Black Friday 2012 in update-uri si ciripeli

Stiri Add comments

Aparitii in social media

Black Friday reprezinta in social media cel mai important eveniment de tip comercial, niciun alt eveniment de acest tip neavand o asemenea expunere.

In ultimele 24 de ore, Black Friday a fost mentionat in mediile sociale de 12 349 de ori si a inregistrat un viewership (vizualizari estimate) de 24 205 000. Cele mai multe discutii despre eveniment s-au purtat in cadrul Twitter cu 4 067 de mentionari. Din perspectiva viewership-ului, canalul de comunicare cu cel mai mare impact este Facebook, acesta avand cel mai mare numar de vizualizari estimate la 18 171 000.

Comparativ cu Black Friday 2011

Comparativ cu editia din anul 2011, anul acesta evenimentul Black Friday a avut de peste 3 ori mai multe aparitii in mediul online, anul trecut evenimentul fiind mentionat de 3 533 de ori. In ceea ce priveste viewership-ul, Black Friday 2012 a generat de aproximativ 8 ori mai multe impresii estimate decat in anul precedend, cand estimam un numar de 2 900 000 de impresii.

Atat in cadrul editiei din anul 2011, cat si anul acesta, cele mai multe mentionari ale evenimentului au fost realizate pe Twitter, insa acum s-au inregistrat de aproape doua ori mai multe aparitii in cadrul acestui canal, fiind realizate 4 067 de mentionari fata de anul trecut, cand au fost realizate 2 226 de mentionari.

Top magazine IT&C/electrocasnice

Categoria cea mai importanta este cea a produselor IT&C/electrocasnice, iar un clasament in functie de numarul de mentionari poate fi analizat mai jos.

Cel mai mentionat brand din aceasta categorie este Emag avand 3 443 de aparitii in mediile sociale si un viewership estimat de 5 274 000 de impresii. Locul doi este ocupat de Altex, care a inregistrat de aproximativ 4 ori mai putine mentionari in mediul online, avand 810 aparitii si 1 624 000 de vizualizari estimate. Pe locul trei se situeaza Flanco, acesta fiind mentionat de 804 ori in social media si avand un viewership de 1 925 000 de impresii estimate.

 Vom reveni cu alte informatii despre evolutia Black Friday in social media in decursul zilei de astazi.

 

Metodologie

Demersul descriptiv al cercetarii a urmarit selectarea cuvintelor-cheie, acestea reprezentand denumirea specifica a evenimentului si a brandurilor de produse IT&C/electrocasnice, precum si alte forme utilizate in mediile sociale. Dupa aceasta, a fost realizata monitorizarea expresiilor desemnate, centralizarea si interpretarea rezultatelor. Analiza a fost realizata pentru ultimele 24 de ore.

Viewership-ul masoara numarul de vizitatori potentiali care parcurg un mesaj. In termeni de online advertising, viewership-ul este similar cu numarul de impresii (pagini afisate in care se afla o reclama sau un mesaj). De aceea, si in Zelist Monitor, viewership-ul se masoara in impresii.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste urmareste peste 65 000 de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter si 1 200 de surse online media, peste 2 000 grupuri publice Facebook, peste 19 000 de pagini publice Facebook, cele mai importante 58 de forumuri din online-ul romanesc, peste 1 100 grupuri de LinkedIn, peste 50 de agregatoare, la care se adauga peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.

 

Comments are closed.