Vizibilitatea lui George Simion in social media. Cum s-a modificat aceasta incepand cu precampania 2025
Analizele Zelist, social media, Zelist Research Add comments
Precampania a generat o crestere de 4% in vizibilitatea lui George Simion in social media
In ultimele 12 luni, George Simion a acumulat 657.734 de mentionari in social media. Dintre acestea, peste jumătate – mai exact 334.688 – au fost publicate incepand cu 4 aprilie. Numarul mentionarilor lui George Simion in presa online, la nivel anual, a ajuns la 202.003.
Care a fost perioada in care George Simon a avut cea mai mare vizibilitate in social media in ultimul an?
In 2024, vizibilitatea lui George Simion a inceput sa creasca constant din luna octombrie, iar pe data de 25 noiembrie, imediat dupa turul intai al alegerilor prezidentiale din 2024 , a inregistrat un prim varf de vizibilitate (6.021 de mentionari).
In 2025, George Simion a inceput sa devina foarte vizibil din 12 martie (5.261 mentionari), atunci cand liderul AUR si-a depus candidatura, in urma excluderii lui Calin Georgescu din cursa prezidentiala.
Incepand cu deschiderea precampaniei (04 aprilie 2025), vizibilitatea lui George Smion a crescut exponential inregistrand in zilele dezbaterilor din primul tur, adica: 28 aprilie – 7.719 mentionari, 29 aprilie – 10.3140 mentionari, 30 aprilie – 11.314 mentionari, si ajungand pe data de 5 mai la 29.855 mentionari.
Cine sunt cei care l-au mentionat pe George Simion?
Mai mult de jumatate dintre cei care au facut referire la George Simion in ultimul an, au varsta cuprinsa intre 30 si 34 ani (59%), iar aproape un sfert au varsta cuprinsa intre 40 si 44 ani (25%).
Cei mai multi sunt din Bucuresti (55%), dar si din Transilvania (12%), Moldova (11%).
Ca si in cazul lui Nicuosr Dan, precampania a adus o crestere a proportiei tinerilor adulti care au scris despre George Simion
Incepand cu 04 aprilie, a crescut proportia tinerilor cu varsta intre 30 si 34 ani (61%) care l-au mentionat pe George Simion.
Pe ce canal de social media este menționat cel mai des George Simion?
Majoritatea mentionarilor provin de pe Facebook (74%), urmat de presa online (17%), acestea fiind principalele surse de vizibilitate pentru George Simion in mediul digital monitorizat de Zelist.
Incepand cu 04 aprilie, proportia mentionarilor de pe Facebook (83%) a crescut, si a scazut proportia celor din presa online (10%).
Din perspectiva audienței, Facebook (72%) și TikTok (17%) au fost platformele unde mesajele lui George Simion au atins cel mai mare impact.
Pe parcursul precampaniei, ponderea audientei de pe Facebook (69%) a înregistrat o ușoară scădere, în timp ce audienta de pe TikTok (19%) a cunoscut o creștere, iar cea din presa online a ramas neschimbata (8%).