, precum si raportarea acestora la concurenta in functie de numarul aparitiilor si numarul de vizualizari estimate generate de acestea.

In urma realizarii analizei au fost evidentiate urmatoarele concluzii:
  • BCR este cea mai mentionata institutie bancara dintre cele analizate, generand aproximativ 20% din totalul aparitiilor corelate domeniului bancar;
  • ASTRA Asigurari se afla pe primul loc in topul discutiilor romanilor in materie de companii de asigurari;
  • SIF Oltenia este cea mai vizibila societate de investitii financiare in mediul online;
  • Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, si consilierul sau, Adrian Vasilescu, genereaza de aproape 10 ori mai multe aparitii decat ceilalti bancheri analizati.

PR Romania si GfK prezinta rezultatele cercetarii “Lobby in Romania”

Stiri Comments Off on PR Romania si GfK prezinta rezultatele cercetarii “Lobby in Romania”

PR Romania si GfK au realizat un studiu despre activitatea de lobby din Romania, care studiaza problemele asociate cu aceasta (conotatiile negative, nevoia de reglementare si altele) si care pune in valoare atat parerile lobbyistilor, ale decidentilor, cat si ale opiniei publice. Studiul are la baza raspunsurile primite de la 865 de respondenti, reprezentativi pentru cele trei dimensiuni explorate.

In continuare va prezentam mai jos cateva dintre rezultatele acestei cercetari.

Conform asteptarilor, cunostiintele romanilor despre activitatea de lobby sunt cel putin deficitare, 67.5% dintre respondentii opiniei publice nu au putut sa asocieze cu nimic termenul de “lobby”, in timp ce doar 6% l-au asociat, in mod corect, cu incercarea de a influenta legal decizia unei autoritati.

Desi opinia generala din spatiul public este ca exista doar cateva companii care fac lobby in România, studiul arata ca sunt implicate mult mai multe categorii de actori. ONG-urile ocupa primul loc cu 38%, urmate de multinationale cu 29%, in timp ce companiile specializate detin numai 4%.

Trebuie reglementata activitatea de lobby?

Presupusa suspiciune a publicului fata de reglementarea activitatii nu reiese din cercetare. 82% dintre companii, 100% dintre ONG-uri şi 100% dintre politicieni au declarat ca activitatea de lobby trebuie reglementata prin lege. Opinia majoritara a populatiei este de asemenea una favorabila reglementarii acestei activităţi (93%).

De asemenea, nici teama de conotatiile negative pe care le-a dobandit aceasta activitate nu pare a fi una fondata. Conform studiului, numai 1.2% dintre respondentii din opinia publica asociind lobby-ul cu traficul de influenta, in timp ce 95% dintre acesti respondenti considera ca activitatea este una benefica pentru societate, iar 88.3% considera ca este o activitate legala.

Lobby-ul ramane un subiect tabu insa pentru mulţi politicieni din teama (nejustificata – conform studiului) ca electoratul nu va vedea cu ochi buni deschiderea lor pentru discutii cu reprezentanti ai diferitelor ONG-uri, asociatii profesionale sau companii. De asemenea, in viziunea politicienilor transparenta intereselor surclaseaza expertiza in domeniu sau buna pregatire a lobbyistilor.

Cat de eficient e lobby-ul in Romania?

43% dintre companii si 39% dintre ONG-uri nu au reusit niciodata sa faca schimbari legislative si doar 11% dintre companii si 10% dintre ONG-uri au reusit sa faca schimbari legislative in peste jumatate din cazuri. Este de mentionat si faptul ca, dintre acestea, exista un procent de 7% din randul ONG-urilor si 3% din randul companiilor care au declarat ca au reusit intotdeauna in acest demers.

Cercetarea a fost initiata si implementata de Forum for International Communications prin portalul de resurse PR Romania, in perioada februarie-decembrie 2011, cu sprijinul GfK Romania. Autorii metodologiei de cercetare si ai raportului sunt Liviu Mihaileanu, Dana Oancea  şi Aurelian Horja.

Pentru mai multe informatii puteti consulta raportul complet aici.

Va invitam la Congresul Comunicatorilor – 29 februarie 2012

Stiri Comments Off on Va invitam la Congresul Comunicatorilor – 29 februarie 2012

In data de 29 februarie 2012 va avea loc in Bucuresti in cadrul Regal Ballroom Primul Congres al Comunicatorilor din Romania, eveniment organizat de Russenart Communication.

Sustinem evenimentul in calitate de parteneri media si va invitam pe aceasta cale sa va inscrieti la eveniment pana la data de 28 februarie 2012, completand acest formular.

Tema ce urmeaza a fi dezbatuta in cadrul congresului este “Comunicarea in slujba societatii“.

In cadrul evenimentului sunt invitati peste 650 de reprezentati ai industriei de comunicare din Romania. Pe durata congresului va fi organizat Targul Comunicatorilor, targ prin intermediul caruia participantii isi vor putea prezenta serviciile in cadrul standurilor special amenajate.

Evenimentul va cuprinde:

  • o sesiune introductiva cu participarea partenerilor si sponsorilor;
  • o sesiune de prezentari din domeniul comunicarii cu studii de caz, sustinute de specialisti;
  • 6 workshop-uri aplicative cu prezentarea serviciilor si a studiilor de caz, desfasurate in paralel in doua sali;
  • un cockail la finalul zilei pentru socializare, cu invitarea jurnalistilor si a specialistilor.

Congresul Comunicatorilor reprezinta cea de-a doua etapa a proiectului de responsabilizare sociala “Comunicarea pentru toti”, initiat de Russenart Communication in anul 2010, proiect ce are ca scop educarea tinerilor comunicatori prin oferirea unui suport de cunostinte concrete si practice.

Prima etapa a proiectului a fost reprezentata de lansarea blogului “Buticul de PR“.

Locurile din cadrul evenimentului sunt limitate iar selectarea participantilor se va face in ordinea sosirii formularelor de participare.

Mai multe informatii gasiti pe pagina evenimentului.

Retrospectiva anului 2011 in social media din Romania

Zelist Monitor 7 Comments »

Astazi, 23.01.2012, am lansat Retrospectiva anului 2011 in social media, o analiza in care este prezentata activitatea principalelor canale de comunicare din social media, precum si topurile celor mai vizibile postari din cadrul acestora.

Conform indexului Zelist, in anul 2011, activitatea din blogosfera a inregistrat o scadere de aproximativ 15%, dupa numarul de posturi publicate. In ceea ce priveste activitatea de pe Facebook si Twitter, aceasta a crescut cu aproximativ 53%, respectiv 15% fata de anul precedent. Anul 2011 s-a dovedit a fi un an bun si pentru presa online, aceasta inregistrand o crestere de aproximativ 50%.

In cadrul analizei sunt prezentate topul celor mai vizibile articole din presa si de pe bloguri, topul celor mai vizibile postari pe Facebook si topul celor mai vizionate video din anul 2011. Topurile au fost realizate in functie de scorul calculat de platfoma Zelist Monitor pe baza viralizarii articolelor in social media din Romania.