10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre #unitisalvam #rosiamontana

social media Add comments

Rosia Montana reprezinta un subiect de interes pentru toti romanii, “inrosind” online-ul romanesc si repartizandu-l in doua tabere: pro si contra proiectului de exploatare miniera. Astfel, cu ajutorul ZelistMonitor*, am realizat un top 10 al lucrurilor pe care trebuie sa le stii despre discutiile din presa online si din Social Media despre Rosia Montana.

1. Numarul de aparitii si impresii in perioada 20 august- 13 octombrie
Discutiile din online au inceput in jurul datei de 20 august, moment care coincide cu vizita unei delegatii a Parlamentului Romaniei la Rosia Montana si cu anuntul acestora care au declarat ca sunt “pentru” proiectul de exploatare.
Astfel, intre 20 august si 13 octombrie, numarul aparitiilor este de aproximativ 213 mii, ceea ce inseamna mai mult de 50 de zile de discutii in mediul online, dar si de proteste in strada. Impresiile estimate ale subiectului Rosia Montana au fost 281 milioane.

2. Facebook, principalul generator de discutii
Cele mai multe discutii au avut loc pe Facebook, atat pe paginile publice, cat si in discutiile publice de pe profile personale. In perioada monitorizata (20 aug- 13 oct), Facebook a inregistrat 117 mii de aparitii, cu un viewership estimat la 144 milioane impresii, adica 63% din totalul discutiilor din online despre subiect.
Presa, impreuna cu comentariile de presa si agregatoarele, insumeaza 54 mii aparitii, adica 25% din totalul mentionarilor.
Blogurile si comentariile de pe bloguri au adunat 15 mii aparitii, adica 7% din totalul mentionarilor in perioada monitorizata.

3. Portretul emitentului tipic
Cei mai activi pe acest subiect au fost persoanele cu varsta cuprinsa intre 30- 34 ani (aproximativ 25% din totalul emitentilor), stabiliti in Bucuresti (63%), de sex masculin (80%).

4. In ultima luna, subiectul a prezentat mai mult interes decat orice alt subiect politic
Cu ajutorul ZelistMonitor, s-a realizat o comparatie intre numarul de aparitii ale subiectului “Rosia Montana” si termenii “Basescu”, “Crin Antonescu”, “Victor Ponta” si “politica” pentru a observa care dintre aceste subiecte a reprezentat un interes mai mare pentru romani. Desi subiecte foarte dezbatute, termenul “Victor Ponta” a inregistrat un numar de doar 90 mii aparitii, “Basescu”- 61 mii aparitii, “politica”- 55 mii aparitii si “Crin Antonescu”- 17 mii aparitii.
In ultima luna, subiectul Rosia Montana a avut peste 109 mii aparitii, fiind cu 12% mai discutat in presa online si in Social Media decat “Victor Ponta”.

5. Peste 1800 de clipuri despre Rosia Montana pe Youtube

In perioada 20 aug- 13 oct, ZelistMonitor a monitorizat peste 1800 de clipuri pe canale de Youtube romanesti, iar impreuna cu comentariile, au fost insumate 2700 de aparitii ale subiectului Rosia Montana.

 

6. Articolul care a generat 790 mii impresii estimate
“Documentarul pe care investitorii de la Rosia Montana n-ar vrea sa-l vada vreodata romanii“, cea mai importanta postare din perioada monitorizata, a generat 790 mii impresii estimate. Impactul mentiunii a fost foarte puternic, fiind astfel propagat pe Facebook, Twitter si in blogosfera. Pe Facebook a avut 15 mii share-uri, 1000 comentarii si 16 000 like-uri. Pe Twitter a fost distribuit de 27 de ori si a avut 9000 de folowers agregati, iar in blogosfera a avut 7 trackback-uri.

 

7. Cel mai viralizat articol de blog

Articolul “Doamna care ne facea sa varsam o lacrima in reclama TV pentru Rosia Montana este cu totul alta in realitate“ a fost scris pe blogul criserb.com/blog in data de 23 august, generand 756 mii de impresii cu propagare pe Facebook (11 mii share-uri, 5800 comentarii si 16 mii like-uri), Twitter (45 distribuiri, 34 mii de folowers agregati) si in blogosfera (6 trackback-uri).

8. Cel mai vizionat clip despre Rosia Montana

“Minerii RMGC si Comisia Parlamantara UNESCO – NECENZURAT“ este cel mai vizionat si viralizat clip de pe Youtube din perioada 20 aug- 13 oct, impresiile estimate fiind de peste 78 mii. Acest clip are peste 440 comentarii si 500 like-uri.

9. Evolutia discutiilor pe saptamani
Discutiile din online despre Rosia Montana nu au avut o evolutie uniforma in ceea ce priveste numarul de aparitii, acesta fiind influentat de discutiile din Parlament, de declaratiile politicienilor si de protestele din strada.
In perioada 20- 26 aug, subiectul a atins 2700 aparitii, acesta fiind debutul discutiilor, a continuat cu 17 mii aparitii in perioada 27 aug- 2 septembrie, apogeul fiind atins in saptamana 3- 10 sept, cand au fost monitorizate 63 mii aparitii. In ultima saptamana, ZelistMonitor a inregistrat 14 mii aparitii ale subiectului Rosia Montana.

10. Ziua cu cele mai multe discutii despre Rosia Montana
Cele mai multe discutii despre Rosia Montana au avut loc pe data de 9 septembrie, fiind astfel monitorizate 15 mii aparitii, cu un viewership estimat de 21 mil. impresii. Aceasta data a coincis cu un protest de mari proportii in Piata Universitatii Bucuresti.

*Aceste date au fost preluate din ZelistMonitor, standardul de facto in monitorizarea online din Romania.

 

One Response to “10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre #unitisalvam #rosiamontana”

  1. Rosia Montana – cum vad eu lucrurile | Colectionarul Says:

    […] Rosia Montana reprezinta un subiect de interes pentru toti romanii, “inrosind” online-ul romanesc si repartizandu-l in doua tabere: pro si contra proiectului de exploatare miniera. Astfel, cu ajutorul ZelistMonitor, am realizat un top 10 al lucrurilor pe care trebuie sa le stii despre discutiile din presa online si din Social Media despre Rosia Montana. Mai multe detalii aici. […]