Clientul social si influenta sa asupra altor clienti

social media Add comments

Conform unui studiu realizat de Cone Communication despre influenta clientilor sociali asupra altor clienti, 4 din 5 consumatori si-au schimbat parerea despre un produs recomandat pe baza informatiilor negative scrise de alti clienti sociali.

 

Informatiile pozitive au acelasi efect asupra deciziei de cumparare. 87% dintre clienti au declarat ca o parere pozitiva despre produs au avut ca efect determinarea hotararii de a cumpara respectivul produs. Studiul accentueaza puterea informatiilor negative in determinarea finalitatii unui proces de cumparare.

 

Un aspect interesat abordat in cadrul studiului consta in modalitatea in care clientii, care cauta informatii despre produse, ofera expertiza si clasifica persoanele ce ofera informatii despre anumite produse utilizate. Astfel, doar 8% dintre intervievati considera ca o sursa credibila este acea persoana care are mai multi social media followers. 69% dintre clienti au declarat ca ofera credibilitate unei surse, daca aceasta a utilizat un anumit produs sau serviciu.

 

In ceea ce priveste costul produselor sau serviciilor despre care cauta informatii, 78% dintre intervievati au declarat ca sunt interesati de informatii suplimentare depre produsele recomandate, printre care enumeram si filme sau restaurante. 89% dintre clienti cauta informatii despre produsele premium ce le-au fost recomandate.

 

68% dintre clientii care aloca timp cercetarii pe internet despre anumite produse sau servicii, o fac pentru ca, dupa cumparare, intentioneaza sa utilizeze acel produs sau serviciu pentru mai multi ani.

 

Pe voi cat va influenteaza review-urile pe care le cititi online despre produsele sau servicile pe care intentionati sa le achizitionati?

Sursa

4 Responses to “Clientul social si influenta sa asupra altor clienti”

  1. Simona Says:

    Articolul este foarte interesant, insa v-as ruga sa precizati si esantionul pe care s-a realizat acest studiu si macar cateva detalii metodologice, pentru a avea o imagine corecta asupra contextului. Multumes frumos:)

  2. Roxana Says:

    Simona, studiul a fost realizat in perioada 27-29 iunie 2011. Chestionarul a fost completat de catre 1,054 adulti, dintre care 505 barbati si 549 femei, cu varste peste 18 ani. Mai multe informatii poti citi accesand sursa articolului, care este specificata la finalul acestuia.

  3. Simona Says:

    Iti multumesc frumos de informatie, din pacate nu am vazut link-ul cu sursa 🙂

  4. Roxana Says:

    Cu mare placere Simona! 🙂