Aug 13
Cu totii vorbim despre viralizare ca modul in care se propaga informatia in social media si despre cum raspandirea content-ului tine de dorinta oamenilor de a da mai departe. Despre viralizare se discuta constant in workshop-uri sau conferinte de social media, dar de cele mai multe ori lipsesc studii care sa prezinte aspectele ei.
Din acest motiv, Zelist Monitor si-a propus sa realizeze cea mai ampla analiza asupra viralizarii din Romania, impartita in mai multe capitole care vor fi facute publice in urmatoarele saptamani. Cu ajutorul acestor studii, vrem sa aducem in atentia oamenilor din comunicare exact acel continut care a “prins” pe retelele sociale din .ro.
Ce s-a viralizat in blogosfera?
Deschidem seria analizelor cu topul celor mai viralizate 50 de articole de pe bloguri in primele 5 luni din 2015.
Key insights
Cel mai viralizat articol din blogosfera romaneasca din aceasta perioada a fost “Retrage-ti banii de pe cardul national de sanatate” (arhiblog.ro), un pamflet referitor la mitul cardurilor de sanatate blocate in aparate. Articolul a strans 9585 de share-uri, 16046 de like-uri si 15926 de comentarii.
Top blogs (bloguri cu cele mai multe aparitii in top 50)
Studiul a fost realizat in baza surselor din Zelist Monitor, in perioada 1 ianuarie – 31 mai 2015. Topul a fost calculat in functie de numarul de share-uri pe Facebook generat de fiecare articol.
Pentru mai multe informatii, consultati studiul (aici) si infograficul.

Aug 11
Va prezentam mai jos situatia Instagram in Romania in luna iunie 2015, intr-un infografic realizat de Instagramology si ZeList.

Aug 06
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (30 iulie – 05 august 2015).
Lansari, campanii, stiri:
- 2active PR promoveaza #Bergenbier si #SaintGobain350
- Caracteristic PR: F64 si Nikon anunta “Zilele Nikon”. Agentia promoveaza Profructta, Vitacom siVonino
- Chapter4: Vanzarile Farmec au crescut cu 10% in prima jumatate a anului 2015
- Conan PR: Aseara am aplaudat olimpicii din loturile nationale de matematica, fizica si informatica, si pe profesorii care i-au indrumat.#hailaolimpiada
- Confident.Communications promoveaza Intermedicas Worldwide si Trainart
- DC Communication mentioneaza World Vision Romania, Rowmania, Dell, Festivalul Solidaritatii Pakivalo si workshop-ul “Democratie europeana in actiune“
- Bloggerii culinari sunt invitati de Electrolux si Golin sa participe la competitia #romacuelectrolux. Mercedes-Benz Romania si Golin au sustinut #performanta la Campionatele Internationale de Inot. Agentia comunica pentru Lidl. Lowe Romania are cele mai frumoase terase si cafeteria din oras
- Graffiti PR comunica pentru H&M
- Grayling Public Relations: Studiu Google: cum arata o zi din viata lui Homo Smartphonicus
- Make Sense PR recomanda articolul “The Difference Between Content And Content Marketing“
- MCCANN PR: Nestlé lanseaza noile cereale pentru sugari si copii mici, cu fier+
- Media Pozitiv: La inaugurarea celui de-al doilea Canal Suez e asteptata… o mare de jurnalisti
- More Than Pub promoveaza Koliba, Margaritar si Tefal. Agentia organizeaza trainingul “Arta livrarii discursului“
- MSLGROUP The Practice anunta un nou proiect, cu parfum de vanilie
- Naked PR mentioneaza Parlor
- OMA Vision: Campania umanitara “Joy for Nepal” a depasit 100.000 de Euro
- Frank Group semneaza noua campanie “La Strada. Taste The World“. Echipa Oxygen PR a implementat actiunile de PR ale campaniei. Agentia promoveaza Heineken, Grand Entertainment, Garanti Bank, Divertiland Park
- Plus Communication promoveaza proiectul “Miscarea face bine“, evenimentul “Cea mai mare ora de sport“, Dynamic Training Solutions, Bootcamp University. Agentia anunta o noua campanie umanitara – Elena Petica
- PR Beta: Videourile in campanii. Importanta. Strategii. Statistici
- Premium PR promoveaza Xerox Romania si BRD Bucharest Open 2015
- Presage PR recomanda Epoque Hotel Bucharest
- PRSteps recomanda articolul “New Vector smartwatch isn’t the smartest, but 30-day battery life makes up for it“
- RanEvents Comm a inaugurat cinematograful Cinema City din City Park Mall (Constanta). Agentia promoveaza filmul “Southpaw“
- ROGALSKI Damaschin Public Relations: “4 din 10 barbati romani ar alapta, daca ar putea” (Asociatia SAMAS). Agentia promoveaza si Piraeus Bank
- Russenart Communications continua campania de informare si crestere a respectului de sine a femeilor „Frumusetea la 40 de ani”
- Smart Point Consulting: Epson si Asociatia Ordinul Manufacturierilor au inaugurat expozitia “Back to the fibers – de la tipar manual la imprimare inkjet“
- SunShine Digital recomanda articolul “7 Ways to Use Facebook Native Video to Better Connect With Your Fans“
- The House PR Agency scrie despre campania #Messages2London. Agentia recomanda articolul “Sentience: the coming AI revolution and the implications for marketing“
- The Public Advisors comunica pentru Ares si pentru Centrul de Studii despre Bere Sanatate si Nutritie. Agentia ia parte la un proiect ce promoveaza un stil de viata echilibrat
- Thinker Media promoveaza Asus si Qnap
- Travel Communication mentioneaza Pescariu Aqua, Pescariu Sports&Spa, Danube Competence Center
- White PR promoveaza Stejarii Country Club si Lactacare
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Iulian Comanescu: Site-urilor de stiri din Romania le lipsesc stirile, oricat de paradoxal suna
- Gabriela Nanu: Profesionalismul influenteaza decisiv relatia dintre CS si creatie. Acest cuvant include atat know-how, cat si atitudine
- Catalin Rulea: Acum senzatia este ca Facebook-ul se sufoca in propria-i amploare. Ca trupa, cred ca preferam perioada MySpace
- Sorana Savu: Ceea ce ar fi putut fi un stagiu de trei saptamani s-a transformat in patru ani de publicitate
Evenimente, conferinte:
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor
Aug 06
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitorsi fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.
Topul pe luna iulie ’15 acopera 24 de categorii de branduri prezentate in graficele detaliate mai jos.
Apa – 2015/07

Banci – 2015/07

Bookstores – 2015 /07

Bezina si Petrochimie – 2015/07

Bere – 20015/07

Aug 05

Cristi Manafu a arătat pe blogul său cum s-au văzut în social media cele mai mari evenimente muzicale majore care au avut loc în ultima perioadă în România: Electric Castle, concertul lui Robbie Williams şi Untold Festival. Datele au fost preluate din Zelist Monitor, iar perioada monitorizată a fost de 5 zile în cadrul fiecărui eveniment (începând cu ziua din care a început acesta).
Articolul poate fi citit aici.
Aug 03
Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 27 iulie – 2 august 2015.
Blog
Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.
Jul 30
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile.
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR comunica pentru Preda Publishing, Teilor si pentru Monsanto
- Arena Communications: Apiland propune o cura cu pastura
- Caracteristic PR mentioneaza ContentSpeed, Vonino, F64 si Today’s
- Chapter4: NN Pensii a folosit neuromarketing pentru a-si testa campania de comunicare dedicata pensiilor private. Agentia prezinta informatii si despre colaborarea Ericsson cu Turkcel
- Confident.Communications mentioneaza Intermedicas Worldwide
- DC Communication promoveaza Lumia 930, Rowmania, Piraeus Bank Romania,Dell. Cavalerii Mesei Rotunde de la DC Communication s-au reunit intr-un consiliu pe temaCSR-ului in Romania
- Un nou partener in portofoliul EnTourage Communications: Alternative Fitness
- Free Communication mentioneaza Cartoon Network
- Golin promoveaza Zizin. Universitatea din Bucuresti lanseaza un proiect de pregatire profesionala pentru studentii in stiintele comunicarii. Primele stagii se vor desfasura in cadrul agentiilor Golin PR, Lowe Vibe si BPN
- Graffiti PR: OMV Petrom Romania lanseaza Romania Meseriasa, campanie care sprijina sistemul de invatamant profesional
- Grayling PR: Discovery Communications takes full control of Eurosport
- Image PR: Arctic lanseaza Essence, o noua gama de aparate frigorifice
- Infinit PR: Am inceput promovarea celei mai noi piese “Solamente tu“!
- MCCANN PR anunta premiera nationala la Sanador. Agentia prezinta cateva cifre din organizarea festivalului Untold
- Media Pozitiv: Relatiile publice pentru companiile mici: cateva sfaturi
- More Than Pub promoveaza proiectul STArS – Stagii de practica pentru studenti si Tefal Easy Soup. Mihaela Petrovan spune in Forbes povestea BookLand
- Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Group si MSLGROUP The Practice au trimis trei utilizatori Samsung in jurul lumii
- Naked PR organizeaza primul Camp dedicat femeilor antreprenoare, Smart Girls Camp
- Oxygen PR promoveaza Divertiland Park, SoftOne Romania si Heineken
- Plus Communication promoveaza ultramaratonul “Transylvania Trail Traverse“, programul national “Miscarea face bine“, psihologul Maria Verdi, Touristry.ro, Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera – PsihoTrafiQ, Dynamic Training Solutions
- PR & More a inaugurat fabrica Stettler Tech
- PR Beta: PR pentru client vs. PR cu clientul
- Premium PR: Cate ceva despre reputatie si importanta ei pentru antreprenori, dar si pentru consultanti. Sorana Savu in dialog cu Alexandru Raducanu
- Proud PR: Suntem #PRoud sa intram in familia Atra Doftana
- PRSteps promoveaza Softelligence Romania
- RanEvents comunica pentru Starbucks si pentru Cinema City
- Rogalski Damaschin Public Relations promoveaza Piraeus Bank si comunitatea “Curaj Romania”. Agentia comunica pentru Asociatia Unu si Unu si pentru Agricola
- Russenart Communications continua proiectul ”Frumusetea la 40 de ani”
- Salt PR scrie despre Alimentespeciale.ro si #horecaXperience
- The House PR Agency: Despre creativitate, experiente si dezvoltare la locul de munca
- The Public Advisors promoveaza campania pentru Universitatea Romano-Americana
- Thinker Media: Am lansat o noua editie BLOGWARS! Cabral si Florin Grozea se dueleaza pe tema portabilului preferat din seria #ASUS
- Travel Communication comunica pentru Eturia si pentru Pescariu Sports&Spa
- S-a lansat Social Smarts, companie de cursuri intensive pentru dezvoltarea abilitatilor sociale
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Raluca Ene, “purtatoarea de cuvant” a clasei
- Manuela Gogu: Primele interviuri au inceput sa se intample pe la 19-20 de ani. Ma imbracam mereu in cele mai fistichii haine pe care le aveam si tremuram ca varga
- Jeremy Hine: People have greater pride in knowing awarded work is genuine work
- Raluca Mihalachioiu: Bunicul meu nu intelegea foarte bine ce studiez si concluzionase ca de la Facultatea de Comunicare voi iesi “telefonista
- Raluca Teodorescu: As vrea sa vad mai multe politici de CSR care sa depaseasca limitele stramte ale unui proiect si sa devina adevarate strategii pe termen lung pentru companii
- Marius Tianu si cuiul pe care l-a facut sa existe
- Valeria Tudor: Un sac de vise, principii britanice si mult suflet in comunicare
Evenimente, conferinte:
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor
Jul 28
Refresh.ro, in colaborare cu Zelist Monitor, a publicat topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 20-26 iulie 2015.
Blog
Pentru mai multe informatii, va invitam sa vizitati Refresh.ro.
Jul 27

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) – cel mai Important Eveniment de Comert Electronic din Romania, ajuns la a 10-a editie anuala – anunta inceperea inscrierilor la Scoala de Vara de E-Commerce GPeC care se va desfasura in perioada 26-31 august 2015, la Family Hotel Arnica*** din Moeciu de Sus, jud. Brasov. Scoala de Vara GPeC este singura serie de cursuri intensive de e-commerce din Romania dedicata celor care activeaza in comertul electronic si vor sa isi dezvolte afacerea sau care isi doresc sa deschida un magazin online si vor sa afle cum sa il faca profitabil.
In cadrul Scolii de Vara GPeC au loc 12 cursuri de 90 de minute fiecare, adica nu mai putin de 18 ore de informatie premium de la unii dintre cei mai buni specialisti in e-commerce, continutul transmis participantilor fiind personalizat si continand exemple concrete din site-urile lor pentru a-i ajuta sa isi optimizeze conversiile si sa vanda mai mult.
Cine sunt trainerii Scolii de Vara de E-Commerce GPeC?
Trainerii Scolii de Vara GPeC 2015 au o vasta experienta in e-commerce si in marketing online, oferindu-le participantilor tips & tricks despre cum isi pot imbunatati afacerea: Alin Vlad (Director of Online Sales & Marketing Heimdal Security); Andrei Radu (CEO & Founder GPeC); Bianca Dancila (Founder & Managing Director GripAds); Costin Radu (Managing Partner The Geeks); Cristian Ignat (PPC Marketing Manager 2Parale); Dan Virtopeanu (Managing Partner BreezeMobile); Eugen Potlog (Manager Conectoo); Horia Neagu (Digital Marketing Consultant); Iulian Padurariu (Consultant Marketing The Marks); Liviu Taloi (Co-Founder ECOMpedia & Community Manager GPeC); Raluca Radu (Senior Digital Marketing Consultant) si Silviu Toma (Associate Partner MicroAnalytics).
Mai multe detalii, pe www.gpec.ro/scoala-de-vara-de-e-commerce-gpec-2015.
Jul 23
Ne bucuram sa va prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca din ultimele 7 zile (16 – 22 iulie 2015)
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR promoveaza Coty
- Arena Communications: PR fara frontiere
- BDR Associates comunica pentru Pirelli
- Caracteristic promoveaza Today’s si F64
- Chapter4: Recenzie „Quiet Leadership”, de David Rock
- Conan PR recomanda “How to write“, un memo David Ogilvy
- Confident.Communications promoveaza Intermedicas Worldwide, Trainart
- DC Communication mentioneaza Delta Rowmania Triathlon, World Vision Romania, Certinvest, Douglas Romania, Spatiul Public European. Agentia prezinta Studiu EY: colaborarea dintre Directorii Financiari si Directorii de Marketing este esentiala in noua lume digitala
- EnTourage Communications scrie despre Fitness Education School
- Au mai ramas 10 zile de inscriere pentru Unternshipul Golin. Agentia comunica pentru Mountain Dew si Paul. Sediul Lowe este inspirat de Alice in Tara Minunilor si Micul Print
- Grayling Public Relations comunica pentru Visa
- Image PR o promoveaza pe Catrinel Burghelea in functia de partener. Agentia comunica proiectul Scena Verde, primul teatru de vara din lume realizat din PET-uri (Eco-Rom Ambalaje)
- Make Sense PR prezinta infograficul: E-commerce-ul romanesc in prima jumatate a lui 2015
- McCann PR comunica pentru Untold Festival. Agentia anunta cea mai mare tranzactie financiara din istoria industriei de gaming din Romania (MavenHut)
- More Than Pub comunica pentru Tefal, ActiveWatch si Tabara Coolturala BookLand (editia a 3a)
- MSLGROUP The Practice promoveaza McDonald’s
- Naked PR scrie despre primul Camp dedicat antreprenoarelor
- Studiu Ogilvy Public Relations: media,,castigata” ofera cele mai multe satisfactii
- OMA Vision participa la Fundraising Summer Camp
- Oxygen PR promoveaza Ciuc Radler, World Class, Grand Entertainment
- PI 2 PR comunica pentru Clinica Anima
- Plus Communication asigura relatii cu presa pentru psihologul Maria Verdi si pentru Centrul International Helen Doron English. Agentia anunta succesul campaniei umanitare Alexandra Dogariu
- PR & More scrie despre Media Placement, Media Coverage
- PR Beta: User generated content si campanile online
- Proud PR comunica pentru Diabetegen Romania si pentru Clinica Dr. Melnic
- RanEvents Comm promoveaza filmul Ant-Man. Agentia a organizat impreuna cu Starbucks si CineForum workshop-ul “Think Big”
- Rogalski Damaschin PR: Leaseplan Romania a sustinut trofeul electricianului, organizat de CEZ Romania. Agentia mentioneaza produsele Sloop
- Russenart Communications si Gold Maya desfasoara campania online “Cultura si tainele painii“
- Salt PR scrie despre Alimentespeciale.ro, HipMenu Cluj si Horeca School
- SunShine Digital: Ce se intampla cand dai acces liber unor straini sa foloseasca un profil de Facebook? Joe Veix a aflat raspunsul
- The House PR Agency sustine campania “Ele au reusit“, dezvoltata de Elite Business Women
- The Public Advisors comunica pentru Centrul de Studii despre Bere Sanatate si Nutritie
- Total Public Relations pregateste lansarea Sprijina.ro
- Travel Communication comunica pentru Eturia, Pescariu Sports&Spa si Air France
- White PR: Nu ai avut timp pentru articole noi si nu stii cum sa le “refolosesti ” pe cele vechi? Uitecateva idei
- Wunderman a organizat un eveniment Coccolino la Floraria Iris. Ileana Badiu, interviu in Marie Claire
- Trivia: S-a lansat Grapinizer, unealta care iti permite sa convertesti un text corect din punct de vedere gramatical intr-o forma GRAPINIzata
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
- Cristian Lupsa: “Sintem lihniti dupa public. Riscam sa uitam sa auzim povestile altora”
- Roxana Firoiu: Racordarea la trendurile economiei post-capitaliste e vitala pentru industria noastra, iar acest nou fir rosu s-a putut urmari si anul acesta la Cannes Lions
- Andreea Leonte: Proiectele de CSR la noi incearca sa rezolve probleme concrete, pe termen scurt si mediu. Mai nasol este cum abordam sustenabilitatea: superficial
- Rucsandra Pop: Pentru un scriitor e important sa fie auzit de contemporanii lui
- Catalina Rousseau: Absenta comunicarii, mai ales in cazul unor proiecte valoroase, priveaza societatea de exemple de responsabilizare care maresc increderea in mediul de afaceri
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor