Cum iti dezvolti strategia de social media?

social media Add comments

Astazi, aproape toate discutiile legate de comunicare si relatii publice contin fara indoiala si abordari in directia social media. Multe companii se intreaba la ce este buna? Alte companii se gandesc ca ar fi utila si incerca sa isi dezvolte comunitatea prin adoptarea si copierea strategiilor colegilor de breasla. Specialistii in domeniu stiu ca strategia de social media este specifica si se elaboreaza in functie de obiectivele fiecarei companii. In social media nu este suficient sa informezi, trebuie sa generezi o discutie, sa dezvolti o relatie cu publicul caruia i te adresezi.

Din perspectiva marketingului, social media aduce un aport extrem de important. Vorbim despre dezvoltarea relatiei pe care organizatia o are cu clientii actuali, gasirea unor clienti noi, eficientizarea costurilor de marketing, cresterea si imbunatatirea pozitiei in motoarele de cautare. Toate acestea sunt beneficii care ii fac pe expertii de marketing sa se gandesca la abordarea acestui nou canal de comunicare.

Social media ajuta la dezvoltarea strategiei de resurse umane, in contextul in care specialistii HR pot urmari si analiza activitatea aplicantilor la posturile disponibilae in cadrul firmei. De asemenea, ei pot oferi spre rezolvare o serie de proiecte pentru a gasi persoanele potrivite.

Daca te-ai hotarat sa activezi in social media, inainte de toate trebuie sa ai in vedere anumite riscuri si mai presus de orice trebuie sa evaluezi imaginea pe care compania ta o are deja in social media. Este posibil ca consumatorii tai sa fi derulat deja discutii legate de produsele sau serviciile tale. Poti sa constati ca acestia nu au vorbit pozitiv despre brandul tau. Acest lucru nu este neaparat unul negativ. Poti utiliza aceste informatii pentru dezvoltarea si imbunatatirea produselor sau a serviciilor. De fapt, utilitatea este una dintre cele mai importante aspecte ale social media: odata ce oamenii care te urmaresc au incredere in brandul tau, poti oricand sa ii intrebi ce parere au despre produsul tau, daca este ok sau mai are nevoie de imbunatatiri.

Cum iti dezvolti strategia de social media?

1. Construieste SWOT-ul social al companiei tale. Defineste punctele tari si punctele slabe pe care consideri ca ai putea sa le ai in mediul online. De asemenea, este foarte important sa studiezi activitatea online a concurentei.

2. Seteaza-ti obiectivele. Inainte de toate este foarte important sa iti stabilesti obiecte de tip SMART (specifice, masurabile, de atins, relevante, incadrate in timp). Pentru fiecare obiectiv in parte, stabileste-ti obiectivele secundare precum si strategiile si tacticile pe care le vei implementa pentru a le atinge. In felul acesta vei reusi sa iti evaluezi mai eficient rezultatele.

3. Alege canalele potrivite. Nu este necesar sa abordezi toate retelele de socializare existente. Vei pierde mult timp si nu vei ajunge la rezultatele dorite. In functie de obiectivele pe care le ai, alege canalele potrivite.

4. Dezvolta relatia cu publicul tau. Comunica informatii care consideri ca sunt de interes pentru oamenii care te urmaresc in social media. Succesul nu consta in obosirea cu prea multe lucruri, ci generarea unor discutii care te vor ajuta sa identifici puncte esentiale despre acestia. Poti utiliza toate aceste elemente in proiectarea unor noi produse si servicii sau imbunatatirea celor deja existente. Este foarte important sa nu insisti pe procesul de vanzare, acesta va veni in timp. Pentru inceput, trebuie sa generezi incredere, iar aceasta se castiga in timp.

5. Fii activ. Nu este suficient sa ai un cont pe Facebook sau pe Twitter pentru a-ti dezvolta strategia social media. Mentine-ti o prezenta activa in online prin continut interesat si util. Sabileste-ti un program pentru a-ti actuliaza conturile social media.

6. Gestioneaza crizele. Cel mai important aspect in ceea ce priveste social media consta in faptul ca aceasta nu este lineara. Social media poate fi haotica si din acest motiv este extrem de important sa fii atent la ce se vorbeste despre brandul tau si sa incerci sa rezolvi problemele ce apar, inainte ca acestea sa se transforme in adevarate crize de imagine.

Pentru a implementa social media in cadrul comunicarii companiei tale, trebuie sa iei considerare o serie de aspecte care poate determina succesul sau insuccesul activitatii tale in online. Este important sa iti setezi obiective masurabile, sa ai strategii creative si sa iti alegi canalele potrivite. Nu uita ca poti oricand sa depasesti barierele si sa propui noi tactici pentru comunicarea cu publicul tau.

Sursa text

Sursa foto

Comments are closed.