Peste jumătate dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună

social media, Zelist Research Add comments
  • În 2019, 56% dintre români au făcut cel puțin o achiziție online
  • În mediul online, românii cheltuiesc cea mai mare sumă de bani pe sejururui, servicii de turism și servicii hoteliere
  • Primele trei website-uri de pe care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex

14 noiembrie 2019 – GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions, lansează rezultatele studiului anual “Comerțul electronic pe piața din România”.

Studiul prezintă evoluția pieței în ulitmii trei ani si este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzactii este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu. De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește, astfel că, în 2019, 10% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online comparativ cu 2018 și cu 27% mai mult decât în 2017.

Un alt trend crescător este reprezentat de plata cu cardul pentru cumpărăturile online. Numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11% față de 2018, iar principalele categorii de produse și servicii achiziționate sau plătite online sunt următoarele: Facturi, servicii și utilități; Produse FMCG; Produse vestimentare și Activități de relaxare și divertisment.

Ceea ce a rămas constant este numărul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an: în ultimii trei ani, numărul magazinelor vizitate de români a stagnat la nouă.

În ceea ce privește comportamentul în mediul online, cei mai pasionați cumpărători sunt cei care iubesc shoppingul în general, nu neapărat obiceiul de a cumpăra online.

Primele trei website-uri din care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex, magazine universale sau axate pe vânzarea de electrocasnice. Cu cât un website este mai puțin cunoscut, cu atât va avea mai degrabă succes doar la o categorie restrânsă de cumpărători, mai exact la cei care cumpără des online.

Brandingul și notorietatea magazinului sunt la fel de importante și în online; jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

GPeC SUMMIT și iSense Solutions lansează studiul “Comerțul electronic pe piața din România” cu o frecvența anuală, iar rezultatele complete sunt prezentate pe scena evenimentului în fața celor mai pasionați specialiști în eCommerce și digital marketing din România. Următoarea ediție a evenimentului GPeC SUMMIT are loc pe 25 Mai 2020, în București. Pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați https://www.gpec.ro/.

GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier.

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Silver Partner: Retargeting

Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour

Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, New Black, SEPHORA

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Despre GPeC

GPeC a pornit ca un eveniment de pionierat în comerțul electronic din România, cu o primă ediție organizată în 2006. Luând startul într-o perioadă în care comerțul online se afla în stadii incipiente, GPeC a fost partenerul dezvoltatorilor de magazine online, al antreprenorilor și comercianților online, al specialiștilor în marketing, contabilitate sau vânzări pentru afacerile online.

În contextul digitalizării, evenimentul a crescut și s-a adaptat la noile nevoi de învățare ale specialiștilor în marketing și comunicare, în prezent adresându-se tuturor brandurilor care activează în Digital, dar și zonei Corporate interesată de digitalizarea afacerilor tradiționale.

Contact presă

Andrei Radu, Founder & CEO GPeC, andrei.radu@gpec.ro

Elena Dobre, PR Specialist MSL The Practice, elena.dobre@thepractice.ro

Comments are closed.