Gif-urile – Cum au aparut in social media, in ultimul an?

social media, Zelist Research Add comments

Scadere considerabila pentru folosirea GIF-urilor

In ultimul an, cuvantul “gif” a fost mentionat de 14.801 de ori, cu 63% mai putin decat s-a scris in perioada martie 2019 – martie 2020 (39.533 mentionari).

Graficul evolutiei mentionarilor prezinta o activitate de semnalare a gif-urilor relativ constanta de-a lungul anului trecut. Un singur “varf” de vizibilitate a fost inregistrat in perioada 19 – 25 octombrie, atunci cand s-au publicat 456 de aparitii.

Pintre acestea s-au numarat si:

  • Cum a reușit Mirinda să genereze 150 de milioane de vizualizări pe TikTok în campania #MixUpYourSummer
  • eJobs Romania: Arată-ne în comentarii, folosind un GIF, care a fost reacția ta când ai fost sunat ultima oară de o companie la care ai aplicat și unde îți doreai mult să lucrezi.
  • Capcana angajării elevilor, și cum să o eviți
  • Nu-i asa ca iubesti zilele de vineri? Da, da si eu. ⁠Lasa-mi un GIF in comentarii sa vad cat de mult iubesti serile de vineri.
  • Instagram Stories și utilizarea sa de către afacerile mici
  • Silvia Gradinaru: Dacă tot am intrat în era noului normal, am creat împreună o serie de GIF-uri care explorează ce înțelegem prin normalitate. Toate GIF-urile fac parte dintr-o instalație mixed-media care vizitează șapte festivaluri din România și Moldova.
  • Zambeste e Gratis
  • Creeaza, imagineaza, da culoare orasului. Sunt ultimele zile de inscrieri la “A New Now” Street Art Challenge by George
  • Cum se mai canta prin reclame

Twitter si Facebook – sunt canalele unde Gif-urile au fost folosite cel mai mult

Din totalul mentionarilor “gif””, cele mai multe, cumuland aproape 30% s-au inregistrat pe Twitter.

Si Facebook a fost un canal prielnic postarii de gif-uri, aici s-au inregistrat 27% din totalul aparitiilor.

Lunar, Gif-urile au fost mentionate in medie de 339 ori pe Twitter, 251 pe Facebook, 171 ori pe forumuri si de 103 ori pe bloguri.

Din datele Zelist Monitor se observa ca evolutiile mentionarilor pe bloguri si pe Facebook au fost foarte apropiate, adica, atunci cand s-au publicat multe gif-uri pe bloguri, s-au publicat multe gif-uri si pe Facebook (r=0.75).

Tagcloud Gif-uri, in ultimul an:

Brandul care a fost cel mai des folosit impreuna cu Gif a fost = Uninterrupted GIF Festival by glo (2%).

Cele mai utilizate forme de gif-uri: mesaje-urari-felicitari (4%) si felicitari animate de buna dimineata (2%).

 

 

 

 

 

Leave a Reply