BUSINESS DAYS: Principalul factor de stres al managerilor ieșeni este pierderea angajaților valoroși

Comunicate de presa Add comments

Business Days a întrebat 270 de antreprenori și manageri români din regiunea de nord-est a țării în ce investesc cel mai mare volum de energie, din punct de vedere profesional, iar cei mai mulți antreprenori implicați activ în business au indicat dezvoltarea afacerii. Directorii executivi, în schimb, alocă cea mai multă energie pe respectarea legilor și pe etica în afaceri, iar managerii de marketing se concentrează cel mai mult pe optimizarea muncii în departament. În același registru, principala provocare a managerilor de resurse umane e identificarea metodelor prin care să poată gestiona eficient relația dintre angajați și angajatori.

Studiul pe care l-am efectuat măsoară volumul de energie și timp investit în diferite activități, practic arată nevoile și prioritățile oamenilor de afaceri din nord-estul României. În contextul în care platforma Business Days găzduiește în fiecare an cei mai importanți specialiști din mediul de business local în conferințe și workshop-uri, era vital pentru noi să aflăm direct de la ei cum îi putem ajuta și mai eficient să-și atingă scopurile. Prin urmare, e pentru prima oară când o platformă de evenimente specializate realizează un studiu aprofundat pentru a afla nevoile publicului și pentru a-și adapta structura conferințelor, natura temelor dezbătute și alegerea speaker-ilor în consecință. – declară Laszlo Pacso, coordonatorul platformei Business Days.

Potrivit analizei Business Days, managerii sunt cei mai responsabili. Rezultatele studiului arată că directorii generali din companii sunt foarte eficienți în planificarea strategică a timpului și a energiei alocate sarcinilor profesionale. Peste 54% din timpul lor e alocat activităților importante și doar 2% celor nerelevante pentru profesie, dar mari consumatoare de timp si energie. În schimb, antreprenorii declară că 11% din timpul și energia lor se “pierd” cu lucruri neimportante, iar managerii de marketing și resurse umane sunt și mai ineficienți: aproape 20% din timpul lor e neproductiv.

Dezvoltarea parteneriatelor strategice e ultima pe lista de preocupări a antreprenorilor

Studiul Business Days, care a sondat modul în care antreprenorii din regiunea Moldovei își distribuie energia, arată că majoritatea oamenilor de afaceri locali nu sunt preocupați de consolidări și sinergii, deși alocă cel mai mult timp dezvoltării afacerii. Pe locul doi în topul preocupărilor acestora se află activități legate de comunicarea și implementarea misiunii, viziunii și a obiectivelor strategice ale organizației. Pentru marketing (mix de produse și servicii, poziționare și politici comerciale) însă, investesc mai puțină energie decât în dezvoltarea personală. Undeva la baza listei se află managementul fluxului de numerar, înțelegerea sistemului de fiscalitate și a legislației care reglementează domeniul de activitate al companiei și controlul bugetului de venituri și cheltuieli. Cea mai puțin importantă activitate în percepția antreprenorilor e identificarea unui partener de business. Cât despre dezvoltarea profesională proprie, investesc cel mai mult în dezvoltarea abilităților de a lua decizii.

Antreprenori:
• dezvoltarea afacerii
• dezvoltarea, comunicarea și implementarea viziunii, misiunii și obiectivelor strategice ale organizației
• dezvoltarea încrederii în sine
• stabilirea/validarea mixului de produse și servicii, strategiei de poziționare a acestora în piață, a politicilor și regulilor comerciale
• managementul fluxului de numerar în așa fel încât să fie asigurată funcționarea organizației și implementarea planului de afaceri
• înțelegerea sistemului de taxare și fiscalitate
• înțelegerea legislației care reglementează domeniul de activitate al companiei
• controlul bugetului de venituri și cheltuieli
• dezvoltarea de parteneriate strategice

Spre deosebire de antreprenori, atenția directorilor generali e îndreptată, în primul rând, spre legislație

Dacă în rândul antreprenorilor conformitatea cu legea nu e declarată ca fiind o prioritate, asigurarea respectării legii care guvernează activitatea companiei și etica în afaceri sunt activitățile care preocupă cel mai mult directorii generali ai societăților din sud-estul țării. Tot în contrast cu oamenii de afaceri, o mare parte din timpul managerilor e alocat dezvoltării parteneriatelor strategice și, astfel, a consolidării business-ului. Asta fiindcă creșterea accelerată a afacerii poate prezenta un risc dacă nu e gestionată corect, drept care managerii declară că dezvoltarea și implementarea strategiei comerciale în conformitate cu obiectivele organizației e vitală. Managerii sunt în schimb preocupați de dezvoltare profesională și investesc mult în dezvoltarea atenției pentru detalii, a abilităților de comunicare și modalități de sondare a percepției consumatorilor și clienților.

CEO/GM:
• asigurarea respectării legalității activităților companiei și etica în afaceri
• dezvoltarea de parteneriate strategice
• dezvoltarea și implementarea strategiei comerciale în conformitate cu obiectivele organizatorice, având în vedere creșterea accelerată

Marketerii pun mare accent pe automatizarea muncii în departament

Managerii din departamentele de marketing ale companiilor din sud-estul țării consumă cel mai mare volum de energie pe procesele de automatizare din departamente și, prin urmare, cea mai puțină atenție pe recrutarea noilor talente. Sunt, de asemenea, preocupați de coordonarea și managementul echipei și de activități specifice ale funcției: studii de piață, identificarea furnizorilor potriviți pentru realizarea și implementarea planului de marketing, generarea de conținut specific obiectivelor de campanie, dar și măsurarea rezultatelor. Tot ei se ocupă de managementul brand-urilor și de planificarea și organizarea activității de comunicare, deși declară că acestea nu sunt priorități. Marketerii se confruntă însă cu provocări atunci când vine vorba despre abilitatea de a organiza, planifica și prioritiza munca, prin urmare, sub aspectul dezvoltării personale, declară că investesc cel mai mult în dezvoltarea acestor capacități.

Managerii din departamentul de marketing:
• automatizarea proceselor și activităților din cadrul departamentului
• coordonarea și managementul echipei
• coordonarea studiilor de piață și interpretarea rezultatelor
• găsirea colaboratorilor potriviți pentru realizarea planului de marketing
• generarea de conținut targetat
• generarea de ROI pentru activitățile de marketing
• managementul brandului/brandurilor
• planificarea și organizarea activității de comunicare și PR
• recrutarea talentelor în echipă

Managerii de resurse umane nu se grăbesc cu digitalizarea

Planificarea și implementarea proiectelor de digitalizare sunt ultimele pe agenda specialiștilor HR. În schimb, sunt preocupați cu precădere de identificarea formulelor de gestionare eficientă a relației dintre angajat și angajator, iar pentru acest obiectiv investesc cea mai multă energie în dezvoltarea personală a angajaților. Declară că sunt interesați și de parteneriate strategice, colaborarea cu alte departamente și, în general, menținerea unui mediu de lucru pozitiv. Managementul performanței e însă prioritar în ce privește dezvoltarea personala a coordonatorilor de resurse umane, însă investesc cu precădere și în tehnici de identificare a nevoilor clienților.

Managerii din departamentul de HR
• gestionarea eficientă a relației dintre salariați și angajator
• identificarea nevoilor de dezvoltare profesională a angajaților din organizație
• dezvoltarea de parteneriate strategice
• colaborarea cu alte departamente
• menținerea unui climat organizațional pozitiv
• monitorizarea respectării legii și a regulilor interne ale organizației
• planificarea și implementarea proiectului de digitalizare a managementului resurselor umane

Cât despre dezvoltarea profesională a angajaților, cel mai mare accent, conform studiului, se pune pe abilitatea de a lua decizii și de a rezolva rapid și eficient provocările cu care se confruntă. Apoi, se pune mare accent pe capacitatea de comunicare, în special de ascultare activă și sunt importante și abilitățile de planificare și prioritizare. La baza listei aspectelor în care se investesc timp și energie stă respectul față de actul muncii.

• abilitatea de a lua decizii și de a rezolva probleme
(7,10%)
• comunicare (ascultare activă/vorbire/scriere)
(6,56%)
• creativitatea
(6,01%)
• abilitatea de a planifica/a organiza și a prioritiza munca
(4,37%)
• flexibilitate și adaptabilitate
(4,92%)
• leadership și abilitatea de a conduce echipa
(3,28%)
• abilitatea de a accepta critica și de a învăța din el
(3,28%)
• engagementul oamenilor din echipă
(3,28%)
• sales și marketing
(2,73%)
• tehnici de motivare
(2,73%)
• tehnici moderne și de succes în atragerea talentelor în organizație
(2,73%)
• atenția pentru detalii
(3,83%)
• încrederea în sine
(2,73%)
• respect puternic față de actul muncii
(3,28%)

Aceste categorii de specialiști au însă provocări comune, pe care le listează drept cele mai stresante situații cu care se confruntă la locul de muncă. Pierderea unui angajat foarte valoros pentru companie, spun ei, provoacă cea mai mare anxietate în rândul celor care sunt influențați de această situație în munca de zi cu zi. Apoi, oboseala cronică și epuizarea sunt marcate ca factori de stres în organizație, al egalitatea cu găsirea unui echilibru între viața profesională și cea personală, provocare ce poate afecta serios performanța la locul de muncă.

Orașul Iași este prima destinație a evenimentelor Business Days din acest an. Rezultatele studiului “Nevoi – probleme – provocări ale antreprenorilor și managerilor din zona Nord-Est“, realizat de platforma Business Days pe un eșantion de 270 de oameni de business din regiune, au influențat direct structura conferințelor, alegerea speakerilor și conținutul temelor dezbătute în evenimentul Business Focus Iași.

Acesta găzduiește, în 28 martie, la Hotel Internațional, 350 de antreprenori, directori executivi, directorii de departamente, 50 de speakeri profesionisti și experți cu recunoaștere internațională din mediul de business în două conferințe, trei masterclass-uri și 14 workshop-uri tematice. Participanții vor avea acces în cadrul acestor evenimente la metodologii revoluționare, soft-uri de auditare a departamentelor din companie sau a întregii afaceri, strategii și instrumente avansate de marketing, dezvoltarea produselor și a ofertelor și vor pleca cu o serie de instrumente și informații care să le faciliteze dezvoltarea și consolidarea afacerii.

Înscrierile se fac pe https://www.businessdays.ro/Evenimente/Business-Focus-Iasi/Tipuri-de-acces până în 27 martie, la ora 13.

Comments are closed.