5% dintre romani obtin lunar peste 2500 de lei din marketing afiliat

social media Add comments

Potrivit studiului Afilierea in Romania- 2013, derulat de 2Parale, cea mai mare retea de afiliere locala, 5% dintre romanii care fac marketing afiliat in Romania castiga lunar peste 2500 lei prin aceasta metroda de promovare online. Retelele sociale si blogurile sunt cele mai utilizate canale de promovare in marketingul afiliat.

La acest studiu au raspuns 851 de afliliati romani, informatiile fiind colectate online de 2Parale prin intermediul unui chestionar, in perioada 29 martie- 28 aprilie 2013.

Studiul arata faptul ca generatia celor care fac bani online, prin marketing afiliat, este formata preponderent din tineri cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani, cu studii superioare, necasatoriti si de sex masculin. In topul regiunilor in care locuiesc afiliatii se afla Bucuresti, cu 24%, fiind urmat de judetele Iasi si Timis.

Afilierea a castigat puternic teren pe piata din Romania, iar rezultatele acestui studiu confirma aceasta tendinta. Ca dovada si numarul mare de romani care au testat domeniul in acest an. Vorbim de oameni care traiesc exclusiv din afiliere, de specialisti care s-au format in ultimii ani si de joburi dedicate acestui domeniu. Numai in 2Parale, mai bine de 280 de magazine online si companii dezvolta in prezent programe de afiliere care le aduc vanzari si rezultate, precum si venituri afiliatilor din retea. Estimam o crestere de doua cifre a companiilor care vor folosi aceasta metoda de marketing online”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale si 2Leva, reteaua similara din Bulgaria.

De unde provin banii

Domeniile principale promovate de afiliati sunt magazinele online si advertiserii din Fashion (54%), Electronice (52%), IT&C (48%), Carti (39%) si Cosmetice (39%).

Printre cele mai folosite metode de promovare se afla retelele sociale (61%) si promovarea prin intermediul motoarelor de cautare, prin Search Engine Optimization (SEO- 40%) si Pay Per Click (PPC- 27%), utilizate in special de cei cu experienta in marketingul online.

 In ceea ce priveste castigurile lunare, cei mai multi afiliati castiga sub 100 de lei, insa 5% dintre acestia obtin in fiecare luna peste 2500 de lei. Aproape un sfert dintre respondenti se bazeaza exclusiv pe castigurile din afiliere, neavand alte surse de venit.

Printre factorii de renuntare a advertiserilor se numara veniturile slabe/100 click-uri (54%), rata mare de respingere a comisioanelor (52%) si plata intarziata a comisioanelor (36%).

80% dintre cei care practica marketingul afiliat sunt activi intr-un numar relativ mic de campanii (intre 1 si10) si doar 13% participa la 11-50 de campanii simultan. 

Afilierea in Romania 2013 extra

Studiul a fost realizat cu sprijinul Refresh.ro si Zelist Monitor.

Informatii despre marketingul afiliat si 2Parale sunt disponibile pe www.2parale.ro.

2Parale este prima si cea mai mare retea de afiliere din Romania si Bulgaria, iar prin Divizia de PPC este agentie Platinum Google Engage. Face parte din Leo Burnett Group si e singura retea de marketing afiliat membra a IAB Romania.

Portofoliul 2Parale include 280 de campanii si peste 25.600 de afiliati, care au livrat 81 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de peste 60,8 de milioane de lei (fara TVA). In plus, in cei patru ani si jumatate de la aparitia pe piata, 2Parale a fondat mai multe evenimente dedicate dezvoltarii industriei online, precum ecomTIM si SEM Days.

Mai multe informatii gasiti in infograficul Afilierea in Romania – 2013, disponibil mai jos. Toate cifrele din infografic reprezinta procentul din numarul de respondenti care au optat pentru raspunsul respectiv. Unele intrebari din chestionar au avut raspuns multiplu, iar procentele sunt aproximate pentru a exclude zecimalele. 

Oferit de www.2parale.ro

Afilierea in Romania

Comments are closed.