Studiu Iasi Business Days 2017

Comunicate de presa Add comments

 

Directorii Generali si cei de Resurse Umane au viziuni diferite privind  dezvoltarea angajatilor

Topul metodelor de dezvoltare profesionala preferate de directorii companiilor din Romania pentru liderii din organizatii sunt: invatarea la locul de munca, training-urile pentru echipa sustinute de traineri interni, urmate de cele sustinute de traineri externi, precum si training-urile deschise si workshop-urile interactive, pentru a incuraja invatarea prin schimb de experienta. Acestea sunt o parte dintre concluziile relevate de cel mai recent studiu realizat de platforma de afaceri Business Days, in avanpremiera primei editii din acest an organizate sub egida Business Days, care va avea loc la Iasi, in perioada 5-6 aprilie, in cadrul Congress Hall-Palas Mall Iasi.

“Incepand cu 2017, am extins cadrul de cercetare al studiului pe care il efectuam deja de 15 editii in mediul de business romanesc , inainte de fiecare eveniment Business Days.  Alaturi de antreprenorii si factorii de decizie din companii (CEO, GM), am destinat studiul si managerilor de departamente, cu un focus special pe departamentele de HR, Comercial, Marketing, Comunicare, Operational si Financiar. Motivatia acestei alegeri se datoreaza faptului ca ne dorim sa intelegem cat mai specific care sunt provocarile si preocuparile specifice atat top managementului, cat si managerilor de departamente. Astfel, putem sa oferim cele mai relevante modalitati prin care antreprenorii si managerii sa aiba acces la intelegerea noilor trenduri in business si a modului in care acestea le influenteaza activitatea profesionala. De asemenea, putem sa cream cele mai de impact modalitati de dezvoltare ale competentelor lor si ale oamenilor din subordinea lor.” arata Laszlo Pacso, fondator si coordonator proiecte Business Days.

Analizand preocuparile majore din acest an ale mediului de afaceri, cercetarea realizata de Business Days releva o diferenta de perceptie intre HR Manageri si CEO/General Manageri, legata de principalele nevoi de dezvoltare profesionala a liderilor din organizatie. Cei dintai au in vedere, cu prioritate, dezvoltarea abilitatilor de comunicare in exteriorul organizatiei (4,5/5, unde 5 reprezinta punctajul maxim), dezvoltarea capacitatii de inovare si de imbunatatire a proceselor si a sistemelor (4,33/5), dezvoltarea abilitatilor de motivare (4,33/5), dezvoltarea abilitatilor de a crea si dezvolta echipe (4,17/5). Pe de alta parte, prioritatile aflate in clasamentul CEO/General Managerilor sunt: dezvoltarea abilitatilor de a crea si dezvolta echipe (4/5), dezvoltarea abilitatilor de management – planificare, organizare, control, evaluare, raportare, bugetare, implementare (3,8/5), dezvoltarea abilitatilor de leadership (3,73/5), dezvoltarea abilitatilor de a lua decizii (3,73/5) si dezvoltarea abilitatilor de marketing (3,73/5). Observam ca topurile se intrepatrund in ceea ce priveste un singur aspect, respectiv crearea si dezvoltarea echipei, in rest prioritatile celor doua categorii de manageri sunt diferite.

Conform studiului Business Days, atunci cand participa la evenimente, managerii si antreprenorii prefera sesiunile pragmatice, axate pe studii de caz, exemple de buna practica, invatarea prin schimb de experienta, interactivitatea, dezbaterile pro si contra, feedback-ul direct, de preferat din mai multe surse. Atentia managerilor departamentelor de marketing este concentrata in primul rand pe marketingul b2b si pe customer engagement.  Coordonatorii departamentelor comerciale si relatii cu clientii sunt interesati, cu prioritate, de dezvoltarea abilitatilor de vanzare si negociere, managementul echipei, coordonarea vanzarilor si managementul relatiilor cu clientii. In ceea ce ii priveste pe managerii de HR, pe primul loc in clasamentul preocuparilor acestora se afla atragerea talentelor in organizatie, metode moderne de recrutare si selectie a talentelor, metode moderne de motivare a personalului, metode moderne de crestere a angajamentului personalului si brandul de angajator. Pentru CEO/General Manageri, importante sunt ariile privind managementul si dezvoltarea afacerii, atragerea talentelor in echipa, recrutarea si selectia talentelor, organizarea si modelarea afacerii, leadership, dezvoltarea echipei, cultura organizationala, managementul performantei si planificarea strategica.

Un aspect interesant evidentiat de cercetare este legat de preferintele privind instruirea profesionala a oamenilor din subordine. Managerii departamentelor comerciale si de marketing prefera ca dezvoltarea acestora sa se faca preponderent in exteriorul organizatiei, spre deosebire de HR si CEO, care de aceasta data sunt aliniati in alegeri, respectiv invatarea la locul de munca si training-uri pentru echipa organizate cu traineri interni. Cercetarea efectuata de Business Days s-a derulat pe un esantion de 130 de antreprenori, top manageri, manageri ai departamentelor de HR, Marketing, Comunicare, Comercial, Operational si Financiar si profesionisti, ca preambul pentru Iasi Business Days 2017, editie care deschide seria evenimentelor de afaceri Business Days din acest an.

Noutati si oportunitati oferite de Iasi Business Days

La editia din 2017 a Iasi Business Days, care va avea loc in perioada 5-6 aprilie, sunt asteptati peste 600 de oameni de afaceri din regiunea de Nord-Est a Romaniei, dar si din Republica Moldova. Evenimentul va avea loc la Congress Hall- Palas Mall Iasi si aduce cateva noutati in ceea ce priveste oportunitatile oferite. Pentru a creste utilitatea si relevanta participarii la eveniment, au fost create rute speciale pentru profesionistii care vor sa se concentreze doar pe:

  •  managementul resurselor umane (marcate [HR]);
  •  dezvoltarea abilitatilor comerciale si a relatiilor cu clientii (marcate [COM] sau [sales]);
  •  dezvoltarea abilitatilor de marketing, comunicare si relatii publice (marcate cu [MK]);
  •  dezvoltarea abilitatilor de management si business development (marcate cu [MAN] sau [management]).

Vor exista momente speciale dedicate generarii de oportunitati si business networking, prin marirea pauzelor de la inceputul sesiunilor si de la finalul acestora, numite Power Networking Breaks. Momentele de networking de la inceputul fiecarei zile vor avea cateva sesiuni de know-how circle, unde specialisti dintr-un anumit domeniu profesional se intalnesc, schimba idei, ofera business feedback si invata unii de la altii. Mai multe detalii despre program, speakeri si optiunile de inscriere puteti gasi la adresa https://www.businessdays.ro/Evenimente/Iasi-Business-Days-2017. Pana in data de 19 martie, cei interesati beneficiaza de oferta early bird, constand intr-o reducere de 10%.

Evenimentul este sustinut de: Raiffeisen Leasing, EY, Fan Courier, Dedeman, UniCredit Bank, Zitec, Oracle, Eokey.ro, Chivas the Venture, Galaxy Design, Patria Bank, Bonduelle, Nobel, Findoo, AGEO Biz, Autonom, Dallmayr, Aqua Carpatica, Bittnet Systems, Easy Host, Galaxy Design, Agentia de Print, Grafoprint, Casa de Vinuri Cotnari, Hotel Unirea, Little Texas, BMW Automobile Bavaria, Camera de Comert si Industrie Iasi, ANIS, Clustero, Buticul de Inspiratie by Dana Tudor.

Parteneri media: Romania Libera, Europa FM, 9AM, Business Cover,Piata Financiara, Jurnalul de Afaceri, Business 24, Ziare.com, Chic-Elite.ro, Softlead, avocatnet.ro, IqAds, Smark, Zelist Monitor, Editura Amaltea, Ziarul de Iasi, Evenimentul regional al Moldovei, Digi 24 Iasi, Tele’M, ReporterIs, Radio Hit, Mood Mag, Inoras.ro, Iasi Fun, Suceava News.

 

Comments are closed.