Castigatorii premiilor GPeC 2013

social media Comments Off on Castigatorii premiilor GPeC 2013

Ieri, 5 noiembrie, a avut loc Gala Premiilor eCommerce GPeC 2013. Va invitam sa cititi care au fost castigatorii de anul acesta.

1. Banci

  • Banci care fac acceptare 3D secure- Banca Transilvania
  • Cea mai buna evolutie a unei banci 3D secure in ultimele 12 luni- Banca Transilvania
  • Banca anului in eCommerce- BRD GSG

2. Premiile GpeC 2013 (acordate in functie de feedback-ul pietei, subiective)

  • Cel mai bun comparator de preturi- ShopMania.ro
  • Magazinul online cu cea mai buna prezenta in Social Media- F64
  • Incurajarea si dezvoltarea pietei romanesti de eCommerce- Carrefour Romania si METRO Romania
  • Concept original al unei campanii de promovare pentru un site de eCommerce- RCA-Ieftin.ro
  • Performanta eCommerce pentru expansiune la nivel global- FloriDeLux.ro

3. Magazine online (in functie de votul juriului GpeC)

  • Articole sportive, timp liber si divertisment- SportAddict.ro
  • Auto, moto si utilaje- AutoWebShop.ro si CauciucuriDirect.ro
  • Pet shop- animax.ro
  • Servicii- OttoBroker.ro si MyTicket.ro
  • Birotica si papetarie- gutuie.ro
  • Casa si gradina- covera.ro
  • Bebelusi, copii, jucarii- noriel.ro
  • Cadouri si bijuterii- watchshop.ro
  • Florarii online- floria.ro
  • Health & beauty- cupio.ro
  • IT&C, electronice si electrocasnice- F64
  • Online travel- paravion.ro
  • Fashion- OtterShop.ro si TinaR.ro

4. Cel mai bun StartUp in eCommerce

 covera.ro

5. Cel mai bun comerciant “Experienced” in eCommerce

watchshop.ro

6. Comerciantul Anului in eCommerce 2013

paravion.ro

 

Felicitari F64 pentru castigarea premiului pentru cea mai buna prezenta in Social Media a unui magazin online!

Halloween in Social Media

social media 1 Comment »

Pe 31 octombrie toti se pregatesc de Halloween: isi aleg costume, sculpteaza dovleci si merg la petreceri. Pentru branduri, este ocazia perfecta de a realiza concursuri, promotii si, mai mult decat atat, ocazia perfecta pentru a crea continut personalizat pentru aceasta sarbatoare.

Cu ajutorul ZelistMonitor, am realizat o lista de 7 lucruri care ne-au atras atentia in ceea ce priveste Halloween-ul in Social Media din Romania.

1. Numarul de aparitii in ultima luna comparativ cu anul trecut
In ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 aparitii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.
Prin comparatie cu aceeasi perioada din 2012, numarul aparitiilor si al viewership-ului a fost mai mare in acest an. Astfel, intre 4 octombrie si 4 noiembrie 2012, subiectul Halloween a inregistrat 31 000 aparitii si 71 milioane de impresii.

Halloween in social media

2. Facebook, principalul generator de discutii
Cele mai multe discutii au avut loc pe Facebook, atat pe paginile publice, cat si in discutii publice de pe profile personale. In perioada monitorizata, Facebook a generat 15 000 aparitii, avand un viewership estimat de 70 milioane impresii. Aparitiile de pe Facebook insumeaza peste 40% din numarul total de aparitii.

 

3. Aparitii pe Instagram
Instagram a ocupat locul al doilea in topul canalelor care au generat cele mai multe aparitii despre Halloween. Astfel, in ultimele 30 de zile, pe Instagram au fost 6100 de postari referitoare la Halloween.

 

4. Portretul emitentului tipic
Cele mai active persoane care au scris pe bloguri sau Twitter despre Halloween au fost barbatii (62% din totalul emitentilor), cu varsta cuprinsa intre 19 si 24 de ani (35% din total), stabiliti in Bucuresti (55%).

 

5. Postarea cu cele mai multe impresii

Cele mai multe impresii estimate din perioada monitorizata au fost aduse postarii de pe pagina de Facebook Kiss FM. Aceasta a generat un viewership estimat la 124 de mii de impresii.

 

6. Ziua cu cele mai multe mentionari
Desigur, ziua cu cele mai multe aparitii a fost 31 octombrie, zi care a generat subiectului monitorizat un numar de peste 10 mii aparitii, cu un viewership estimat la 26 milioane de impresii.

 

7. Cum au comunicat brandurile in Social Media cu ocazia Halloween-ului
Promotii, concursuri sau content dedicat acestei sarbatori, brandurile si-au costumat conturile din retelele sociale.
Cateva branduri monitorizate de ZelistMonitor, care au avut viewership puternic la postarile despre Halloween, au fost:

Kiss FM– 124 mii impresii

Radio ZU– 114 mii impresii

Lidl Romania– 102 mii impresii

Doncafe– 73 mii impresii

KFC Romania– 68 mii impresii

McDonald`s Romania– 68 mii impresii

Emag– 59 mii impresii

Kooperativa, mixul de comunicare 2.0

Blogosfera, social media Comments Off on Kooperativa, mixul de comunicare 2.0

Kooperativa este povestea oamenilor cu pasiuni diferite, cu experiente diferite, cu viziuni diferite, dar cu aceeasi dorinta: realizarea unor campanii in blogosfera in stilul lor unic si dezvoltarea blogosferei locale.

cats

Cine sunt oamenii de la Kooperativa

 

Chinezu, Mare maestru de ispravi 2.0

Vlad Dulea, Social Media Strategist

Loredana Pricopie, Blogal Initiative

Dragos Asaftei, Blog de Fotografie

Marin Apostol, Blog de Cinema

Alexandra Blas, Blog de Cafea

Cristian Florea, Sport Local

 

Proiecte

 

Ei cred ca viitorul in blogosfera il reprezinta blogurile de nisa si blogurile de brand personal. In acest sens, au realizat urmatoarele proiecte:

1. Blogal Initiative este o platforma dedicata campaniilor pe bloguri, o punte de legatura intre bloguri si companii si o scoala pentru bloggeri.

2. Blogdefotografie.ro este un blog dedicat industriei fotografice care contine review-uri, sfaturi utile, fotoreportaje si analize.

3. Blogdebere.ro contine informatii despre industria berii, evenimente, localuri recomandate, degustari si sfaturi utile.

4. Blogdecafea.ro include noutati din lumea cafelei, beneficiile acestei bauturi, precum si retele culinare, evenimente, degustari si review-uri de cafenele.

5. Blogdecinema.ro este singurul blog cu cinemametru; contine recenzii de filme, cele mai noi filme si topul filmelor.

6. Sportlocal.ro sustine “sportul mic”, a initiat si organizat Campionatul National de Stiri Sportive, scrie despre gamification, iar suporterii fac stirile.

7. Taximetre.ro este cea mai veche platforma din domeniu, cu conturi administrabile pentru companiile de taxi; contine parerile clientilor, de asemenea.

8. BikeEvents.ro este un blog pe care se scrie despre cele mai recente evenimente din lumea ciclismului, concursuri pe doua roti si iesiri pe doua roti.

Daca ai o idee de blog de nisa si vrei sa il construiesti impreuna cu Kooperativa, trimite un e-mail pe office@kooperativa.ro si puneti blogosfera la cale!

 

Ce iti poate oferi Kooperativa

 

Impreuna cu Kooperativa poti realiza un mix de comunicari 2.0, adica o combinatie intre mai multe variante de “atac”, alese in functie de obiectivul pe care il ai, de potrivirea mesajului tau cu un anumit canal de comunicare si de bugetul de care dispui.

Mixul de comunicare propus de Kooperativa este format din 4 variante, din care tu poti alege una, doua, trei sau toate cele patru variante.

1. Blogal Initiative

Mecanismul este destul de simplu: tu dai brieful si premiile, sistemul lor se ocupa de restul. Te poti uita pe studii de caz pentru a vedea rezultatele campaniilor realizate pana acum.

Este bine sa stii ca o campanie prin Blogal Initiative iti aduce minimum 30 de bloggeri care sa scrie pe baza briefului pe care il pui tu la dispozitie.

2. Bloguri portofoliu

Kooperativa 2.0 inseamna in acest moment 7 bloguri de nisa, la care se adauga, daca este cazul, blogurile personale ale managerilor fiecarui proiect in parte, in functie de specificul campaniei, de obiectivul urmarit si de buget.

Fiecare proiect din portofoliul Kooperativa este ori lider de piata pe nisa respectiva, ori in top 3.

3. A-listeri

Oamenii de la Kooperativa cunosc multi bloggeri (daca nu pe toti) din categoria de bloggeri pe care multa lume o numeste A-listeri. Poti apela la ei atunci cand ai nevoie de o campanie pe bloguri si nu stii ce blogger sa alegi, cum sa il contactezi, ce prevederi contractuale sa negociezi cu el, modalitati de plata etc. Ei le stiu deja si folosesc acest know how in fiecare zi.

4. Offline

Kooperativa recomanda din ce in ce mai mult evenimente care sa aducă bloggerii in offline. Au facut mai multe, de diferite dimensiuni si pe diferite teme si si-au dat seama ca este foarte importanta “fixarea” in offline a unei campanii online.

Intalnirea cu bloggerii in offline poate crea o “chimie” care sa te ajute in atingerea obiectivului de comunicare.

Oamenilor de la Kooperativa le plac provocarile 2.0. Fie ca vrei sa colaborezi cu ei pe un proiect de nisa, fie ca vrei sa iti promovezi afacerea pe bloguri, ei abia asteapta sa raspunda provocarii. Scrie-le pe office@kooperativa.ro cateva cuvinte despre proiectul tai si cunoaste-i!

 

 

Ultimele 7 zile de inscrieri la GPeC 2013 – Evenimentul anului in e-Commerce

Stiri Comments Off on Ultimele 7 zile de inscrieri la GPeC 2013 – Evenimentul anului in e-Commerce

gala

In data de 5 noiembrie, la Bucuresti, are loc a 8-a editie a celui mai important eveniment de comert electronic din Romania – GPeC (Gala Premiilor eCommerce). Evenimentul are doua componente majore, respectiv Conferintele Nationale de E-Commerce GPeC desfasurate in intervalul orar 08:30 – 18:00 si Festivitatea de Premiere GPeC, incepand cu ora 19:00. Cei interesati sa participe, mai au timp doar pana pe 31 octombrie sa completeze formularul de inregistrare de pe website-ul GPeC.ro, pretul unui bilet de acces fiind de 69 EUR + TVA.

Greii comertului electronic vin la GPeC 2013

Lista de speakeri publicata de organizatori pe website-ul evenimentului este impresionanta, reunind numele sonore ale pietei de comert electronic, dar si de marketing: Daniel Dubin (ClickTale), Bogdana Butnar (Google Romania), Andreea Raicu (vedeta Prima TV, owner shop.andreearaicu.ro), Cristina Popa (FashionDays), Mirela Bucovicean (Molecule-F), Catalin Cretu (Visa), Gabriel Ghita (MasterCard), Marius Ghenea (ARMO), Mihai Patrascu (evoMAG), Marian Alecsiu (F64), Remus Visan (Paravion), Dragos Anastasiu (Eurolines), Iulian Padurariu (Marks Romania), Andy Szekely (BootCamp University), Laurentiu Dumitrescu (DigitalStar) sunt doar cativa din speakerii anuntati de organizatori pentru GPeC 2013 – Evenimentul Anului in E-Commerce.

Lista completa si agenda evenimentului pe ore, sunt accesibile la www.gpec.ro/festivitate/conferinta.

Tot ce trebuie sa stii despre e-commerce

Potrivit organizatorilor, Conferintele Nationale de E-Commerce GPeC 2013 sunt structurate in asa fel incat sa surprinda toate aspectele importante pentru oricine activeaza in piata de comert electronic sau isi doreste sa porneasca o afacere online. “Alternam keynote speech-urile cu multe panel-uri interactive, oferind spatiu pentru dezbateri si intrebari din partea celor prezenti, astfel incat sa livram – ca in fiecare an – informatie utila si de calitate”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.

Participantii vor afla informatii extrem de utile despre situatia actuala a pietei si predictii pentru anul viitor, optimizarea conversiilor si cresterea vanzarilor, tehnici de persuasiune in vanzari, marketing online, social media, campanii PPC si vor avea ocazia sa participe interactiv la panel-urile de dezbatere dedicate celor mai importante segmente de piata din acest moment: Fashion, IT&C, Turism online.

Castigatorii anului in e-Commerce sunt premiati la Festivitatea GPeC 2013

Seara de 5 noiembrie 2013 este rezervata celei de a 8-a editii anuale a Galei Premiilor eCommerce, aceasta fiind deschisa oficial de actorul Horatiu Malaele. In cadrul Festivitatii, vor fi decernate premiile pentru cele mai bune magazine online (din randul celor 120 de magazine inscrise anul acesta in competitia GPeC si care au trecut printr-un amplu proces de evaluare constand in nu mai putin de 90 de criterii de jurizare). De asemenea, vor fi premiate companiile care activeaza in piata de comert electronic si au inregistrat performante de-a lungul anului (institutiile financiar-bancare, companiile de curierat rapid, agentii web etc.)

Potrivit organizatorilor, “GPeC 2013 va fi un adevarat show pentru piata de comert electronic, oferind in primul rand content relevant, dar si momente artistice memorabile”, dupa cum declara Raluca Georgescu, Marketing Manager GPeC.

Inscrie-te la GPeC 2013 – Evenimentul anului in e-Commerce!

Cei interesati sa participe la GPeC 2013, mai au timp pana pe 31 octombrie (inclusiv) sa completeze formularul de inregistrare accesibil pe website-ul evenimentului la www.gpec.ro/festivitate/conferinta. Pretul unui bilet de acces este de 69 EUR + TVA. Evenimentul se va desfasura pe 5 noiembrie 2013, la Crystal Palace Ballrooms situat in Calea Rahovei nr. 198A, sector 5, Bucuresti, incepand cu ora 08:30 (ora inregistrarii participantilor).

Cateva din avantajele participarii la GPeC 2013:

– speakeri de top romani si internationali vin la GPeC 2013;

– afli cum iti optimizezi conversiie ca sa vinzi mai mult si sa iti cresti business-ul;

– esti la curent cu ultimele noutati din piata si cu estimarile specialistilor pentru anul viitor;

– afli povestile de succes ale marilor jucatori in cadrul panel-urilor dedicate si inveti din experienta lor;

– primesti informatii de calitate care te vor ajuta in dezvoltarea afacerii;

– faci networking cu peste 300 de participanti – top management in e-commerce;

– afli cine sunt Castigatorii Anului in E-Commerce in cadrul Festivitatii GPeC – evenimentul care de 8 ani premiaza performantele in comertul electronic romanesc

Sponsori si parteneri

GPeC – Gala Premiilor eCommerce 2013 este un eveniment sustinut de: Banca Transilvania,CargusDPD RomaniaFAN CourierMasterCardOrangeUISVISAZumzi

Cu sprijinul: Advanced IdeasAgile MediaCasaDeTraduceriClickTaleDrumcafe RomaniaECOMpediaGourmet Spanish GiftsHostwayMadame LuciePayUSilkweb,TeamDealsTRUSTED.roWebDigitalWhite ImageZeList2Parale

Parteneri media: 220.roANISAskMen.roAvocatNetBlogal InitiativeBusiness24Business Days,Business WomanCariereComputer BlogComunicate De PresaDAS CloudFemei in Afaceri,HotnewsIAB RomaniaKiss FMKoolHunt.roLaptop NewsManager.roOpenConnect,PaginaDeMedia.roRadio Romania CulturalShopManiaTraficUliseWall-Street.roZiare.com

Bloguri partenere: ChinezuCristi DorombachCyberCultureIyliLavinia BiberiLiviu TaloiVictor KapraSabina CornovacElena CiricAndra ZahariaLigia AdamAlin VladSorin RusiStefan MurgeanuAlex MihaileanuMarius CalugaruKorinaMSAndreea StanMarian DumitruCarmen AlbisteanuDorin ApavaloaeRaluca PopaIoana Budeanu

Open Pit, documentarul care arata dezastrele cianurii folosite in Peru, a devenit viral

social media 1 Comment »

“Open Pit” (Mina de suprafata) este un film documentar lansat in 2011, care isi propune sa ofere o imagine asupra impactului mineritului pe baza de cianura. Realizat de un grup de jurnalisti de investigatie, despre efectele pe care le produce una dintre cele mai mari mine de aur din lume, situata intr-o zona cu istorie bogata din Peru, documentarul surprinde prin asemanarile cu situatia de la Rosia Montana, devenind astfel popular in retelele sociale.

In ceea ce priveste activitatea din blogosfera, in luna septembrie, a crescut cu 11% conform .roBlogs Index. Numarul de posturi publicate a inregistrat o crestere de aproximativ 12% fata de luna august, ajungand de la 124 193 de posturi la 139 861 de articole publicate pe bloguri. O tendinta de crestere se poate observa si in cazul blogurilor active.

Astfel, daca in luna august erau 9 104 de bloguri active, in luna septembrie au fost inregistrate 9 325 de bloguri cu peste o postare pe luna, in crestere cu aproximativ 3 procente. Numarul de comentarii a crescut, de asemenea, cu aproximativ 12% in luna septembrie fata de luna precedenta.

Conform .roTwitter Index, Twittosfera a inregistrat o crestere de 6 procente in luna septembrie fata de luna august. Numarul de posturi a crescut, de asemenea, cu aproximativ 7%, ajungand de la 810 765 de posturi in luna august la 866 657 de postari in luna septembrie. In ceea ce priveste numarul de conturi active de Twitter, se poate observa o crestere fata de luna august.

Astfel, daca in luna august erau inregistrate 13 853 de conturi cu minim o postare, in luna septembrie numarul acestora a crescut cu aproximativ 2 procente, ajungand la 14 112 de conturi active. Numarul total de conturi de Twitter a ajuns la 74 140, in crestere fata de luna precedenta.

blog_twitter

Top stiri virale

 

1) Documentarul pe care investitorii de la Rosia Montana n-ar vrea sa-l vada vreodata romanii

Un documentar realizat de un grup de jurnalisti de investigatie, despre efectele pe care le produce una dintre cele mai mari mine de aur din lume, situata intr-o zona cu istorie bogata din Peru, surprinde prin asemanarile cu situatia de la Rosia Montana.

2) Marina Chirca. Moartea pentru care Romania nu va varsa lacrimi | Matei Udrea

A murit Marina Chrica, femeia care, intre 1949 si 1958, a sprijinit grupul armat al partizanilor anticomunisti din Muntii Fagaras condusi de Toma Arnautoiu, platind apoi cu libertatea si cu avutia sa aceasta

3) INTERZIS CARDIACILOR! Acesta este video-ul EXTREM de violent care a facut-o pe Paula Seling sa planga si sa blesteme! Ai inima sa te uiti la el? 

Paula Seling a cedat nervos, duminica, din cauza solutiei propuse de autoritati in privinta cainilor vagabonzi. Paula a dat share la un clip pe Facebook si a spus ca “Nu pot sa nu plang cand vad ce trebuia sa fie OMUL si ce a ajuns…Oamenii au inceput sa arda cainii de vii! Dumnezeule!! “

4) Rasturnare de situatie in cazul mortii lui Ionut. Copilul NU a fost omorat de maidanezi. Vezi rezultatul ADN

 Potrivit unor surse judiciare ale Antena 3, cainele descoperit de anchetatori in locul in care a fost omorat Ionut nu era un caine de lupta, ci un maidanez. Cadavrul cainelui a fost ridicat, urmand sa i se facă necropsia, care va stabili daca acesta este cel care l-a omorat pe Ionut.

5) Tanar din Caracal, ridicat de Politie dupa ce a mers cu marijuana la notar sa o legalizeze 

Autoritatile din Caracal au ramas stupefiate cand au fost chemate la biroul unui notar public din localitate, unde un tanar se prezentase cu un ghiveci in care crestea o planta de cannabis, pe care acesta incerca sa o legalizeze.

6) 10 MOTIVE PENTRU CARE URASC NUNTILE

In articol se vorbeste despre 10 motive pentru care autoarea uraste nuntile: darul, “bridezilla”, muzica, domnisoarele de onoare, ambalajul invitatelor, furtul miresei, faptul ca doi oameni se iubesc si se casatoresc, rochia mirsei, pozele, meniul.

7) Rasturnare incredibila in cazul copilului ucis: Au venit rezultatele analizelor ADN

Surse din interiorul anchetei au declarat pentru DC News ca din datele existente pana in prezent, analizele ADN arata ca in probele prelevate din ranile copilului ucis nu a fost gasit ADN-ul niciunui caine dintre cei sase maidanezi acuzati ca l-ar fi ucis pe Ionut.

8) DEZBATERE si SONDAJ RTV.NET: Care este solutia pentru rezolvarea problemei maidanezilor din Bucuresti?

RTV.NET vrea sa afle parerea cititorilor in privinta cainilor abandonati pe strazile Capitalei si ii roaga pe acestia sa raspunda la intrebarea “Care credeti ca este solutia pentru rezolvarea problemei maidanezilor din Bucuresti?”

9) Generozitatea nu este doar o poveste! Clipul de 3 minute care a cucerit internetul

„A darui este cel mai bun mod de comunicare” – este sloganul unei companii de telecomunicatii din Thailanda, care a lansat pe piata o reclama despre care multe voci au spus ca este mai buna decat un film hollywoodian. Spotul publicitar, postat si pe Youtube in varianta extinsa de trei minute, a strans peste trei milioane de vizualizari intr-o singura saptamana.

10) “Andra cea mica”, adolescenta de 15 ani care a intrat in Cartea Recordurilor, face senzatie si vara aceasta, calcand pe urmele Innei

Andra Gogan, “Andra cea mica” asa cum este ea alintata in showbiz, a inregistrat un cover dupa piesa “Spre mare”, lansata de Inna, si a primit numai cuvinte de lauda.

Top videoclipuri

 

1) Grasu XXL feat Ami – Deja Vu (Official Single) – 132 aparitii

2) #Rosia – 87 aparitii

3) Miley Cyrus – Wrecking Ball – 86 aparitii

4) Scoala Vietii – 76 aparitii

5) COMISIA SPECIALA la Rosia Montana – 25.09.2013 – NECENZURAT! – 67 aparitii

6) Phonebloks – 65 aparitii

7) Anda Adam – Daca ar fi (Official Video) – 64 aparitii

8) Sisu Tudor feat. Alex Velea – “Spre Stele” (Necenzurat) – 61 aparitii

9) Elena feat. JJ – Pana dimineata (Official VIdeo HD) – 61 aparitii

10) cheloo – statul e tarfa cu care esti obligat sa te-nsori – 60 aparitii

Top hashtags

 

In luna septembrie, hashtag-ul #rosiamontana ocupa prima pozitie din punct de vedere al numarului de mentionari. Pe pozitia a doua,  se situeaza hashtag-ul #peblog, care isi pastreaza pozitia din luna anterioara.

hashtag-uri

10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre #unitisalvam #rosiamontana

social media 1 Comment »

Rosia Montana reprezinta un subiect de interes pentru toti romanii, “inrosind” online-ul romanesc si repartizandu-l in doua tabere: pro si contra proiectului de exploatare miniera. Astfel, cu ajutorul ZelistMonitor*, am realizat un top 10 al lucrurilor pe care trebuie sa le stii despre discutiile din presa online si din Social Media despre Rosia Montana.

1. Numarul de aparitii si impresii in perioada 20 august- 13 octombrie
Discutiile din online au inceput in jurul datei de 20 august, moment care coincide cu vizita unei delegatii a Parlamentului Romaniei la Rosia Montana si cu anuntul acestora care au declarat ca sunt “pentru” proiectul de exploatare.
Astfel, intre 20 august si 13 octombrie, numarul aparitiilor este de aproximativ 213 mii, ceea ce inseamna mai mult de 50 de zile de discutii in mediul online, dar si de proteste in strada. Impresiile estimate ale subiectului Rosia Montana au fost 281 milioane.

2. Facebook, principalul generator de discutii
Cele mai multe discutii au avut loc pe Facebook, atat pe paginile publice, cat si in discutiile publice de pe profile personale. In perioada monitorizata (20 aug- 13 oct), Facebook a inregistrat 117 mii de aparitii, cu un viewership estimat la 144 milioane impresii, adica 63% din totalul discutiilor din online despre subiect.
Presa, impreuna cu comentariile de presa si agregatoarele, insumeaza 54 mii aparitii, adica 25% din totalul mentionarilor.
Blogurile si comentariile de pe bloguri au adunat 15 mii aparitii, adica 7% din totalul mentionarilor in perioada monitorizata.

3. Portretul emitentului tipic
Cei mai activi pe acest subiect au fost persoanele cu varsta cuprinsa intre 30- 34 ani (aproximativ 25% din totalul emitentilor), stabiliti in Bucuresti (63%), de sex masculin (80%).

4. In ultima luna, subiectul a prezentat mai mult interes decat orice alt subiect politic
Cu ajutorul ZelistMonitor, s-a realizat o comparatie intre numarul de aparitii ale subiectului “Rosia Montana” si termenii “Basescu”, “Crin Antonescu”, “Victor Ponta” si “politica” pentru a observa care dintre aceste subiecte a reprezentat un interes mai mare pentru romani. Desi subiecte foarte dezbatute, termenul “Victor Ponta” a inregistrat un numar de doar 90 mii aparitii, “Basescu”- 61 mii aparitii, “politica”- 55 mii aparitii si “Crin Antonescu”- 17 mii aparitii.
In ultima luna, subiectul Rosia Montana a avut peste 109 mii aparitii, fiind cu 12% mai discutat in presa online si in Social Media decat “Victor Ponta”.

5. Peste 1800 de clipuri despre Rosia Montana pe Youtube

In perioada 20 aug- 13 oct, ZelistMonitor a monitorizat peste 1800 de clipuri pe canale de Youtube romanesti, iar impreuna cu comentariile, au fost insumate 2700 de aparitii ale subiectului Rosia Montana.

 

6. Articolul care a generat 790 mii impresii estimate
“Documentarul pe care investitorii de la Rosia Montana n-ar vrea sa-l vada vreodata romanii“, cea mai importanta postare din perioada monitorizata, a generat 790 mii impresii estimate. Impactul mentiunii a fost foarte puternic, fiind astfel propagat pe Facebook, Twitter si in blogosfera. Pe Facebook a avut 15 mii share-uri, 1000 comentarii si 16 000 like-uri. Pe Twitter a fost distribuit de 27 de ori si a avut 9000 de folowers agregati, iar in blogosfera a avut 7 trackback-uri.

 

7. Cel mai viralizat articol de blog

Articolul “Doamna care ne facea sa varsam o lacrima in reclama TV pentru Rosia Montana este cu totul alta in realitate“ a fost scris pe blogul criserb.com/blog in data de 23 august, generand 756 mii de impresii cu propagare pe Facebook (11 mii share-uri, 5800 comentarii si 16 mii like-uri), Twitter (45 distribuiri, 34 mii de folowers agregati) si in blogosfera (6 trackback-uri).

8. Cel mai vizionat clip despre Rosia Montana

“Minerii RMGC si Comisia Parlamantara UNESCO – NECENZURAT“ este cel mai vizionat si viralizat clip de pe Youtube din perioada 20 aug- 13 oct, impresiile estimate fiind de peste 78 mii. Acest clip are peste 440 comentarii si 500 like-uri.

9. Evolutia discutiilor pe saptamani
Discutiile din online despre Rosia Montana nu au avut o evolutie uniforma in ceea ce priveste numarul de aparitii, acesta fiind influentat de discutiile din Parlament, de declaratiile politicienilor si de protestele din strada.
In perioada 20- 26 aug, subiectul a atins 2700 aparitii, acesta fiind debutul discutiilor, a continuat cu 17 mii aparitii in perioada 27 aug- 2 septembrie, apogeul fiind atins in saptamana 3- 10 sept, cand au fost monitorizate 63 mii aparitii. In ultima saptamana, ZelistMonitor a inregistrat 14 mii aparitii ale subiectului Rosia Montana.

10. Ziua cu cele mai multe discutii despre Rosia Montana
Cele mai multe discutii despre Rosia Montana au avut loc pe data de 9 septembrie, fiind astfel monitorizate 15 mii aparitii, cu un viewership estimat de 21 mil. impresii. Aceasta data a coincis cu un protest de mari proportii in Piata Universitatii Bucuresti.

*Aceste date au fost preluate din ZelistMonitor, standardul de facto in monitorizarea online din Romania.

 

Vino pe 5 noiembrie la Conferintele Nationale de E-Commerce si Festivitatea de Premiere GPeC 2013

social media Comments Off on Vino pe 5 noiembrie la Conferintele Nationale de E-Commerce si Festivitatea de Premiere GPeC 2013

Pe 5 noiembrie, la Bucuresti, are loc editia de toamna a Conferintelor Nationale de E-Commerce GPeC, urmata de cea de a VIII-a editie anuala a Festivitatii de Decernare a Premiilor in Comertul Electronic GPeC 2013. 

cover-GPeC2013

Oferta early-bird pana pe 15 octombrie: 49 euro + TVA

Biletele pentru Conferinte au fost puse in vanzare, iar cei interesati pot beneficia de oferta early-bird, daca se inscriu pana pe 15 octombrie inclusiv.

Pretul unui bilet de acces este de 49 euro + TVA pentru cei care profita de oferta early-bird, valabila pana pe 15 octombrie inclusiv. Dupa aceasta data, pana pe 31 octombrie, pretul unui bilet devine 69 euro + TVA. Inscrierile se fac pe website-ul GPeC, lawww.gpec.ro/festivitate/conferinta.

Inscrierile se fac completand formularul de inscriere accesibil la www.gpec.ro/festivitate/conferinta

 

Magazinele online inscrise in competitia GpeC si presa au acces gratuit la eveniment

Potrivit organizatorilor, cele 120 de magazine online inscrise in competitia GPeC inca din luna aprilie, cat si presa au acces gratuit la evenimentul din 5 noiembrie, mentionand in campul Observatii din formularul de inscriere de pe site ca sunt inscrisi in competitie sau numarul legitimatiei de presa, dupa caz.

 

ClickTale vine pentru prima oara in Romania, la GPeC 2013

Noutatea adusa de GPeC in acest an este keynote speech-ul lui Daniel Dubin, Channel Sales Manager ClickTale – unul dintre cele mai cunoscute tool-uri de Customer Experience Analytics la nivel mondial – care va vorbi despre optimizarea conversiilor si cresterea vanzarilor.

 

Invitati

Pe lista (partiala inca) a speakerilor publicata ieri, 8 octombrie, pe GPeC.ro, se regasesc principalii jucatori ai comertului electronic romanesc: Catalin Cretu (VISA Europe), Gabriel Ghita (MasterCard Europe CEE), Marius Ghenea (ARMO), Marin Mitroi (RomCard), Marian Alecsiu (F64 Studio), Alin Stanciu (FashionUP), Mirela Bucovicean (Molecule F), Vicki Nicola (MyMedia/The Group), Gian Sharp (Cargus), Felix Patrascanu (FAN Courier), Dorin Boerescu (2Parale), Remus Visan (Paravion), Mihai Patrascu (evoMag), Radu Vilceanu (ContentSpeed), Liviu Taloi (ECOMpedia), Laurentiu Dumitrescu (DigitalStar/Leo Burnett), Iulian Padurariu (Marks Romania). De asemenea, este anuntat ca speaker Andy Szekely, renumit trainer pe zona de dezvoltare personala si profesionala, autor a 4 carti in domeniu.

Ne bucuram sa aducem la Conferintele Nationale de E-Commerce cei mai buni speakeri din domeniu, cu o experienta vasta, probata de afacerile pe care le deruleaza de ani de zile. Iar lista nu se inscheie aici – promitem nume sonore din toate segmentele importante de piata”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GpeC.

 

Avantajele participarii la GPeC 2013 – Evenimentul Anului in E-Commerce

  • speakeri de top, romani si internationali, vin la Conferintele Nationale de E-Commerce GPeC;

  • afli cum iti optimizezi conversiile ca sa vinzi mai mult;

  • esti la curent cu ultimele noutati din piata si cu estimarile specialistilor pentru anul viitor;

  • afli povestile de succes ale marilor jucatori in cadrul panel-urilor dedicate si inveti din experienta lor;

  • afli tot ce este important despre situatia pietei si primesti informatii de calitate care te vor ajuta in dezvoltarea afacerii;

  • faci networking cu peste 300 de participanti – top management in e-commerce;

  • ii aplauzi pe Castigatorii Anului in E-Commerce in cadrul Festivitatii GpeC – un adevarat spectacol al Comertului Electronic Romanesc.

 

Conferintele Nationale de E-Commerce se desfasoara pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, urmand ca seara sa fie rezervata Festivitatii de Decernare a Premiilor GPeC 2013, in urma competitiei magazinelor online inceputa in luna aprilie a acestui an.

 

Loc desfasurare eveniment

Evenimentul are loc la Crystal Palace Ballrooms din Calea Rahovei nr. 198A, sector 5, Bucuresti.

Organizatorii recomanda tuturor celor interesati sa verifice constant GPeC.ro/festivitate/conferinta pentru ca se actualizeaza lista de speakeri si agenda evenimentului.

 

GPeC – Gala Premiilor eCommerce 2013 este un eveniment sustinut deBanca Transilvania,Cargus, DPD Romania, FAN Courier, MasterCard, Orange, UIS, VISA, Zumzi

Cu sprijinul: Advanced Ideas, Agile Media, CasaDeTraduceri, ClickTale, ECOMpedia,Hostway, Silkweb, TeamDeals, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, ZeList, 2Parale

Parteneri media: AvocatNet, PaginaDeMedia.ro, Blogal Initiative, Computer Blog, Comunicate De Presa, DAS Cloud, Hotnews, IAB Romania, Kiss FM, Laptop News, Radio Romania Cultural, ShopMania, Trafic, Ulise

Bloguri partenere: Chinezu, Cristi Dorombach, CyberCulture, Iyli, Lavinia Biberi, Liviu Taloi, Victor Kapra, Sabina Cornovac, Sorin Rusi, Stefan Murgeanu, Alex Mihaileanu, Marius Calugaru

 

Rezultatele Studiului State of Social Media Employment 2013

social media Comments Off on Rezultatele Studiului State of Social Media Employment 2013

Evensys, in colaborare cu Portal HR, a realizat pentru al treilea an consecutiv studiul State of Social Media Employment, o analiza a salariilor specialistilor din Social Media. Pe 27 septembrie, in cadrul evenimentului Webstock 2013, au fost prezentate rezultatele acestui studiu.

Analiza a fost realizata doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:

  • Nivelul salariilor in 2013 fata de 2012 a ramas constant, lucru care este pozitiv in contextul in care exista in continuare specializari pe piata fortei de munca pentru care nivelul salarial a scazut in continuare.
  • Experienta face o diferenta, specialistii cu peste 2 ani de experienta in zona de Social Media au diferente semnificative fata de cei proaspat intrati in aceasta industrie.
  • Exista mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirma posibila dezvoltare viitoare.

studiu

Cateva dintre cifrele relevante:

  • Majoritatea specialistilor care activeaza in Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%), fie titlul de Social Media Specialist (13%)
  • Specializarile care par sa duca catre o cariera in Social Media sunt PR (15%) sau presa (11%)
  • Departamentele din care tind sa faca parte aceste responsabilitati sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde exista)
  • Salariul mediu lunar (raportat la numarul total de participanti) este de 660 Euro net, in timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist 603 Euro, Online Manager 775 Euro
  • Pentru pozitia de Social Media Manager, media salariala urca la 1000 Euro pentru cei care au peste 2 ani de experienta in domeniu
  • Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit intre 2000 si 4000 Euro, in timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist castiga intre 500 si 1000 de Euro
  • Datele provenite de la companii confirma nivele intre 600 si 900 Euro net pentru pozitia de Social media Manager, respectiv 450 – 900 Euro net pentru Social Media Specialist

“Speram ca de la an la an baza de specialisti din piata si care participa la acest studiu sa fie in crestere, astfel incat acest demers sa capete relevanta unui studiu salarial in adevaratul sens al cuvantului si sa putem identifica cat mai multe tendinte care sa ne ajute in intelegerea unei piete in formare, cum este cea a specialistilor social media.” Madalina Uceanu, Managing Partner, Career Advisor.

Initiativa studiului a pornit de la dorinta de a culege cat mai multe date de la specialistii din acest nou domeniu, astfel incat sa fie posibila identificarea tendintelor actuale ale pietei. In primii doi ani, s-au strans aceste date doar de la angajati, cei care au atributii in Social Media, dar anul acesta a fost completata aceasta imagine cu raspunsurile primite de la 10 companii care au un departament de Social Media sau angajati dedicati acestei specializari.

Majoritatea rolurilor din Social Media sunt noi, numarul specialistilor este inca mic, insa asistam la un domeniu care este abia in formare, care continua sa creasca de la an la an. S-a dorit identificarea catorva marje salariale, specializari care duc catre acest tip de rol si observarea corelatiilor dintre nivelul de senioritate si nivelul pachetului salarial oferit.

Prezentarea integrala este disponibila aici.

Tinerii si share-ul parolelor personale: studiu 1424.ro

1424.ro, Sondaje Comments Off on Tinerii si share-ul parolelor personale: studiu 1424.ro

28% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online au impartasit iubitului/iubitei parolele conturilor personale de pe Internet. Aceasta statistica este foarte apropiata cu cea din SUA: o cercetare realizata de Pew Internet and American Life Project, dispunand de un esantion reprezentativ de 770 de tineri 12-17 ani din SUA, care navigheaza pe Internet in mod fecvent,  a aratat ca procentul tinerilor americani care au destainuit propriile parole partenerilor de relatie este de 30%.

In cazul cercetarii www.1424.ro, se mai observa faptul ca 61% dintre tinerii care declara ca au impartasit cel putin o parola cu iubitul/iubita, au facut-o total, in sensul impartasirii tuturor parolelor. Cu alte cuvinte, atunci cand impartasesc parolele, tinerii tind sa o faca in mod consistent, total, fara limitarea la un anumita retea sociala sau serviciu de chat.

Cateva caracteristici majore pentru cei care share-uiesc parolele impreuna cu partenerii de relatie si pentru cei care prefera sa nu dezvaluie parolele personalele altor persoane:

Tinerii care impartasesc cu iubitul/iubita parolele personale:

  • o caracteristica a celor care prefera sa share-uiasca parolele personale este importanta acordata relatiei cu iubitul/ iubita. Tinerii care declara ca share-uiesc parolele tind sa se afle intr-o relatie de lunga durata, tind sa se vada in postura de om casatorit, tind sa creada in dragoste la prima vedere, aleg sa isi petreaca Craciunul mai degraba in compania iubitului/iubitei decat impreuna cu familia, sau cu prietenii. Dintre principalele valori in viata (bani, siguranta, dragoste, cunoastere, putere) share-uitorii de parole personale cu iubitul/iubita tind sa aleaga dragostea. Aflati in situatia in care partenerul le-ar propune sa fuga in lume, acestia ar raspunde afirmativ.
  • Credinta in destin, predestinare, horoscop.
  • Deschidere fata de necunoscut, o anumita doza de curaj si imprudenta: tinerii care prefera sa share-uiasca parolele personale impreuna cu iubitul/iubita tind sa se considerere a fi persoane deschide, curajoase. Tind sa declare ca s-au intalnit cu persoane cunoscute mai intai pe Internet si ca de obicei judeca omul dupa prima impresie pe care le-o lasa,
  • Sociabilitate: tind sa declare ca ies cu prietenii zilnic sau aproape zilnic si ca in fiecare luna vorbesc la telefon peste 5 ore.
  • Traditionaliste: tind sa se considere persoane traditionaliste si considera avortul o fapta total inacceptabila.
  • Manifesta interes pentru casa si ingrijirea casei: tind sa declare ca fac curat in casa din proprie initiativa, fara a fi fortati de alte persoane sa faca, tind sa declare ca stiu sa gateasca.

Tinerii ca nu prefera sa share-uiasca parolele personale impreuna cu iubitul/iubita

  • Legatura apropiata cu familia si parintii: o parte acestor tineri tind sa declare ca isi petrec sarbatorile de iarna mai degraba in compania familiei. Cand au o problema tind sa o discute prima data cu parintii si nu cu prietenii, alte persoane. Tinerele care nu dezvaluie parolele personale iubitilor tind sa considere ca generatia parintilor lor a fost mult mai interesata de cunostere decat generatia lor. Tind sa declare ca majoritatea banilor pe care ii au provin de la familie.
  • Prezenta familiei in mediul online: tind sa declare ca dintre parinti, mai degraba mama este cea care are cont pe Facebook.
  • Retasi, timizi, singuratici: tind sa se considere a fi persoane retrase, timide si nu se vad in postura omului casatorit. Tind sa declare ca ies impreuna cu prietenii o data pe luna. Dintre diverse genuri muzicale, tind sa prefere rock si pop.
  • Precati, calculati: tind sa nu aiba incredere in dragoste la prima vedere. Intrebate fiind ce ar face daca iubitul le-ar propune sa fuga in lume, tinerele care prefea sa nu impartaseasca parolele personale cu iubitii tind sa raspunda negativ.

Rezultate detaliate:

72% dintre Digital Natives (tineri cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 ani, activi in mediul online) declara ca nu au destainuit iubitului/iubitei nici o parola de la conturile lor online personale. 28% dintre tinerii respondenti au declarat ca au impartasit iubitului/iubitei parolele personale.

Distributia raspunsurilor dihotomic: da/nu

distrib_dihotomica

 

Dintre cei care au raspuns pozitiv la aprecedenta intrebare, 61% declara ca au impartasit toate parolele. 19% – doar parola contului de Facebook, 10% parolele conturilor de email si 10% parolele altor servicii de email, retele sociale sau servicii de chat de pe Internet.

distrib_pozitiva

 

Distributia raspunsurilor detaliate

distributie

Insight-uri despre cei care impartasesc si cei care nu impartasesc parolele conturilor online personale

Dimensiune

Tinerii care destainuie iubitului/iubitei parolele personale

Tinerii care nu destainuie iubitului/iubitei parolele personale

Relatia cu iubitul/iubita este foarte importanta pentru ei

Tind sa se afle intr-o relatie de durata cu partenerul in momentul realizarii sondajului.

Tind sa nu fie implicati im vreo relatie de durata in momentul sondajului.

Se vad in postura de om casatorit.

Nu se vad in postura de om casatorit.

Tind sa declare ca isi petrec sarbatorile de iarna mai degraba impreuna cu iubitul decat cu familia, sau singuri.

Tind sa declare ca isi petrec sarbatorile de iarna mai degraba in compania familiei sau singuri.

Tind sa aiba incredere in dragostea la prima vedere.

Tind sa nu aiba incredere in dragoste la prima vedere.

Intrebate fiind ce ar face daca iubitul le-ar propune sa fuga in lume, tinerele care impartasesc parolele cu iubitii lor, raspund afirmativ acestei provocari.

Intrebate fiind ce ar face daca iubitul le-ar propune sa fuga in lume, tinerele care prefea sa nu impartaseasca proalele cu iubitii tind sa raspunda negativ.

Dintre principalele valori in viata (siguranta, bani, dragoste, cunoastere, putere) cei care impartasesc parolele cu iubitii tind sa aleaga dragostea.

Credinte in destin, predestinare, horoscop

Tind sa creada in horoscop.

Tind sa nu creada in horoscop.

Persoane deschise, increzatoare in necunoscut, care se considera a fi curajoase.

Declara ca s-au intalnit cu oameni cunoscuti pe Internet.

Declara ca nu s-au intalnit cu persoane cunoscute pe Internet.

Tind sa se bazeze pe prima impresie pe care le-o lasa cineva strain.

Tind sa nu se bazeze pe prima impresie pe care le-o lasa o persoana straina.

Tind sa se considere persoane curajoase.

Tind sa se considere persoane precaute.

Tind sa se considere a fi persoane mai degraba deschise.

Tind sa se considere a fi mai degraba persoane timide, introvertite.

Traditionaliste

Se declara a fi persoane mai degraba traditionaliste/conformiste.

Tind sa considere avortul a fi mai degraba o fapta inacceptabila.

Tind sa considere avortul a fi o fapta acceptabila.

Sociabilitate

Tind sa declare ca ies impreuna cu prietenii zilnic sau aproape zilnic.

Tind sa declare ca ies impreuna cu prietenii o data pe luna.

Tind sa vorbeasca la telefon peste 5 ore in fiecare saptamana (femei).

Tind sa vb la telefon mai putin de o ora pe saptamana (femei).

Interes fata de casa si ingrijirea casei

Tind sa ajute la treburile din casa din proprie initiativa.

Tind sa ajute la treburile din casa doar daca sunt fortati sa o faca.

Tind sa declare ca stiu sa gateasca.

Tind sa declare ca nu se descurca deloc in bucatarie.

Relatia apropiata cu parintii

Cand au o problema tind sa o discute prima data cu parintii si nu cu prietenii, alte persoane.

Tind sa considerere ca generatia parintilor nu a fost mai interesata de cunoastere decat generatia din care fac parte (femei).

Tind sa considere ca generatia parintilor lor a fost mult mai interesata de cunostere decat generatia lor (femei).

Tind sa declare ca majoritatea banilor pe care ii au provin de la familie.

Tind sa declare ca parintii lor nu au niciunul cont pe Facebook.

Tind sa declare ca mama lor are cont pe Facebook.

Tind sa prefere ca gen muzical mai degraba muzica latino, hip hop, manele si muzica populara.

Tind sa prefere ca gen muzical mai degraba muzica rock si pop.

Discutiile din online despre Rosia Montana continua: 10 000 mentionari in 24 de ore

social media Comments Off on Discutiile din online despre Rosia Montana continua: 10 000 mentionari in 24 de ore

In ultimele saptamani, se discuta foarte mult in mediul online despre proiectul de exploatare de la Rosia Montana. Saptamana trecuta, pe 12 septembrie, se scria pe blogul Zelist ca subiectul “Rosia Montana” atinsese un numar de aproape 7500 de mentionari in 24 de ore.

ZelistMonitor a monitorizat din nou discutiile despre proiectul de exploatare miniera, concluzionand ca in data de 16 septembrie, acest subiect a atins 9940 de mentionari, numarul acestora crescand odata cu protestele din Bucuresti. Aparitiile din ultimele 24 de ore au avut un viewership estimat la 11 950 000 de impresii. Cel mai eficient canal se dovedeste a fi Facebook, cu 2693 de aparitii pe paginile publice, in ultimele 24 de ore, si un viewership estimat la 6 659 000 de impresii si 2662 de aparitii in discutiile publice de pe profile personale, cu un viewership de 330 000 de impresii.

Anexa 1_24h

Din randul persoanelor care au scris despre subiectul “Rosia Montana” pe bloguri si pe conturi de Twitter, majoritatea este reprezentata de persoane de gen masculin, proportia fiind de 82.5%. 64% dintre emitenti sunt din Bucuresti, iar 12.4% din Transilvania. 42.8% dintre cei care au scris despre Rosia Montana au varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani.

In perioada 9- 16 septembrie, expresia monitorizata a fost mentionata in social media din Romania de 58 362 de ori, aparitiile avand un viewership estimat la 79 147 000 impresii. Si in acest caz, Facebook a fost cel mai eficient canal de comunicare din punct de vedere al numarului de aparitii si al viewership-ului: 19 296 aparitii pe paginile publice, respectiv 11 526 de mentionari in discutii publice de pe profile personale si un viewership estimat la 39 110 000 de impresii, respectiv 1 894 000 de impresii.

Anexa 2_7z

Discutiile din perioada 9- 16 septembrie (58 362) reprezinta aproape 40% din totalul mentionarilor din ultimul an, in ultimele 365 de zile, subiectul “Rosia Montana” fiind mentionat de 147 009 ori.

In aceasta perioada, cele mai multe mentionari ale subiectului “Rosia Montana” au avut loc in data de 9 septembrie. Astfel, subiectul monitorizat a fost mentionat de 15 181 de ori in social media din Romania, cele mai multe mentionari venind dinspre Facebook: 5191 aparitii pe pagini publice si 3855 aparitii in discutiile publice de pe profile personale. Multe dintre aparitii au legatura cu inchiderea proiectului Rosia Montana, anuntata in ziua de 9 septembrie de catre premierul Victor Ponta.

Anexa 3_evolutie 7z

Raportandu-ne la ultimele 30 de zile, subiectul monitorizat a avut 116 718 de aparitii, cu un viewership estimat la 164 816 000 de impresii. Cel mai eficient canal a fost, din nou, Facebook, cu 40 367 de mentionari pe paginile publice si un viewership de 86 371 000 de impresii si 22 964 de aparitii in discutiile publice de pe profile personale, inregistrand un viewership estimat la 3 906 000 de impresii.

Anexa 4_30z

In ultimele 30 zile, discutiile despre Rosia Montana au inregistrat cresteri si scaderi din punct de vedere al numarului de mentionari. Ziua in care au avut loc cele mai multe discutii din ultima luna a fost tot 9 septembrie. 

Anexa 5_evolutie 30z

In ultimul an, discutiile despre Rosia Montana au atins 147 009 mentionari, cu un viewership estimat la 237 198 000 impresii. Dintre cei care au scris pe bloguri sau Twitter despre Rosia Montana, majoritatea este reprezentata de barbati, cu un procentaj de 79.7 %. De asemenea, 48.5% dintre cei care au scris au varsta cuprinsa intre 30 si 34 de ani, iar 58.9% sunt din Bucuresti.

Anexa 6_365z

Cele mai importante 3 articole in functie de impactul mentiunii:

1. http://www.business24.ro/macroeconomie/industria/documentarul-pe-care-investitorii-de-la-rosia-montana-n-ar-vrea-sa-l-vada-vreodata-romanii-1535144

Anexa 7

Articolul a avut un viewership estimat la 730 202 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale: Facebook- 13 596 share-uri, 948 comentarii si 15 122 like-uri; Twitter- 27 link-uri si 8953 followers agregati; blogosfera- 6 trackback-uri.

Anexa 8

2. http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/marea-minciuna-cu-despagubirile-pentru-rosia-montana-si-procedura-de-urgenta-cum-a-reactionat-bursa-protestele-continua-97952.html

Anexa 9

Articolul a avut un viewership estimat la 263 246 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale: Facebook- 4442 share-uri, 602 comentarii si 5970 like-uri; Twitter- 25 link-uri si 17 954 followers agregati; blogosfera- 4 trackback-uri.

Anexa 10

3. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15543335-victor-ponta-proiectul-rosia-montana-este-inchis-protestele-atins-scopul.htm

Anexa 11

Articolul a avut un viewership estimat la 185 955 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale: Facebook- 2020 share-uri, 1976 comentarii si 4102 like-uri; Twitter- 20 link-uri si 24 608 followers agregati; blogosfera: 8 trackback-uri.

Anexa 12

Primele 10 bloguri, in functie de numarul de postari, pozitia in Zelist si scorul total, care au scris despre Rosia Montana in ultima saptamana sunt:

Anexa 13

ZelistMonitor a monitorizat si hashtag-urile #salvatirosiamontana si #unitisalvam pentru a observa numarul de aparitii defalcate pe aceste expresii. Astfel, in ultimele 7 zile, hashtag-ul #salvatirosiamontana a inregistrat un numar de 1212 aparitii, cu un viewership estimat la 1 103 000 impresii, iar hashtag-ul #unitisalvam a inregistrat 4010 aparitii, avand un viewership de 2 887 000 impresii.

Anexa 14

Anexa 15

S-a observat faptul ca aparitiile tag-ului #unitisalvam” au crescut cu 25% fata de data de 12 septembrie, ultima perioada monitorizata de Zelist Monitor.