Ajutor pentru Ucraina – evolutia mesajelor de sustinere pentru Ucraina in social media romaneasca

Analizele Zelist, social media, Zelist Research Add comments

7.900 de mesaje de sustinere pentru Ucraina, in ultima saptamana

Sustinerea romanilor pentru cetateniii ucrainieni si pentru Ucraina s-a reflectat si in conversatiile din social media in ultima saptamana, astfel ca numarul mesajelor de ajutorare a insumat un numar 7.900 de mentionari.

In graficul de mai jos se observa modul in care mesajele de solidaritate cu Ucraina pur si simplu au explodat in social media. In ziua de 26 februarie 2022 s-au inregistrat nu mai putin de 2.266 mentionari.

Unde s-au publicat cele mai multe mesaje de sustinere pentru Ucraina?

1 din 2 mesaje de sprijin pentru ucrainieni a fost publicat in presa online, acest canal totalizand 48% din numarul total al mentionarilor de solidaritate publicate in aceasta perioada.

Un alt canal social media care a constituit un mediu propice pentru discutiile despre sustinerea Ucrainei a fost Facebook, care a cumulat 34% din totalul mentionarilor.

Unde a fost audienta cea mai mare pentru aceste mesaje?

In ceea ce priveste audienta estimata, graficul alaturat dovedeste faptul ca mesajele de suport pentru Ucraina au “atins” in mod aproximativ egal publicuri din cele mai proeminente canale social media: TV27%, Facebook – 25%, Radio – 22%, Presa – 20%.

Top 10 Influencers in Presa Online:

Printre publicatiile media (presa online) care au scris cele mai multe mesaje de sprijin pentru Ucraina, in ultima saptamana sunt: agerpress.ro, adevarul.ro, ziare.com, pressonline.ro, g4media.ro, amosnews.ro, stireazilei.co.uk, stiri.md, monitorulsv.ro si hotnews.ro

*acest post va fi actualizat in cursul zilelor urmatoare pentru a va prezenta cat mai clar evolutia mesajelor de ajutorare pentru cetatenii ucrainieni si pentru Ucraina.

Later edit: Acum, la aproape o luna de la inceputul razboiului in Ucraina, iata cum s-au propagat in social media din Romania indemnurile la ajutorare a refugiatilor ucrainieni:

  • in perioada 24 februarie – prezent, in social media au fost publicate 28.782 de mentiuni despre ajutarea ucrainienilor
  • graficul evolutiei mentionarilor arata faptul ca in primele 2 saptamani conversatia despre ajutor a fost deosebit de intensa, atingand apogeul pe data de 8 martie 2022, cand au fost inregistrate 2.304 mentionari. Ulterior acestei zile, discutiile despre donatii s-au mai temperat, numarul total al mentionarilor fiind cu 23% mai mic decat in prima parte a perioadei.

  • Chemarea la ajutare a ucrainienilor s-a “auzit” cel mai bine in presa, unde au fost publicate 18.596 mentionari, adica peste jumatate din totalul mentionarilor intregii perioade.

  • in ceea ce priveste audienta care a fost expusa acestei uriase campanii umanitare, graficul alaturat dovedeste faptul ca mesajele au ajuns aproximativ in mod egal la cele 4 mari categorii de publicuri din: Presa (30%), TV (26%), Facebook (19%) si radio (18%).
  • Word-tag-ul acestei perioade cuprinde principalele cuvinte folosite in articolele si postarile despre ajutorarea ucranienilor. Printre cele mai reprezentative branduri pentru aceasta campanie umanitara au fost: Crucea Rosie si BCR

Comments are closed.