Cat de mult au vorbit romanii despre scumpirile de Paste

Analizele Zelist, social media, Zelist Research Add comments

Pastele de anul acesta a venit atat cu zile libere, sarbatoare si bucurie, cat si cu scumpiri excesive. Specialistii au estimat ca a fost cel mai scump Paste din ultimii 20 de ani. Pentru a ne asigura de aceste informatii, am realizat o analiza comparativa Zelist Monitor, prin care am comparat mentionarile cu privire la scumpiri din perioada Pastelui din 2021 si perioada de Paste de anul acesta.

Diferentele sunt vizibile. Pentru o durata de 14 zile, in 2021 s-a inregistrat o singura mentionare cu privire la scumpirea carnii de miel specifica pentru Paste, pe cand anul acesta numarul mentionarilor este mult mai mare, mai exact 167.

Distributie geografica

Persoanele care au vorbit cel mai mult despre aceste scumpiri sunt din Transilvania (29.7%), Moldova (29.6%) si Bucuresti (22.2%).

Numarul de aparitii pe tipul sursei

Cele mai multe mentionari cu privire la scumpirile de Paste au avut loc pe Facebook (36.6%) si in presa (31.7%).

Impactul de tipul sursei

Cu toate acestea, cel mai mare impact al mentionarilor a fost la TV, cu un procent de 83.3. Presa si Facebook-ul au inregistrat un impact foarte mic, de 9,8%, respective 6.3%.

 

Top influenceri presa

In presa, cel mai mult au discutat despre scumpirile de Paste urmatoarele publicatii: antena3.ro, dcbusiness.ro, centruldepresa.ro, tvfoltenia.ro, ziarulfaclia.ro, gazetanord-vest.ro, romaniatv.net, bzi.ro, glsa.ro,  9am.ro.

 

Top influenceri Facebook

Pe Facebook, paginile care au vorbit cel mai mult despre subiect sunt: TVF Oltenia, Stiri Antena 3, Sinteza Zilei Oficial, Stirile TVF, Digi24, DCBusiness, George Simion, Ropres.RO, Gandul, Gazeta de Nord-Vest.

Tagcloud

Printre cuvintele asociate cu scumpirile de Paste se numara: bani, buzunar, carne, cartofi, pensionarii, rate, ultimii, zeci, lux, miel, kilogram etc.

Leave a Reply