Ubix vs Zelist

Uncategorized Add comments

Poate credeti ca facem si noi ca P&G care au inventat concurenta aparenta intre branduri prin anii ’50. Adica ori mergi pe Zelist, ori mergi pe UBIX – tot pe la noi ajungi. Nope, nu asta e ideea.

Pe termen lung simtim nevoia sa separam borcanele mai bine – pentru binele/confortul si eficienta tuturor celor interesanti.

Ideea noastra e asa:

1. Social media o sa fie din ce in ce mai mare – mai multe surse, audienta mai mare, mai mare amestecul de valoare-nonvaloare etc

2. Pentru profesionistii comunicarii (jurnalisti, bloggeri, piaristi, advertiseri, oameni de marketing sau de online) vrem sa oferim pe Zelist – date, informatii, topuri, rapoarte si alte parascovenii

3. Pentru oamenii care vor sa citeasca chestii. D-asta am vrut sa facem UBIX – pe care il vedem ca un fel de user-generated newspaper.

Cred ca genul asta de segmentare a targeturilor (professionals vs regular consumers) are o logica prin prisma intereselor fiecarei categorii. Iar cresterea pe UBIX (deja mai multi unici decat pe Zelist dupa vreo 3 luni, inclusiv mai multi vizitatori directi) confirma chestia asta.

Si acum ajungem la UBIX pentru ca despre el vreau sa fie vorba in postul asta.

1. UBIX este un cotidian generat de blogosfera. Asta vrem sa fie, cel putin. Iar rolul nostru este sa incercam sa structuram continutul eterogen al blogosferei dupa categorii, subiecte,  etc.

2. Punctul de pornire la UBIX a fost: hai sa facem o chestie bazata pe algoritmi (filtre baesiene, analiza semantica, cuvinte cheie) care sa puna fiecare post intr-o categorie sau mai multe. Sa facem din bloguri cu continut divers (95% din bloguri sunt despre orice – nu au o nisa definita) zone de interes pe un anumit domeniu (cultura, carte, film, politica, fotbal etc)

3. Care sunt diferentele fata de un agregator plain-vanilla:

– separam posturile pe categorii in mod automat (cu o rata de succes de cel putin 90% – maxim 10% false pozitive)

– determinam importanta fiecarui post in functie de parametri interni ai postului (trackbackuri, comentarii) precum si de originea acestuia (ne folosim de scorul blogului de la Zelist)

– organizam pe subiecte blogurile dintr-o categorie. De exemplu la carti: http://carte.ubix.ro/lista-subiecte

– Oferim pentru fiecare din cele 20 de categorii motoare de cautare, feeduri RSS, topuri ale celor mai importante posturi, posibilitatea de a adauga comentarii, posturi inrudite

Cam asta e UBIX. Si, sigur, as mai putea sa mai scriu chestiile pompoase dar pana la urma lucrurile sunt mult mai simple: astea sunt chestiile pe care le vedem noi interesante pentru un utilizator normal (cel care vrea sa afle in fiecare zi cate ceva deste gastronomie, sau filme sau muzica). Acum trebuie sa vedem cum sa facem facilitatile asstea sa mearga excelent (viteza buna de incarcare, rapiditate in parsare etc).

* Sper ca acest post sa raspunda intrebarii pertinente a lui mariussescu: “Care e diferenta intre ubix.ro si alte agregatoare de bloguri, in afara de taguri?”

* Sper ca pe la finalul saptamanii viitoare sa povestesc un pic si despre cum ne propunem sa imbunatatim Zelist.

2 Responses to “Ubix vs Zelist”

  1. Twitter Trackbacks for Zelist Blog » Blog Archive » Ubix vs Zelist [zelist.ro] on Topsy.com Says:

    […] Zelist Blog » Blog Archive » Ubix vs Zelist http://www.zelist.ro/blog/?p=127 – view page – cached Poate credeti ca facem si noi ca P&G care au inventat concurenta aparenta intre branduri prin anii ‘50. Adica ori mergi pe Zelist, ori mergi pe UBIX – tot pe la noi ajungi. Nope, nu asta e ideea. — From the page […]

  2. Rodica Botan Says:

    Nu stiu daca aici trebuie sa ma pling de problema care o am, dar poate ma puteti ajuta sau sa-mi spuneti unde sa ma pling. Postez zilnic, uneori chiar mai mult de un post pe zi si totusi mi se spune ca am postat doar 8 articole in ultimele 30 de zile. De asemenea cifrele nu fac sens…

    Sint sigura ca ceva nu merge bine dar nu sint atit de priceputa la tehnologia asta sa ma descurc…

    Este careva dragut sa ma ajute “sa trec strada”…Thanks