Care-i faza cu UBIX?

Uncategorized Add comments

Pentru ce exista?

Feelingul meu este ca doar vreo 5%-10% din oameni citesc regulat bloguri pentru ca e destul de greu sa construiesti un brand de blogger. Mai ales cand majoritatea scriu un post despre carti, unul despre turism, unul despre film si unul despre online. Probabil tot vreo 5%-10% din cititorii de ziare online urmaresc constant editorialistii.

Oamenii vor informatie in primul rand. Pe o tema data. Abia apoi incep sa faca distinctie intre ziaristul X si ziaristul Y, intre bloggerul Z si bloggerul Q.

Ubix asta vrea sa faca: sa filtreze informatia pe teme, ca apoi omul sa decopere bloggeri noi din zona lui de interes. Dar sa fim cinstiti: nimeni nu o sa tina minte 200 de adrese de bloggeri, asa cum nimeni nu stie 200 de ziaristi.

Sigur, exista RSS-ul si readerele, dar cam cati folosesc? 10-20%  in .ro (dintre cititorii de blogguri)?

Sa facem niste calcule. Hai sa zicem ca in .ro exista 8 milioane de oameni care se informeaza pe Internet. Dintre astia, 10% citesc bloguri in mod curent (800K – estimare generoasa – probabil e pe undeva pe la 100K oameni care citesc constant –  2-3 ori pe sapt alt blog decat cel al unei rude/prieten). Sa spunem ca din astia 20% folosesc RSS: adica 160K (iarasi foarte generos). Asta inseamna ca raman potential intre 7 si 7,8 milioane de persoane care s-ar putea informa mai mult prin intermediul blogurilor.

Impresia mea e ca nu o fac nu pentru ca nu exista continut bun, ci pentru ca acest continut nu este structurat pe bloguri de nise. Iar UBIX asta vrea sa faca – sa structureze pe nise. Si sa aduca cititori in blogosfera. Pe aia care nu ii intereseaza ciondanelile lui X cu Y, fascinanta personalitate a lui Z, excelentul umor porcos al lui W, aciditatea sau causticitatea lui Q si tot asa. Pe aia care vor informatie pe o zona.

Nu zic ca o sa reusim. Zic ca o sa incercam. Daca e sa aducem valoare in ecosistem, trebuie sa avem urmatoarele:

– relevanta beton (minim 95%). Acum suntem pe la 75-80%, insa mai avem idei in tolba

– o modalitate de structurare desteapta a informatiei

– un plus de vizibilitate pe zona de promovare (sa dam stire ca exista in blogosfera chestii destepte pe toate temele care iti trec prin cap)

– o filtrare nu numai pe topicuri a subiectelor relevante dar si dupa valoarea emitatorului (avem si aici idei in tolba

Cam asta o sa facem in urmatoarele luni la UBIX. Poate iese ceva.

2 Responses to “Care-i faza cu UBIX?”

  1. Razvan Pascu Says:

    Pe blogul meu, eu scriu doar despre business si travel.

  2. saveta ititesc Says:

    Idei bune cu un conținut logic. Doresc ca reușita sa fie pe măsura lor.
    Sa auzim numai de bine
    Saveta Ititesc