Românii îl “votează” cu like-ul pe Donald Trump

Analizele Zelist 2 Comments »

Dacă like-ul ar reprezenta un vot, s-ar putea spune că Donald Trump este candidatul american preferat al utilizatorilor de Facebook din România cu peste 70% din voturi.

Barack Obama, Dalai Lama sau Kevin Spacey, interpretul preşedintelui fictiv al S.U.A. din serialul “House of Cards”, Frank Underwood, sunt influencerii din sfera politică şi religioasă cu cele mai multe like-uri primite din România.

us-elections (3)

Overview social media in .ro – martie 2016

social media 2 Comments »

Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe cele mai importante canale online utilizate in Romania in luna februarie 2016.

Overview-ul pentru luna februarie 2016 poate fi gasit aici.

infographic_piramida_march_2016

Educatia financiara a antreprenorilor romani, o problema spinoasa

Comunicate de presa Comments Off on Educatia financiara a antreprenorilor romani, o problema spinoasa

Un studiu privind nivelul de educatie financiara al managerilor, antreprenorilor si profesionistilor din Romania, cercetare derulata de compania Profit Point in parteneriat cu Business Days, cea mai mare platforma de business networking din tara noastra, contureaza portretul contradictoriu al clasei de mijloc din Romania. Studiul, un prim pas dintr-un amplu program de educatie financiara, arata ca antreprenorii, managerii, profesionistii si salariatii isi fac educatia financiara pe cont propriu, dar recunosc, intr-o proportie covarsitoare, ca au nevoie sa isi dezvolte competentele. Pe de alta parte, ei nu ar aloca mai mult de doua ore pe saptamana ca sa invete.

In cadrul studiului, respondentii au fost selectati din randul antreprenorilor, managerilor, salariatilor si profesionistilor. In majoritate, acestia au declarat ca principala sursa de venituri a familiei provine din activitatile lor legate de profesie (38%). La mica distanta, aproape 33% dintre cei chestionati au indicat ca este vorba de un salariu fix, fiind urmati de cei care au mentionat un salariu fix plus diverse bonusuri sau indemnizatii (21%), respectiv un salariu la care se adauga comisioane (20%). Pentru alti 28% dintre respondenti, veniturile cele mai substantiale provin din dividende.

De cealalta parte, exista un segment relativ semnificativ de respondenti care au declarat ca sursa principala de venituri castiguri de natura pur financiara – respectiv randamentele aduse de diverse investitii (12%) si dobanzile la plasamente (7%).

Venituri mici spre medii

In ceea ce priveste nivelul mediu al veniturilor familiei, acesta este distribuit relativ uniform intre intervalele valorice: astfel, 8% dintre respondenti au declarat venituri lunare de sub 500 de euro, 15% au indicat venituri intre 500 si 750 de euro, 17% intre 750 si 1.000 de euro, iar 14% intre 1.000 si 1.500. Altfel spus, mai bine de jumatate dintre familiile romanilor au venituri lunare de cel mult 1.500 de euro.

Pe de alta parte, ca pondere relativa, cei mai multi dintre cei chestionati au declarat castiguri lunare intre 1.500 si 2.500 de euro (25%). Urmeaza cei care castiga intre 2.500 si 5.000 de euro (15%), apoi familiile cu venituri intre 5.000 si 10.000 de euro (4%) si, in cele din urma, performerii absoluti, familiile cu venituri de peste 10.000 de euro pe luna (1%).

Cheltuieli greu tinute sub control

Raspunsurile la intrebarea privind acoperirea cheltuielilor lunare curente din salarii indica lipsa cunostintelor de management al costurilor vietii de familie: aproape un sfert dintre respondenti au aratat ca mai putin de jumatate din ce castiga se duce pe cheltuielile curente si peste 41% au declarat o pondere a cheltuielilor in totalul veniturilor de 50-75%, la limita sustenabilitatii.

Insa nu mai putin de 24% au declarat ca cheltuielile curente absorb 75-100% din venituri, in timp ce peste 10% au recunoscut ca uneori acestea depasesc veniturile. Prin urmare, in cazul a mai bine de o treime dintre familiile romanilor nu se pune problema economisirii.

Educatie financiara pe cont propriu

Perceptia asupra propriilor cunostinte financiare este una optimista: aproape 42% dintre respondenti considera ca au un nivel de educatie financiara de nota 7 si 8, pondere practic egala cu aceea a respondentilor care si-au acordat note intre 3 si 6 (41%). Acesta ar putea fi un efect al lipsei de resurse: in marea lor majoritate, romanii sunt autodidacti in materie de educatie financiara – peste 58% se informeaza cautand pe internet sau citind articole de pe site-uri de specialitate. 46% citesc carti de specialitate si de educatie personala care ating subiectul, 40% discuta cu persoane cu experienta (prin mentoring, coaching si invatare individuala), iar 36% citesc publicatii economice si financiare. Doar ceva mai putin de un sfert dintre cei chestionati s-au referit la educatia formala (workshopuri si sesiuni de training); vestea buna este insa ca doar 12% dintre respondenti au declarat ca nu aloca deloc timp educatiei financiare.

Atractie pentru investitiile profitabile

O alta concluzie a cercetarii este ca oamenii sunt foarte interesati de dezvoltarea abilitatilor de gestionare financiara a bugetului familiei (79%). O surpriza: cand vine vorba de abilitatile specifice carora romanii le acorda in mod special importanta, dintre acestea se detaseaza clar modalitatile de a investi profitabil, considerate „foarte importante” de 29% dintre respondenti si „vitale” de 19%; aceasta a inregistrat cel mai mare scor dintre toate abilitatile listate.

Scoruri foarte apropiate au inregistrat planificarea financiara (33% „foarte importanta”, 15% „vitala”), economisirea eficienta (32% „foarte importanta”, 11% „vitala”), respectiv disciplina financiara (31% „foarte importanta”, 13% „vitala”).

Educatia financiara nu e vazuta ca investitie

Avand in vedere importanta acordata la nivel declarativ educatiei financiare, este o surpriza faptul ca romanii nu par sa considere aceste competente drept o investitie in propria persoana: peste jumatate dintre cei chestionati (54%) nu ar aloca mai mult de doua ore pe saptamana pentru propria educatie financiara. De asemenea, o majoritate zdrobitoare a respondentilor, de peste 65%, nu ar cheltui mai mult de 100 de euro pe luna pentru un program de dezvoltare a abilitatilor financiare, chiar daca ar avea garantia banilor investiti. Totusi, ceva mai bine de 30% ar ridica nivelul sumelor cheltuite pentru educatia financiara la 100-500 de euro.

In cele din urma, metodele preferate de invatare sunt workshopurile interactive cu traineri si specialisti cu experienta (64%) si e-learning-ul (61%).

31 martie – 06 aprilie 2016 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 31 martie – 06 aprilie 2016 – Saptamana in Social Media

Ne bucuram sa va prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile.

Lansari, campanii, stiri:
  • FasterCapital deschide a doua runda de finantari – oportunitate pentru start-up-uri romanesti
Statistici, topuri, trenduri:
  • Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 28 martie – 3 aprilie 2016?
  • Cu ce instrumente optimizam rata de conversie?
  • Cum iti construiesti autoritatea online – prezentare de la worskshop-ul Marketing Digital – Timisoara Business Days 2016
Interviuri, opinii:
  • De la “Alege intelept!” la “Meriti sa fii surprins”. Maria Parvuleasa, despre noua campanie de imagine Lidl
  • Carmen Sterian: Generatia 18-30 nu mai e reprezentata de catre branduri, cum au fost generatiile 34+
  • Mutari de forte pe tabla de sah a advertising-ului. Sase creativi de top se alatura conducerii MRM//McCann Bucharest
Evenimente, conferinte:
  • Aprilie este luna TeCOMM. Sunt asteptati peste 250 retaileri online pe 21 Aprilie, la Athenee Palace Hilton

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, va invitam sa va abonati la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor

24 – 30 martie 2016 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research Comments Off on 24 – 30 martie 2016 – Saptamana in Social Media

Va prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile.

 Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
  • Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 21 – 27 martie 2016?
  • Opinia tinerilor, principalul influentator al achizitiilor facute de parinti – studiu Exact Cercetare si Consultanta
Interviuri, opinii:
  • Lavinia Chican: PR is relevant content at the right time, no matter where it’s placed
  • Teddy Dumitrescu: De ce publicitatea creste mai lent decat economia
  • Roxana Lupu: In Romania, sports marketing is almost non-existent
Evenimente, conferinte:

Industria 3.0: Şarlatania şi nebunia în epoca online

Analizele Zelist 11 Comments »

Astăzi, 1 aprilie, ar trebui să vedem ştiri cu extratereştri, vindecări miraculoase, ghicit în cafea etc. Din păcate, tendinţa în România este ca ziua păcălelilor supranaturale să fie în fiecare zi din an, acest curent fiind alimentat şi de entităţi puternice de presă.

De ziua păcălelii am vrut să tragem un semnal de alarmă asupra amplorii acestei tendinţe, realizând un infografic, mai în glumă, mai în serios, despre „industria” care afectează minţile a milioane de oameni zilnic.

Studiul complet este publicat pe Slideshare.

paranormal (3)

Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 21 – 27 martie 2016?

social media, Zelist Research 1 Comment »

Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 21 – 27 martie 2016.

Blog

1. 16 filme care te vor ajuta sa uiti de toti si de toate – devorbacutine.eu
5257 shares 418 comments 12806 likes 6 tw. trackbacks 172 tw. followers
2. In carciumi bate vantul. Unde sunt nefumatorii aia de urlau ca vor interzicerea tigarilor? Unde? – oanamujea.com
2245 shares 3877 comments 12064 likes 15 tw. trackbacks 15221 tw. followers
3. Cum mi-am facut ordine in casa si-n viata intr-un singur weekend – finesociety.ro
3218 shares 1032 comments 10457 likes 4 tw. trackbacks 2953 tw. followers 1 blog trackback
4. Sa v-o trageti cu dragoste! – jurnalulunuiadam.com
1312 shares 1212 comments 17184 likes 2 tw. trackbacks 214 tw. followers
5. Ea e directoarea de gradinita, filmata in timp ce agresa copiii – mothersandthecity.ro
2691 shares 1707 comments 4710 likes 5 tw. trackbacks 242 tw. followers
6. Cum sa faceti sex cand copilul doarme dupa amiaza – cateva sfaturi – celmaibuntata.ro
1310 shares 2412 comments 5549 likes 5 tw. trackbacks 5064 tw. followers
7. Le-au luat banii si le-au dat sentinte blande. Va convine? – biziday.ro
732 shares 1544 comments 4052 likes 6 tw. trackbacks 275234 tw. followers
8. Imi plac femeile care dau dracului tot ce le face nefericite – jurnalulunuiadam.com
765 shares 322 comments 7074 likes
9. Criza de TIR-isti in Romania. Firmele nu gasesc oameni pentru un job de 2.000 de euro lunar: “Soferul de azi e ca un bibelou. Trebuie sa umbli cu el cu grija” – soferidinromania.wordpress.com
822 shares 1189 comments 3770 likes 1 tw. trackback 195 tw. followers
10. Parintii victimelor de la Colectiv: “Ne-ati furat suficient 25 de ani, gata, lasati-ne sa traim!” – tolo.ro
1213 shares 391 comments 3746 likes 21 tw. trackbacks 31568 tw. followers 1 blog trackback
Pentru mai multe topuri si informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.

Business Days: Lipsa unei educatii de calitate restrange oferta de specialisti

Comunicate de presa 1 Comment »

Banner 728x90px_BDTM2016

Oamenii de afaceri din regiunea de vest a Romaniei si-ar dori un sistem de educatie mai performant, potrivit unei recente cercetari in randul antreprenorilor din aceasta zona, cercetare realizata in judetele Timis, Arad si Bihor de platforma de business networking Business Days, organizatorul evenimentelor cu acelasi nume.

In ceea ce priveste provocarile intampinate de afacerile din vestul tarii, in perceptia celor chestionati – antreprenori, manageri de top, manageri si profesionisti (experti si consultanti) – acestea tin in primul rand de fiscalitate, de birocratie si de coruptie, arata sondajul Business Days, realizat ca parte a unei cercetari de identificare a nevoilor antreprenorilor din aceasta regiune. Aceasta s-a derulat pe un esantion de 270 de antreprenori, top manageri, manageri si profesionisti (experti) selectati din trei judete puternic dezvoltate economic din regiunea de vest a Romaniei: Timis, Arad si Bihor.

Initiativa vine in anticiparea Timisoara Business Days, eveniment traditional de business networking care va reuni in orasul de pe Bega, in perioada 6-7 aprilie 2016, peste 1.000 de oameni de afaceri din Timisoara, intreaga regiune de vest si zona transfrontaliera limitrofa granitelor cu Serbia si Ungaria.

Din lista celor 22 de probleme cu care se confrunta mediul de business au mai fost insa nominalizate dificultatea de a gasi si a angaja personal calificat si lipsa de pregatire a candidatilor. O surpriza relativa a fost scorul sub medie inregistrat de costurile cu forta de munca, una dintre dificultatile cel mai adesea mentionate in ultimii ani de oamenii de afaceri.

Costurile cu personalul (care in Romania inseamna mai ales taxe si impozite pe salarii si pe celelalte beneficii materiale acordate angajatilor) au avut in medie un scor mai mic decat indicatori precum „lipsa unei educatii formale de calitate”, „lipsa unei culturi antreprenoriale sanatoase” si „lipsa unei educatii de business de calitate”. Faptul reflecta, pe de o parte, evolutia economica pozitiva a regiunii de vest, dar si decalajul din ce in ce mai accentuat dintre oferta sistemului de educatie si cererea de pe piata muncii, disparitate resimtita acut de antreprenori.

Cu privire la ceea ce ii intereseaza atunci cand intra in contact cu alti antreprenori, majoritatea oamenilor de afaceri din vestul Romaniei sunt interesati sa isi largeasca orizontul de idei, precum si retelele de clienti si parteneri de business, arata sondajul.
In topul intereselor exprimate de antreprenori au mai fost mentionate, dupa posibilitatea de a schimba idei, de a gasi noi clienti si parteneri, posibilitatea de a afla noutati, ocazia de a intalni personalitati sau oameni cu un nivel inalt de decizie, largirea sferei de cunostinte, actualizarea si dezvoltarea retelei de contacte, informarea in legatura cu ultimele tendinte in industrie, dar si ocazia de a intalni antreprenori din acelasi domeniu, precum persoane cu interese comune.

Timisoara Business Days va avea loc la Hotel Senator si Expo Vest Timisoara si va aduce laolalta antreprenori, manageri din esalonul superior si secund din industria auto, IT, servicii, retail, institutii financiar-bancare, din alte industrii precum constructii, transporturi, energie, industria lemnului, textila, agricultura, alimentara, din sectorul medical, stomatologie si farmacie. Pentru mai multe detalii, accesati: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Homepage. La eveniment vor fi de asemenea prezenti 100 de speakeri de top, iar participantii vor avea ocazia de a asista la 42 de manifestari adaptate nevoilor si provocarilor cu care se confrunta antreprenorii astazi.

Se mai pot face inscrieri pina in data de 5 aprilie, ora 15:00, in limita locurilor disponibile, accesand: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Inscriere.

Premiantii Galei Premiilor Participarii publice din acest an au refuzat imposibilul

Comunicate de presa Comments Off on Premiantii Galei Premiilor Participarii publice din acest an au refuzat imposibilul

Gala_CeRe_2016_186 (1)

“Cand oameni obisnuiti reusesc sa convinga primarul sau ministrul sa repare sau adopte decizii drepte pentru diverse comunitati, aceste reusite par adesea magice pentru contextul actual al participarii publice din Romania. Oamenii pe care ii premiem la Gala dau insa dovada de curaj si perseverenta si, prin implicare civica, ne demonstreaza ca imposibilul se transforma in posibil. Exemplele sunt diverse, de la adoptarea unor legi din domeniul sanatatii sau educatiei, la transparentizarea procesului decizional in administratie sau salvarea zonelor verzi de la disparitie, pana la asigurarea unui transport in comun accesibil si civilizat.” Oana Preda, Director Executiv CeRe

Oamenii si organizatiile premiate la cea de-a VII-a editie a Galei Premiilor Participarii Publice (G3P), desfasurata pe 24 martie, au obtinut schimbari importante in comunitate prin interventii avute in decizii publice. CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publica premiaza anual persoane, organizatii si reprezentanti ai administratiei care demonstreaza o schimbare de perspectiva in Romania, aceea in care deciziile publice reflecta dorintele si vocea cetatenilor, prin proiecte ale comunitatii care-i privesc direct.

Premiantii Galei Premiilor Participarii Publice din acest an sunt:

1. Asociatia Salvati Copiii, Filiala Iasi pentru Campania „Acolo unde nu ajung drepturile copiilor”: au asigurat accesul la educatie pentru 102 copii din comunitati izolate
2. Asociatia Elevilor din Constanta pentru campania „Reduceri la abonamente. Elevii isi cer drepturile!”: au determinat primaria sa reduca costul pentru transportul in comun al elevilor
3. Asociatia OvidiuRo pentru campania „Fiecare Copil la Gradinita – LEGE”: aprobarea legii prin care familiile defavorizate au dreptul la tichetele sociale conditionate de prezenta copiilor la gradinita
4. Coalitia Romania Respira pentru campania „Romania fara fum – sanatatea nu se negociaza!”: a fost aprobata legea care interzice fumatul in spatii publice
5. Georgiana Marcu pentru campania „Transport mai bun pentru cetatenii din satul Pleasa”: usurarea conditiilor de transport in comun pentru locuitorii satului Pleasa din jud. Prahova
6. Asociatia Elevilor din Constanta pentru campania „Bursele pentru elevi, cerute in instanta”: alocarea bugetului necesar pentru acordarea burselor de merit, sociale si de studiu pentru 10.000 de elevi din Constanta
7. Asociatia Elevilor din Bacau pentru campania „Lasati-ne sa batem mingea!”: accesul elevilor si studentilor pe terenurile de sport ce apartin scolilor si liceelor din oras, dupa terminarea orelor de curs
8. Centrul de Resurse Juridice pentru campania „Fara lagare! Prevenirea abuzurilor la adresa drepturilor persoanelor cu dizabilitati mintale institutionalizate”: aprobarea legii care prevede infiintarea Mecanismului Independent de Monitorizare a respectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati mintale institutionalizate
9. Asociatia Agent Green, Campania „Stop taierilor ilegale”: masuri pentru protejarea padurii din Cosava Mica impotriva exploatarilor forestiere
10. Romanian Youth Movement for Democracy pentru campania „Cetateni activi pentru Bacau”: mai multa transparenta decizionala in administratia locala
11. Ovidiu Vanghele, Centrul de Investigatii Media, la categoria speciala pentru “Jurnalisti”: pentru articolele de investigatie in sprijinul adoptarii Mecanismului de Monitorizare independenta a situatiei din centrele rezidentiale pentru persoane cu dizabilitati mintale
12. Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale – ANPCDEFP, Asociatia pentru Dezvoltare Activa pentru campania „Zilele Parcului Gheraiesti 2”: reabilitarea si dezvoltarea parcului Gheraiesti din Bacau
13. Premiul Special CeRe – Dan Perjovschi

Mai multe detalii despre povestile premiate anul acesta gasiti aici.
Imagini video din timpul Galei Premiilor Participarii Publice, editia 2016.
Mai multe detalii despre G3P, aici. facebook: Gala Premiilor Participarii Publice

17 – 23 martie 2016 – Saptamana in Social Media

social media, Zelist Research 1 Comment »
Ne bucuram sa va prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile.
Lansari, campanii, stiri:
  • Premiera in piata media: Radio 21 a lansat primul show live dedicat exclusiv publicului de pe Facebook
Statistici, topuri, trenduri:
  • Banking 2015-2016: o analiza de vizibilitate in presa online si social media
  • Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri in perioada 14 – 20 martie 2016?
  • Cele mai interesante tweeturi de la PR Forum 2016
Interviuri, opinii:
  • Carmen Gavrilescu (Agricola): Prin campania de imagine “Mese de Poveste”, comunicarea de brand a intrat pe teritoriul emotionalului

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, va invitam sa va abonati la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,
Echipa Zelist Monitor