Nunta mileniului in presa, blogosfera si twittosfera din Romania

Stiri Add comments

Denumita si “nunta mileniului”, nunta lui William cu Kate Middleton a fost urmarita cu sufletul la gura de peste 2 miliarde de spectatori si telespectatori.

 

Romania nu a facut nici ea exceptie, nunta fiind subiect pentru aproximativ 3000 de stiri in presa scrisa, peste 800 de articole pe blog, aproximativ 1300 de mentionari pe Twitter si peste 500 de mentionari pe paginile si grupurile publice de Facebook in ultimele 30 de zile.

Zelist a realizat un studiu monitorizand urmatoarele expresii: nunta mileniului, #RoyalWedding, William Kate in perioada 02.04.2011-02.05.2011.

Expresia “nunta mileniului” a fost mentionata de 22 de ori, mai ales in Bucuresti asa cum se poate vedea in imaginea alaturata.

Hashtagul #RoyalWedding a fost utilizat pe Twitter de 771 ori, o singura mentionare in presa online si cate doua aparitii pe bloguri si Facebook.

Interesant este faptul ca din punct de vedere demografic, numarul mentionarilor in cazul barbatilor a fost cu peste 13% mai mare decat in cazul femeilor, grupa de varsta cu cele mai multe mentionari este 19-24 ani, urmata de grupa 30-34 ani si 25-29 ani.

Din punct de vedere al distributiei geografice, hashtagul a fost mentionat mai des de utilizatorii care locuiesc in Bucuresti, urmati la o distanta considerabila de cei care si-au declinat ca localitate de resedinta o localitate din afara tarii.

Estimam numarul potential al celor care au vazut unul dintre mesajele care contineau hashtagul #RoyalWedding la 182.000 de persoane.

Expresia “William Kate” a fost intalnita de 5687 de ori. Cele mai multe mentionari fiind in presa online, twittosfera si blogosfera.

Dintre toti cei care au mentionat aceasta expresie, majoritari intr-o proportie covarsitoare sunt barbatii (63.9%) iar cele mai multe mentionari le-au facut cei care locuiesc in Bucuresti (54.2%).

Estimam numarul potential al celor care au vazut unul dintre mesajele care contineau expresia monitorizata la aproximativ 12.500.000 de persoane.

Distributia din punct de vedere al numarului de aparitii este:

Din punct de vedere al impactului mesajelor, presa este in continuare cel mai mare influentator.

Este interesanta evolutia expresiei “nunta” in ultimul an. Daca in decursul anului trecut, cel mai mare numar de mentionari ale expresiei au fost intalnite in perioada 13-19 septembrie 2010 (1437 de mentionari), in saptamana nuntii 25.04.2010-01.05.2010 au fost 7652 mentionari cu un varf in data de 29.04.2011 asa cum se poate vedea mai jos.

UPDATE:

Expresia “#nuntaregala” a fost intalnita de 1190 de ori in ultimele 30 de zile, majoritatea mentionarilor facandu-se in data de 29.04.2011 de catre utilizatori de sex masculin si cu varsta cuprinsa intre 19-24 ani.

Hashtag-ul oficial #rw2011 a fost folosit mult mai putin in Romania decat varianta autohtona #nuntaregala numarand abia 141 de aparitii.

5 Responses to “Nunta mileniului in presa, blogosfera si twittosfera din Romania”

  1. adspedia Says:

    Nu vad sa fi luat in considerare cel mai folosit hashtag in ziu anuntii, si anume #nuntaregala (http://twitter.com/#!/search/%23nuntaregala)

  2. Razvan Says:

    Multumim pentru atentionare. Am facut un Update.

  3. Mihail Says:

    #RoyalWedding a fost trendy si in SUA.

  4. Andreea Hanganu Says:

    Interesanta analiza! Hashtag-ul oficial al Casei Regale a fost #rw2011. Credeti ca am putea avea niste cifre si pe el? Mersi!

  5. Razvan Says:

    Buna Andreea,
    Multumim pentru atentionare. Hashtag-ul oficial a fost utilizat in Romania mult mai putin decat varianta autohtona, asa cum poti observa mai sus in articol.