Mesajele anti-LGBT in social media din Romania

social media, Zelist Research Add comments

Comparativ cu anul precedent, numarul mesajelor anti-LGBT a inregistrat o crestere dramatica de 106%

Din punctul de vedere al frecventei de aparitie, in ultimul an numarul mesajele anti-LGBT publicate in social media s-a dublat. Daca in anul precedent (sept 2019 – sept 2020) au fost inregistrate 9.168 mentionari, in perioada sept 2020 – sept 2021 numarul mesajelor anti-LGBT a ajuns la 18.840, adica a crescut cu 106%.

Romanii reactioneza la evenimentele internationale legate de comunitatea LGBT

Graficul evolutiei mentionarilor de-a lungul ultimului an dovedeste ca modul in care romanii nu scriu in mod consecvent mesaje anti-LGBT. Saptamana 21 – 27 iunie 2021 marcheaza un moment de varf al vizibilitatii acestui tip de mesaje. Atunci s-au inregistrat 1.838 de mentionari, adica de 4 ori mai mult decat se publica in medie in acea perioada.

 

Printre sitrile publicate in aceasta saptamana se numara si:

  • Ungaria, reacție furioasă la intenția de a colora stadionul din Munchen în culorile curcubeului: Istoria arată că este un lucru greșit
  • UEFA a deschis o anchetă pentru rasism şi homofobie după primele două meciuri disputate de Ungaria la EURO 2020
  • Un tânăr cu un drapel în culorile LGBT a intrat pe teren la intonarea imnurilor, înainte de meciul Germania – Ungaria
  • Corriere della Sera: Vaticanul se amestecă în afacerile interne ale Italiei opunându-se unui proiect de lege împotriva homofobiei
  • Premierul Italiei răspunde Vaticanului, după criticile aduse unui proiect de lege împotriva homofobiei: „Italia e stat laic, nu confesional
  • Ursula von der Leyen critica legea anti-LGBT din Ungaria
  • Ministrul Educaţiei din Polonia denunţă marşul LGBT: „ Ce s-a întâmplat acolo nu are nimic de-a face cu egalitatea. Vi se par normali aceşti oameni?”
  • Un posibil summit cu Putin şi legea anti-LGBTQ din Ungaria, pe agenda liderilor europeni ce se reunesc la Bruxelles
  • Angela Merkel, Emmanuel Macron și alți 15 lideri UE promit să lupte împotriva discriminării comunității LGBT, pentru ca ”generațiile viitoare să crească într-o Europă a respectului”

Din date se observa ca o parte din aceste mentionari reprezinta reactii impotriva miscarii anti-LGBT, dar raportul dintre mesajele de sustinere si cele de respingere a miscarii anti-LGBT se poate stabili cu exactitate doar prin analiza calitativa, ceea ce deocamdata nu resprezinta scopul acestei analize. Ipoteza noastra este ca mesajele de sustinere a miscarii anti-LGBT prevaleaza mesajele de respingere.

Unde se publica cel mai mult trimiteri catre mesajele anti-LGBT?

Despre miscarea anti-LGBT se scrie cel mai consistent in presa (37%), dar si pe Facebook (32%).

Detaliem in cele ce urmeaza cate aparitii se inregistreaza in fiecare luna.
In medie, in fiecare luna, se publica:

  • in presa, aproximativ 500 de trimiteri catre miscarea anti-LGBT
  • pe Facebook – 250 mentionari
  • in agregatoare – 180 mentionari
  • pe forumuri -78 mentionari
  • pe bloguri in jur de 57 de mentionari
  • pe Twitter – 11 mentionari
  • pe Instagram – 10 mentionari

Cu cat creste viewership-ul atunci cand pe Facebook apare o noua mentionare anti-LGBT? 

In ceea ce priveste efectul pe care o noua aparitie pe Facebook il are asupra viewershipului, se obseva ca orice noua mentionare atrage dupa sine cresterea viewershipului cu 963 de afisari.

Care este dinamica aparitiilor acestor mesaje in canalele social media?

Analizand modul de aparitie a mentionatilor anti-LGBT se observa ca presa, agregatoarele si forumurile reprezinta un grup cu cresteri simultane. Cand mentiunile anti-LGBT cresc in presa, atunci numarul acestora creste si in agregatoare si in forumuri.

Un alt grup de cresteri simultane este format din bloguri, Facebook si Instagram.

 

In concluzie, interesul fata de mesajele anti-LGBT s-a dublat fata de anul precedent. Desi atentia social media pentru acest topic nu este una constanta de-a lungul timpului, totusi s-a observat ca atunci cand se petrece un eveniment legat de drepturile LGBT, reactia romanilor este foarte substantiala (crestere de 4 ori).

 

Leave a Reply