Vinul alb versus vinul rosu – Ce spun cifrele din social media

social media, Zelist Research Add comments

Se spune despre vin ca este un produs constant in vanzari pe tot parcursul anului si despre care lumea discuta negresit in social media. Vedem mai jos cum e situatia in social media romaneasca, monitorizata cu Zelist Monitor.

Vinul rosu – mult mai de interes decat vinul alb

In ultimul an, despre vinul alb au aparut in social media 5.457 de mentionari, cu 42% mai putin decat mentionarile despre vinul rosu (9.447 de mentionari).

Vinul rosu mai vizibil la Paste si Sfantul Ioan

Vinul alb – mai vizibil in lunile de vara si la Festivalul Recoltei

In graficul de mai jos se poate observa ca, despre vinul alb s-a discutat mai mult in lunile de vara (28 iulie – 4 august) si toamna (23 – 29 septembrie si 14 – 20 octombrie), inregistradu-se si un varf in luna decembrie (9 -15 decembrie). Retetele culinare si bauturile pe baza de vin alb au fost prezente in lunile de vara. Toamna s-au inregistrat articole despre festivalurile recoltei, despre vinurile toamnei si despre cum productia de vinuri din tarile nordice a obtinut beneficii in urma incalzirii globale.

Graficul secund prezinta evolutia mentionarilor vinului rosu. Se observa ca varfurile de vizibilitate maxima s-au inregistrat intre: 26 august – 1 septembrie, 6 -1 2 ianuarie si 13 – 19 aprilie.

In prima perioada cresterea mentionarilor s-a datorat publicarii unui studiu potrivit caruia consumul de vin rosu creste sanatatea florei intestinale. Intre 6 – 12 ianuarie s-a scris despre dieta cu vin rosu, despre retetele de la Revelion care implicau folosirea vinului rosu si petrecerile de Sfantul Ioan Botezatorul. Intre 13-19 aprilie vinul rosu apare mentionat in contextul Sarbatorilor Pascale dar si al unei stiri care anunta ca un tratament importiva coronavirusului contine o substanta care este prezenta si in licoarea bahica.

 

Facebook si Presa online – canalele cu cele mai multe mentionari ale vinurilor albe si rosii

Atat pentru vinul alb, cat si pentru vinul rosu, canalele social media in care s-au publicat cele mai multe mentionari au fost Facebook (vin alb – 44% si vin rosu – 37%) si presa online (vin alb – 24% si vin rosu – 31%). Privind la nivelul distributiei mentionarilor pe canelele social media, se observa ca blogosfera a functionat mai bine in cazul vinului alb.

Vin alb – distributia mentionarilor pe canalele social media

Vin rosu – distribuia mentionarilor pe canalele social media

 

 

 

Comments are closed.