10 pentru 10

social media, Zelist Research 1 Comment »

Am pregatit 10 slide-uri pentru 10-le saptamanii.

Condamnarea lui Voiculescu – analiza Forbes despre reactiile din social media

social media, Zelist Research Comments Off on Condamnarea lui Voiculescu – analiza Forbes despre reactiile din social media

Forbes publica astazi o analiza despre impactul urias pe care l-a avut stirea de condamnare a lui Dan Voiculescu in social media.

Iata cateva statistici despre cum au reactionat retelele sociale:

În perioada 8 – 10 august a.c., s-au înregistrat 20.915 de referiri la Dan Voiculescu, care au avut în total 54.000.000 de vizualizări estimate, conform platformei de monitorizare și analiză social media Zelist Monitor.

Cele mai multe menționări s-au înregistrat pe Facebook: 6.827, însumând 38.137.000 vizualizări estimate. Pe Twitter au fost înregistrate 3.194 de materiale care au avut 1.366.000 de vizualizări.

Pentru intregul material, va invitam sa cititi aici.

Topul celor mai viralizate stiri in social media

social media, Zelist Research Comments Off on Topul celor mai viralizate stiri in social media

Saptamana 32, 4-10 august 2014.

1. Ponta vrea sa devina presedinte pe voturile maghiarilor. E un pret prea mare. Si e degeaba… – biziday.ro
1668 shares 538 comments 4443 likes 22 tw. trackbacks 48197 tw. followers 1 blog trackback
2. Un studiu german arata ca PRUNELE combat o maladie care ucide milioane de oameni – frunza-verde.ro
1709 shares 245 comments 4608 likes 2 tw. trackbacks 13944 tw. followers
3. Un text in care nu vor canta privighetori si se va da cu telefonul de pamant – simonatache.ro
1378 shares 186 comments 3139 likes 11 tw. trackbacks 23838 tw. followers
4. Cum ne fura supermarketul cu “cele mai mici preturi”; – dancruceru.ro
1286 shares 244 comments 3147 likes 5 tw. trackbacks 230 tw. followers
5. Te invit la nunta mea si te simti bine pe banii tai – vulpescu.eu
704 shares 566 comments 2448 likes 9 tw. trackbacks 2822 tw. followers
6. Cum vorbesc Badea si Gadea la telefon – simonatache.ro
702 shares 329 comments 3059 likes 11 tw. trackbacks 16013 tw. followers 1 blog trackback
7. Irina Binder, autoarea romanului “Fluturi”: “Am scris pentru oamenii care stiu sa citeasca dincolo de o poveste…” – blog.libris.ro
239 shares 113 comments 4871 likes 2 tw. trackbacks 70 tw. followers
8. Zatul de cafea: 12 intrebuintari practice pe care sigur nu le stiai!– frunza-verde.ro
860 shares 43 comments 2355 likes 1 tw. trackback 13896 tw. followers
9. Cum moare matusa Joni – Doza de Has – dozadehas.com/category/blog
233 shares 543 comments 2667 likes 2 tw. trackbacks 12413 tw. followers
10. Dreptatea, legea si justitia au invins astazi inca o data. Felicitari! – monica-macovei.ro
298 shares 317 comments 3070 likes 4 tw. trackbacks 616 tw. followers

Topul celor mai viralizate stiri din social media reprezinta un proiect comun Refresh.ro si Zelist Monitor.
Pentru a consulta si celelalte topuri, clasificate pe diverse domenii, va invitam sa vizitati pagina Refresh.ro

Masini, Benzina si Petrochimie – statisticiile lunii iulie 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Masini, Benzina si Petrochimie – statisticiile lunii iulie 2014

IQads a publicat topul lunii iulie 2014 pentru segmentul auto.

Acesta cuprinde informatii despre evolutia vizibilitatii sectorului auto in aceasta perioada, dar si topul celor mai populare postari pe Facebook.

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor din IT&C si Electro Retail in iulie 2014

social media, Zelist Research Comments Off on Cele mai populare postari de pe Facebook ale brandurilor din IT&C si Electro Retail in iulie 2014

IQads a publicat topul lunii iulie 2014 cuprinzand informatii despre vizibilitatea sectorului IT&C in aceasta perioada, dar si topul celor mai populare postari pe Facebook

Va invitam sa consultati intreaga analiza aici.

Saptamana aceasta in Social Media

Zelist Research 2 Comments »

Va prezentam cateva lucruri interesante care s-au petrecut in social media in ultima perioada.

Lansari, campanii, stiri interesante din social media

Interviuri, opinii

Cifre, statistici si alte asemenea

Prezentari, evenimente, festivaluri

Scoala de Vara de Comert Electronic GPeC a ajuns la a IV-a editie

Stiri Comments Off on Scoala de Vara de Comert Electronic GPeC a ajuns la a IV-a editie

Scoala_Vara_GPeC_2014

Incepand cu 28 iulie, toti cei care activeaza in comertul electronic sau isi doresc sa lanseze o afacere online se pot inscrie la cea de a 4-a editie anuala a Scolii de Vara GPeC – singura serie de cursuri intensive de comert electronic din Romania. Scoala de Vara GPeC se desfasoara timp de 5 zile, in perioada 27 august – 1 septembrie 2014, in Moeciu de Sus (jud. Brasov).

Magazinele online care doresc sa afle ce pot face pentru a vinde mai mult, companiile furnizoare de solutii si servicii e-commerce, dar si antreprenorii interesati sa deschida o afacere online, se pot inscrie la a 4-a editie anuala a Scolii de Vara de Comert Electronic GPeC. Aceasta se va desfasura in perioada 27 august – 1 septembrie 2014, la Family Hotel Arnica*** situat in Moeciu de Sus, jud. Brasov, iar cei interesati sa participe trebuie sa completeze formularul de inscriere de pe website-ul GPeC.

Inscrierile se incheie pe data de 20 august, dar cei care se inregistreaza pana pe 8 august inclusiv, beneficiaza de oferta early-bird pregatita de organizatori.

12 workshopuri, consultanta avizata si networking cu specialistii

De dimineata pana la pranz, participantii vor fi implicati activ in workshopuri a cate 90 minute fiecare, pe unele dintre cele mai importante subiecte pentru orice afacere online, precum: Marketing Online, Optimizarea Conversiilor, E-Mail Marketing, PPC, SEO, Logistica & Curierat, E-Commerce Tools etc.

Workshopurile sunt sustinute de traineri cu o vasta experienta in e-commerce, primii speakeri anuntati de organizatori fiind: Andrei Georgescu (White Image), Iulian Padurariu (The Marks), Liviu Taloi (ECOMpedia), Cristian Ignat (2Parale), Ciprian Soleriu (BrainArt), Radu Vilceanu (ContentSpeed), Alina Burlacu (WHI Experience), Marian Trusca (WHI Experience), Cosmin Daraban (Silkweb), Bogdan Manolea (Trusted). Lista este inca in actualizare.

Dupa amiezile, participantii au ocazia sa discute 1-la-1 cu trainerii si cu specialistii prezenti, cerendu-le sfaturi si consultanta avizata pentru propria afacere. Pe langa continutul transmis in cele 5 zile de cursuri, serile sunt rezervate activitatilor de team-building si a discutiilor libere, prilej excelent de networking intre toti cei prezenti (colegi de curs, speakeri, organizatori).

6 motive sa nu ratezi Scoala de Vara GPeC 2014

  • ai parte de 5 zile de cursuri intensive de e-commerce (12 workshopuri X 90 minute fiecare = 18 ore de continut premium) –> stii ce sa faci ca sa iti cresti afacerea;
  • exceptand orele dedicate workshopurilor, ai timp in fiecare zi sa stai de vorba cu trainerii (fara sa fie nimeni pe fuga cum se mai poate intampla la orice conferinta) – consultanta avizata FIX pe afacerea ta;
  • daca ai un magazin online inscris in Competitia GPeC 2014, poti cere sfaturi specialistilor prezenti si putem discuta asupra primului raport de jurizare –> iti cresti semnificativ sansele de a urca pe podiumul castigatorilor;
  • te imprietenesti si discuti informal (la un pahar de vorba) cu trainerii (unii dintre cei mai buni specialisti in e-commerce) –>  networking de calitate si relatii pe termen lung;
  • schimbi idei/pareri/contacte cu colegii cursanti –> inveti din experienta lor, beneficiezi de recomandari si stii la cine sa apelezi atunci cand ai nevoie de ceva pentru a-ti creste afacerea;
  • te vei simti excelent timp de 5 zile la aer curat de munte, alaturi de oamenii frumosi din online: pe langa workshopuri, te asteapta activitati de team building, foc de tabara in acorduri de chitara, palinca/bere/vin, discutii libere, distractie si, mai ales, o adevarata familie! Oferta early-bird valabila pana pe 8 august 2014, inclusiv!
  • Cazare in regim Double, 5 nopti, all inclusive (acces la workshopuri, mic dejun, pranz, cina in fiecare zi, 2 coffee break-uri/zi, bauturi alcoolice si non-alcoolice all you can drink, activitati de team-building, cina festiva, coordonate de contact ale participantilor si trainerilor): 2400 lei TVA inclus/persoana/sejur;
  • Cazare in regim Single, 5 nopti, all inclusive (acces la workshopuri, mic dejun, pranz, cina in fiecare zi, 2 coffee break-uri/zi, bauturi alcoolice si non-alcoolice all you can drink, activitati de team-building, cina festiva, coordonate de contact ale participantilor si trainerilor): 2750 lei TVA inclus/persoana/sejur.

Pentru mai multe detalii si inscriere, accesati pagina dedicata evenimentului.

Au inceput inscrierile la Webstock 2014

social media Comments Off on Au inceput inscrierile la Webstock 2014

Webstock 2014

Comunitatea online locala isi da intalnire anul acesta la Webstock, cel mai mare eveniment de social media din Romania, ce se va desfasura la JW Marriott Grand Hotel, pe 26 septembrie 2014. Totodata, s-a dat startul inscrierilor la conferinta si a inscrierilor la Webstock Awards, competitia care aduce in prim plan cele mai inedite proiecte din mediul online, lansate in ultimul an, in Romania.

Proiectele si campaniile pot fi inscrise in competitie gratuit in perioada 15 iulie1 septembrie, intr-una din cele 12 categorii ce vor fi jurizate de un grup de practicieni in marketing, comunicare, digital, social media si mobile.

Categoriile anuntate in cadrul acestei editii sunt:

  • Publishing,
  • Utility,
  • Visual,
  • Blogging Campaigns,
  • Special Projects,
  • Facebook Applications,
  • Bloggers Projects,
  • Mobile Applications,
  • Instagram Campaigns,
  • Innovation,
  • Social Campaigns in online,
  • Video blogging.

In competitie pot participa doar proiectele care nu au participat in cadrul editiilor precedente Webstock Awards, iar un proiect poate fi inscris doar intr-o singura categorie. Jurizarea include o etapa de preselectie, ce se va desfasura intre 3-8 septembrie si notarea finala, ce va avea loc in perioada 9-19 septembrie.

Pentru mai multe detalii despre inscrierea proiectelor la Webstock Awards 2014 accesati linkul: http://webstock.ro/premii/

WEBSTOCK, FESTIVALUL INTERNETULUI

In fiecare an, Webstock ofera oportunitatea bloggerilor si persoanelor din agentii sa intalneasca / reintalneasca reprezentanti ai companiilor prezente la eveniment. Mai mult, evenimentul ofera si oportunitatea de colaborare a acestora.

Iata  de ce nu ar trebui sa ratezi nicio editie a evenimentului:

  1. Webstock este un bun prilej de a reintalni prieteni din industria comunicarii si social media, de a face cunostiinta cu persoane pe care le cunosti doar din online, dar si de a bate palma cu diverse companii pe care vrei sa le cunosti mai bine. Webstock este unul dintre acele evenimente la care faci schimb de cel putin 40 de carti de vizita de-a lungul zilei.

SUBIECTE. Timp de o zi, conferintele si cele trei micro-evenimente specializate aduc in prim plan cele mai actuale subiecte din indutrie. Pasionatii de comunicare, de mobile, de blogging si social media vor asista la o serie de prezentari cu informatii utile si se vor lasa inspirati si motivati de catre vorbitorii evenimentului.

TENDINTELE.INDUSTRIEI. Unii dintre cei mai cunoscuti specialisti din domeniu vor aduce in prim plan tendintele care conteaza acum in comunicare si social media. Participantii vor afla care sunt oportunitatile momentului si cum sa faca fata provocarilor mai mult sau mai putin neasteptate.

INSCRIERI LA WEBSTOCK 2014

Modalitatile de participare la eveniment sunt numeroase si anul acesta. Webstock va reuni atat bloggeri interesati de social media, cat si bloggeri specializati pe diverse domenii si, in acelasi timp, va oferi posibilitatea de participare creatorilor de aplicatii si proiecte web & mobile. In acelasi timp, Webstock rezerva un numar de locuri pentru oamenii din agentii si companii care doresc sa interactioneze cu comunitatea online.

Pentru inscrieri puteti sa accesati linkul acesta.

Pentru a fi la curent cu stirile despre Webstock, urmariti atat site-ul www.webstock.ro, cat si contul dedicat de pe Twitter sau pe pagina de Facebook.

Overview social media in .ro – iunie 2014

social media Comments Off on Overview social media in .ro – iunie 2014

Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe cele mai importante canale online utilizate in Romania in luna iunie 2014.

Overview-ul pentru luna mai poate fi gasit aici.

Overview social media iunie 2014

Mai jos gasiti cateva informatii privind evolutia .roBlogsIndex, .roTwitterIndex, .roFacebookIndex si .roPressIndex.

evolutie bloguri iunie 2014

Evolutiie Twitter Iunie 2014

facebook_iunie_2014

Presa iunie 2014

O prezentare detaliata a situatiei Instagram in Romania a fost realizata de catre Robert Katai de la Instagramology utilizand date furnizate de Zelist Monitor.

Iata prezentarea realizata de Robert.

Berea in social media

Analizele Zelist, Blogosfera, social media 1 Comment »

Care au fost cele mai vizibile branduri de bere in ultimul an
Unde si cine a discutat cel mai mult despre acestea

In analiza de monitorizare social media au fost introduse urmatoarele branduri de bere:

  • Segmentul economic:  Servus, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana, Neumarkt, Lowenbrau, Noroc, Ciucas, Zimbru
  • Segmentul Mainstream:  Azuga, Burger, Golden Brau, Bergenbier, Albacher, Skol, Holsten, Timisoreana, Stejar
  • Segmentul Premium: Gosser, Heineken, Silva, Ciuc Premium, Beck’s, Tuborg, Ursus, Redd’s, Schlossgold, Grolsch, Staropramen
  • Segmentul Super Premium: Stella Artois, Carlsberg, Peroni, Pilsner Urquell
  • Segmentul Importing/specialitati: Miller, Leffe, Hoegaarden, Zipfer, Guinness, Corona, Kilkenny

Perioada de analiza: 1 iunie 2013 – 25 iunie 2014
Instrument de analiza: Zelist Monitor
Pentru realizarea topurilor, s-au luat in considerare mentionarile din toate canalele social media monitorizate de Zelist Monitor
Pentru analiza socio- demografica, s-au luat in considerare conturile Twitter si blogurile care prezinta date socio-demografice (gen biologic, varsta, locatie).


Topul principalelor branduri de bere, in functie de numarul de mentionari din perioada 1 iunie 2013 – 25 iunie 2014 

Segmentul Economic:

eco

Segmentul Mainstream:

seg_main

Segmentul Premium:

seg_premium

Segmentul Super Premium:

seg_sp

Segmentul Imported/Specialitati:

seg_spec

 

Unde s-a discutat cel mai mult despre aceste beri? 

Distributia geografica a emitentilor

Top regiuni unde s-a vorbit cel mai mult despre brandurile de bere analizate:

distrib_geo1
Comparativ cu distributia activitatii de publicare in aceeasi perioada si pe aceleasi canale (bloguri, Twitter) se poate observa ca apetitul pentru mentionarea brandurilor de bere a fost mai mare in Bucuresti, Transilvania si Oltenia, in vreme ce in Moldova, Banat, Crisana, Dobrogea si Bucovina a fost mai scazut.Despre cele 41 de branduri de bere s-a discutat cel mai mult in Bucuresti (53% din aparitii) si in Transilvania (22%).

topicuri

Din analiza datelor se observa ca, spre deosebire de distributia generala:

  • Berea Ursus a fost discutata mai mult in Transilvania si mai putin in Bucuresti, Muntenia si Oltenia
  • Berea Ciucas au fost mai prezenta in postarile blogerilor din Transilvania si mai putin in cele ale blogerilor din Bucuresti
  • Berea Beck’s a fost mai vizibila in discutiile din Dobrogea si mai putin in cele din Bucuresti
  • Despre berea Bergenbier s-a discutat mai mult in Moldova, Muntenia si Oltenia si mai putin in Banat, Crisana si in Transilvania
  • Berea Bucegi a fost mai prezenta in discutiile din Moldova si Dobrogea
  • Despre Golden Brau s-a vorbit mai mult in Bucovina, Moldova si Oltenia si mai putin in Bucuresti
  • Berea Grolsch a fost mai discutata in Bucuresti si mai putin in Crisana, Dobrogea si Moldova
  • Berea Guinness a fost mentionata mai mult in Bucovina si mai putin in Transilvania.
  • Despre berea Heineken s-a discutat mai mult in Bucuresti si mai putin in Moldova
  • Berea Newmarkt a fost discutata mai mult in Crisana
  • Despre Peroni s-a discutat mai mult in Transilvania si mai putin in Crisana, Moldova, Muntenia
  • Fata de distributia principalelor branduri de bere, Silva a fost mai discutata in aceasta perioada in Moldova
  • Berea Skol a fost mai discutata in Crisana si Oltenia si mai putin in Transilvania
  • Berea Staropramen a fost discutata mai mult in Bucuresti si mai putin in Moldova si in Transilvania
  • Berea Stejar a fost discutata mai mult in Maramures, Moldova si in Muntenia si mai putin in Bucuresti si in Transilvania
  • Berea Timisoareana a fost mai mult discutata in Banat si mai putin in Bucuresti

 

Cine a discutat mai mult despre brandurile de bere?
Distributia genului biologic al emitentilor

In perioada de studiu (1 iunie 2013 – 25 iunie 2014), cele mai multe posturi pe bloguri si pe Twitter (general) in au fost publicate de barbati (67%). 33% dintre articole au fost publicate de catre femei.
Cand vine vorba despre mentionarea brandurilor de bere, aportul barbatilor este si mai dominant fata de cel inregistrat la nivel general (67%), astfel ca 79% dintre mentionarile despre brandurile de bere au fost publicate de catre barbati.

Din analiza datelor s-a observat existenta unei relatie de asociere intre genul biologic al emitentului (blogger sau utilizator de Twitter) si preferinta pentru un anumit brand de bere. Aceasta relatie se manifesta astfel:

  • Femeile au manifestat preferinte pentru mentionarea berile Redds, Stella Artois, Staropramen, Guinness, Grolsch, Peroni si Leffe mai mult decat barbatii.
  • Barbatii au discutat despre berile Heineken, Ursus, Skol, Ciucas, Albacher, Holsten, Bergenbier si Neumarkt mai mult decat femeile.

Ce varsta au bloggerii/utilizatorii de Twitter care au discutat despre bere?
Distributia varstei emitentilor

In perioada de studiu, cei mai multi bloggeri/utilizatori de Twitter (55%) care au scris despre principaele branduri de bere au varsta cuprinsa intre 25 si 34 ani.
Dintre toti cei care mentionat brandurile de bere studiate, 25% au varsta cuprinsa intre 35 – 44 ani, 13% au varsta cuprinsa intre 14 si 24 ani, 4% – au intre 45 si 54 ani si 4% au peste 55 ani.

Din analiza datelor se poate observa ca, spre deosebire de distributia generala, exista urmatoarele: diferente:

  • Berea Azuga a fost mai mult discutata pe segmentul de varsta 45 -54 ani si mai putin pe segmnetul 25 – 34 ani
  • Berea Corona a fost discutata mai mult pe segentul de varsta 45-54 ani
  • Berea Guinness a fost mai discutata pe segmentele de varsta 45-54 ani si peste 55 ani si mai putin discutata pe segmentul de varsta 14 -25 ani
  • Berea Heineken a fost mai discutata pe segmentul de varsta 35 – 44 ani si peste 55 ani, si mai putin discutata pe segmentul 45 -54 ani
  • Berea Noroc a fost mai discutata pe segmentele de varsta 45 -54 ani si peste 55 ani
  • Peroni a fost mai discutata in segmentul de varsta 25 -34 ani si mai putin discutata in segmentele de varsta 14 -24 ani si 35 – 44 ani.
  • Silva a fost mai discutata pe segmentul de varsta 45 -54 ani
  • Berea Staropramen a fost mai discutata pe segmentul 14 -24 ani si mai putin discutata pe segmentele 25 -34, 45-54 si peste 55 ani
  • Berea Stejar a fost mai discutata in segmentele de varsta 45 -54 ani si peste 55 ani si mai putin discuatata in segmentul 25 -34 ani
  • Despre Stella Artois s-a discutat mai mult in segmentul de varsta 25 -34 ani si mai putin in 35 – 44 ani