Aug 13
Va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (06 – 12 august 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR promoveaza Cramele Recas si campania “Mousse si suc 100%! aici sunt vitaminele istete”
- Chapter4: Ericsson semneaza un acord de servicii de administrare a retelei In Muntenegru, cu Crnogorski Telekom
- Clara Ilie PR Agency mentioneaza Mineli Boutique, Aqua Sport si Luiza Essence Repair
- Confident.Communications promoveaza Intermedicas Worldwide
- Daescu Bortun Olteanu: Bogdan Theodor Olteanu a raspuns la cateva intrebari desprescurtmetrajele sale de debut
- DC Communication: RowmaniaFest, un cincinal de festival la Tulcea
- EnTourage Communications: Travelers of Bucharest a lansat primul ghid online gratuit al Bucurestilor.
- GMP PR a transpus trei genuri de film in emotii printr-un exercitiu de expresivitate cu actori romani pentru Paramount Channel
- Golin: AFI, Lowe si Golin au adus spiritul Craciunului in mijlocul verii Acum 10 ani echipa Golin (Lowe PR pe atunci) lansa primul telefon 3G in Romania pentru Motorola
- Graffiti PR: Rob Kenney, noul Vicepresedinte de resurse umane al Ursus Breweries
- Grayling Public Relations: Shark Week isi arata din nou coltii pe Discovery Channel
- MCCANN PR: HTC Vive won the award for ‘Best hardware’ at #Gamescon15
- Media Pozitiv: Sfaturi de comunicare pentru femeile din business de la o experta de #PR din New York
- Mirror Communications recomanda articolul “Cum te ajuta retelele de socializare sa iti promovezi afacerea“
- More Than Pub promoveaza Koliba, Rowenta, Tefal, Coalitia anti-discriminare si conferinta „Marketing in Direct”
- MSLGROUP The Practice anunta lansarea noului Catalog Ikea si venirea Serbarilor Timisoreana
- Naked PR mentioneaza Tiriac Auto, Fundatia Adept Transilvania si Smart Girls Camp
- Oxygen PR promoveaza Ciuc Radler si World Class Romania
- Plus Communication promoveaza e-stangaci.ro, PsiHolistArt, Asociatia de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa, Maria Verdi. Agentia desfasoara campania umanitara pentru Geanina Lisenchi
- PR & More: Daca cei de la Nike si-au facut un bun PR lansand “Back to the Future” Shoes, cei de la Lexus au ridicats stafeta: un hoverboard real
- PR Beta anunta ca Instagram a fost integrata in Hootsuite
- Premium PR recomanda articolul “Updating the Barcelona Principles: We Need Your Help“
- RanEvents Comm a organizat avanpremiera filmului “Southpaw“. Agentia comunica si pentruPandora
- Rogaski Damaschin PR a lansat o companie de public affairs alaturi de Andreea Plesa, fosta vicepresedinte la Rosia Montana
- Russenart Communications continua campania ”Frumusetea la 40 de ani”
- Salt PR promoveaza Alimentespeciale.ro si HipMenu Cluj
- SunShine Digital: 11 cuvinte din alte culturi care iti imbogatesc vocabularul de copy
- The House PR Agency: Valeria Tudor on Creativity
- The Public Advisors: Aducem campania @Nu-ti intoarce spatele la derby-ul Steaua – Dinamo
- Thinker Media anunta incheierea etapei de votare la Blogwars
- Travel Communication comunica pentru Pescariu Sports&Spa, TUI TravelCenter si pentru Eurolines Romania
- Trust Communications organizeaza concursul “Vacanta 2 in 1“
- White PR comunica pentru Animax
- Wunderman promoveaza cina sensoriala by Coccolino
- Webstyler desfasoara campania #25hpezi
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Corina Barladeanu: Pentru a reusi sa comunicam autentic vom avea nevoie de inovatie
- Adina Dutu: Este important sa cunosti, chiar si prin intermediul cartilor, situatiile de viata experimentate de antreprenori
- Mugur Patrascu: Cartile de dezvoltare personala reprezinta un fel de religie paralela pentru secta celor care nu pot sa gandeasca cu capul lor
- Ruxandra Serban: Traim intr-o cultura in care oamenii pun mult prea mult pret pe ceea ce cred ceilalti despre ei
Evenimente, conferinte:
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor
Aug 13
Refresh.ro impreuna cu Zelist Monitor si fbMonitor publica topul celor mai vizibili directorii de agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale, in luna iulie 2015.
Clasamentul este intocmit in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.
1. Razvan Pascu – 110 | 78 | 281,776
2. Monica Jitariuc – 33 | 23 | 123,924
3. Iulia Tanase – 41 | 39 | 59,227
4. Hortensia Nastase – 19 | 11 | 55,837
5. Alexandru Paius – 39 | 37 | 51,050
6. Radu Florescu – 24 | 22 | 38,351
7. Raluca Ene – 12 | 12 | 29,884
8. Oana Bulexa – 30 | 25 | 26,392
9. Eliza Rogalski – 8 | 8 | 26,066
10. Corina Barladeanu – 12 | 12 | 24,626
Mai multe informatii puteti afla din Refresh.ro
Aug 13
Refresh.ro impreuna cu Zelist Monitor si fbMonitor publica topul celor mai vizibile agentii de PR din Romania in presa online, pe bloguri, forumuri si retele sociale, in luna iulie 2015.
Clasamentul este intocmit in functie de aparitiile in presa online, bloguri, forumuri si retelele sociale. Cifrele de mai jos reprezintă numarul de aparitii, numarul de surse si viewership-ul.
Top agenții de PR
1. Golin – 209 | 102 | 404,232
2. The Practice – 105 | 84 | 241,061
3. Oxygen PR – 28 | 21 | 100,383
4. Mercury360 – 31 | 24 | 72,304
5. Rogalski Damaschin Public Relations – 35 | 21 | 69,303
6. Image PR – 69 | 55 | 64,724
7. 2activePR – 57 | 34 | 47,547
8. McCann PR – 29 | 22 | 43,026
9. The Public Advisors – 27 | 13 | 43,019
10. Daescu Bortun Olteanu – 10 | 8 | 36,884
Mai multe informatii puteti afla din Refresh.ro
Aug 13
Cu totii vorbim despre viralizare ca modul in care se propaga informatia in social media si despre cum raspandirea content-ului tine de dorinta oamenilor de a da mai departe. Despre viralizare se discuta constant in workshop-uri sau conferinte de social media, dar de cele mai multe ori lipsesc studii care sa prezinte aspectele ei.
Din acest motiv, Zelist Monitor si-a propus sa realizeze cea mai ampla analiza asupra viralizarii din Romania, impartita in mai multe capitole care vor fi facute publice in urmatoarele saptamani. Cu ajutorul acestor studii, vrem sa aducem in atentia oamenilor din comunicare exact acel continut care a “prins” pe retelele sociale din .ro.
Ce s-a viralizat in blogosfera?
Deschidem seria analizelor cu topul celor mai viralizate 50 de articole de pe bloguri in primele 5 luni din 2015.
Key insights
Cel mai viralizat articol din blogosfera romaneasca din aceasta perioada a fost “Retrage-ti banii de pe cardul national de sanatate” (arhiblog.ro), un pamflet referitor la mitul cardurilor de sanatate blocate in aparate. Articolul a strans 9585 de share-uri, 16046 de like-uri si 15926 de comentarii.
Top blogs (bloguri cu cele mai multe aparitii in top 50)
Studiul a fost realizat in baza surselor din Zelist Monitor, in perioada 1 ianuarie – 31 mai 2015. Topul a fost calculat in functie de numarul de share-uri pe Facebook generat de fiecare articol.
Pentru mai multe informatii, consultati studiul (aici) si infograficul.

Aug 11
Va prezentam mai jos situatia Instagram in Romania in luna iunie 2015, intr-un infografic realizat de Instagramology si ZeList.

Aug 06
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (30 iulie – 05 august 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- 2active PR promoveaza #Bergenbier si #SaintGobain350
- Caracteristic PR: F64 si Nikon anunta “Zilele Nikon”. Agentia promoveaza Profructta, Vitacom siVonino
- Chapter4: Vanzarile Farmec au crescut cu 10% in prima jumatate a anului 2015
- Conan PR: Aseara am aplaudat olimpicii din loturile nationale de matematica, fizica si informatica, si pe profesorii care i-au indrumat.#hailaolimpiada
- Confident.Communications promoveaza Intermedicas Worldwide si Trainart
- DC Communication mentioneaza World Vision Romania, Rowmania, Dell, Festivalul Solidaritatii Pakivalo si workshop-ul “Democratie europeana in actiune“
- Bloggerii culinari sunt invitati de Electrolux si Golin sa participe la competitia #romacuelectrolux. Mercedes-Benz Romania si Golin au sustinut #performanta la Campionatele Internationale de Inot. Agentia comunica pentru Lidl. Lowe Romania are cele mai frumoase terase si cafeteria din oras
- Graffiti PR comunica pentru H&M
- Grayling Public Relations: Studiu Google: cum arata o zi din viata lui Homo Smartphonicus
- Make Sense PR recomanda articolul “The Difference Between Content And Content Marketing“
- MCCANN PR: Nestlé lanseaza noile cereale pentru sugari si copii mici, cu fier+
- Media Pozitiv: La inaugurarea celui de-al doilea Canal Suez e asteptata… o mare de jurnalisti
- More Than Pub promoveaza Koliba, Margaritar si Tefal. Agentia organizeaza trainingul “Arta livrarii discursului“
- MSLGROUP The Practice anunta un nou proiect, cu parfum de vanilie
- Naked PR mentioneaza Parlor
- OMA Vision: Campania umanitara “Joy for Nepal” a depasit 100.000 de Euro
- Frank Group semneaza noua campanie “La Strada. Taste The World“. Echipa Oxygen PR a implementat actiunile de PR ale campaniei. Agentia promoveaza Heineken, Grand Entertainment, Garanti Bank, Divertiland Park
- Plus Communication promoveaza proiectul “Miscarea face bine“, evenimentul “Cea mai mare ora de sport“, Dynamic Training Solutions, Bootcamp University. Agentia anunta o noua campanie umanitara – Elena Petica
- PR Beta: Videourile in campanii. Importanta. Strategii. Statistici
- Premium PR promoveaza Xerox Romania si BRD Bucharest Open 2015
- Presage PR recomanda Epoque Hotel Bucharest
- PRSteps recomanda articolul “New Vector smartwatch isn’t the smartest, but 30-day battery life makes up for it“
- RanEvents Comm a inaugurat cinematograful Cinema City din City Park Mall (Constanta). Agentia promoveaza filmul “Southpaw“
- ROGALSKI Damaschin Public Relations: “4 din 10 barbati romani ar alapta, daca ar putea” (Asociatia SAMAS). Agentia promoveaza si Piraeus Bank
- Russenart Communications continua campania de informare si crestere a respectului de sine a femeilor „Frumusetea la 40 de ani”
- Smart Point Consulting: Epson si Asociatia Ordinul Manufacturierilor au inaugurat expozitia “Back to the fibers – de la tipar manual la imprimare inkjet“
- SunShine Digital recomanda articolul “7 Ways to Use Facebook Native Video to Better Connect With Your Fans“
- The House PR Agency scrie despre campania #Messages2London. Agentia recomanda articolul “Sentience: the coming AI revolution and the implications for marketing“
- The Public Advisors comunica pentru Ares si pentru Centrul de Studii despre Bere Sanatate si Nutritie. Agentia ia parte la un proiect ce promoveaza un stil de viata echilibrat
- Thinker Media promoveaza Asus si Qnap
- Travel Communication mentioneaza Pescariu Aqua, Pescariu Sports&Spa, Danube Competence Center
- White PR promoveaza Stejarii Country Club si Lactacare
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Iulian Comanescu: Site-urilor de stiri din Romania le lipsesc stirile, oricat de paradoxal suna
- Gabriela Nanu: Profesionalismul influenteaza decisiv relatia dintre CS si creatie. Acest cuvant include atat know-how, cat si atitudine
- Catalin Rulea: Acum senzatia este ca Facebook-ul se sufoca in propria-i amploare. Ca trupa, cred ca preferam perioada MySpace
- Sorana Savu: Ceea ce ar fi putut fi un stagiu de trei saptamani s-a transformat in patru ani de publicitate
Evenimente, conferinte:
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor
Aug 06
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitorsi fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.
Topul pe luna iulie ’15 acopera 24 de categorii de branduri prezentate in graficele detaliate mai jos.
Apa – 2015/07

Banci – 2015/07

Bookstores – 2015 /07

Bezina si Petrochimie – 2015/07

Bere – 20015/07

Aug 05

Cristi Manafu a arătat pe blogul său cum s-au văzut în social media cele mai mari evenimente muzicale majore care au avut loc în ultima perioadă în România: Electric Castle, concertul lui Robbie Williams şi Untold Festival. Datele au fost preluate din Zelist Monitor, iar perioada monitorizată a fost de 5 zile în cadrul fiecărui eveniment (începând cu ziua din care a început acesta).
Articolul poate fi citit aici.
Aug 03
Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 27 iulie – 2 august 2015.
Blog
Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.
Jul 30
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile.
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR comunica pentru Preda Publishing, Teilor si pentru Monsanto
- Arena Communications: Apiland propune o cura cu pastura
- Caracteristic PR mentioneaza ContentSpeed, Vonino, F64 si Today’s
- Chapter4: NN Pensii a folosit neuromarketing pentru a-si testa campania de comunicare dedicata pensiilor private. Agentia prezinta informatii si despre colaborarea Ericsson cu Turkcel
- Confident.Communications mentioneaza Intermedicas Worldwide
- DC Communication promoveaza Lumia 930, Rowmania, Piraeus Bank Romania,Dell. Cavalerii Mesei Rotunde de la DC Communication s-au reunit intr-un consiliu pe temaCSR-ului in Romania
- Un nou partener in portofoliul EnTourage Communications: Alternative Fitness
- Free Communication mentioneaza Cartoon Network
- Golin promoveaza Zizin. Universitatea din Bucuresti lanseaza un proiect de pregatire profesionala pentru studentii in stiintele comunicarii. Primele stagii se vor desfasura in cadrul agentiilor Golin PR, Lowe Vibe si BPN
- Graffiti PR: OMV Petrom Romania lanseaza Romania Meseriasa, campanie care sprijina sistemul de invatamant profesional
- Grayling PR: Discovery Communications takes full control of Eurosport
- Image PR: Arctic lanseaza Essence, o noua gama de aparate frigorifice
- Infinit PR: Am inceput promovarea celei mai noi piese “Solamente tu“!
- MCCANN PR anunta premiera nationala la Sanador. Agentia prezinta cateva cifre din organizarea festivalului Untold
- Media Pozitiv: Relatiile publice pentru companiile mici: cateva sfaturi
- More Than Pub promoveaza proiectul STArS – Stagii de practica pentru studenti si Tefal Easy Soup. Mihaela Petrovan spune in Forbes povestea BookLand
- Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Group si MSLGROUP The Practice au trimis trei utilizatori Samsung in jurul lumii
- Naked PR organizeaza primul Camp dedicat femeilor antreprenoare, Smart Girls Camp
- Oxygen PR promoveaza Divertiland Park, SoftOne Romania si Heineken
- Plus Communication promoveaza ultramaratonul “Transylvania Trail Traverse“, programul national “Miscarea face bine“, psihologul Maria Verdi, Touristry.ro, Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera – PsihoTrafiQ, Dynamic Training Solutions
- PR & More a inaugurat fabrica Stettler Tech
- PR Beta: PR pentru client vs. PR cu clientul
- Premium PR: Cate ceva despre reputatie si importanta ei pentru antreprenori, dar si pentru consultanti. Sorana Savu in dialog cu Alexandru Raducanu
- Proud PR: Suntem #PRoud sa intram in familia Atra Doftana
- PRSteps promoveaza Softelligence Romania
- RanEvents comunica pentru Starbucks si pentru Cinema City
- Rogalski Damaschin Public Relations promoveaza Piraeus Bank si comunitatea “Curaj Romania”. Agentia comunica pentru Asociatia Unu si Unu si pentru Agricola
- Russenart Communications continua proiectul ”Frumusetea la 40 de ani”
- Salt PR scrie despre Alimentespeciale.ro si #horecaXperience
- The House PR Agency: Despre creativitate, experiente si dezvoltare la locul de munca
- The Public Advisors promoveaza campania pentru Universitatea Romano-Americana
- Thinker Media: Am lansat o noua editie BLOGWARS! Cabral si Florin Grozea se dueleaza pe tema portabilului preferat din seria #ASUS
- Travel Communication comunica pentru Eturia si pentru Pescariu Sports&Spa
- S-a lansat Social Smarts, companie de cursuri intensive pentru dezvoltarea abilitatilor sociale
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Raluca Ene, “purtatoarea de cuvant” a clasei
- Manuela Gogu: Primele interviuri au inceput sa se intample pe la 19-20 de ani. Ma imbracam mereu in cele mai fistichii haine pe care le aveam si tremuram ca varga
- Jeremy Hine: People have greater pride in knowing awarded work is genuine work
- Raluca Mihalachioiu: Bunicul meu nu intelegea foarte bine ce studiez si concluzionase ca de la Facultatea de Comunicare voi iesi “telefonista
- Raluca Teodorescu: As vrea sa vad mai multe politici de CSR care sa depaseasca limitele stramte ale unui proiect si sa devina adevarate strategii pe termen lung pentru companii
- Marius Tianu si cuiul pe care l-a facut sa existe
- Valeria Tudor: Un sac de vise, principii britanice si mult suflet in comunicare
Evenimente, conferinte:
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor