11 statistici socante despre evolutia Social Media in SUA

social media Add comments

Cercetatorul Tom Webster, specialist in comportamentul in Social Media, si echipa de la Edison Research au facut publice, ieri, la Blogworld New York, cateva schimbari socante ale modului in care americanii consuma social media.

Importanta acestora este cu atat mai mare cu cat sunt oferite de o companie prestigioasa de cercetare de piata, companie care ofera in mod exclusiv si sondajele prezidentiale in SUA.

Dintre statistici, 11 au iesit in evidenta in mod particular si sunt prezentate mai jos.

1. Utilizatorii de Twitter au cu 33% mai multe sanse sa fie democrati

O constatare interesanta este aceea ca 40% dintre utilizatorii de Twitter din SUA sunt democrati, in comparatie cu 30% din populatia totala. Procentajul republicanilor si independentilor de pe Twitter oglindeste aproape perfect procentajul acestora din intreaga populatie.

 

2. “Check-in-ul” este fenomenul care nu are niciodata loc

74% dintre americani nu cunosc conceptul de “check-in” intr-o locatie cu ajutorul unui dispozitiv mobil, in timp ce numai 3% dintre acestia au folosit vreodata acest serviciu.

Ceea ce este si mai ingrijorator este ca, in sondajul din 2011, 4% dintre respondenti folosisera serviciul. Deci acesta a inregistrat o scadere de 25%.

De aceea jocul Foursquare este de a deveni noul Yelp.

3. Numai 33% dintre americani au “urmarit” vreodata un brand in social media

Din 2010 si pana in 2012, procentajul americanilor care a urmarit un brand pe o retea sociala a crescut de la 16% la 33%. Pe de alta parte, ramane socant faptul ca 2 din 3 americani care folosesc retelele sociale nu au urmarit niciodata un brand.

Astfel, exista inca loc pentru o crestere substantiala in ceea ce priveste legaturile cu fanii si clientii in social media.

4. 56% dintre americani au profil pe un site de socializare

Procentajul a crescut cu 4% fata de anul trecut si trebuie sa ne intrebam, cat de sus poate sa ajunga? Cu siguranta, exista o proportie importanta a populatiei care nu se va alatura niciodata unei retele de socializare, dar este impresionant faptul ca semnificativ mai multi americani au astfel de profile.

5. 55% dintre americanii cu varsta cuprinsa intre 45 si 54 de ani au un profil pe un site de socializare

Site-urile de socializare nu mai sunt numai pentru tineri. Cea mai mare crestere a numarului de utilizatori din 2012 fata de 2011 a avut loc in cadrul grupului de varsta 44-54 de ani, care are acum o participare ce corespunde mediei intregii populatii din SUA. Singurul segment de varsta ce este inca sub medie este reprezentat de americanii cu varste peste 55 de ani, dar chiar si in acest grup de varsta, 3 din 10 se afla pe aceste retele.

6. 22% dintre americani folosesc site-urile de socializare de mai multe ori pe zi

A devenit cu adevarat un “obicei social”. In ultimul an, cu 12 milioane mai multi americani au folosit retelele sociale de mai multe ori pe zi. Iar daca ne gandim la toate lucrurile pe care le facem de mai multe ori pe zi, lista nu este chiar atat de lunga.

7.  Influenta Facebook-ului asupra vanzarilor a avut o crestere impresionanta

Anul trecut, 68% dintre americanii care foloseau retele sociale au declarat ca niciuna dintre acestea nu a avut vreo influenta in deciziile lor de cumparare. In schimb, anul acesta, numai 36% dintre acestia au declarat ca nu au fost influentati, in timp ce 47% au declarat ca Facebook a avut cel mai mare impact asupra deciziilor de cumparare pe care le-au luat.

Twitter-ul are in scimb o influenta scazuta asupra comportamentului de cumparare, scorul acestuia fiind de 5%.

8. Facebook-ul pe mobil continua sa fie un factor major

54% dintre utilizatorii Facebook au folosit reteaua sociala de pe mobil, iar pentru 33% dintre acestia mobilul este dispozitivul principal de pe care acceseaza site-ul.

9. Facebook este reteaua sociala care da cea mai mare dependenta

23% dintre utilizatorii Facebook isi verifica contul de 5 sau mai multe ori pe zi. Numarul mediu al verificarilor zilnice este de 4, ceea ce inseamna ca, in medie, simtim nevoia sa verificam initiativele prietenilor nostri la fiecare 90 de minute.

10. Twitter-ului ii va fi mai usor sa faca schimbari serviciului sau de baza decat ii este Facebook-ului

53% dintre utilizatorii de Twitter folosesc platforma de mai putin de un an, comparativ cu 19% dintre utilizatorii Facebook. Aceasta inseamna ca utilizatorii de Twitter nu au asteptari profund inradacinate si pe termen lung despre ce este sau cum ar trebui sa fieTwitter.

11. 76% dintre utilizatorii Twitter isi actualizeaza statusurile

Acesta este una dintre cele mai mari schimbari comportamentale din ultimii doi ani. In 2010, dupa cercetarea Social Habit, numai 47% dintre utilizatorii de Twitter postau, in timp ce mai mult de jumatate dintre acestia doar “ascultau”.

Acum, majoritatea coplesitoare a noilor utilizatori de Twitter sunt activi, conducand media totala la 76%.

Mai multe detalii gasiti aici

Comments are closed.